Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Jadą Solarisy
Dziś w godzinach popołudniowych do SPA Dąbie przyjedzie 10 autobusów Solaris Urbino 18. Otrzymają one numery taborowe 2059-2068. Z kolei w piątek przewidziana jest dostawa do SPA Klonowica dwóch Solarisów Urbino 10 (numery taborowe 1010 i 1011) oraz ośmiu Solarisów Urbino 18 (1058-1065). Wszystkie wyposażone są w automaty biletowe.
Jasiek napisał(a):
> Czy w SPAD i SPAK pojawi się więcej Solarisów > wszystko zależy od władz tych spółek, które muszą > zechcieć zrobić sobie przerwę od tej marki, > układając odpowiednio SIWZ w kolejnych przetargach, > oczywiście zgodnie z PZP.
Odpowiem sam sobie no ale cóż muszę coś dodać. A mianowicie spółki są przed ogłoszeniem kolejnych przetargów. Czytałem gdzieś artykuł o tych kolejnych zakupach i wyczytałem przebąkiwania o innych autobusach niż Solaris. A więc zastosowując pkt zapis o EGR vide SPPK utrudniamy życie Solarisowi. Mamy do wyboru wtedy MAN-a i Scanię. Tyle, że według artykułu Scanie niskopodłogowe ostatnie drzwi mają węższe, bo tylko jednoskrzydłowe, a więc odpadają. Zostaje MAN dla SPAK, bo w SPAD liczą się silniki tylko pionowe, a jak wiadomo MAN nie oferuje takich przegubów, a więc praktycznie też odpada. Idziemy dalej z tych liczących się producentów zostaje Mercedes, który to jednak jak na razie w Szczecinie nie ma łatwego życia, gdyż choćby pkt za markę silnika preferują MAN-a, Volvo i Solarisa, a za pojemność skokową Volvo i Solarisa w przypadku przegubów. I w SPAD mamy pewien paradoks ma być silnik pionowy, co eliminuje przeguby MAN-a, a mamy preferencję MAN-a w kryterium dotyczącym marki silnika. Tak więc praktycznie zostaje Solaris i Volvo, co daje duże szanse tej pierwszej firmie w następnych przetargach, jeśli nic się nie zmieni. Co do Irisbusa to nie wiem jak się sytuacja przedstawia. Van Hool do Polski chyba na razie nie zawita w segmencie miejskim. Dziękuję za uwagę.
-- lukas -> jasiek
> Czy w SPAD i SPAK pojawi się więcej Solarisów > wszystko zależy od władz tych spółek, które muszą > zechcieć zrobić sobie przerwę od tej marki, > układając odpowiednio SIWZ w kolejnych przetargach, > oczywiście zgodnie z PZP.
Odpowiem sam sobie no ale cóż muszę coś dodać. A mianowicie spółki są przed ogłoszeniem kolejnych przetargów. Czytałem gdzieś artykuł o tych kolejnych zakupach i wyczytałem przebąkiwania o innych autobusach niż Solaris. A więc zastosowując pkt zapis o EGR vide SPPK utrudniamy życie Solarisowi. Mamy do wyboru wtedy MAN-a i Scanię. Tyle, że według artykułu Scanie niskopodłogowe ostatnie drzwi mają węższe, bo tylko jednoskrzydłowe, a więc odpadają. Zostaje MAN dla SPAK, bo w SPAD liczą się silniki tylko pionowe, a jak wiadomo MAN nie oferuje takich przegubów, a więc praktycznie też odpada. Idziemy dalej z tych liczących się producentów zostaje Mercedes, który to jednak jak na razie w Szczecinie nie ma łatwego życia, gdyż choćby pkt za markę silnika preferują MAN-a, Volvo i Solarisa, a za pojemność skokową Volvo i Solarisa w przypadku przegubów. I w SPAD mamy pewien paradoks ma być silnik pionowy, co eliminuje przeguby MAN-a, a mamy preferencję MAN-a w kryterium dotyczącym marki silnika. Tak więc praktycznie zostaje Solaris i Volvo, co daje duże szanse tej pierwszej firmie w następnych przetargach, jeśli nic się nie zmieni. Co do Irisbusa to nie wiem jak się sytuacja przedstawia. Van Hool do Polski chyba na razie nie zawita w segmencie miejskim. Dziękuję za uwagę.
-- lukas -> jasiek