Forum

Tatr na razie nie będzie - rozmowy trwają

Testy kolejnych tramwajów z Berlina opóźniają się. "Kurier" jako pierwszy donosił, że zakup 29 wagonów, identycznych jak te sprowadzone w ub. roku, stał się nierealny. MZK negocjuje jednak zakup innego modelu. Zapowiadane przez niektóre media testy na początku maja się nie odbędą.

wysłane przez Iwo

Jeśli nie Tatry z Berlina to co? Macie jakieś pomysły?

wysłane przez 105ngs

Iwo napisał(a):

> Jeśli nie Tatry z Berlina to co? Macie jakieś pomysły?

Co prawda nie jestem w stanie powiedzieć jaki przewoźnik akurat teraz ma na zbyciu tego typu wagony, ale może by tak zastanowić się nad taborem dwukierunkowym ? Gdańsk kupił ostatnio N8C, Kraków podobne do nich N8S, Poznań przymierza się do GT8S...

-- Generalnie chodzę w skarpetach i nie pokazuję stopek publicznie...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
105ngs napisał(a):

> Co prawda nie jestem w stanie powiedzieć jaki przewoźnik > akurat teraz ma na zbyciu tego typu wagony, ale może by tak > zastanowić się nad taborem dwukierunkowym ? Gdańsk kupił > ostatnio N8, Kraków podobne do nich N8S, Poznań przymierza > się do GT8S...

Tylko w jakim celu? Nie zapowiada się, aby w najbliższym czasie taki typ wagonów był u nas potrzebny.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!
Iwo napisał(a):

> Tylko w jakim celu? Nie zapowiada się, aby w najbliższym czasie > taki typ wagonów był u nas potrzebny.

GT8S ma jeszcze jeden kłopot. Szerokość jego wynosi 2,47 m. A tak BTW to 6bis na trasie Ludowa-Dworzec Główny. :-)

Штирлиц
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Stirlitz napisał(a):

> GT8S ma jeszcze jeden kłopot. Szerokość jego wynosi 2,47 m.

2,65 jest dozwolone, a na większości tras 0,5 m między standardowymi wagonami jest :-)

> A > tak BTW to 6bis na trasie Ludowa-Dworzec Główny. :-)

No właśnie.

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.
lhb178 napisał(a):

> 2,65 jest dozwolone, a na większości tras 0,5 m między > standardowymi wagonami jest :-)

A na Piastów i w kierunku Lasu Arkońskiego? A jeszcze do tego niech dojdzie skrajnia na skrętach.

Штирлиц
Stirlitz napisał(a):

> > 2,65 jest dozwolone, a na większości tras 0,5 m między > > standardowymi wagonami jest :-) > > A na Piastów i w kierunku Lasu Arkońskiego?

I jeszcze w paru innych miejscach, w których 6bis nie jeździ.

> A jeszcze do tego niech > dojdzie skrajnia na skrętach.

Z tym też można sobie poradzić (patrz Poznań - BTW teraz ich wozidła zrobiły się legalne bez "ale").

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez 105ngs

Iwo napisał(a):

> Tylko w jakim celu? Nie zapowiada się, aby w najbliższym czasie > taki typ wagonów był u nas potrzebny.

No właśnie, w najbliższym czasie - dziwi mnie takie płytkie myślenie (bez obrazy oczywiście)... ;> Wspomniane przeze mnie wyżej miasta już poszły po rozum do głowy i z powodzeniem wykorzystują takie wozy przy wszelakich remontach. Przykład : remont ronda Sródka w Poznaniu. Uruchomili 3 wahadła, połączyli je jednym objazdowym zatramwajem i wszystko sprawnie działało (sprawdzone naocznie :]). Zauważ, że gdybyśmy mieli dwukierunki już teraz, to nie trzeba by było ciągnąć 11 aż pod TZG - jeden przetok na Ludowej i po krzyku. To samo np. na Wszystkich Świętych - Dworcowa zajęta przez D8, więc wypuszczamy na 2 dwukierunki, zmieniamy kierunek przy dworcu i nie trza ciągnąć tej linii aż do Potulickiej. To tylko przykłady, może nie są najtrafniejsze, ale taki tabor jest po prostu przydatny. Oczywiście, bez takowego też dajemy sobie radę przy remontach, ale tak można by było uniknąć "kombinacji".

