Forum

Tramwaj na Mieszka I w Szczecinie to odległa perspektywa

Ulica Mieszka I w Szczecinie, która codziennie pozwala na dotarcie do centrum miasta mieszkańcom Warzymic, Przecławia czy południowej części Gumieniec, jest coraz bardziej obłożona, a kursujące po niej autobusy coraz częściej utykają w korkach. Sprawę mogłaby rozwiązać budowa nowej linii tramwajowej w ciągu ulicy, lecz jak mówi szczeciński magistrat, to zadanie nie jest aktualnym priorytetem miasta.

Mar321 napisał(a):
Jako mieszkaniec Prawobrzeża... zgadzam się. Uważam, że błędem była nawet relizacja SST przed tą trasą. Ponad 200 mln za trasę z koniecznością budowy dwóch wiaduktów, która w zasadzie wcale nie skróciła czasów przejazdów w stosunku do dobrze zorganizowanej komunikacji pospiesznej.
Na Mieszka I za to mieliśmy i mamy ewidentnie niewydolne rozwiązania komunikacyjne i pogłębiające się problemy, których likwidacja jest w zasięgu ręki w postaci położenia torów. Gdyby budowano tamtą trasę w czasach budowy SST, najpewniej byłaby tańsza, a korzyści nieporównywalnie większe. Teraz dalej to powinien być priorytet, nie ten II etap SST, czy 700 metrów torów do granic Szczecina za kilkadziesiąt milionów szumnie nazwane tramwajem do Mierzyna.

I etap SST to jednak mimo wszystko była bardziej potrzebna inwestycja niż tramwaj na Mieszka I. Było to widać szczególnie podczas remontu Estakady na ul. Gdańskiej czy też podczas kryzysu kadrowego w SPA Dąbie. Gdyby ta trasa nie powstała to użytkownicy KOMIS-u byliby pierwsi do narzekania na włodarzy miasta. Naturalnie, linia tramwajowa na Mieszka I to inwestycja nadrzędna i w hierarchii inwestycji powinna stać znacznie wyżej niż (moim zdaniem) dość nieprzemyślane projekty linii do Mierzyna, Łasztowni lub Os. Zawadzkiego.

Pozdrawiam :-)
3