Forum

Jadą Solarisy

Dziś w godzinach popołudniowych do SPA Dąbie przyjedzie 10 autobusów Solaris Urbino 18. Otrzymają one numery taborowe 2059-2068. Z kolei w piątek przewidziana jest dostawa do SPA Klonowica dwóch Solarisów Urbino 10 (numery taborowe 1010 i 1011) oraz ośmiu Solarisów Urbino 18 (1058-1065). Wszystkie wyposażone są w automaty biletowe.

wysłane przez sulzer

Solarisy Urbino 10, zapewne będą kursować na linii 70, 52 lub 76, innych opcji bynajmniej ja sam nie widzę. Mam tylko nadzieję, że nie znikną z ulic "Melony".

wysłane przez Luke_Police  163

sulzer napisał(a):

> Solarisy Urbino 10, zapewne będą kursować na linii 70, 52 > lub 76, innych opcji bynajmniej ja sam nie widzę. Mam tylko > nadzieję, że nie znikną z ulic "Melony".

Z tego, co słyszałem, wozy zakupiono z myślą o linii 70. Jednak jest to możliwe, że będą się również pojawiać na 76 i liniach nocnych. 52 zdecydowanie odpada, gdyż tę linie obsługuje SPAD i w najbliższym czasie się to nie zmieni (no chyba, że o czymś nie wiem).

-- - Do wentylatora przetwornicy statycznej wlazł mały kotek i nie może wyjść.
- Spoko, zamontujemy ją w tramwaju i włączymy, to stamtąd wyfrunie.

Technik serwisu :)

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> Jednak jest to możliwe, że będą się również pojawiać na > 76 i liniach nocnych.

Swego czasu (we wcześniejszej umowie) 76 była obsadzona MEGA, więc oficjalnie (z wyłączeniem sytuacji awaryjnych) odpada. No chyba że się coś w obsłudze zmieniło, lub mam niepełne dane.

wysłane przez Luke_Police  163

LLUZNIAK napisał(a):

> Swego czasu (we wcześniejszej umowie) 76 była obsadzona MEGA, > więc oficjalnie (z wyłączeniem sytuacji awaryjnych) odpada. No > chyba że się coś w obsłudze zmieniło, lub mam niepełne > dane.

Na pewno nie obie brygady, skoro zawsze gdy jestem w pobliżu, widzę Melona na jednej z brygad. Jak Autosan H6 może tam jeździć, to 10-metrowy Solaris tym bardziej. Zresztą nie zdziwię się, jak któregoś dnia SU10 w sytuacji awaryjnej pojawi się zupełnie gdzie indziej niż przypuszczamy (np. na 74, 63 czy dowolnej innej linii obsługiwanej taborem MAXI).

-- - Do wentylatora przetwornicy statycznej wlazł mały kotek i nie może wyjść.
- Spoko, zamontujemy ją w tramwaju i włączymy, to stamtąd wyfrunie.

Technik serwisu :)

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> CIACH

Możliwe więc że mam błąd, stare dane, albo są różnice w obsadzie letniej i zimowej.

wysłane przez stoch

Luke_Police napisał(a):

> 52 zdecydowanie odpada, gdyż tę linie > obsługuje SPAD i w najbliższym czasie się to nie zmieni (no > chyba, że o czymś nie wiem).

I nie wiadomo czy SU10 przeszłoby pod wiaduktem.

wysłane przez maciekos95 3

stoch napisał(a):

> I nie wiadomo czy SU10 przeszłoby pod wiaduktem.

A czemu miałby nie przejść? Neoplan N4011 o tej samej długości przechodzi bez problemu.

wysłane przez mike_1994

maciekos95 napisał(a):

> A czemu miałby nie przejść? Neoplan N4011 o tej samej długości > przechodzi bez problemu.

Ale nie chodzi o długość a bodaj zwis przedni i tylny, nie wiem czy jest jakaś różnica między pojazdami w tym, aczkolwiek póki nie spróbują to wiadomo a nie będzie, a z drugiej strony szkoda nowego wozu nawet na próbę.

wysłane przez sulzer

stoch napisał(a):

> I nie wiadomo czy SU10 przeszłoby pod wiaduktem.

