Forum

Mniej na zakupy, większe remonty

Miasto nie wykorzysta raczej w tym roku 3,5 mln złotych zarezerwowanych na zakup używanych tramwajów. Na dzisiejszej sesji radni być może zdecydują o przesunięciu części kwoty na inne cele. Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, chce by również były one związane z tramwajami.

wysłane przez Piotr

Czyli pozostanie 2,1mln które również można przeznaczyć na remonty torów! Czy ktoś z MZK chociaż łaskawie się wyłoni i powalczy o to?:/czy lepiej, aby ta kasa poszła na drogi? Albo inne wydatki? 2,1mln leży i trzeba to wykorzystać!
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez mmm

Piotr napisał(a):

> Czyli pozostanie 2,1mln które również można przeznaczyć > na remonty torów!

Przecież to odrazu przychodzi do głowy. Tu nie ma nad czym myślec tylko walczyć o ta kase, zaraz ogłoszać przetarg na remont jakiegoś kawałka torowiska.

wysłane przez LLUZNIAK

Piotr napisał(a):

> Czyli pozostanie 2,1mln które również można przeznaczyć > na remonty torów!

Jakbyś uważnie przeczytał artykuł jeszcze raz to dowiedziałbyś się, że kwota ta byłaby dalej zarezerwowana na Tatry.

"Liczymy, że zostaną sfinalizowane, ale spłata i tak będzie rozłożona w czasie." (o rozmowach dot. zakupu używanych Tatr)

"To oznacza, że z 3,5 mln zł na zakup używanych tramwajów, w tegorocznym budżecie pozostałoby ok. 2,1 mln zł." (w domyśle na zakup używanych tramwajów)

-- ...nadchodzi nowa jakość...

wysłane przez Piotr

LLUZNIAK napisał(a):

> Jakbyś uważnie przeczytał artykuł jeszcze raz to > dowiedziałbyś się, że kwota ta byłaby dalej zarezerwowana > na Tatry.

Fakt ;) zagalopowałem się :), ale...ta sesja to idealny moment, aby przedstawić sprawę Krzywoustego i nakłonić ich na przeznaczenie określonej kwoty na generalny remont tegoż odcinka :). Przy takich dyskusjach obowiązkowo powinien być przedstawiciel MZK, a mogę się założyć, że go nie ma ;). Tych 540tys na Krzywoustego pewnie nie wystarczy? :(, ale gdyby MZK dorzuciło też coś "od siebie"? Skoro planowali jakieś łatatko wieć ileś tak kasy musieli już sobie zarezerwować...

wysłane przez leks 17

Piotr napisał(a):

> Czyli pozostanie 2,1mln które również można przeznaczyć > na remonty torów! Czy ktoś z MZK chociaż łaskawie się > wyłoni i powalczy o to?:/czy lepiej, aby ta kasa poszła na > drogi? Albo inne wydatki? 2,1mln leży i trzeba to > wykorzystać!

2,1 mln to tak jak powiedział lluzniak, ale to co dostali to powinni wydać np. na Bohaterów Warszawy czy gruntowny remont torowisk na Bramie Portowej. Napisano również iż 800 tys to gruntowny remont jednego wagonu, hmmm wcześniej wydało mi się, że to kosztowało mniej. Najlepiej się szybko zdecydować na co wydać te pieniądze tak aby pzed wakacjami ogłosić przetarg w przypadku jakiś robót torowych. 500 tys. to malutko, ale te pieniądze nie powinny się zmarnować.

-- PKS Gryfice na KOMIS! Dodałem na Komis już 50 cennych informacji :) !

wysłane przez Iwo

lex napisał(a):

> Najlepiej się szybko zdecydować na co wydać te pieniądze > tak aby pzed wakacjami ogłosić przetarg w przypadku jakiś > robót torowych. > 500 tys. to malutko, ale te pieniądze nie powinny się > zmarnować.

Nieoficjalnie Wam powiem, że Krzywoustego jest bardzo poważnie brana pod uwagę. Co do Bramy Portowej, w ramach rozstrzygnietego przetargu będą naprawione wszystkie krzyżownice ( napawanie )

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez end 52

Iwo napisał(a):

> Nieoficjalnie Wam powiem, że Krzywoustego jest bardzo poważnie > brana pod uwagę. Co do Bramy Portowej, w ramach rozstrzygnietego > przetargu będą naprawione wszystkie krzyżownice ( napawanie )

A czy mówi się coś nieoficjalnie o odcinku między Cmentarzem Centralnym, a Sikorskiego? Wiem, że jak będzie tam rondo to wymienią też tory, ale czy cały ten odcinek?

