Forum

"Ogrody »Przyjaźń«" w nowym miejscu

Dziś nastąpiła zmiana lokalizacji przystanku "Ogrody »Przyjaźń«" dla linii 63, 101, 107 i 524 jadących w kierunku Polic. Przystanek przesunięty został o około 250 metrów w kierunku ulicy Pokoju.

wysłane przez fan004 86

Jaki jest powód przesunięcia przystanku? A tak poza tym jest to przystanek "Ogrody Przyjaźni nż".

#TramwajemPoŚwiecie
fan004 napisał(a):

> Jaki jest powód przesunięcia przystanku? A tak poza tym > jest to przystanek "Ogrody Przyjaźni nż".

"Ogrody Przyjaźń nż".

wysłane przez (użytkownik usunięty)

fan004 napisał(a):

> Jaki jest powód przesunięcia przystanku? A tak poza tym > jest to przystanek "Ogrody Przyjaźni nż".

Działkowcy chcą mieć bliżej - przystanek pod samą bramą ogródków. Nie rozumiem tego kompletnie. Rozumiem, że działkowcy to głównie ludzie starsi i takie rozwiązanie jest wygodniejsze. Jednak za bramą ogrodów pokonują oni wielokrotnie większe odległości do swoich ogródków, niż te kilkadziesiąt metrów od starej lokalizacji przystanku. Można powiedzieć też, że przeniesiono przystanek, żeby bardziej zakorkować ulicę - poprzedni przystanek znajdował się na dwupasmowym odcinku drogi i zatrzymujący się autobus nie blokował ruchu. Teraz przystanek znajduje się dużo bliżej bramy ogrodów na jednopasmowym odcinku.

wysłane przez PrzemekW

sliwka napisał(a):

> Działkowcy chcą mieć bliżej - przystanek pod samą bramą > ogródków. Nie rozumiem tego kompletnie.

Pamiętaj, że komunikacja miejska z zasady powinna być łatwo dostępna. Dla mnie czy dla Ciebie, pokonanie powiedzmy tych 200m to bułka z masłem, dla osoby starszej niekoniecznie. A argument o tym, że do ogródków działkowych i tak mają daleko, to można sobie wsadzić w kieszeń.

> Można powiedzieć też, że przeniesiono przystanek, żeby > bardziej zakorkować ulicę - poprzedni przystanek znajdował > się na dwupasmowym odcinku drogi i zatrzymujący się autobus > nie blokował ruchu. Teraz przystanek znajduje się dużo > bliżej bramy ogrodów na jednopasmowym odcinku.

Olaboga, a co na to św. Przepustowość? Proponuję iść z tym do "MMki" czy innej pseudo gazety, żeby to nagłośnili, przecież to skandal!

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Pamiętaj, że komunikacja miejska z zasady powinna być łatwo > dostępna. Dla mnie czy dla Ciebie, pokonanie powiedzmy tych 200m > to bułka z masłem, dla osoby starszej niekoniecznie. A argument > o tym, że do ogródków działkowych i tak mają daleko, to > można sobie wsadzić w kieszeń.

Chodziło mi o to, że co to za różnica czy działkowiec najpierw pokona 200 metrów do bramy ogródków, a później 600 do swojej konkretnej działki, niż 20 metrów do bramy, a potem te 600. Przerost formy nad treścią dla mnie. Inna sytuacja, gdy powstał nowy przystanek przy Ranczu - z przystanku ze stacji energetycznej było dużo dalej, poza tym nie było stamtąd chyba nawet porządnej ścieżki do rancza. Niestety widziałem wielu debili, którzy wyprzedzali na wariata w tym miejscu.   > Olaboga, a co na to św. Przepustowość? Proponuję iść z tym > do "MMki" czy innej pseudo gazety, żeby to nagłośnili, > przecież to skandal!

Wbrew pozorom jestem za nowoczesną organizacją ruchu i przywilejami dla KM. Naprawdę. Naprawdę jestem za uspokojeniem ruchu, buspasami, wyniesionymi skrzyżowaniami i przystankami. Ba nawet za ścieżkami dla rowerzystów i śluzami. Równoległe parkowanie i pas dla rowerów - super, serio. Jednak w tym wypadku poprzednia lokalizacja przystanku była wystarczająca dobra. Przeniesienie przystanku w mniej oświetlone i węższe miejsce może stwarzać pewne zagrożenie - tym bardziej, gdy odezwie się polska krew za kierownicą i ludzie zaczną wymijać stojący czy wyprzedzać ruszający/zatrzymujący się autobus. Gra nie warta świeczki. Kiepsko oświetlona droga, sporo pieszych, kiepska nawierzchnia... dowalmy tam jeszcze przystanek, bu użyć paru działkowcom.

wysłane przez PrzemekW

sliwka napisał(a):

> Chodziło mi o to, że co to za różnica czy działkowiec najpierw > pokona 200 metrów do bramy ogródków, a później 600 do swojej > konkretnej działki, niż 20 metrów do bramy, a potem te 600. > Przerost formy nad treścią dla mnie.

