Informacje
Koniec zaklejonych szyb
za Gazetą Wyborczą,
dodane przez Phobos; zmodyfikowane
Koniec ze zmorą pasażerów - ZDiTM chce ukrócić reklamowe zapędy przewoźników autobusowych. W nowym przetargu na obsługę linii autobusowych przewidziano zapisy zakazujące zaklejania szyb.
Sprawa jest dość kontrowersyjna. Dodatkowe fundusze pozyskane od reklamodawców stanowią sporą sumę w budżecie spółek autobusowych, jednak skutecznie ogranicza to możliwość obserwacji trasy i pojazdów na które pasażerowie chcieliby się przesiąść.- Zabronione będzie oklejanie szyby tylnej i naklejanie półprzezroczystych folii na szybach bocznych - wylicza Magdalena Michalska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w wypowiedzi dla Gazety Wyborczej.
- Będziemy musieli podnieść proponowaną cenę za wozokilometr, czymś trzeba przecież zrekompensować mniejsze dochody - ripostuje Krzysztof Putiatycki, dyrektor SPA Klonowica.
Gazeta szacuje, że roczne dochody z wynajmu powierzchni pod reklamy dla każdej ze spółek to około 200-300 tysięcy złotych. Dla porównania w ciągu roku z tytułu wykonywania usług przewozowych dla ZDiTM spółki otrzymują około 60 milionów.
Otwarcie ofert w przetargu na linie autobusowe w Szczecinie odbędzie się 7 stycznia.
źródło: Gazeta Wyborcza
Przeczytaj więcej na temat Przetarg na autobusy 2005:
- Konflikt autobusowy zażegnany (30.12.2005)
- Policka spółka autobusowa grozi, że 1 stycznia przestanie jeździć (29.12.2005)
- Chcą ustalić ceny (27.12.2005)
brak komentarzy