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez Iwo

andekalbin napisał(a):

> A czy mówi się coś nieoficjalnie o odcinku między Cmentarzem > Centralnym, a Sikorskiego? Wiem, że jak będzie tam rondo to > wymienią też tory, ale czy cały ten odcinek?

Cały.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez Piotr

Iwo napisał(a):

> Nieoficjalnie Wam powiem, że Krzywoustego jest bardzo poważnie > brana pod uwagę. Co do Bramy Portowej, w ramach rozstrzygnietego > przetargu będą naprawione wszystkie krzyżownice ( napawanie )

To byłoby bardzo rozsądne posunięcie :). Natomiast w przyszłym roku widziałbym większy remont na Piastów - od razy bez bawienia się na małe odcinki powinni machnąć tory od Sprzymierzonych do skrzyżowania z Mieszka I (w wariancie lajt - wybrać jeden odcinek od Sprzymierzonych do Kościuszki, albo od Kościuszki do skrzyżowania z Mieszka I). Wiem, że to naprawdę spory odcinek, ale kiedyś trzeba to zrobić...W przyszłym roku będzie jeszcze większy budżet. Szczecin już nie klepie bidy, stać nas na to.

Jest na to szansa? Budżetowo na 100%

wysłane przez techno

Piotr napisał(a):

> To byłoby bardzo rozsądne posunięcie :). Natomiast w przyszłym > roku widziałbym większy remont na Piastów - od razy bez bawienia

Za Piastów trza będzie się wziąć, ale biorąc pod uwagę ogrom kosztów (dosyć długi odcinek torowiska niewydzielonego, gdzie trzeba przemielić wszystko), to ciężko będzie zrobić to za jednym zamachem. Chociaż będziemy się starać ;)

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez lhb178 19

techno napisał(a):

> > To byłoby bardzo rozsądne posunięcie :). Natomiast w przyszłym > > roku widziałbym większy remont na Piastów - od razy bez bawienia > > Za Piastów trza będzie się wziąć, ale biorąc pod uwagę ogrom > kosztów (dosyć długi odcinek torowiska niewydzielonego, gdzie > trzeba przemielić wszystko), to ciężko będzie zrobić to za > jednym zamachem.

1600 m x 2. Wychodzi tyle, co przebudowa średniego skrzyżowania ulic (z kładki na 1 kmtp by starczyło, ale widać, jakie "bezpieczeństwo" ważniejsze). Odcinek od Jagiellońskiej do Kościuszki można robić na raty.

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2

wysłane przez techno

lhb178 napisał(a):

> 1600 m x 2. Wychodzi tyle, co przebudowa średniego skrzyżowania ulic > (z kładki na 1 kmtp by starczyło, ale widać, jakie > "bezpieczeństwo" ważniejsze). Odcinek od Jagiellońskiej do > Kościuszki można robić na raty.

Ja bym raczej swierdził, że odcinek od Pl. Sprzymierzonych do Pomorzan można robić na raty. Oprócz Pl. Szyrockiego, to wszystko jest do zrobienia. I nawiązuje tutaj do całej Piastów. Do reszty ciężko mi się odnieść.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez lhb178 19

techno napisał(a):

> > Odcinek od Jagiellońskiej do > > Kościuszki można robić na raty. > > Ja bym raczej swierdził, że odcinek od Pl. Sprzymierzonych do > Pomorzan można robić na raty.

Chodziło mi tylko o możliwości techniczne, na odcinku ze słupami na międzytorzu można wymieniać każdy tor oddzielnie. Dzielenie remontu od pl. Kościuszki do Szyrockiego na części to niepotrzebne zwiększanie utrudnień i kosztów komunikacji zastępczej.

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2

wysłane przez Luke_Police  163

lex napisał(a):

> Napisano również iż 800 tys to gruntowny remont jednego > wagonu, hmmm wcześniej wydało mi się, że to kosztowało > mniej.

