Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Kierowca autobusu: stan techniczny autobusów jest tragiczny a rozkład jazdy linii nr 107 to kpina
Do naszej redakcji wpłynął list od kierowcy Szczecińsko - Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Autor uważa, że największą bolączką firmy są kłopoty związane ze stanem technicznym pojazdów. Kierownictwo spółki zapewnia, że badania techniczne pojazdów są wykonywane co pół roku i autobusy nie stanowią zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
wysłane przez Luke_Police 163
To czemu sytuację opisuje kierowca, który dostaje taki wóz do wyjazdu na linię (bo raczej nie piszę o sytuacji gdy wóz czeka w kolejce na naprawę i jest wyłączony z ruchu)?
Nie mnie to rozstrzygać, ale sądzę, że dzieje się tak z przyczyn matematycznych i ekonomicznych. Gdyby od ilostanu przewoźnika odjąć te wszystkie autobusy, których numery taborowe kierowca wymienił w artykule (11 sztuk), do tego odjąć z 5 następnych autobusów będących w danym momencie w różnych naprawach (silnikowych, blacharskich, oczekujące na części i przechodzące przegląd), to wówczas dzienna liczba niewyjazdów osiągnęłaby rekordowe wartości, a na linii 107 nie byłoby połowy brygad. W opisanej sytuacji autobus ma czasem mniejszą moc, ale generalnie jeździ. W niektórych pojazdach czerwona lampka zapali się może 2 razy podczas całej służby w momencie podjazdu przepełnionego autobusu pod górę w Przęsocinie i zgaśnie po zgaszeniu silnika i ponownym jego odpaleniu, więc owszem, jest to usterka momentami uciążliwa, ale nie wyklucza wozu ze służby liniowej.
Technik serwisu :)