No jeśli wziąć pod uwagę to, że SU10 miałyby (lub będą) klimatyzację, to szanse na przeciśnięcie się pod wiaduktem, raczej byłyby nikłe :)

-- Dzień dobry państwu,kontrola biletów ;)

wysłane przez pantera

Luke_Police napisał(a):

> Mam tylko nadzieję, że nie znikną z ulic "Melony".

Mam takie pytanie odnośnie molonów czy sa plany zachowania jednego jako pojazd muzealny ?

wysłane przez sulzer

pantera napisał(a):

> Mam takie pytanie odnośnie molonów czy sa plany zachowania > jednego jako pojazd muzealny ?

Jeśli MELON miałby zostać eksponatem muzealnym, to trochę czasu mu do tego jeszcze brakuje, otóż autobus nie jest taki stary, gdyż produkcje ich zakończono w 1999 roku, więc myślę, że na szczecińskich ulicach nie raz jeszcze zawitają, fakt, że będą u nas SU10 nie musi oznaczać ostatecznego wyeliminowania tych pojazdów, gdyż są przydatne i sprawdzone.Chociażby linia 70 mówi sama za siebie, nie widzę innego taboru na tej trasie, niż pojazdy o długości max 10 metrów.

-- Dzień dobry państwu,kontrola biletów ;)

wysłane przez swiderski

pantera napisał(a):

> Luke_Police napisał(a):

> > Mam tylko nadzieję, że nie znikną z ulic "Melony". >  > Mam takie pytanie odnośnie molonów czy sa plany zachowania > jednego jako pojazd muzealny ?

Jako muzealny jak najbardziej popieram, ale z tym co napisał Luke_Police to zupełnie się nie zgadzam. Jechałeś tym ostatnio? Szczególnie polecam przejażdżkę po bruku na Ku Słońcu (528 z Gumieniec) lub Farnej/Sołtysiej (70 w kierunku dworca). Wrażenia niezapomniane. :)

wysłane przez Luke_Police  163

swiderski napisał(a):

> Jako muzealny jak najbardziej popieram, ale z tym co napisał > Luke_Police to zupełnie się nie zgadzam. > Jechałeś tym ostatnio? Szczególnie polecam przejażdżkę po > bruku na Ku Słońcu (528 z Gumieniec) lub Farnej/Sołtysiej (70 w > kierunku dworca). Wrażenia niezapomniane. :)

Nie sądzę by stan nawierzchni decydował o tym, czy zobaczymy na danej linii SU10. Zawsze może być to test czy silnik nie wypadnie ;) Przy Dworcu Głównym PKP też jest kostka brukowa, a Solarisy jakoś tam jeżdżą i to nawet przegobowe. W ostatnim epizodzie linii 808 też na którejś brygadzie Solaris jeździł. Gdyby dyspozytor miał się przejmować stanem dróg w mieście, żaden niskopodłogowy autobus nie opuściłby zajezdni ;)

-- - Do wentylatora przetwornicy statycznej wlazł mały kotek i nie może wyjść.
- Spoko, zamontujemy ją w tramwaju i włączymy, to stamtąd wyfrunie.

Technik serwisu :)

wysłane przez Robert 5

sulzer napisał(a):

> Mam tylko > nadzieję, że nie znikną z ulic "Melony".

Miałyby zostać na wieki? :->

wysłane przez sulzer

Robert napisał(a):

> Miałyby zostać na wieki? :->

Nie no nie bądźmy aż tak dosadni :) W końcu i na nie czas przyjdzie, wiadomo ;)

wysłane przez bartez 336

I co przyjechały do SPADu Solarisy?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Jasiek 36

bartez napisał(a):

> I co przyjechały do SPADu Solarisy?

Nie jeszcze.

wysłane przez djdark  0

No i pierwsze trzy już są na płycie zajezdni. Dziś ma dojechać reszta do SPAD. O SPAK-u nic nie wiem. Jak się dowiem to napiszę.

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez jas59  ?

djdark napisał(a):

> No i pierwsze trzy już są na płycie zajezdni. Dziś ma > dojechać reszta do SPAD. O SPAK-u nic nie wiem. Jak się > dowiem to napiszę.