No właśnie. Jeden wagon to trochę malutko powiem szczerze jak za taką sumę. Mam nadzieje, że będzie to chociaż gruntowna modernizacja z klimą dla motorniczego. Ile wagonów w tym roku łącznie będzie zmodernizowanych?

-- #1184 to mój ulubiony Ikarus w Szczecinie.

Technik serwisu :)

wysłane przez Piotr

Luke_Police napisał(a):

> No właśnie. Jeden wagon to trochę malutko powiem szczerze jak > za taką sumę. Mam nadzieje, że będzie to chociaż gruntowna > modernizacja z klimą dla motorniczego. Ile wagonów w tym roku > łącznie będzie zmodernizowanych?

Coś tu naprawdę nie gra...Zawsze podawane były informacje, że koszt modernizacji jednego wagonu wynosi 350-450tys zł. Niemożliwe, aby jeden wagon kosztował aż 800tys! Co do ilości modernizacji to w tym roku mieli zmodernizować chyba 5-7 wagonów?

wysłane przez mike_1994

Piotr napisał(a):

> w tym roku mieli zmodernizować chyba 5-7 wagonów?

Na 100% 1049+1050 i 763+762. ;) Może na wakacje się coś szykuje? :D

wysłane przez Piotr

mike_1994 napisał(a):

> Na 100% 1049+1050 i 763+762. ;) Może na wakacje się coś szykuje? > :D

A te składy są już w WNT?

wysłane przez mike_1994

Piotr napisał(a):

> A te składy są już w WNT?

I to od dawna: 1049+1050 http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2007/1169033490.jpg

763+762 niestety nie znalazłem zdjęć z transportu do WNT ;)

wysłane przez DamTram

Piotr napisał(a):

> A te składy są już w WNT?

1049+1050 już powinien niedługo wrócić na golęcin. Podobno ma mieć klime na cały wóz i monitoring choc to chyba tylko ploty.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Pepe 236

DamTram napisał(a):

> 1049+1050 już powinien niedługo wrócić na golęcin.

Za miesiąc jak kolejnych przestojów nie będzie.

wysłane przez leks 17

Piotr napisał(a):

> Zawsze podawane były informacje, że > koszt modernizacji jednego wagonu wynosi 350-450tys zł.

Hmm może torwid to wyjaśni?

> Niemożliwe, aby jeden wagon kosztował aż 800tys!

Możliwe, jeśli się zrobi modernizacje w jeszcze większym zakresie.

-- PKS Gryfice na KOMIS! Dodałem na Komis już 50 cennych informacji :) !

wysłane przez Piotr

lex napisał(a):

> Możliwe, jeśli się zrobi modernizacje w jeszcze większym > zakresie.

To ja się zastanawiam czy to jest wtedy opłacalne? 350-450 to ja rozumiem, ale 800tys za jeden wagon?! ;). Poza tym jak to wygląda? Jak podrasowany PRL...brzydkie materiały etc. ile kosztowała jedna Tatra? Chyba właśnie coś koło tego?:>

wysłane przez LLUZNIAK

Piotr napisał(a):

> To ja się zastanawiam czy to jest wtedy opłacalne? 350-450 to ja > rozumiem, ale 800tys za jeden wagon?! ;)

Jeśli mnie pamięć nie myli to ngs'y kosztowały po 550 tyś/wagon, a chciałbym przypomnieć, że parę lat minęło i ceny materiałów wzrosły od tego czasu. Gdyby do tego jeszcze doliczyć rozszerzenie prac (klimatyzacja?) to kwota ta wydaje się całkiem prawdopodobna.

BTW - wyniki głosowania http://www.szczecin.pl/rada/sesje/Glosowania/152/3908.htm

-- ...nadchodzi nowa jakość...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez DamTram

LLUZNIAK napisał(a):

> Jeśli mnie pamięć nie myli to ngs'y kosztowały po 550 tyś/wagon, > a chciałbym przypomnieć, że parę lat minęło i ceny materiałów > wzrosły od tego czasu. Gdyby do tego jeszcze doliczyć rozszerzenie > prac (klimatyzacja?) to kwota ta wydaje się całkiem prawdopodobna.

