MAN NM283 (A35)

[dodane 24.12.2015, g. 22:34 przez –– PrzemekW, ostatnio modyfikowane: 26.12.2015, g. 03:47 przez –– LagunaGrandtour]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« MAN Lion's Classic GSolaris Alpino 8,6 »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
producent: MAN/Göppel
model: NM283 (A35)
klasa pojemności: MIDI
długość: 10395 mm
szerokość: 2380 mm
wysokość: 2995 mm
masa własna: 9195 kg
masa całkowita: 16550 kg
ilość osi: 2
ilość i układ drzwi: 3 (2-2-2)
wysokość podłogi: 320 mm
wys. podłogi na przednim zwisie: 320 mm
wys. podłogi na tylnim zwisie: 340 mm
silnik: MAN D 0836 LOH 02
norma Euro: Euro III
układ silnika: rzędowy, pionowy
moc silnika: 206 kW / 276 KM
skrzynia biegów: Voith D854.3E
miejsc siedzących: 15
miejsc ogółem: 67
lata produkcji: 2006
zakupiono, w eksploatacji: 3/3
porównaj z... »
Jeden z dwóch "knypków", które obsługiwały linię 86 w Nowy Rok
Jeden z dwóch "knypków", które obsługiwały linię 86 w Nowy Rok
1024x723; 122.4 KB
zobacz więcej
Informacje podstawowe

Pojazdy MAN NM 283 należą do grupy autobusów klasy MIDI, pochodzących od producenta z pod znaku lwa, w kooperacji z firmą Göppel. Wersje kursujące po Szczecinie, to konkretnie modele A35, w których zastosowany został silnik MAN D0836 LOH 02 w zabudowie wieżowej. Taki sposób montażu jednostki napędowej umożliwił wkomponowanie trzecich drzwi w tylnym zwisie autobusu, co ułatwia wymianę pasażerów.


Ciekawostki i dane techniczne

Autobusy MAN NM 283 dostępne są w trzech odmianach długości, krótkiej (9130 mm), średniej (9695 mm) oraz długiej (10395 mm). Pozostałe wymiary pojazdów są niezmienne i wynoszą odpowiednio 2380 mm dla szerokości i 2995 mm dla wysokości autobusu.
Wspomniana wcześniej jednostka napędowa MAN D0836 LOH 02, to dwustu-osiemdziesięciu konny, sześciocylindrowy silnik Diesla, który spełnia normę emisji spalin Euro III, a w połączeniu ze skrzynią biegów Voith i niewielkimi gabarytami pojazdu, stanowi bardzo dynamiczny napęd.
Modele kursujące po Szczecinie, posiadają drzwi w układzie 2-2-2, o szerokości 1220 mm każde. Taki układ zmniejsza ilość miejsc siedzących, ale plusem tego rozwiązania jest łatwiejsza wymiana pasażerów podczas postoju na przystanku.


Szczecińskie „knypki”

SPA Klonowica, w grudniu 2015 roku nabyło 3 sztuki takich pojazdów, sprowadzonych ze stolicy Norwegii – Oslo.
Pierwszy z najmniejszych MAN-ów, o numerze taborowym 1610, rozpoczął swoją karierę na ulicach Szczecina dokładnie 23 grudnia, debiutując na linii 74. Dzień później, w Wigilię Bożego Narodzenia, swój pierwszy kurs liniowy rozpoczął jego brat o numerze taborowym 1612, również na linii 74.
Ostatni z trójki „knypków” - 1611, do ruchu liniowego wyjechał w Boże Narodzenie, pełniąc służbę na linii 76.

Creative Commons License
To hasło jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 2.5 Polska.
Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść hasła i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.


nr tab.typrok prod.rejestracjarozp. eksp.zajezdniaexuwagi
1610MAN NM2832006ZS 147FC23.12.2015Klonowica (ex 895 (Norgesbuss Oppegård))
Dostępne zdjęcie pojazdu1611MAN NM2832006ZS 148FC25.12.2015Klonowica (ex 896 (Norgesbuss Oppegård))
Dostępne zdjęcie pojazdu1612MAN NM2832006ZS 149FC24.12.2015Klonowica (ex 897 (Norgesbuss Oppegård))

Znaleziono: 3 pojazdy
Średnia wieku: 13 lat

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)