Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Kolejne cięcia na liniach tramwajowych
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Pierwszy dzień zmian
- Kolejne cięcia na liniach tramwajowych
wysłane przez Luke_Police 163
Nie zmienię zdania, że czym nowszy tabor, tym bardziej jest nie umywający się do pojazdów dziś już historycznych ponieważ jest coraz bardziej skomplikowany technicznie przez co jest co raz bardziej podatny na wszelkiego rodzaju usterki związane z ich użytkowaniem. [...] I zakładam, że nakłady finansowe potrzebne na eksploatację są co raz większe i pewnie jest ich brak, a nie odwrotnie. Tak niestety wygląda postęp (rozwój) techniczny.
Dokładnie tak jak piszesz. Przykładowo w Tatrze T6A2d sterownik napędu jest w całości wykonany na elementach analogowych, co prawda niektóre wzmacniacze trzeba sprowadzać z Czech lub szukać zamienników w innych obudowach, ale urządzenie to jest całkowicie diagnozowalne i naprawialne na poziomie elektrycznym. W tramwajach typu Moderus masz już sterowniki z elementami programowalnymi, magistrale CAN, kodowanie i dekodowanie sygnałów na poziomie procesorowym. Tego już nie naprawisz korzystając z multimetru i lutownicy. Większe spięcie w szafie i spalenie scalaka oznacza konieczność interwencji serwisu producenta i długotrwały przestój wagonu.
Technik serwisu :)