Zgadza się, tyle że Ng/S-y dostawały nowe pudła i ogólnie można by powiedzieć ze te tramwaje są nowe, a obecne modernizacje są prowadzone na starych pudłach, przez to są te wszystkie podmiany pudeł i tworzą się bisy, aby jak najlepsze wóz pudło dostał.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez LLUZNIAK

DamTram napisał(a):

> Zgadza się, tyle że Ng/S-y dostawały nowe pudła i ogólnie można > by powiedzieć ze te tramwaje są nowe, a obecne modernizacje są > prowadzone na starych pudłach, przez to są te wszystkie podmiany > pudeł i tworzą się bisy, aby jak najlepsze wóz pudło dostał.

Ale nigdzie nie jest powiedziane, że ta modernizacja za 800 tyś będzie przeprowadzona w taki sam sposób. Jeżeli rzeczywiście taka kwota zostanie przeznaczona na jeden solowy wagon jako dotacja celowa to prawdopodobnie cała ta kwota zostanie skonsumowana przez MZK na tę modernizację (wątpie aby zrezygnowali z części dotacji), a więc można się spodziewać czegoś więcej niż w obecnych modernizacjach, a w zależności od ceny byćmoże i czegoś więcej niż w ngs'ach.

-- ...nadchodzi nowa jakość...

wysłane przez Pepe 236

Piotr napisał(a):

>Co do ilości > modernizacji to w tym roku mieli zmodernizować chyba 5-7 wagonów?

Łącznie z tym wagonem, którego przegłosowano dziś bedzie ich 8. :)

wysłane przez DamTram

lex napisał(a):

> Napisano również iż 800 tys to gruntowny remont jednego > wagonu, hmmm wcześniej wydało mi się, że to kosztowało > mniej.

Bo to chyba na skład, choć i tak jakoś za dużo jak dla mnie. Wydaje mi się ze można by za to wyremątować skład i jeszcze solówke? Czy może troszke zabraknie?

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Piotr

DamTram napisał(a):

> Bo to chyba na skład, choć i tak jakoś za dużo jak dla mnie. > Wydaje mi się ze można by za to wyremątować skład i jeszcze > solówke? Czy może troszke zabraknie?

Pewnie to wszystko zależy od zakresu prac...Jeżeli to byłby jakiś remont, a nie głębsza modernizacja to pewnie bez problemu wystarczy na trzy wagony. Tylko według mnie lepiej zrobić drożej, ale lepiej :) łącznie z klimatyzacją dla motorniczego, bo to powinien być standard w celu poprawienia warunków pracy, a także monitoring i wymiana ogrzewania - z tych hmm "żeberek" ;) na dmuchawy...

wysłane przez DamTram

Piotr napisał(a):

> Pewnie to wszystko zależy od zakresu prac...Jeżeli to byłby > jakiś remont, a nie głębsza modernizacja to pewnie bez problemu > wystarczy na trzy wagony. Tylko według mnie lepiej zrobić > drożej, ale lepiej :) łącznie z klimatyzacją dla motorniczego, > bo to powinien być standard w celu poprawienia warunków pracy, a > także monitoring i wymiana ogrzewania - z tych hmm "żeberek" ;) > na dmuchawy...

Zgadza się, ale ja uważam ze takie wozy jak 716 czy 1045 to są wozy dobrze zrobione, choć przez tą niską cenę widać pewne niedociągnięcia, jednakże mało ważne. Brakuje natomiast klimatyzacji i to na cały skład, monitoringu i tych nagrzewnic więcej o dwie być powinny.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Iwo

Piotr napisał(a):

> Czyli pozostanie 2,1mln które również można przeznaczyć > na remonty torów!

A propo wydatków z budżetu, prezydent miasta woła dodatkowe 4 - 5 mln na organizację finału regat. Ja się pytam na co? Na ten syf na Łasztowni co był podczas Dni " Morza " ???

Może radni przejrzą na oczy i przeznaczą większe pieniądze na remonty dla MZK zwłaszcza torowisk.