-- Generalnie chodzę w skarpetach i nie pokazuję stopek publicznie...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Iwo napisał(a):

> Jeśli nie Tatry z Berlina to co? Macie jakieś pomysły?

Ja bym proponował pieniądze przeznaczyć na torowiska tramwajowe, bo czemu nie - to też poprawi znacząco komfort podróżowania a inwestować w torowiska też trzeba. Zmodernizować więcej wagonów, ale tu wiem, że jest problem z możliwościami WNT więc to może być nie możliwe. Coś takiego sprowadzono do Krakowa: http://komunikacja.krakow.eurocity.pl/gallery/albums/pictures/tramwaje/wspolczesne/n8s/3302_07.jpg

Nie wiem jednak czy jeszcze ktoś w Europie coś takiego ma. Ze swojej strony powiem, że jestem bardzo dużym przeciwnikiem sprowadzania kolejnych GT6/ GT8 gdyż to krok wstecz, ale wiem, że zaraz ktoś się odezwie jakie te tramwaje mimo wieku są super itp. Będe zawiedziony jeśli kupimy Gtx. Ja jednak tak jak mówię albo kupujemy dobre używane tramwaje albo zróbmy to co jest naszym największym problemem - torowiska. Kupowanie SHIT'u nie ma sensu.

-- MKM'i to dziwni ludzie...
lex napisał(a):

> swojej strony powiem, że jestem bardzo dużym przeciwnikiem > sprowadzania kolejnych GT6/ GT8 gdyż to krok wstecz, ale wiem, > że zaraz ktoś się odezwie jakie te tramwaje mimo wieku są > super itp.

Nie nie nie, żadnych kolejnych niemieckich " złomów "

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!
lex napisał(a):

> Ze > swojej strony powiem, że jestem bardzo dużym przeciwnikiem > sprowadzania kolejnych GT6/ GT8 gdyż to krok wstecz, ale wiem, > że zaraz ktoś się odezwie jakie te tramwaje mimo wieku są > super itp.

Ja się odezwę. Myślę w tym wypadku o Wiedniu i ich wozach, które mogliśmy zakupić w 2003 roku, a więc E6 i c6. To są "helmuty" z 1979-1981 roku.

Штирлиц
Stirlitz napisał(a):

> Ja się odezwę. Myślę w tym wypadku o Wiedniu i ich wozach, > które mogliśmy zakupić w 2003 roku, a więc E6 i c6. To są > "helmuty" z 1979-1981 roku.

Te tramwaje nie są tak nowoczesne jak Tatry. Zresztą sam tramwaj został zaprojektowany dużo dawniej niż Tatry.

-- Działam Ci na nerwy ?! To nie czytaj !
lex napisał(a):

> Te tramwaje nie są tak nowoczesne jak Tatry. Zresztą sam tramwaj > został zaprojektowany dużo dawniej niż Tatry.

Tylko, że te wozy są po totalnym liftingu.

Штирлиц
Iwo napisał(a):

> Jeśli nie Tatry z Berlina to co? Macie jakieś pomysły?

Monachium? Ale krótkie przeguby P3.16 będziemy zapewne musieli kupić z doczepami (też krótkie przeguby) p3.17.

Drezno? Pewnie T4D będziemy musieli kupić z doczepami B4D. Inny kłopot to zmiana osi na nasz rozstaw z 1450 mm.

Frankfurt nad Menem? Wagony P. Mankament to za mało drzwi. A jeszcze są niskopodłogowce typu R, wyprodukowane w latach 90-tych, które chciano od dawna sprzedać Budapesztowi z powodu mankamentu w silnikach.