7 autobusów zostało bo miało usterki jak: wyciek oleju, wyciek płynu chłodzącego do klimy. Na Klonowica mają przyjechać w piątek. Jak będzie nie wiadomo (przy takiej awaryjności).

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez djdark  0

jas59 napisał(a):

> 7 autobusów zostało bo miało usterki jak: wyciek oleju, > wyciek płynu chłodzącego do klimy.

Aż ciśnie się na język taki fajny skrót od pewnej firmy kolejowej. A koła chociaż wszystkie na miejscu były? Jak tak dalej pójdzie to kiedyś z fabryki na holu do nas autobusy przywiozą... :/

> Na Klonowica mają > przyjechać w piątek. Jak będzie nie wiadomo (przy takiej > awaryjności).

Najwcześniej w piątek... Bardziej prawdopodobne jest to że jednak po weekendzie (coś tak w kościach czuję).

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez tabor3377

Dawne czasy się przypominają, jak Szczecin w listopadzie 1965r. odbierał z Sanoka nowiutkie San H27B i jechali do Szczecina 6 dni, bo wiecznie coś się psuło. Myślałem, że te czasy są za nami. Jedno jest pewne - biednego nie stać na oszczędzanie, to przywilej bogatych. Trzeba kupić raz a porządnie, a nie tylko idą na ilość a nie na jakość. Dlaczego w SPPK wygrał MAN? Bo zebrał więcej punktów za stronę techniczną i obsługę serwisową, a u nas nieważne co, ważne że taniej, a później się zobaczy.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Jasiek 36

tabor3377 napisał(a):

> Trzeba kupić raz a porządnie, a nie tylko idą > na ilość a nie na jakość. Dlaczego w SPPK wygrał MAN? Bo zebrał > więcej punktów za stronę techniczną i obsługę serwisową, a u > nas nieważne co, ważne że taniej, a później się zobaczy.

W SPPK MAN wygrał dzięki EGR, gdyby to rozw. nie było wysoko pkt to wygrałby Solaris, którego podzespoły wcale nie odbiegają od MAN-a, Volvo, czy Scanii. Solaris ma tylko problem z jakością wykonania, bo lecą zbytnio na szybkość, a szkoda. Czy w SPAD i SPAK pojawi się więcej Solarisów wszystko zależy od władz tych spółek, które muszą zechcieć zrobić sobie przerwę od tej marki, układając odpowiednio SIWZ w kolejnych przetargach, oczywiście zgodnie z PZP. Ale może nie widzą takiej potrzeby.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Jasiek 36

Jasiek napisał(a):

> Czy w SPAD i SPAK pojawi się więcej Solarisów > wszystko zależy od władz tych spółek, które muszą > zechcieć zrobić sobie przerwę od tej marki, > układając odpowiednio SIWZ w kolejnych przetargach, > oczywiście zgodnie z PZP.

Odpowiem sam sobie no ale cóż muszę coś dodać. A mianowicie spółki są przed ogłoszeniem kolejnych przetargów. Czytałem gdzieś artykuł o tych kolejnych zakupach i wyczytałem przebąkiwania o innych autobusach niż Solaris. A więc zastosowując pkt zapis o EGR vide SPPK utrudniamy życie Solarisowi. Mamy do wyboru wtedy MAN-a i Scanię. Tyle, że według artykułu Scanie niskopodłogowe ostatnie drzwi mają węższe, bo tylko jednoskrzydłowe, a więc odpadają. Zostaje MAN dla SPAK, bo w SPAD liczą się silniki tylko pionowe, a jak wiadomo MAN nie oferuje takich przegubów, a więc praktycznie też odpada. Idziemy dalej z tych liczących się producentów zostaje Mercedes, który to jednak jak na razie w Szczecinie nie ma łatwego życia, gdyż choćby pkt za markę silnika preferują MAN-a, Volvo i Solarisa, a za pojemność skokową Volvo i Solarisa w przypadku przegubów. I w SPAD mamy pewien paradoks ma być silnik pionowy, co eliminuje przeguby MAN-a, a mamy preferencję MAN-a w kryterium dotyczącym marki silnika. Tak więc praktycznie zostaje Solaris i Volvo, co daje duże szanse tej pierwszej firmie w następnych przetargach, jeśli nic się nie zmieni. Co do Irisbusa to nie wiem jak się sytuacja przedstawia. Van Hool do Polski chyba na razie nie zawita w segmencie miejskim. Dziękuję za uwagę.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Mariusz_W

Jasiek napisał(a):

> [ciach!]

