Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Kolejny gadżet w nowych autobusach - elektroniczna tablica...
wysłane przez Luke_Police 163
BatiX napisał(a):
> Adresowanie nie sterowanie.
No tak, fachowo mówimy o adresowaniu. Niemniej jednaj R&G nie stosuje czegoś takiego.
> Ale jednak po tych samych liniach hulają ramki nadane przez kasowniki. > Czyli sprawa teoretycznie jest osiągalna (oczywiście na szczeblu > projektanta/producenta).
Rzeczywiście, nie pomyślałem o tym. W jakiś sposób kasownik musi informować sterownik o swojej obecności, dla niewiedzących o czym rozmawiamy niech to będzie "kasownik nr1 zgłasza się" wysłane po tych samoch przewodach co ramki sterujące. Powiem więcej, na szynie podstawy modułowej znajdują się jeszcze inne "klocki" systemu odpowiedzialne za pomiar prędkości, informacje o otwieraniu drzwi, hamowaniu zwykłym i awaryjnym, a także poprzez rozdzielacz sygnału - modem odpowiedzialny za łączność radiową. Nie wiem tylko, czy nie korzystają one z 4 pozostałych linii, które nie wychodzą na kasowniki i tablice.
-- - Do wentylatora przetwornicy statycznej wlazł mały kotek i nie może wyjść.
- Spoko, zamontujemy ją w tramwaju i włączymy, to stamtąd wyfrunie.
> Adresowanie nie sterowanie.
No tak, fachowo mówimy o adresowaniu. Niemniej jednaj R&G nie stosuje czegoś takiego.
> Ale jednak po tych samych liniach hulają ramki nadane przez kasowniki. > Czyli sprawa teoretycznie jest osiągalna (oczywiście na szczeblu > projektanta/producenta).
Rzeczywiście, nie pomyślałem o tym. W jakiś sposób kasownik musi informować sterownik o swojej obecności, dla niewiedzących o czym rozmawiamy niech to będzie "kasownik nr1 zgłasza się" wysłane po tych samoch przewodach co ramki sterujące. Powiem więcej, na szynie podstawy modułowej znajdują się jeszcze inne "klocki" systemu odpowiedzialne za pomiar prędkości, informacje o otwieraniu drzwi, hamowaniu zwykłym i awaryjnym, a także poprzez rozdzielacz sygnału - modem odpowiedzialny za łączność radiową. Nie wiem tylko, czy nie korzystają one z 4 pozostałych linii, które nie wychodzą na kasowniki i tablice.
-- - Do wentylatora przetwornicy statycznej wlazł mały kotek i nie może wyjść.
- Spoko, zamontujemy ją w tramwaju i włączymy, to stamtąd wyfrunie.
Technik serwisu :)