Duesseldorf? Niedobitki GT8 i obecne w eksploatacji GT8S, które IMHO gdyby nie szerokość byłyby dobre. Są też jeszcze GT8SU, ale one są przystosowane do jazdy na trasach z peronami.

Wiedeń? Może kupowane przez Kraków E1 i doczepy c3? A może to co Wiedeń chciał nam sprzedać w 2003 roku czyli E6 i c6.

Norymberga? I kupić to co Kraków kupuje czyli N8S.

Inne miasta mi na razie do głowy nie przychodzą.

Штирлиц

wysłane przez tom1

Jedno jest pewne. Nie ma co na siłę kupować kolejne berlińskie tramwaje jeśli nie do końca nam odpowiadają. Trzeba znaleźć jakąś alternatywę.

wysłane przez pawko

tom1 napisał(a):

> Jedno jest pewne. Nie ma co na siłę kupować kolejne > berlińskie tramwaje

Lepiej zając się remontem torowisk i wtedy myślec o kupnie tramwajów

Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9

wysłane przez tgasior

fakt ze tatry są dobre leż gdy jedzie to są dość głosne.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

tgasior napisał(a):

> fakt ze tatry są dobre leż gdy jedzie to są dość > głosne.

Wiesz jak za te kase to mysle, ze nie ma co wybrzydzac. Jest to tramwaj technologicznie na nasze tory, a nawet i troche za dobry. A co do odglosow to lepsze to niz 102N lub 105N z trzaskajacymi drzwiami przy ktorych mozna szalu dostac.

wysłane przez DamTram 30

ABC napisał(a):

> Wiesz jak za te kase to mysle, ze nie ma co wybrzydzac. Jest > to tramwaj technologicznie na nasze tory, a nawet i troche za > dobry. A co do odglosow to lepsze to niz 102N lub 105N z > trzaskajacymi drzwiami przy ktorych mozna szalu dostac.

Szału dostać można jak motorniczy w tatrze uruchomi klimę, albo coś w tym stylu i piszczy to tak wysokim dźwiękim, że w uszach wzwoni po wyjściu z tramwaju.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez pawko

DamTram napisał(a):

> Szału dostać można jak motorniczy w tarze uruchomi klimę, > albo coś w tym stylu i piszczy to tak wysokim dźwiękim, że w > uszach wzwoni po wyjściu z tramwaju.

I tak najlepiej jest jak wchodzi do Tatry jakieś przedszkole i na każdym przystanku cieszy się z sygnału alarmowego

Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Pepe 132

DamTram napisał(a):

> Szału dostać można jak motorniczy w tatrze uruchomi klimę, > albo coś w tym stylu i piszczy to tak wysokim dźwiękim, że w > uszach wzwoni po wyjściu z tramwaju.

No tak tak, helmuty są znacznie cichsze. :D A szczególnie te GT8, które byś sprowadził znając Ciebie. :)

-- admin@mkm.szczecin.pl

wysłane przez pawko

man751 napisał(a):

> No tak tak, helmuty są znacznie cichsze. :D A szczególnie te GT8, > które byś sprowadził znając Ciebie. :)

GT8 ciche? Jak z nich wysiadam to przez 5 minut dudni mi w uszach

Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Pepe 132

pawko napisał(a):

> GT8 ciche? Jak z nich wysiadam to przez 5 minut dudni mi w uszach

To miała byc ironia... Wiadomo że w niektórych sztukach wściec się można od hałasu.

P.S. Oddzielaj wypowiedź od cytatu!

-- admin@mkm.szczecin.pl

wysłane przez DamTram 30

pawko napisał(a):

> GT8 ciche? Jak z nich wysiadam to przez 5 minut dudni mi w uszach

:O nie wiedziałem, ze w szczecinie mamy GT8 :O

wysłane przez Iwo

man751 napisał(a):

> > No tak tak, helmuty są znacznie cichsze. :D A szczególnie te GT8, > które byś sprowadził znając Ciebie. :)

Chyba bym mu głowę ukręcił :). Mam nadzieje, że nie trafie na TZG...