Przepraszam, że tak wyskoczę, ale moglibyście mnie oświecić? Po co w Szczecinie przy zakupach autobusów ustala się takie szczegóły jak szerokość ostatnich drzwi czy ułożenie silnika? Ja rozumiem, że unifikacja taboru. Ale czy aż do takiego stopnia? Komu to jest potrzebne?

Moje pytanie może się niektórym wydawać banalne, ale nie siedzę aż tak głęboko w KM, moją broszką jest kolej.

wysłane przez paki

Mariusz_W napisał(a):

> Po co w Szczecinie przy zakupach autobusów ustala się takie szczegóły jak > szerokość ostatnich drzwi czy ułożenie silnika?

Ogólnie szerokość drzwi wynika z zapisów umowy ze ZDiTMem, natomiast do stojącego silnika rzekomo łatwiej jest się dostać.

-- "W 2001 roku rozpoczęto modernizacje wagonów Konstal 105N przerabiając je na 105N2k/S/2000" by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez LLUZNIAK

Mariusz_W napisał(a):

> Przepraszam, że tak wyskoczę, ale moglibyście mnie oświecić? Po co > w Szczecinie przy zakupach autobusów ustala się takie szczegóły jak > szerokość ostatnich drzwi

Wymagania ZDiTM narzucone przewoźnikom w umowach - rzekomo ku chwale realizacji rozkładów (jak dla mnie bzdura, bo "zachodnie" używki jakoś jeżdżą)...

> czy ułożenie silnika?

O tym były już wielokrotnie dyskusje - niby jest prostszy w eksploatacji i naprawie od strony serwisowej - i to jest chyba jedyny argument SPAD - dla mnie też bez sensu.

wysłane przez Luke_Police  163

LLUZNIAK napisał(a):

> Wymagania ZDiTM narzucone przewoźnikom w umowach - rzekomo ku chwale > realizacji rozkładów (jak dla mnie bzdura, bo "zachodnie" używki > jakoś jeżdżą)...

Z tego wynika, że lepiej, aby autobus nie miał drzwi z tyłu, niż miał w tym miejscu drzwi jednopłatowe.

-- - Do wentylatora przetwornicy statycznej wlazł mały kotek i nie może wyjść.
- Spoko, zamontujemy ją w tramwaju i włączymy, to stamtąd wyfrunie.

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n  49

Jasiek napisał(a):

> Tyle, że według artykułu Scanie niskopodłogowe ostatnie > drzwi mają węższe, bo tylko jednoskrzydłowe, a więc odpadają.

Żaden problem zmienić SIWZ, że takie drzwi są dozwolone. W poniższych postach Koledzy wyjaśnili, że skoro brak drzwi jest dopuszczalny, to węższe też powinny.

-- Nasze miasto chwali się zniechęcaniem mieszkańców do korzystania z KM poprzez systematyczne pogarszanie warunków podróżowania. Gratulacje i rychłego udławienia się w korkach!

wysłane przez Jasiek 36

jas59 napisał(a):

> 7 autobusów zostało bo miało usterki jak: wyciek oleju, > wyciek płynu chłodzącego do klimy.

Buhaha, może one są z jakiegoś demobilu? :| Swoją drogą ciekawe SPAK prędzej podpisał umowę, a później dostaje autobusy. SPAD-owi aż tak się spieszy?

-- lukas -> jasiek

wysłane przez LLUZNIAK

jas59 napisał(a):

> 7 autobusów zostało bo miało usterki jak: wyciek oleju, > wyciek płynu chłodzącego do klimy.

Coraz bardziej lubię te wozy! Dziwię się że nie robią zamówień x2 - drugi zestaw zapasowy na czas przestojów ;-)

wysłane przez jas59  ?

Pierwsze 3 SU18 które przyjechał wczoraj: 2059 ZS 7228T vin SUU341211AB008848, 2067 ZS 7238T vin SUU341211AB008858, 2068 ZS 7236T vin SUU341211AB008857.