Nie widzisz różnicy, czy tylko udajesz? W komunikacie widnieje odległość ~250m + wspomniane przez Ciebie 600m (choć nie wiem skąd ten twardy wniosek o tym, że działki są tylko w takiej odległości) = 850m. A teraz po zmianie - 20m do bramy + 600m do działki = 620m. Przerost, to tu był, ale matematyki. A o tym czy obecna (tzn już poprzednia) lokalizacja przystanku była dobra, to też nie byłbym taki przekonany.

> Jednak w tym wypadku poprzednia lokalizacja przystanku była > wystarczająca dobra. Przeniesienie przystanku w mniej oświetlone > i węższe miejsce może stwarzać pewne zagrożenie - tym > bardziej, gdy odezwie się polska krew za kierownicą i ludzie > zaczną wymijać stojący czy wyprzedzać ruszający/zatrzymujący > się autobus. Gra nie warta świeczki. Kiepsko oświetlona droga, > sporo pieszych, kiepska nawierzchnia... dowalmy tam jeszcze > przystanek, bu użyć paru działkowcom.

Nie róbmy nic, bo cebularze mają w głębokim poważaniu przepisy... no faktycznie, dobre wytłumaczenie całej sytuacji. Patrząc na ilość działek w tej okolicy, to nie kilku działkowców, nie tylko starszych, ale i młodszych. Powtarzam Ci po raz drugi - KM ma być łatwo dostępna, obecnie te 250m trzeba było przejść przez udeptaną ścieżkę, która pewnie nawet po niewielkich opadach zamienia się w swoistą błotną ślizgawkę.
sliwka napisał(a):

> Gra nie warta świeczki. Kiepsko oświetlona droga, > sporo pieszych, kiepska nawierzchnia... dowalmy tam jeszcze > przystanek, bu użyć paru działkowcom.

W pełni popieram argumenty, ponieważ powinno się korzystać z dogodności, które dają nam odcinki dróg, a nie psuć coś, co dobrze funkcjonowało.
Jasiek napisał(a):

> sliwka napisał(a):

> > Gra nie warta świeczki. Kiepsko oświetlona droga, > > sporo pieszych, kiepska nawierzchnia... dowalmy tam jeszcze > > przystanek, bu użyć paru działkowcom.

Wyczuwam nutkę pogardy dla starszych ludzi, którzy musieli dotąd przejść dodatkowy kawałek drogi, zajmujący zdrowej osobie ok. 3 minut. Tylko dlatego, że paru czy parunastu kierowców będzie się musiało teraz czasem zatrzymać na 20 sekund.

> W pełni popieram argumenty, ponieważ powinno się korzystać z > dogodności, które dają nam odcinki dróg, a nie psuć coś, co > dobrze funkcjonowało.

Ludzie dla dróg, a co tam.
lhb178 napisał(a):

> Wyczuwam nutkę pogardy dla starszych ludzi, którzy musieli dotąd > przejść dodatkowy kawałek drogi,

Sorry takie jest życie wszystkim nie dogodzisz, a bezpieczeństwo jest chyba ważniejsze, skoro można to zrobić bezpieczniej. A na marginesie w moim bloku też mieszka dużo ludzi starszych, a przystanek jest w zatoce do której trzeba dojść, to co przenosimy?

wysłane przez torwid  67

Jasiek napisał(a):

(...)

A na > marginesie w moim bloku też mieszka dużo ludzi starszych, a > przystanek jest w zatoce do której trzeba dojść, to co przenosimy?

