Szczecin Blog

 Mercedes-Benz O530G

[dodane 02.11.2014, g. 12:41 przez –– PrzemekW, ostatnio modyfikowane: 23.06.2016, g. 13:41 przez –– wsad123]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Mercedes-Benz O405GN2Neoplan N4009 »

Więcej informacji...
producent: Mercedes-Benz
model: O530G
klasa pojemności: MEGA
długość: 17 900 mm
szerokość: 2 550 mm
wysokość: 3 075 mm
masa własna: 16 530 kg
masa całkowita: 28 000 kg
ilość osi: 3
ilość i układ drzwi: 2-2-2-0 (opcjonalnie 2-2-2-2)
wysokość podłogi: I drzwi - 320 mm
II i III drzwi - 340 mm
silnik: MB OM 906 hLA
norma Euro: Euro III
układ silnika: rzędowy, poziomy, 6-cylindrowy, 6,4dm³
lata produkcji: 2003
zakupiono, w eksploatacji: 2/2
porównaj z... »
Z Mercedesem do zakładów mięsnych
Z Mercedesem do zakładów mięsnych
1000x666; 169.5 KB
zobacz więcej

Podstawowe informacje



Mercedes Benz O530 G o nazwie handlowej "Citaro" należy do rodziny miejskich i podmiejskich autobusów niemieckiego producenta.

Seryjna produkcja popularnego w Europie autobusu spod znaku gwiazdy rozpoczęła się w 1997 roku, zastępując tym samym model O405. W skład rodziny autobusów o oznaczeniu fabrycznym O530 wchodzi 6 modeli autobusów miejskich, oraz tyle samo pojazdów o charakterze podmiejskim (modele opatrzone w literę "Ü" po oznaczeniu modelu).

W 2006 roku model przeszedł facelifting, wraz z którym do użytku wprowadzono pojazdy z silnikiem spełniającym normy emisji spalin Euro IV.

Obecnie produkowana jest już trzecia generacja pojazdów, o oznaczeniu handlowym Citaro C2, która zyskała tytuł "Bus Of The Year 2013".

Citaro w Polsce



W Polsce największym użytkownikiem rzeczonych pojazdów jest MPK Wrocław, w którego posiadaniu znajdują się aż 102 sztuki solowych i przegubowych Mercedesów.

Kolejnym przewoźnikiem, który na dużą skalę użytkuje niemieckie autobusy, jest MPK Rzeszów, w którym aż połowa z sześćdziesięciu solowych Mercedesów napędzana jest sprężonym gazem ziemnym.

Szacuje się, że łącznie, po ulicach Polski kursuje około 520 sztuk autobusów z rodziny Citaro.

Duże możliwości



Producent autobusów od początku produkcji autobusów miejskich Citaro oferuje szeroką gamę jednostek napędowych i skrzyń biegów. Począwszy od najsłabszych jednostek napędowych OM 906 hLA (Euro III, 279KM), aż po OM 457 LA (EEV, 354KM) w połączeniu z czterobiegowymi skrzyniami Voith (D864.3), lub skrzyniami ZF o liczbie przełożeń 5 lub 6 (ZF 5HP604C lub ZF 6HP604C).

Citaro w Szczecinie



Pierwszym ze szczecińskich przewoźników autobusowych, który zakupił autobusy spod znaku gwiazdy jest SPA Dąbie. Pierwszy z dwóch kupionych przez przewoźnika autobusów przyjechał do Szczecina 2 października 2014.

Oprócz tego PKS Szczecin, obsługujący linie autobusowe do Gryfina, Dobrej Szczecińskiej oraz Lubieszyna posiada w swoim taborze 5 sztuk solowych Mercedesów.


nr tab.typrok prod.rejestracjarozp. eksp.zajezdniaexuwagi
Dostępne zdjęcie pojazdu2351Mercedes-Benz O530G2003ZS 221CS25.11.2014Dąbie (ex 226 (SWN Neuss))
Dostępne zdjęcie pojazdu2352Mercedes-Benz O530G2003ZS 396CR01.11.2014Dąbie (ex 230 (SWN Neuss))
2471Mercedes-Benz O530G2004ZS 651GF28.10.2016Dąbie (ex 955 (HST Hagen))
2472Mercedes-Benz O530G2004ZS 652GF01.12.2016Dąbie (ex 960 (HST Hagen))
Dostępne zdjęcie pojazdu2473Mercedes-Benz O530G2004ZS 653GF28.10.2016Dąbie (ex 961 (HST Hagen))
Dostępne zdjęcie pojazdu2474Mercedes-Benz O530G2004ZS 654GF28.10.2016Dąbie (ex 962 (HST Hagen))
2475Mercedes-Benz O530G2004ZS 165GJ19.01.2017Dąbie (ex 957 (HST Hagen))
2476Mercedes-Benz O530G2004ZS 166GJ30.12.2016Dąbie (ex 963 (HST Hagen))
Dostępne zdjęcie pojazdu2999Mercedes-Benz O530G1999ZS 395FR18.07.2016Dąbie (ex 960" (ViP Potsdam, 2010-2015), exex 1199 (HVL Potsdam, 2008-2010), exexex 22 (Pflieger Böblingen, 1999-2008))
10314Mercedes-Benz O530G2004ZS 648GSPKS Szczecin (ex 4079 (BVG Berlin))
10348Mercedes-Benz O530G2004ZS 076HCPKS Szczecin (ex 4082 (BVG Berlin))

Znaleziono: 11 pojazdów
Średnia wieku: 13.64 lat

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)