Forum

Göteborgi jadą na złom

Na stronie SPAK pojawiło się również ogłoszenie o sprzedaży 12 MANów Lion’s City G z 2005 i 2006 roku potocznie nazywanych Göteborgami. W zamian spółka planuje zakup 10 przegubowych Mercedesów C2.

wysłane przez Mati524

gienix napisał(a):
A w zasadzie jaka jest wykładnia ograniczenia wysokości autobusów w PL? Dlaczego doubledecker'y w Polsce to zło wcielone, podczas gdy np. w DE i GB jeżdżą sobie w najlepsze?

Pamiętam że "piętrusy" jeździły jeszcze chyba we wczesnych latach 2000 z Polic na prom do Nowego Warpna. W naszym kraju maksymalna wysokość pojazdu to 4 metry. Tak samo w DE, więc chyba piętrowe autobusy są tam nieco inne niż te typowe w Londynie. Nawet jeżeli by znieśli u nas te ograniczenia, to problem z tymi wozami by był w temacie większości wiaduktów. Taki typowy czerwony londyński autobus Routemaster ma 4,39m wysokości, podczas gdy u nas pojazdem który ma 4 metry wysokości pod sporą częścią wiaduktów przejeżdża się "na styk".

Pozdrawiam :)
Post został wyedytowany przez autora.
Re: Göteborgi jadą na złom · 4 lata temu · gienix
Re: Göteborgi jadą na złom · 4 lata temu · Mati524
Re: Göteborgi jadą na złom · 3 lata temu · Olo07
Goteborgi jadą na złom · 3 lata temu · Tosiek
Re: Goteborgi jadą na złom · 3 lata temu · Olo07