Rozumiem, że jest to jedyny blok ze starszymi mieszkańcami na odcinku kilkuset metrów od tej zatoki? ;) Jeśli nie, to tym razem Ci nie wyszło, ale i tak jestem Twoim fanem. Mi się już nie chce kopać z koniem. A że niedługo sam będę starszym człowiekiem, to możesz się przydać :D

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
torwid napisał(a):

> Rozumiem, że jest to jedyny blok ze starszymi mieszkańcami na odcinku > kilkuset metrów od tej zatoki? ;)

Można powiedzieć, że pierwsze bloki są w odległości 60 metrów i mój jest pierwszy, a reszta trochę dalej. Przystanek to Zdroje Dworzec. I mam nadzieję, że nikt bezmyślnie nigdy nie przeniesie przystanku z zatoki na ulicę na wprost bloku np. Walecznych 81/82. A i fanów nie potrzebuję, ale dzięki. ;)

wysłane przez torwid  67

Jasiek napisał(a):

> Można powiedzieć, że pierwsze bloki są w odległości 60 metrów i > mój jest pierwszy, a reszta trochę dalej. Przystanek to Zdroje > Dworzec. I mam nadzieję, że nikt bezmyślnie nigdy nie przeniesie > przystanku z zatoki na ulicę...

A ja bym się zastanowił. Pomyśl: gdyby tak wyznaczyć przystanek w obu kierunkach dokładnie pod wiaduktem? Ile by można zaoszczędzić na stawianiu, konserwacji i myciu wiat? Na głowę nie kapie i na perony blisko :D

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
torwid napisał(a):

> A ja bym się zastanowił. Pomyśl: gdyby tak wyznaczyć przystanek w > obu kierunkach dokładnie pod wiaduktem? Ile by można zaoszczędzić > na stawianiu, konserwacji i myciu wiat? Na głowę nie kapie i na > perony blisko :

W sumie masz rację. To postanowione przenosimy. Ale czekaj to nie w tą stronę, moi sąsiedzi będą mieli jeszcze dalej, a bloku nie przestawią, co innego gdyby to była zmiana lokalizacji bramy wejściowej na ogrody działkowe. :P
Jasiek napisał(a):

(...)

> W sumie masz rację. To postanowione przenosimy. Ale czekaj to nie w > tą stronę, moi sąsiedzi będą mieli jeszcze dalej, a bloku nie > przestawią, co innego gdyby to była zmiana lokalizacji bramy > wejściowej na ogrody działkowe. :P

Ależ Ty upierdliwy jesteś... Miałem nikomu nie mówić, ale ZDiTM ostatnio był na specjalistycznym szkoleniu i nie takie rzeczy nam zrobią: https://www.youtube.com/watch?v=tVG0FYQ7Q8Q

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
torwid napisał(a):

> i nie takie rzeczy nam > zrobią: https://www.youtube.com/watch?v=tVG0FYQ7Q8Q

A to jestem pełen podziwu.
Jasiek napisał(a):

> Sorry takie jest życie wszystkim nie dogodzisz, a bezpieczeństwo jest > chyba ważniejsze, skoro można to zrobić bezpieczniej.

Zaraz ktoś powie, że dla bezpieczeństwa można na przeniesionym przystanku położyć kolorową matę antypoślizgową z efektem 3D... którego w praktyce nie widać, a z działaniem antypoślizgowym pewnie też można by było polemizować w pewnych warunkach pogodowych.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Jasiek napisał(a):

> > Wyczuwam nutkę pogardy dla starszych ludzi, którzy musieli dotąd > > przejść dodatkowy kawałek drogi, >  > Sorry takie jest życie wszystkim nie dogodzisz, a bezpieczeństwo jest > chyba ważniejsze, skoro można to zrobić bezpieczniej.

Bezpieczne jest to co stoi, czy to co jedzie min. 70 km/h?
lhb178 napisał(a):

> Bezpieczne jest to co stoi, czy to co jedzie min. 70 km/h?

Nie rozumiemy się, skoro można wykorzystać dodatkowy pas do zatrzymywania się autobusów, to należy to robić zwłaszcza na tak newralgicznej drodze. Tyle lat było dobrze, a teraz nagle pojawili się tam starsi ludzie. A wiesz co ja podejrzewam? Pewnie jakiś radny ma dobrego znajomego na działce i oto pomysł bezsensowny powstał. A jak dalej uważasz to za dobry krok to wszak zawsze możecie też przesunąć przystanek Balińskiego w kierunku stacji Shella, bo tam też działkowcy muszą daleko chodzić. Prawda?
Jasiek napisał(a):

> lhb178 napisał(a):

> > Bezpieczne jest to co stoi, czy to co jedzie min. 70 km/h? >  > Nie rozumiemy się, skoro można wykorzystać dodatkowy pas do > zatrzymywania się autobusów, to należy to robić zwłaszcza na tak > newralgicznej drodze. Tyle lat było dobrze, a teraz nagle pojawili > się tam starsi ludzie. A wiesz co ja podejrzewam? Pewnie jakiś radny > ma dobrego znajomego na działce i oto pomysł bezsensowny powstał. A > jak dalej uważasz to za dobry krok to wszak zawsze możecie też > przesunąć przystanek Balińskiego w kierunku stacji Shella, bo tam > też działkowcy muszą daleko chodzić. Prawda?