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez DamTram 30

man751 napisał(a):

> No tak tak, helmuty są znacznie cichsze. :D A szczególnie te GT8, > które byś sprowadził znając Ciebie. :)

A może nie? Jak było z GT6 na początku? jedyn co było słychać jak jechały to ich fazowy dzwonek, który w tatrach jest już troszke inny.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Iwo

DamTram napisał(a):

> > Szału dostać można jak motorniczy w tatrze uruchomi klimę, > albo coś w tym stylu i piszczy to tak wysokim dźwiękim, że w > uszach wzwoni po wyjściu z tramwaju.

Ale rozklekotane Helmuty i sypiące sie 105tki są ok?

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez pawko

Iwo napisał(a):

> sypiące sie 105tki są ok?

Modernizacje 105tek są niezłe. Myślę,że pod wieloma względami dorównują Tatrom.

Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9

wysłane przez (użytkownik usunięty)

pawko napisał(a):

> > Modernizacje 105tek są niezłe. Myślę,że pod wieloma względami > dorównują Tatrom.

Potwornie nie podoba mi sie wyglad tych modernizacji. Chyba za te kase mozna zrobic cos bardziej milego dla oka. Poza brakiem zastosowania nowszej technologi sa ok.

wysłane przez DamTram 30

Iwo napisał(a):

> Ale rozklekotane Helmuty i sypiące sie 105tki są ok?

A może by tak pomyśleć czemu helmuty są "rozklekotane"? Podpowiem Ci... Brak części zamiennych, gdyby były to było by o wiele lepiej, a takie 506, 905 i 906 by mogły jeszcze jeździć. Gdyby kupić GT8 można byłoby uruchomić niektóre helmuty.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Iwo

DamTram napisał(a):

> A może by tak pomyśleć czemu helmuty są "rozklekotane"? > Podpowiem Ci...

Tak? A może po prostu olewactwo niektórych mechaników do tego doprowadziła?

> Brak części zamiennych, gdyby były to było by o wiele lepiej, a > takie 506, 905 i 906 by mogły jeszcze jeździć. Gdyby kupić GT8 > można byłoby uruchomić niektóre helmuty.

Jasne, kupić GT8 tylko po to, żeby uruchomić GT6. Zaiste, ciekawy tok rozumowania.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez (użytkownik usunięty)

DamTram napisał(a):

> > A może by tak pomyśleć czemu helmuty są "rozklekotane"? > Podpowiem Ci... > Brak części zamiennych, gdyby były to było by o wiele lepiej, a > takie 506, 905 i 906 by mogły jeszcze jeździć.

Wiesz niektore Helmuty maja ponad 50 lat - tu potwierdza sie stara prawda, ze Niemcy budowali solidnie. GT8 sa konstrukcja i technologicznie podobne do GT6 wiec kupienie GT8 to byl by w pewnym stopniu krok do tylu.

> Gdyby kupić GT8 można byłoby uruchomić niektóre helmuty.

Sugerujesz GT8 na czesci do GT6?

wysłane przez DamTram 30

ABC napisał(a):

> Wiesz niektore Helmuty maja ponad 50 lat - tu potwierdza sie stara > prawda, ze Niemcy budowali solidnie. GT8 sa konstrukcja i > technologicznie podobne do GT6 wiec kupienie GT8 to byl by w pewnym > stopniu krok do tylu.

Tak ale są też pojazdy tego typu z lat 70.

> Sugerujesz GT8 na czesci do GT6?

Tak przy okazji ;)

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez (użytkownik usunięty)

DamTram napisał(a):

[ciach]

Ja jestem przeciwny GT8 w Szczecinie. Konstrukcja niezawodna, ale lata produkcji odstraszaja. Plan dla szalencow i tyle. :) Wole zdecydowanie Tatry , ktore sa znacznie ladniejsze i bardziej zaawansowane technologicznie.

wysłane przez DamTram 30

ABC napisał(a):

> Ja jestem przeciwny GT8 w Szczecinie. Konstrukcja niezawodna, ale > lata produkcji odstraszaja. Plan dla szalencow i tyle. :) Wole > zdecydowanie Tatry , ktore sa znacznie ladniejsze i bardziej > zaawansowane technologicznie.

