Encyklopedia

description Szczecińska Wiosenna Nocka 2007

dodane 8.04.2007, godz. 17:06 przez zdjęcie profilowe użytkownika mike_1994 mike_1994; zmodyfikowane 2.08.2009, godz. 22:55 przez Bauer

Szczecińska Wiosenna Nocka 2007 - jest drugą częścią 10-lecia likwidacji tramwajowych linii nocnych w Szczecinie. W tym roku Szczecińskie Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej jako imprezowy skład wybrało golęciński skład eNek 4N+4ND 293II+343. Była to zarazem pierwsza impreza w 2007 roku.

Wyjazd składu miał nastąpić o godzinie 21.40, lecz pierwsi nocni zapaleńcy przybywali już po 21. Przed wyjazdem nastąpiło krótkie pouczenie mające na celu nie utrudnianie ruchu samochodom oraz innym pojazdom. Wyjechaliśmy. Pierwsze zakręty pokonywane były z niepewnością, lecz po kilku minutach wszyscy zaczęliśmy się dobrze bawić. Pierwszy fotostop odbył się na Placu Kościuszki. Po zrobieniu zdjęć przejechaliśmy nieużywanym liniowo lewoskrętem w stronę pętli Pomorzany. Na Pomorzanach stanęliśmy za liniową "szóstką" by ją przepuścić. Działanie było planowe gdyż normalnie zablokowalibyśmy ruch wjeżdżając na żeberko przy ulicy Smolańskiej. Gdy dojechaliśmy do docelowego miejsca drugiego postoju spotkaliśmy jeszcze jedną z liniowych "szóstek" zmierzającą w stronę Gocławia. Dalej, jadąc ulicą Kolumba zajechaliśmy pod Dworzec Główny PKP. Spotkaliśmy tam "zjazdówkę" z linii 61. Następnie udaliśmy się w kierunku Gumieniec. Fotostop odbył się przy nowo budowanym torze, który w przyszłości ma dowozić pasażerów do Centrum Handlowego "Ster" oraz nowo wybudowanej pętli. Gdy wszystkim udały się zdjęcia ruszyliśmy przez pętlę Gumieńce w stronę jednej z największych pętli w Szczecinie - Basenu Górniczego. Z Basenu pojechaliśmy na Dworzec Niebuszewo. Nie zatrzymywaliśmy się tam, gdyż fotostop miał odbyć się na Rondzie Giedroycia. Stanęliśmy na prawoskręcie w kierunku Lasu Arkońskiego gdzie miał odbyć się dwugodzinny grill. W drodze do tej klimatycznej pętli stanęliśmy przy byłej zajezdni Niemierzyn, obecnym Muzeum Techniki i Komunikacji "Zajezdnia Sztuki", by z siedziby STMKM odebrać akcesoria grillowe. Następnie już lekko głodni, ale za to szczęśliwi, dojechaliśmy do Lasu Arkońskiego. W miłej atmosferze "specjaliści" zaczęli rozpalać "urządzenia grillujące". Gdy jedliśmy ze smakiem kiełbaski na przystanek przy pętli podjechał Autosan H6 na linii 525. Niektórzy podczas grilla zaczęli się rozchodzić do domów, gdyż nie mieli siły lub następnego dnia musieli pracować (nawet w niedziele). 12 minut po godzinie trzeciej odbył się planowany odjazd z pętli Las Arkoński. Przy zajezdni Niemierzyn wyładowaliśmy oraz zanieśliśmy do siedziby STMKM grille, podpałki, oraz węgiel. Półmetek imprezy rozpoczął się. Na Placu Grunwaldzkim przeprowadzono kolejny fotostop połączony z grupowym zdjęciem. Przechodni idący akurat tamtędy zapytali się czy również mogą być uwiecznieni na zdjęciu. Nikt nie miał nic przeciwko temu. Dalej jechaliśmy Aleją Wojska Polskiego na Głębokie (tu również odbył się fotostop). Jadąc z powrotem jechaliśmy przez Plac Gałczyńskiego gdzie odbył się dosyć klimatyczny fotostop. Następnie jadąc kolejnym nieużywanym liniowo skrętem dojechaliśmy do Wydziału Napraw Taboru. Dzięki ochroniarzowi, który otworzył nam bramę, odbyło się trójkątowanie. Wracając jednotorem przy ulicy Klonowica doszliśmy do wniosku, że zaraz powinniśmy spotkać wyjazdową linie 7. Racja, po wyjeździe z niewłaściwego toru, spotkaliśmy jeden ze składów z zajezdni Pogodno. Koniec juz się zbliżał. Na kolejnych przystankach i fotostopach wysiadało coraz więcej osób. Potulicka - tutaj spotkaliśmy już liniową "dziewiątkę" udającą się w stronę pętli "Głębokie". Kolejnym, jednym z ostatnich fotostopów była pętla, a raczej przystanek Ludowa. Pojechaliśmy prosto na Gocław. Tam frekwencja wyniosła już tylko 10 osób. Tam wjechaliśmy na ślepy tor. No i niestety, dojechaliśmy do zajezdni Golęcin. Impreza zakończyła się z lekkim opóźnieniem około godziny 5.30. Wszyscy będziemy wspominać tą imprezę jako dobrze zorganizowaną, która obyła się bez złych incydentów oraz spędzoną w miłym i wesołym towarzystwie.

Trasa przejazdu

Zajezdnia Golęcin - Wały Chrobrego - Dworcowa - Plac Kościuszki (nieużywany lewoskręt) - Aleja Piastów - Pomorzany - Kolumba - Nowa - Brama Portowa - Ku Słońcu - Gumieńce - Ku Słońcu - Gdańska - Basen Górniczy - Gdańska - Brama Portowa - Aleja Wyzwolenia - Dworzec Niebuszewo - Rondo Giedroycia - Niemierzyńska - Las Arkoński (grill) - Niemierzyńska - Aleja Wyzwolenia - Aleja Piłsudskiego - Plac Grunwaldzki - Aleja Wojska Polskiego - Głębokie - Aleja Wojska Polskiego - Plac Gałczyńskiego - Mickiewicza - Klonowica MZK (trójkątowanie) - Mickiewicza - Krzywoustego - Potulicka - Plac Hołdu Pruskiego - Ludowa - Gocław - Zajezdnia Golęcin

Pogrubioną czcionką zaznaczono fotostopy
na podstawie informacji własnych
opracował: Michał Pilaszkiewicz