Niestety łudziłem się nadzieją... http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,4217701.html

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Wszystko fajnie, całe modernizacje są potrzebne i to niezmiernie, bo stan niektórych 105N jest tragiczny, ale czy ktoś w urzędzie miasta pomyślał, że czas inwestować w tramwaje niskopodłogowe. Wiem, ze chociaż sytuacja finansowa miasta polepszyła się i to ostro, ale oczywiście nie stać nas tak jak Krakowa na 26 Bombardierów, ale zastanawiam się dlaczego nie zainteresować się Protramem 205WrAs. Podobno Protram miał złożyć miastu propozycję kupna tych wozów. Kosztują około 3,5 mln złotych (co w porównaniu z nowoczesnymi tramwajami typu Bombardier czy PESA to tanio), chyba można by zamiast kupować jakieś używane Tatry z Niemiec (które żeby nie było, nie są złe, ale takiemu miastu jak Szczecin to po prostu nie przystoi) kupić np. 7 czy 8 takich tramwajów. Przecież nie wymagają one cudownych torowisk. Jak wyremontują Boh. Warszawy i odcinek na Krzywoustego to spokojnie bez żadnych problemów pojedzie tam sobie taki Protram na 7 a i 8 ma świetną trasę. Może ktoś wie, coś o tej propozycji ze strony Protramu. Kończąc nadmienię, że Protram 205WrAs ma 22% niskiej podłogi co w ogromnym stopniu ułatwi transport ludzi niepełnosprawnych, których np. na Pogodnie jest wielu (bo to dzielnica, gdzie sporo emerytów mieszka). Pozdrawiam PS. Liczę, ze ktoś z UM pomyśli i nie kupią tych Tatr tylko w lepszy sposób zagospodarują te pieniądze. Odnowa tabory jak najbardziej, ale nie na łapu capu.

-- Następny przystanek: Wernyhory

wysłane przez Iwo

bjorki napisał(a):

> Wszystko fajnie, całe modernizacje są potrzebne i to > niezmiernie, bo stan niektórych 105N jest tragiczny, ale czy > ktoś w urzędzie miasta pomyślał, że czas inwestować w > tramwaje niskopodłogowe.

Zainwestujmy najpierw w torowiska, bo kupno teraz niskopodłogowych nowych wagonów byłby wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Raz, że stały by bezużytecznie w zajezdni, dwa jak by wyjechały to szybciutko dorobiły by się awarii spowodowanych pięknym staniem torowisk. Najpierw tory, potem tramwaje. Co do Tatr, lepszy rydz niż nic.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez Piotr

Iwo napisał(a):

> Zainwestujmy najpierw w torowiska, bo kupno teraz > niskopodłogowych nowych wagonów byłby wyrzuceniem pieniędzy > w błoto.

Ale ten wrocławski nie jest w 100% niskopodłogowy, więc może i obręcze nie są aż tak małe jak np.: w Combino, a co za tym idzie dałby radę na naszych torach :)Linia 7 i 8 "prawie" nadaje się na to...są do zrobienia pewne odcinki i stać nas na to. Stać też nas na przynajmniej 4 sztuki, a jaka poprawda dla KM! Od razu nieco inny wizerunek. Przecież to siara, że jeszcze nie doczekaliśmy się niskaczy...Każde duże miasto posiada taki tabór.

wysłane przez techno

Piotr napisał(a):

> nie doczekaliśmy się niskaczy...Każde duże miasto posiada > taki tabór.

Nie każde! Bydgoszcz nie posiada, Toruń nie posiada ;) O Grudziądzu i Gorzowie Wielkopolskim wspominał nie będę, bo mniejsze.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Piotr

techno napisał(a):

> Nie każde! Bydgoszcz nie posiada, Toruń nie posiada ;) O > Grudziądzu i Gorzowie Wielkopolskim wspominał nie będę, bo > mniejsze.

Bydgoszcz nie ma 400tys więc się nie liczy ;), Toruń ma chyba 250tys, chodziło mi przecież o największe miasta, a nie te z 2 ligi ;).

wysłane przez techno

Piotr napisał(a):

> Bydgoszcz nie ma 400tys więc się nie liczy ;), Toruń ma chyba > 250tys, chodziło mi przecież o największe miasta, a nie te z 2 > ligi ;).

Jak to Bydgoszcz z drugiej ligi? Polecam wycieczkę do Bydgoszczy, to zobaczysz :P A tak na serio, Bydgoszcz nas goni i to pod każdym względem. Plany mają ambitne i starają się je realizować (jak chociażby wspólne z Toruniem BiT City).