Mają na swoim pokładzie 2 ekrany z informacją pasażerską (wyświetlana jest informacja z minutowym rozkładem jazdy). Poza tym automaty do sprzedaży biletów są bardzo przyzwoicie przymocowane (nie trzęsą sie jak w pierwszej dostawie).

cogito ergo sum
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Jasiek 36

jas59 napisał(a):

> Pierwsze 3 SU18 które przyjechał wczoraj: > 2059 ZS 7228T vin SUU341211AB008848, > 2067 ZS 7238T vin SUU341211AB008858, > 2068 ZS 7236T vin SUU341211AB008857.

Wszystko fajnie, tylko znowu nie mają numerów rejestracyjnych ani nawet VIN zgodnie z kolejnością według numerów taborowych. A szkoda, bo nie wymaga to zbyt dużej filozofii.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez X

jas59 napisał(a):

> Pierwsze 3 SU18 które przyjechał wczoraj: > 2059 ZS 7228T vin SUU341211AB008848, > 2067 ZS 7238T vin SUU341211AB008858, > 2068 ZS 7236T vin SUU341211AB008857.

Dodane - dziękujemy :-).

-- "Już sobie wyobrażam - Heniu Zagozda i H9 z kleksem na oknie :D" (c) Mareczek


"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez Sebastin821

Autobusy marki Soalris Urbino 10 będą na stałe kursować na lini 70. W dodatku pojazdy te będą "obsadzone" tylko i wyłącznie przez kobiety. Natomiast SU18 dostaje mój wójek za #1568 :D Kurcze, troszeczkę jest mi szkoda tego #1568 bo na nim szkoliłem się w jeździe :(

-- http://www.youtube.com/user/MaslanaLoczek Profil JuTube z udziałem Komunikacji Miejskiej // Podzrowienia Dla Miłośników KM-u

Pozdrawiam Wszystkich Szpicli z SPA-Klonowica...

wysłane przez torwid  67

Sebastin821 napisał(a):

(...) Natomiast SU18 dostaje mój wójek...

Ja tam bez względu na to, czy szanuję swoją rodzinę, napisałbym wUjek. Ale może się nie znam. :)

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez jas59  ?

Dostawa w dniu 8 września: • 2060 ZS 7229T vin SUU341211AB008849, • 2061 ZS 7230T vin SUU341211AB0088450, • 2062 ZS 7231T vin SUU341211AB0088451, • 2063 ZS 7232T vin SUU341211AB0088452, • 2064 ZS 7233T vin SUU341211AB0088453, • 2065 ZS 7234T vin SUU341211AB0088454, • 2066 ZS 7235T vin SUU341211AB0088455.

Proszę również o poprawienie końcówki numeru vin autobusu 2067. Powinno być vin SUU341211AB008856 a nie 58. Źle odczytałem.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez jas59  ?

jas59 napisał(a):

> Dostawa w dniu 8 września: > • 2060 ZS 7229T vin SUU341211AB008849, > • 2061 ZS 7230T vin SUU341211AB0088450, > • 2062 ZS 7231T vin SUU341211AB0088451, > • 2063 ZS 7232T vin SUU341211AB0088452, > • 2064 ZS 7233T vin SUU341211AB0088453, > • 2065 ZS 7234T vin SUU341211AB0088454, > • 2066 ZS 7235T vin SUU341211AB0088455. >  > Proszę również o poprawienie końcówki numeru vin > autobusu 2067. Powinno być > vin SUU341211AB008856 a nie 58. Źle odczytałem.

Powinno być oczywiście tak a nie jak wyżej:

> • 2060 ZS 7229T vin SUU341211AB008849, > • 2061 ZS 7230T vin SUU341211AB008850, > • 2062 ZS 7231T vin SUU341211AB008851, > • 2063 ZS 7232T vin SUU341211AB008852, > • 2064 ZS 7233T vin SUU341211AB008853, > • 2065 ZS 7234T vin SUU341211AB008854, > • 2066 ZS 7235T vin SUU341211AB008855.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez X

jas59 napisał(a):

[ciach]

Wprowadzono i poprawiono.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez Jasiek 36

jas59 napisał(a):

> Powinno być > vin SUU341211AB008856 a nie 58. Źle odczytałem.

