Forum

Będą zmiany w numeracji linii

W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Szczecin opublikowano Zarządzenie Prezydenta Miasta Szczecin zmieniające regulamin przewozu osób. Zarządzenie to wprowadza istotne zmiany w zakresie dozwolonej numeracji linii komunikacji miejskiej.

wysłane przez t105n  49

konjo napisał(a):
76 ma 6 wariantów, a takie 77/97 i 56/96 są rozdzielone, a dla odmiany 84 raz ma Kijewo, raz Zakłady mięsne i nie mają odrębnego numeru... 51 ma wspomagacz w postaci 78, a w 51 są warianty... Trudno czasami doszukiwać się logiki w tej numeracji...

I właśnie ten brak konsekwencji jest, moim zdaniem, uciążliwy. Najbardziej konsekwentny system ma chyba Łódź, gdzie najdłuższy wariant ma oznaczenie bez dodatków, a wszelkie warianty są oznaczane dodatkowymi literami alfabetu, np. 60, 60A, 60B itd. Prowadzi to jednak czasem do takich paradoksów, że linia 99 niemal wszystkie kursy ma oznaczone "99A", bo na wydłużonej (czy też pełnej) trasie jest zaledwie kilka kursów. Ja bym to zmodyfikował tak jak zrobiono kiedyś w Bydgoszczy. Tam też wariantowe kursy są oznaczane dodatkową literą w numerze linii, ale była to litera, która coś nazwijmy to sugerowała. Np. linia 71 normalnie kursowała do Rekinowej, ale kursy wariantowe do Niklowej oznaczano "71n" (obecnie ten wariant oznaczono jako "77". Podobnie było na linii 79, gdzie kursy wariantowe przez ul. Stromą (obecnie linia 61) oznaczano jako "79s". Teraz trasy 61 i 79 za mocno się rozjechały, żeby móc to potraktować jako warianty jednej linii, ale na linii 61 pozostały warianty "61M" kurs do ul. Mokrej i "61E" kurs z podjazdem pod Eurogaz. Przekładając to na nasz grunt, zrobiłbym np. "69L" - kursy 69 wydłużone do Ludowej, pozostałe oznaczone normalnie jako "69". Inny przykład to "51A" do Arkońskiego, "51S" do Osowa i "51" do Głębokiego. W drugą stronę wszystko oznaczyłbym jako "51". Przecież stojąc na "Chopina" w stronę Kołłątaja to żadna różnica skąd autobus wystartował. A w ten sposób mamy tylko jeden numer, jedną tabliczkę na przystanku i - co najważniejsze - jedną tabliczkę z rozkładem jazdy. Jadąc z Kołłątaja max do Arkońskiego nie musiałbym analizować 3 tabliczek z rozkładami jazdy, a tylko jedną. Jeszcze bardziej jaskrawym przykładem jest "103". Po co dwie tabliczki na każdym przystanku, skoro można oznaczyć kursy do Rynku jako "103R" albo kursy do Zakładów Chemicznych jako "103Z" lub 103C". Odpowiednio wtedy drugi wariant bez litery, podobnie jak kursy do Głębokiego.
Będą zmiany w numeracji linii · 4 lata temu · konjo 
Re: Będą zmiany w numeracji linii · 4 lata temu · t105n 
Numeracja linii · 4 lata temu · Arek Dynamo
Po co te nocki? · 4 lata temu · KMSzczecin
Re: Po co te nocki? · 4 lata temu · lukaszenko
Re: Po co te nocki? · 4 lata temu · MQ
Re: Po co te nocki? · 4 lata temu · Błażej
Re: Po co te nocki? · 4 lata temu · lukaszenko
Re: Po co te nocki? · 4 lata temu · Ferrix
Inne podejście · 4 lata temu · Phobos
Re: Inne podejście · 4 lata temu · Arek Dynamo
Re: Inne podejście · 4 lata temu · maciekos95
Re: Inne podejście · 4 lata temu · konjo