Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Moderusy
wysłane przez 333Wojtas333 15
Coś w tym jest. Problem polega na tym, że zaplecze techniczne zajezdni tramwajowych to w dużej mierze prości ludzie, dla których technika styczników, przekaźników i rozrusznik oporowy (105N/Na) to już był wystarczający stopień komplikacji. Pojawienie się wagonów tyrystorowych już było pewnym skokiem techniki dla wielu osób trudnym do ogarnięcia, natomiast pójście w magistrale CAN, MUX-y, DeMUX-y i inne takie rozwiązania techniki cyfrowej to już jest kosmos jeśli chodzi o tramwaj. O ile w autobusie tego rodzaju przejście z generacji kablowych na MUX-owe wydawało się jeszcze zasadne z uwagi na dążenie do obniżenia tonażu pojazdu (mniej przewodów = mniejsza masa pojazdu), to w tramwaju ma to mniejsze znaczenie, a możliwość wystąpienia przepięć ze strony napięcia sieci stwarza ryzyko trudnych do samodzielnej naprawy przepięć po niskonapięciowej stronie.
W dodatku rodzajów magistral komunikacyjnych jest niezliczona ilość i co przewoźnik to każdy stosuje co innego. Z tego co kojarzę w krajach zachodnich, głównie w Niemczech bardzo popularny jest IBIS. Czy w używkach sprowadzanych do Szczecina też trafiały pojazdy z IBISami?