Ale trudniejsze w eksploatacji, zawodne, głośnie, nie nadające się do Szczecina po prostu, ale Wy byście chcieli najnowszy tabor, Combino najlepiej 52m, nieważne, ze się nie nadaje i po roku rozsypie...

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez (użytkownik usunięty)

DamTram napisał(a):

> Ale trudniejsze w eksploatacji, zawodne, głośnie, nie nadające się > do Szczecina po prostu, ale Wy byście chcieli najnowszy tabor, Combino > najlepiej 52m, nieważne, ze się nie nadaje i po roku rozsypie...

Wiesz Combino to moze za 30 lat jakies uzywane kupia na SST. :) Zobacz co zab czasu zrobil z GT6. To samo bylo by z GT8 za 10 lat. A za 10-12 lat wszystkie Tatry jeszcze beda jezdzic. Skoro kupilismy Tatry, ktore sa z 1985-86 to czemu mamy sie uwsteczniac i kupywac GT8 z lat 70'tych konstrukcja przypominajace GT6? Badzmy cywilizowanym miastem i wraz z technika chodzmy do przodu, a nie do tylu. :)

wysłane przez DamTram 30

ABC napisał(a):

> Wiesz Combino to moze za 30 lat jakies uzywane kupia na SST. :)

Którego nie bedzie jeszcze ;>?

> Zobacz co zab czasu zrobil z GT6. To samo bylo by z GT8 za 10 lat. A za > 10-12 lat wszystkie Tatry jeszcze beda jezdzic.

Za 10 lat to Tatry będą jak w zeszłym roku były 102Na.

> Skoro kupilismy Tatry, > ktore sa z 1985-86 to czemu mamy sie uwsteczniac i kupywac GT8 z lat > 70'tych konstrukcja przypominajace GT6? Badzmy cywilizowanym miastem i > wraz z technika chodzmy do przodu, a nie do tylu. :)

Masz racje, ale na naszym torowisku tatry sie rozpadną o wiele szybciej niż GT8.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez (użytkownik usunięty)

DamTram napisał(a):

> Masz racje, ale na naszym torowisku tatry sie rozpadną o wiele > szybciej niż GT8.

GT8 sa bardziej masywne i tylko taka pozytywna roznice widze pomiedzy Tatra. GT6 katowali na "trójce" i katuja na "szóstce". Pewnie dlatego sie troche posypały, tak samo jak 102Na, a Tatr juz nie puszczaja na tego typu torowiska. Mysle, ze GT8 by puszczali gdzie tylko popadnie. Kazdy tramwaj ma swoje plusy i minusy. Wedlug mnie konfrontacja pomiedzy GT8, a Tatra jest na korzysc tej drugiej, bo ta jest nowoczesniejsza i jest dosc przyzwoity komfort jazdy. GT8 jechalem pare razy i nie wspominam milo tych paru chwil. :)

wysłane przez DamTram 30

ABC napisał(a):

> GT8 sa bardziej masywne i tylko taka pozytywna roznice widze pomiedzy > Tatra.

No i co z tego ze są masywniejsze? Są mocniejsze i mają wózek pod przgubem, a nie tak jak tatra, któa jak się wykolei to bedą ją wkolejali przez pół dnia. (tylko czekam na pierwsze wykolejenie tatry)

> GT6 katowali na "trójce" i katuja na "szóstce".

