Forum

Zawadzkiego-Klonowica - nowy kocept

Waszka napisał(a):
Zmierzyłem na mapach Google odległość od ronda przy Modrej do ronda przy Wernyhory z podjazdem na pętlę - czyli trasą jaką zasugerowałeś. Wyszło mi 3,11km, zaś przez Zawadzkiego (jutrzejszą, nową trasą 75) wychodzi 2,94km. Różnica niecałe 200 metrów, ale jest. No i tą drogą bliżej do wielu sklepów, szkół i szpitala na Unii.

Tak, ale tu potrzebny jest szybki dojazd do pętli na Krzekowie ew. na przystanek Wernyhory. Nie można za bardzo opóźniać czasu przejazdu do tych najważniejszych punktów. No i w twoim planie to 74 jest całkowicie zdublowane przez 80. Ja bym ew. proponował poprowadzenie linii 74 przez Żołnierską i wjazd na tramwajowy na Wernyhory - oszczędność wzkm będzie dość duża na przestrzeni roku.

Waszka napisał(a):
Choć według mnie 74 nadaje się całkowicie do modyfikacji. Obecnie albo dubluje 105 na Bezrzeczu, albo 80 na Łukasińskiego. Zamiast 74 na Bezrzeczu liczę na wydłużenie 122 do Krzekowa/Szafera, tak jak pierwotnie zakładała gmina Dobra. Szkoda, że jak na razie, ten temat zagłuchł.

Tutaj się zgadzam w zupełności, ale to wymaga o wiele większej reformy.

Waszka napisał(a):
Proponuję kompromis - co drugi kurs przez Szafera, co drugi przez Romera.

Można, jak najbardziej.

Waszka napisał(a):
No dobra, ale w jakim celu?

Wytłumaczyłem w dalszej części. To podstawka do poprowadzenia 105 z Modrej prosto do Szafera, ale to po budowie łącznika tramwajowego.

Waszka napisał(a):
Wydłużasz czas przejazdu o co najmniej 5 minut na jednym kursie, nie licząc korków na Klonowica w szczycie. Według mnie nie warto ruszać 105 dopóki nie będzie łącznika Krzekowa - Szafera. Na Krzekowie jest przesiadka w 3 linie tramwajowe, skąd można dojechać do naprawdę wielu miejsc w centrum. Trójka polepszyłaby dojazd do Niebuszewa i innych północnych dzielnic Szczecina - to prawda. Ale wciąż mamy 53, 60 i 80, które według mnie w zupełności wystarczają.

Wyprowadzenie "stopiątki" z Klonowicy jest potrzebne natychmiast. W momencie gdy stoją trzy autobusy po 18m mamy całkowicie zablokowane skrzyżowanie, a podczas zmian kierowców taka blokada potrafi trwać nawet dwie minuty (byłem dzisiaj parę razy świadkiem takiej sytuacji)

Waszka napisał(a):
Uniemożliwi to utrzymanie 60-minutowej częstotliwości 105 w weekendy i wieczornej 50-minutowej w dni robocze. Czy warto? Nie sądzę.

Ale to będzie różnica dwóch minut. W weekendy to można jeszcze bardziej pociąć przerwy na rzecz równych 60-minutowych taktów jeśli bardzo zależy Ci na porządku w rozkładzie.

Pozdrawiam :-)
Re: Zawadzkiego-Klonowica - nowy kocept · 2 lata temu · Kanarek
Tramwaje · 2 lata temu · Michal
Re: Tramwaje · 2 lata temu · Pepe