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Piotr

techno napisał(a):

> Jak to Bydgoszcz z drugiej ligi? Polecam wycieczkę do Bydgoszczy, to > zobaczysz :P A tak na serio, Bydgoszcz nas goni i to pod każdym > względem. Plany mają ambitne i starają się je realizować (jak > chociażby wspólne z Toruniem BiT City).

Ano druga liga ;) zresztą Szczecin także ;), ale podnosimy się...Wiem, że Bydgoszcz nieźle się rozwija, ale my też wychodzimy na prostą :> żeby nie robić OT polecam forum o inwestycjach - w sumie znajdziesz tam wszystko co ma związek z rozwojem miasta, inwestycjami, zabytkami, również infrastrukturą:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=6955245&postcount=17

wysłane przez techno

Piotr napisał(a):

[ciach]

Na skyscraper... bywam, ale dziękuję za linka. Mimo to bardziej preferuję informacje z kręgów innych niż prasowe. I pewnie dlatego siedzę cicho ;)

Pozdrawiam

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez t105n  49

Piotr napisał(a):

> Bydgoszcz nie ma 400tys więc się nie liczy ;)

Ale brakuje do 400 tys. mniej więcej tyle, ile Szczecin ma ponad 400 tys.

wysłane przez techno

bjorki napisał(a):

[ciach]

Na niską podłogę przyjdzie czas, jak będzie po czym jeździć. Przy czym to, czy będzie to 100% niskiej podłogy, czy 60%, czy 20%, to zależy od tego, jak utworzona zostanie specyfikacja przetargowa. Ale to jeszcze trochę czasu upłynie, zanim taka specyfikacja powstanie.

Tatry używane są sposobem na ratunek tego co mamy. Jak orientujesz się w cenach nowych tramwajów, to policz sobie jakie pieniądze powinniśmy mieć, by być w stanie wymieniać tabor.

Małe sprostowanie: 205WrAs kosztują ok. 5 mln zł za sztukę. Cenę taką zaproponował Protram w przetargu na dwa tramwaje z częśćią niskopodłogową dla Wrocławia. A to, czy będziemy mieli tramwaje z Protramu, czy z Bombardiera zależy od wyników przetargu. O specyfikacji przetargowej napisałem powyżej.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez leks 17

techno napisał(a):

> 205WrAs kosztują ok. 5 mln zł za sztukę. Cenę taką > zaproponował Protram w przetargu na dwa tramwaje z częśćią > niskopodłogową dla Wrocławia. A to, czy będziemy mieli > tramwaje z Protramu, czy z Bombardiera zależy od wyników > przetargu. O specyfikacji przetargowej napisałem powyżej.

Obecnie już chyba najbardziej opłacalną konstrukcją ma być 118N Cegielskiego. Chyba 70% niskiej podłogi i 5,5 mln zł. W dodatku tramwaj zaprojektowany od podstaw a nie jak w przypadku 205Wras bazujący na starej konstrukcji co nie zmienia faktu, że wrocławska konstrukcja mi się bardzo podoba i cieszył się gdybyśmy mieli np. takie tramwaje. Ja jestem zdania, że nie można skupiać się wyłacznie na jednym. Zgoda, że trzeba inwestować w torowiska najpierw, ale jeśli jednocześnie znajdą się pieniądze na jedno i drugie to nie widze żadnego problemu. Pamiętam, że opracowano jakiś projekt na zakup niskopodłogowych tramwajów, który zakładał też modernizację torowisk. Teraz gdy się dostanie pieniądze szybciej można się uporać z remontami chociaż części torowisk, a produkcja tramwajów trwa jakiś rok, a to dużo czasu, by sprawę załatwić chociaż w części. Zresztą przesadą jest mówienie, że jak tramwaj ma chociaż skrawek niskiej podłogi to odrazu się zepsuje na naszych obecnych torach. Nic się nie stanie jeśli nawet pół roku przy w miare oszczędnej eksploatacji pojeździ trochę po kiepskich torach. Możemy mieć również bardzo dobre torowiska, ale co z tego gdy przejedziemy po nich zdezelowanym 105Na? Na Krzywoustego jadąc na maksa rozwaloną 105'tką czuje się tak jak bym pędził Tatrą po Żołnierskiej czy Bohaterów Warszawy.