Już nie "katują", przynajmniej nie teraz

> Kazdy tramwaj ma swoje plusy i minusy. Wedlug mnie > konfrontacja pomiedzy GT8, a Tatra jest na korzysc tej drugiej, bo ta > jest nowoczesniejsza i jest dosc przyzwoity komfort jazdy. GT8 jechalem > pare razy i nie wspominam milo tych paru chwil. :)

Zgadzam się z tobą, jednak dla Szczecina lepsze byłyby GT8.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez (użytkownik usunięty)

DamTram napisał(a):

> No i co z tego ze są masywniejsze? Są mocniejsze i mają wózek pod > przgubem, a nie tak jak tatra, któa jak się wykolei to bedą ją > wkolejali przez pół dnia. (tylko czekam na pierwsze wykolejenie > tatry)

Chodzilo mi o to, ze jak w GT8 wjedzie samochod lub cos wieszego to nic sie nie stanie praktycznie. Troche szpachli i po bolu. Natomiast z Tatra to by było juz krucho.

> Zgadzam się z tobą, jednak dla Szczecina lepsze byłyby GT8.

Jezeli mamy patrzec tez pod katem XXI wieku to zaslugujemy na troche komfortu z strony KM. GT8 nie sa bee, ale naprawde to sie mija z celem. Konstrukcja tego tramwaju i technologia jest juz dawno przebrzmiala bajka. GT8 mozna bylo kupic wraz z GT6, a nie 12 lat pozniej gdzie nadszedł czas na bardziej technologiczne pojazdy.

wysłane przez DamTram 30

ABC napisał(a):

> nadszedł czas na bardziej technologiczne pojazdy.

Na, które nie jesteśmy przygotowani. Zauważ, że miały być dostosowane kanały na pogodnie pod tatry i nic nie zostało w tym kierunku zrobione, nie ma dla nich dobrego zaplecza, które jest bardzo potrzebne przy takim torowisku jakie mamy.

Tak OT. W Niemczech do wkolejania tatr są specjalne ekipy ze specjalnym sprzętem, my tego typu udogodnień nie posiadamy. Nasza epika nigdy nie wstawiała na tory wozów, nie mających pod przegubem wózka. W Niemczech cała akcja trwa podobno ponad godzinę u nas to chyba będzie cały dzień, bo jak chwycić tatrę, która się zaraz w pół złamie...

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Mareczek 1

DamTram napisał(a):

> Szału dostać można jak motorniczy w tatrze uruchomi klimę, > albo coś w tym stylu i piszczy to tak wysokim dźwiękim, że w > uszach wzwoni po wyjściu z tramwaju.

Wsiądź - hmm, który to był helmut, nie pamiętam - gdzie zniszczeniu uległa osłona w przegubie. Efekt jest taki, że żeby się porozumieć z kolegą musiałem krzyczeć, krzyszeć głośniej niż w kaszlau przy 4500 obrotów aby się porozumieć z kierowcą. Lepiej żeby mi piszczało w uszach niż żeby nie mógł mówić.

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez pawko

Mareczek napisał(a):

> Wsiądź - hmm, który to był helmut, nie pamiętam - gdzie > zniszczeniu uległa osłona w przegubie. Efekt jest taki, że żeby > się porozumieć z kolegą musiałem krzyczeć, krzyszeć > głośniej niż w kaszlau przy 4500 obrotów aby się porozumieć z > kierowcą. Lepiej żeby mi piszczało w uszach niż żeby nie > mógł mówić.

Królowymi hałasu były jednak stodwójki

Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9

wysłane przez Mareczek 1

pawko napisał(a):

> Królowymi hałasu były jednak stodwójki

Nie mieszaj pojęć między rozklekotanym zestawem kołowym a wyciem przekładni. Jedno i drugie głośne, z czego jedno jest uciążliwe a drugie przyjemne dla ucha. Poza tym, 102-jki i tak miały wyciszone przekładnie w stosunku do oryginału.

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez DamTram 30

Mareczek napisał(a):

> Wsiądź - hmm, który to był helmut, nie pamiętam - gdzie > zniszczeniu uległa osłona w przegubie. Efekt jest taki, że żeby > się porozumieć z kolegą musiałem krzyczeć, krzyszeć > głośniej niż w kaszlau przy 4500 obrotów aby się porozumieć z > kierowcą. Lepiej żeby mi piszczało w uszach niż żeby nie > mógł mówić.