A czy nie zaszła też pomyłka przy numerach rejestracyjnych, bo wszystkie #2059-2066 mają numery rejestracji jednak po kolei, aż tu na koniec #2067 ma ZS 7238T, a #2068 ZS 7236T. Ktoś zawinął ZS 7237T?

-- lukas -> jasiek

wysłane przez jas59  ?

Jasiek napisał(a):

>  > A czy nie zaszła też pomyłka przy numerach rejestracyjnych, > bo wszystkie #2059-2066 mają numery rejestracji jednak po > kolei, aż tu na koniec #2067 ma ZS 7238T, a #2068 ZS 7236T. > Ktoś zawinął ZS 7237T?

Nie nie zaszła. Informacje zczytane z dowodów rejestracyjnych pojazdów.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez t105n  49

Jasiek napisał(a):

> Ktoś zawinął ZS 7237T?

Urzędnikom nie udało się znaleźć, ewentualnie już wydano. Ale tak już się zdarzało. Przykłady: Volvo seria #1570-1579, nr rej. od SCS 7751 do 7761 z pominięciem 7755, Volvo seria #1580-1589, nr rej. od SCS 8315 do 8325 z pominięciem 8321.

-- Szczecin - miasto nienawiści wobec pasażerów KM!

wysłane przez Jasiek 36

t105n napisał(a):

> Urzędnikom nie udało się znaleźć, ewentualnie już wydano. > Ale tak już się zdarzało.

No ja wszystko rozumiem, tylko jak się idzie rejestrować pojazdy to chyba wszystkie naraz, a nie każdy co jakiś czas.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez MQ ?

Jasiek napisał(a):

> No ja wszystko rozumiem, tylko jak się idzie rejestrować pojazdy > to chyba wszystkie naraz, a nie każdy co jakiś czas.

Czy to, że numery są nie po kolei, stanowi dla Ciebie jakiś problem? Gdyby były po kolei, komunikacja funkcjonowałaby lepiej? Byłaby punktualniejsza? Kierowcy byliby milsi? Pasażerowie chętniej by nią jeździli?

Czy jak zwykle czepiasz się drobnostek dla zasady?

wysłane przez Jasiek 36

mkubien napisał(a):

> Czy jak zwykle czepiasz się drobnostek dla zasady?

Tak jest, taki już jestem szczegółowy, ale jak się chce to się da. Skończmy tą dyskusję, bo zaraz Mareczek się odezwie, aby Ciebie poprzeć.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez t105n  49

Jasiek napisał(a):

> Tak jest, taki już jestem szczegółowy, ale jak się chce to się da.

W nowej dostawie numery boczne są wg kolejnych numerów VIN. 1058 - SUU341211AB008858 - ZS 7943T 1059 - SUU341211AB008859 - ZS 7944T 1060 - SUU341211AB008860 - ZS 7946T 1061 - SUU341211AB008861 - ZS 7948T 1062 - SUU341211AB008862 - ZS 7949T 1063 - SUU341211AB008863 - ZS 7950T 1064 - SUU341211AB008864 - ZS 7941T 1065 - SUU341211AB008865 - ZS 7942T 1010 - SUU241103AB008870 - ZS 7945T 1011 - SUU241103AB008871 - ZS 7947T Podczas dzisiejszej prezentacji bez problemu wszystkie spisałem. :-)

-- Nasze miasto chwali się zniechęcaniem mieszkańców do korzystania z KM poprzez systematyczne pogarszanie warunków podróżowania. Gratulacje i rychłego udławienia się w korkach!

wysłane przez Jasiek 36

t105n napisał(a):

> W nowej dostawie numery boczne są wg kolejnych numerów VIN.

No w SPAD VIN-y też są po kolei, przynajmniej to. Choć co do numerów taborowych to tak wypadły i dobrze że SPAK i SPAD się tego trzyma, a VIN-y to może przypadek. Ale nie żebym się powtarzał dla mnie jakoś ważniejsza jest kolejność numerów rejestracji, nie muszą mieć końcówek z numerów taborowych byle były po kolei według numerów taborowych. W SPAD i SPAK w najnowszych autobusach nie do końca się to udało. Ale ok przyjmijmy, że jestem taki rejestracyjnie skrzywiony. :P

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Jasiek 36

mkubien napisał(a):

> Czy to, że numery są nie po kolei, stanowi dla Ciebie jakiś > problem? Gdyby były po kolei, komunikacja funkcjonowałaby lepiej?

