Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Etapowanie prac na Bramie Portowej
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Etapowanie prac na Bramie Portowej
wysłane przez Luke_Police 163
mxk napisał(a):
> Ale to nie ma być stała obsługa, tylko linia zastępcza, a one > rządzą się innymi prawami ;) Poza tym Mercedesy są młodsze od > Tatr, które będą zastępowane :)
Tak, tylko jest taka jedna różnica w przeznaczeniu pojazdu. Autobusy produkuje się na kilkanaście lat eksploatacji, a tramwaje na 30-50 lat. To trochę inna skala wieku. 25-letnia Tatra jest w kwiecie wieku podczas, gdy rzadko się zdarza by autobus miejski dożył w dobrej kondycji 20 lat bez remontu/odbudowy w międzyczasie.
> W weekendy może nie, ale w tygodniu, szczególnie w III etapie, to i > owszem. SPAK już teraz w tygodniu ma bardzo mało sprawnych autobusów > na placu, no chyba że założymy nierealną wizję, że na czas > remontu wszystko będzie sprawne.
Nierealne. Tylko Tramwaje Szczecińskie tak potrafią, aby na 1 Listopada uruchomić 99,5% taboru ;) Ale jeden dzień w roku to nie to samo co kilka tygodni.
> SPAD ma w obsłudze Oticon
A co to ma do rzeczy? Linie pracownicze stanowią raptem pracę dla 2-3 autobusów w godzinach szczytu, podczas gdy w komunikacji miejskiej jeździ... znacznie więcej ;)
> a po > nowej dostawie Solarisów najgorsze egzemplarze B10MA zostały > wycofane.
Zakupi się z 10 używek z 1993 roku i będzie jak znalazł. 3 miesiące powinny wytrzymać ;)
> Nie wiem jak wygląda sytuacja taborowa w SPPK, ale ich MANy > po dostawie Solarisów też pożegnały się z miastem.
Jest trochę rezerwy taborowej. Ostatnio ponaprawiali kilka wozów, których jakiś czas nie widziałem. SPPK ma w sumie niewielką ilość taboru, więc zakładając konieczność posiadania kilku wozów rezerwowych na placu nie sądzę by wystawili więcej niż 3 wozy na linie zastępcze.
> A w takim III > etapie będą linie, które będą wymagały bardzo dużej obsługi, > np. 808 (gdy jeździła na trasie pl. Kościuszki - Gumieńce w > szczycie potrzebne było 6 brygad, a trasa do BG jest o wiele > dłuższa). Do tego dochodzi 807 (tutaj można trochę zaoszczędzić, > gdy dopuści się do korzystania z "pośpiechów" np. posiadaczy > sieciówek na linie zwykłe czy biletów okresowych na jedną linię > tramwajową) i 823 (obsługa dworca, w poprzednim roku częstotliwość > w szczycie wynosiła 6 minut, nie wiem ile to brygad). Do tego dochodzi > 801 - myślisz, że na te cztery linie trzej przewoźnicy będą mieli > odpowiednio dużo autobusów i kierowców?
Podzielam twoje obawy. Przewoźnicy miejscy mają kierowców, ale mają niewielką rezerwę taborową, natomiast PKS ma sporą rezerwę taborową w stosunku do potrzeb, ale od dosyć dawna brakowało tam kierowców, może coś się zmieniło, ale nie mam wiedzy na ten temat.
> Podejrzewam, że bez pomocy > kogoś z zewnątrz (może to być PKS) się nie obędzie.
Poza PKS-em nie znam innych przewoźników w regionie posiadających większą liczbę autobusów przegubowych znajdujących się bliżej niż w Stargardzie Szczecińskim. Może też wchodzić w grę czasowe wypożyczenie taboru, nawet wraz z kierowcami. Pamiętam takie ciekawe czasy jak MPK Wrocław miało wypożyczone 35 autobusów od różnych przewoźników prywatnych.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
> Ale to nie ma być stała obsługa, tylko linia zastępcza, a one > rządzą się innymi prawami ;) Poza tym Mercedesy są młodsze od > Tatr, które będą zastępowane :)
Tak, tylko jest taka jedna różnica w przeznaczeniu pojazdu. Autobusy produkuje się na kilkanaście lat eksploatacji, a tramwaje na 30-50 lat. To trochę inna skala wieku. 25-letnia Tatra jest w kwiecie wieku podczas, gdy rzadko się zdarza by autobus miejski dożył w dobrej kondycji 20 lat bez remontu/odbudowy w międzyczasie.
> W weekendy może nie, ale w tygodniu, szczególnie w III etapie, to i > owszem. SPAK już teraz w tygodniu ma bardzo mało sprawnych autobusów > na placu, no chyba że założymy nierealną wizję, że na czas > remontu wszystko będzie sprawne.
Nierealne. Tylko Tramwaje Szczecińskie tak potrafią, aby na 1 Listopada uruchomić 99,5% taboru ;) Ale jeden dzień w roku to nie to samo co kilka tygodni.
> SPAD ma w obsłudze Oticon
A co to ma do rzeczy? Linie pracownicze stanowią raptem pracę dla 2-3 autobusów w godzinach szczytu, podczas gdy w komunikacji miejskiej jeździ... znacznie więcej ;)
> a po > nowej dostawie Solarisów najgorsze egzemplarze B10MA zostały > wycofane.
Zakupi się z 10 używek z 1993 roku i będzie jak znalazł. 3 miesiące powinny wytrzymać ;)
> Nie wiem jak wygląda sytuacja taborowa w SPPK, ale ich MANy > po dostawie Solarisów też pożegnały się z miastem.
Jest trochę rezerwy taborowej. Ostatnio ponaprawiali kilka wozów, których jakiś czas nie widziałem. SPPK ma w sumie niewielką ilość taboru, więc zakładając konieczność posiadania kilku wozów rezerwowych na placu nie sądzę by wystawili więcej niż 3 wozy na linie zastępcze.
> A w takim III > etapie będą linie, które będą wymagały bardzo dużej obsługi, > np. 808 (gdy jeździła na trasie pl. Kościuszki - Gumieńce w > szczycie potrzebne było 6 brygad, a trasa do BG jest o wiele > dłuższa). Do tego dochodzi 807 (tutaj można trochę zaoszczędzić, > gdy dopuści się do korzystania z "pośpiechów" np. posiadaczy > sieciówek na linie zwykłe czy biletów okresowych na jedną linię > tramwajową) i 823 (obsługa dworca, w poprzednim roku częstotliwość > w szczycie wynosiła 6 minut, nie wiem ile to brygad). Do tego dochodzi > 801 - myślisz, że na te cztery linie trzej przewoźnicy będą mieli > odpowiednio dużo autobusów i kierowców?
Podzielam twoje obawy. Przewoźnicy miejscy mają kierowców, ale mają niewielką rezerwę taborową, natomiast PKS ma sporą rezerwę taborową w stosunku do potrzeb, ale od dosyć dawna brakowało tam kierowców, może coś się zmieniło, ale nie mam wiedzy na ten temat.
> Podejrzewam, że bez pomocy > kogoś z zewnątrz (może to być PKS) się nie obędzie.
Poza PKS-em nie znam innych przewoźników w regionie posiadających większą liczbę autobusów przegubowych znajdujących się bliżej niż w Stargardzie Szczecińskim. Może też wchodzić w grę czasowe wypożyczenie taboru, nawet wraz z kierowcami. Pamiętam takie ciekawe czasy jak MPK Wrocław miało wypożyczone 35 autobusów od różnych przewoźników prywatnych.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)