No niestety taj teraz już z tymi GT6 jest, ale nie zaprzeczysz ze w latach 90. były to najcichsze wagony i gdyby do teraz były w takim stanie to by dalej najcichrze były.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Administracja 0

DamTram napisał(a):

> najcichsze > najcichrze

Niech komentarzem będzie czerwona kartka.

wysłane przez DamTram 30

Administracja napisał(a):

[ciach]

Droga administracjo! Serdecznie dziękuję za zabranie mi jednej kartki ponieważ cyfra 8 jest najgorszą jaka istnieje ponieważ istnieje między dwoma boskimi "7" i "9".

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez X

> Droga administracjo! > Serdecznie dziękuję za zabranie mi jednej kartki ponieważ cyfra 8 > jest najgorszą jaka istnieje ponieważ istnieje między dwoma boskimi > "7" i "9".

Dobra, dobra już się uspokój. EOT.

-- admin@mkm.szczecin.pl

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez Mareczek 1

DamTram napisał(a):

> No niestety taj teraz już z tymi GT6 jest, ale nie zaprzeczysz ze w > latach 90. były to najcichsze wagony i gdyby do teraz były w takim > stanie to by dalej najcichrze były.

Zgadzam się, no ale podejście u tych u góry i u tych na dole było takie a nie inne... Jakby się dało obu kopniaki, to nagle by wyszło, że helmut lepszy od Tatry. Proszę, 102-jki padały jak muchy, ale jak się chciało to #601 przejeździł cały dzień.

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez mmm

Wg mojego rozumowania powinno być tak testujemy te Tatry w różnych konfiguracjach. Wtedy mamy na ten temat opinie czy podjedzie pod górke czy nie czy piasecznice (które chyba są są) ułatwią sprawę. Natomiast z tego artykułu wynika, że oprócz wątpliwości technicznych, problemy byłby z finansowaniem tego zakupu.

wysłane przez Iwo

mmm napisał(a):

> Natomiast z tego artykułu > wynika, że oprócz wątpliwości technicznych, problemy > byłby z finansowaniem tego zakupu.

Takiego problemu nie ma, gdyż w wydatkach miasta zagwarantowano pieniążki na zakup używanych tramwajów.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Wielokrotnie czytałem na forum ze przegubowiec to za mało, a skład to za dużo więc może przegubowiec z doczepą i na 7 i 8 byłoby dobrze.
nd116 napisał(a):

> Wielokrotnie czytałem na forum ze przegubowiec to za mało, > a skład to za dużo więc może przegubowiec z doczepą i na > 7 i 8 byłoby dobrze.

Z doczepą bierną tym bardziej nie uciągnie.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]
DamTram napisał(a):

> Z doczepą bierną tym bardziej nie uciągnie.

Sugerujesz, że z czynną doczepą przegubowa Tatra nie da sobie rady? Mnie interesuje inna kwestia, czy takie połączenie jest technicznie możliwe.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez mike_1994

Iwo napisał(a):

> Mnie interesuje inna kwestia, czy takie połączenie jest > technicznie możliwe.

Raczej tak, bo przecież to są podobne modele Tatr, sprzęgi takie same. A ciekawiej wyglądałoby Tatra+B4. :P
Iwo napisał(a):

> Sugerujesz, że z czynną doczepą przegubowa Tatra nie da sobie > rady? > Mnie interesuje inna kwestia, czy takie połączenie jest > technicznie możliwe.

Z czynną radę sobie da z pewnością. Technicnie po pewnych przeróbkach, a moze i bez, jest.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]
nd116 napisał(a):

> Wielokrotnie czytałem na forum ze przegubowiec to za mało, > a skład to za dużo więc może przegubowiec z doczepą i na > 7 i 8 byłoby dobrze.