Taki przykład z Polski: Ciekawostką jest fakt, iż trzy ostatnie numery rejestracyjne są zgodne z numerem taborowym danego autobusu. –„Po prostu, chcemy, aby był porządek” - wypowiedź Pana specjalisty z MPK Łomża, a oto potwierdzenie: http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=39604 Puenta: Jak się chce, to się potrafi.

wysłane przez t105n  49

Jasiek napisał(a):

> No ja wszystko rozumiem, tylko jak się idzie rejestrować pojazdy > to chyba wszystkie naraz, a nie każdy co jakiś czas.

Tablice nie są wydawane dokładnie wg kolejnych numerów. Do wydania trafia jakiś pakiet numerów, potem następny pakiet, a czasem wydawane są numery z kosmosu (tzn. o wiele wiele wyższy niż aktualnie wydawane). W ramach pakietu tablice są wydawane na zasadzie "jakie się nawiną pod rękę". Gdy moi rodzice rejestrowali samochód, to urzędnik wyciągnął jakiś numer i tylko zapytał, czy może taki być. Oczywiście, gdy ma się dobre układy w Wydziale Komunikacji (i się chce), to można poprosić o tablice z określonymi numerami, np. w miarę podobnymi do numerów bocznych.

-- Szczecin - miasto nienawiści wobec pasażerów KM!

wysłane przez konjo  4

t105n napisał(a):

> Oczywiście, gdy ma się dobre układy w Wydziale Komunikacji (i się > chce), to można poprosić o tablice z określonymi numerami, np. w > miarę podobnymi do numerów bocznych.

Mi to tam raczej obojętne z tymi tablicami... ale kto jak nie spółka miejska miałaby mieć dobry kontakt w UM. ;)

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez Luke_Police  163

t105n napisał(a):

> Tablice nie są wydawane dokładnie wg kolejnych numerów. Do wydania > trafia jakiś pakiet numerów, potem następny pakiet, a czasem > wydawane są numery z kosmosu (tzn. o wiele wiele wyższy niż > aktualnie wydawane). W ramach pakietu tablice są wydawane na > zasadzie "jakie się nawiną pod rękę".

Obiło mi się o uszy, że niekiedy można sobie wybrać dowolny numer z pakietu. Jeżeli ktoś sobie zażyczył numer, który akurat był siódmym z kolei (bo przypomina mu jego datę urodzenia), a potem inna osoba wybrała sobie czternasty (bo ma taki sam początek numeru telefonu) i znów ktoś wziął dwudziesty trzeci (bo były 3 "siódemki" pod rząd) itd wg bliżej nieustalonej zasady, to może się nagle okazać, że w aktualnie wydawanym pakiecie nie można znaleźć 10-ciu kolejnych wolnych numerów i stąd może wystąpić przerwa w numerach tablic na autobusach.

-- - Do wentylatora przetwornicy statycznej wlazł mały kotek i nie może wyjść.
- Spoko, zamontujemy ją w tramwaju i włączymy, to stamtąd wyfrunie.

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

A ja tak pozaprogramowo zapytam się kiedy do Świnoujścia przyjadą Solarisy?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez andrew123 5

Shoffeqtzg napisał(a):

> A ja tak pozaprogramowo zapytam się kiedy do Świnoujścia > przyjadą Solarisy?

Do 15.09 powinny być dostarczone.

wysłane przez mxk

andrew123 napisał(a):

> Do 15.09 powinny być dostarczone.

To coś słabo im wyszło. Dzisiaj widziałem 2 nowe Solarisy dla Świnoujścia na S3. Żeby nie być gołosłownym:

http://img841.imageshack.us/g/zdjcie045o.jpg/

Przepraszam za niską jakość zdjęć, ale były robione nie przeze mnie i to do tego telefonem komórkowym.

-- Jest super, jest super, więc o co Ci chodzi?

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"