Akurat na Balińskiego masz dojście z samego Balińskiego, czy też z giełdy. Analogicznie Zdroje Dworzec - trzeba wybrać kompromis między osiedlami, dworcem (przystankiem kolejowym), Selgrosem a ul. Poległych. Natomiast z Ogrodami jest jeden problem. Teraz po przesunięciu przystanku o 250 metrów zrobiono mieszkańcom Osiedla Ostrowska wycieczkę autobusem 250 metrów dalej, aby... cofnąć się 250 metrów do ulicy Ostrowskiej i dojść na osiedle. Czyli takie skromne wydłużenie drogi o 250 metrów. Z przystanku do osiedla z 400 metrów zrobiło się 650.

Przesunięcie jeszcze by miało sens, gdyby osiedla nie było. Kiedyś z tego przystanku korzystali tylko działkowcy i to by było uzasadnione, natomiast dzisiaj raczej nie ma to wielkiego sensu. Ewentualnie sens jest taki, że ludzie chodzili na szagę przez ulicę i na wniosek organów bezpieczeństwa zamiast zrobić dodatkowe przejście przy byłym przystanku, przesunięto przystanek do najbliższego przejścia, czyli te 250 metrów w jedną. Działkowcy zyskali, mieszkańcy osiedla raczej nie.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Mareczek napisał(a):

> Akurat na Balińskiego masz dojście z samego Balińskiego, czy też z > giełdy.

Tak wiem, ale już kiedyś w WGKIOŚ pojawiło się pismo, aby przy działkach na ul. Szosa Stargardzka zrobić przystanek dla działkowców. Ludzie są leniwi i wszystkim nie dogodzisz.
Jsiek napisał(a):

> Nie rozumiemy się, skoro można wykorzystać dodatkowy pas do > zatrzymywania się autobusów, to należy to robić zwłaszcza na tak > newralgicznej drodze.

Czyli najważniejsze w lokalizacji są względy ruchu samochodowego, a nie dostępność dla pasażerów?

> A > jak dalej uważasz to za dobry krok to wszak zawsze możecie też > przesunąć przystanek Balińskiego w kierunku stacji Shella, bo tam > też działkowcy muszą daleko chodzić. Prawda?

Jacy my?
sliwka napisał(a):

> Jednak w tym wypadku poprzednia lokalizacja przystanku była > wystarczająca dobra. Przeniesienie przystanku w mniej oświetlone > i węższe miejsce może stwarzać pewne zagrożenie - tym > bardziej, gdy odezwie się polska krew za kierownicą i ludzie > zaczną wymijać stojący czy wyprzedzać ruszający/zatrzymujący > się autobus. Gra nie warta świeczki.

Nie myl manewrów. Omijanie, wymijanie i wyprzedzanie to 3 osobne manewry, i w tym przypadku wymijanie nie jest niebezpieczne. Niebezpieczne stanie się OMIJANIE stojącego autobusu.
PrzemekW napisał(a):

> Olaboga, a co na to św. Przepustowość? Proponuję iść z tym > do "MMki" czy innej pseudo gazety, żeby to nagłośnili, > przecież to skandal!

Generalnie to chyba był projekt przebudowy ulicy Bogumińskiej na drogę dwujezdniową. Miało to zostać zrobione przy okazji przebudowy skrzyżowania z ulicą Hożą. Gdyby po takiej przebudowie przesunięto przystanek, nie zmniejszałby on przepustowości ani nie pogarszał bezpieczeństwa pieszych. Ale ktoś stwierdził, że wersja z drogą dwujezdniową jest za droga i poszli po kosztach ograniczając remont do poszerzenia jezdni na wysokości przystanku przy zespole szkół, oraz inwestycji w oświetlenie fragmentu Bogumińskiej i nową sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu z ulicą Hożą.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez torwid  67

Luke_Police napisał(a):

Dają nas Warszawie za przykład, a Wy się czepiacie :D

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/zatoki-leczy-sie-w-szczecinie-w-warszawie-sa-pierwsze-deklaracje-46909.html

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...