Forum

Zawadzkiego-Klonowica - nowy kocept

Kanarek napisał(a):
Linia 74:
Trasa bez zmian, jedynie podjazd na pętlę w obu kierunkach. Po zrobieniu łącznicy Krzekowo-Szafera linia 74 pozostanie na trasie przedstawionej na moim planie.

Zmierzyłem na mapach Google odległość od ronda przy Modrej do ronda przy Wernyhory z podjazdem na pętlę - czyli trasą jaką zasugerowałeś. Wyszło mi 3,11km, zaś przez Zawadzkiego (jutrzejszą, nową trasą 75) wychodzi 2,94km. Różnica niecałe 200 metrów, ale jest. No i tą drogą bliżej do wielu sklepów, szkół i szpitala na Unii. Choć według mnie 74 nadaje się całkowicie do modyfikacji. Obecnie albo dubluje 105 na Bezrzeczu, albo 80 na Łukasińskiego. Zamiast 74 na Bezrzeczu liczę na wydłużenie 122 do Krzekowa/Szafera, tak jak pierwotnie zakładała gmina Dobra. Szkoda, że jak na razie, ten temat zagłuchł. Jakby ktoś coś wiedział na ten temat - proszę o informację.

Kanarek napisał(a):
Linia 75:
W środę rozmawiałem z mieszkańcami osiedla Zawadzkiego-Klonowica o pozostawieniu linii 75 w obecnym, tymczasowym kształcie. Znaczna większość była pozytywnie nastawiona do pomysłu podając za plusy m.in. bliskość przystanków do najbardziej wysuniętych w głąb osiedla bloków oraz przystanki blisko dwóch szkół. W moim planie trasa naturalnie została wydłużona do pętli Szafera.

Proponuję kompromis - co drugi kurs przez Szafera, co drugi przez Romera.

Kanarek napisał(a):
Linia 80 [...] będzie również wykonywała podjazdy do pętli Szafera.

No dobra, ale w jakim celu?

Kanarek napisał(a):
Linia 105:
Od przystanku Modra stałą trasą aż do przystanku Klonowica i dalej trasą linii 80 do pętli Szafera.

Wydłużasz czas przejazdu o co najmniej 5 minut na jednym kursie, nie licząc korków na Klonowica w szczycie. Według mnie nie warto ruszać 105 dopóki nie będzie łącznika Krzekowa - Szafera. Na Krzekowie jest przesiadka w 3 linie tramwajowe, skąd można dojechać do naprawdę wielu miejsc w centrum. Trójka polepszyłaby dojazd do Niebuszewa i innych północnych dzielnic Szczecina - to prawda. Ale wciąż mamy 53, 60 i 80, które według mnie w zupełności wystarczają.

Kanarek napisał(a):
Przedłużenie trasy będzie skutkowało zmniejszeniem częstotliwości o dwie minuty oraz skróceniem przerw dla kierowców również o dwie minuty (dotyczy każdego kursu).

Uniemożliwi to utrzymanie 60-minutowej częstotliwości 105 w weekendy i wieczornej 50-minutowej w dni robocze. Czy warto? Nie sądzę.

Kanarek napisał(a):
Po otwarciu łącznika Krzekowo - Szafera będzie można poprowadzić linię 105 z Modrej prosto do pętli Szafera (stąd podjazdy linii 80).

Jeszcze trochę czasu minie zanim łącznik powstanie, zatem w obecnej sytuacji nie widzę sensu pchania tam 80. Chyba, że czegoś nie dostrzegam, to możesz mnie oświecić.

@opowiesciwobiektywie
Post został wyedytowany przez autora.
12
Re: Zawadzkiego-Klonowica - nowy kocept · 2 lata temu · Waszka
Tramwaje · 2 lata temu · Michal
Re: Tramwaje · 2 lata temu · Pepe