Jeżeli masz na myśli skład T6+B6 (czyli klasyczny skład), a przegubowca z doczepą w rodzaju KT4+T6(B6), to niestety, jest to o wiele więcej niż zwykły skład. Pojemnościowo przegub z doczepą jest większy niż wspomniany skład.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez (użytkownik usunięty)

techno napisał(a):

> Jeżeli masz na myśli skład T6+B6 (czyli klasyczny skład), a > przegubowca z doczepą w rodzaju KT4+T6(B6), to niestety, jest > to o wiele więcej niż zwykły skład. Pojemnościowo przegub > z doczepą jest większy niż wspomniany skład.

Sory źle się wyraźiłem i źle zostałem zrozumiany, Berlin chce konecznie sprzedać doczepy bierne, trójskłady T6+T6+B6 to za dużo, samo KT4 to na niektórych liniach za mało takie odniosłem wrażenie czytając forum, T6+B6 może nie podjechać pod wzniesienie, tak więc moze stworzyć składy T6+T6 i KT4+B6 czy coś takiego było by możliwe i czy KT4 uciągnie pod górke na Wyszyńskiego albo Piastów jeszcze B6.
Siedmiolinijkowe zdanie, nie wiadomo, czy oznajmujące, czy pytające. Czy wy się wszyscy zmówiliście na bicie kolejnych rekordów antypoprawnych postów?
nd116 napisał(a):

> Sory źle się wyraźiłem i źle zostałem zrozumiany, Berlin > chce konecznie sprzedać doczepy bierne, trójskłady T6+T6+B6 to > za dużo, samo KT4 to na niektórych liniach za mało takie > odniosłem wrażenie czytając forum, T6+B6 może nie podjechać > pod wzniesienie, tak więc moze stworzyć składy T6+T6 i KT4+B6 > czy coś takiego było by możliwe i czy KT4 uciągnie pod górke > na Wyszyńskiego albo Piastów jeszcze B6.

Już 2 raz pisze, ze KT4Dt+B6 tym bardziej nie da rady co T6+B6. T6 i KT4Dt mają te same moce silników, a Kt4Dt są większe i cięższe.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Mam jeszcze jeden pomysł, pytanie : Może do 105 można by było podłączyć doczepe B6. 105 jest chyba mocniejsza od tatry T6. Wiem, że estetycznie by to może dobrze nie wyglądało ale coś z tymi doczepami by trzeba było zrobić. A wyciąć sprzęg palnikiem, przyspawac nowy pasujący do 105, zaklepać wszystko młotkiem, związać sznurkiem chyba by nie stanowiło wiekszego problemu....? Tylko czy 105 jest na tyle mocna?
nd116 napisał(a):

> A wyciąć sprzęg palnikiem, > przyspawac nowy pasujący do 105, zaklepać wszystko młotkiem, > związać sznurkiem chyba by nie stanowiło wiekszego problemu....?

Stanowiłoby problem większy niż myślisz, gdyż do tego wchodzi jeszcze przystosowanie elktroniki, co jest bardziej skomplikowane niż Twoja powyższa propozycja.

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Stirlitz napisał(a):

> Stanowiłoby problem większy niż myślisz, gdyż do tego wchodzi > jeszcze przystosowanie elktroniki, co jest bardziej skomplikowane niż > Twoja powyższa propozycja.

Ale jak by dać je na Golęcin... Oni przecież łamią wszelkie prawa fizyki... :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
ABC napisał(a):

> Ale jak by dać je na Golęcin... Oni przecież łamią wszelkie > prawa fizyki... :)

Nie, nie chcemy fruwających Tatr ;D
Bauersoon napisał(a):

> Nie, nie chcemy fruwających Tatr ;D

Dlaczego nie? Byłby to dużo szybszy środek komunikacji miejskiej - taki mini samolot - Tatra :P.
lex napisał(a):

> Dlaczego nie? Byłby to dużo szybszy środek komunikacji miejskiej - > taki mini samolot - Tatra :P.

Hmmm... Taka AirTatra nie potrzebowała by nawet trakcji i torów... Tylko jak zamienisz pętlę w pas startowy :D A popularnego grzybka na Bramie można przerobić na wieżę kontroli lotów od razu, nie? buahahaha =P

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.