-- PKS Gryfice na KOMIS! Dodałem na Komis już 50 cennych informacji :) !

wysłane przez techno

lex napisał(a):

> Obecnie już chyba najbardziej opłacalną konstrukcją ma być > 118N Cegielskiego. Chyba 70% niskiej podłogi i 5,5 mln zł. W

Poczekajmy aż się pojawi na torach. Tramwajów na deskach kreślarskich już trochę było. Mnie osobiście bardzo ciekawi jak wypadnie na testach.

> przesadą jest mówienie, że jak tramwaj ma chociaż skrawek > niskiej podłogi to odrazu się zepsuje na naszych obecnych > torach. Nic się nie stanie jeśli nawet pół roku przy w miare

Tramwaje częściowo niskopodłogowe są po pierwsze tańsze, a po drugie bardziej wytrzymałe od całkowicie niskopodłogowych konstrukcji, z czego wynika, że są tańsze w eksploatacji. Kraków poszedł w tym kierunku i się cieszy. Łódź nie bardzo...

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez LLUZNIAK

lex napisał(a):

> Zresztą > przesadą jest mówienie, że jak tramwaj ma chociaż skrawek > niskiej podłogi to odrazu się zepsuje na naszych obecnych > torach. Nic się nie stanie jeśli nawet pół roku przy w miare > oszczędnej eksploatacji pojeździ trochę po kiepskich torach.

Wiesz, niektórzy tutaj twierdzili, że tatry nie przeżyją u nas na liniach nawet pół roku, bo się rozpadną. Nie chcę przez to podważyć faktu, że konstrukcje niskopodłogowe są bardziej narażone na uszkodzenia spowodowane kiepską infrastrukturą, bo są zarówno jeśli chodzi o autobusy jak i o tramwaje, ale znowu biadolenie, że nie ma gdzie tym u nas jeździć też jest przesadą (przynajmniej jeśli chodzi o niskopodłogowce bez 100% udziału obniżonej podłogi ze względu na inną konstrukcję wózka jezdnego i jego otoczenia). Przecież wiadomo, że nikt o zdrowych zmysłach nie puści tego chociażby na taką 6'ę tak jak i nie puszcza tam Tatry, a na "lepszych liniach" te kilka kiepskich fragmentów LF wytrzymałby spokojnie (bądźmy też szczerzy, że nawet świeżo wyremontowany odcinek Krzywoustego, będący chyba najlepszym torowiskiem w mieście też pozostawia do życzenia).

-- ...nadchodzi nowa jakość...

wysłane przez leks 17

LLUZNIAK napisał(a):

> Krzywoustego, > będący chyba najlepszym torowiskiem w mieście też pozostawia do > życzenia).

A mogę spytać o konkrety? Wszyscy tak mówicie, ale co tam właściwie jest złego?

-- PKS Gryfice na KOMIS! Dodałem na Komis już 50 cennych informacji :) !

wysłane przez LLUZNIAK

lex napisał(a):

> A mogę spytać o konkrety? Wszyscy tak mówicie, ale co tam > właściwie jest złego?

Ja tylko porównuje komfort jazdy katówką tam i w Berlinie po torowisku przeznaczonym do remontu - odczucia podobne.

-- ...nadchodzi nowa jakość...

wysłane przez t105n  49

lex napisał(a):

> Obecnie już chyba najbardziej opłacalną konstrukcją ma być > 118N Cegielskiego. Chyba 70% niskiej podłogi i 5,5 mln zł.

Jeśli budowany i dostarczany w takich bólach jak 123N do Warszawy, to ja podziękuję.

-- Z cyklu prawa Murphy'ego: Autobusy są punktualne tylko wtedy, gdy jadą w przeciwnym kierunku.

wysłane przez Iwo

lex napisał(a):

> Na Krzywoustego jadąc na maksa rozwaloną 105'tką czuje się > tak jak bym pędził Tatrą po Żołnierskiej czy Bohaterów > Warszawy.

Kiedyś narzekałeś na stan Żołnierskiej. Powiem Ci, że masz rację, na pewnym odcinku nie da się jechać więcej niż te 20km/h wprowadzonego ograniczenia, a i jazda z prędkością 20km/h powoduje niezbyt ciekawe wachania pudła...

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez leks 17

bjorki napisał(a):

> Wiem, ze chociaż sytuacja > finansowa miasta polepszyła się i to ostro, ale oczywiście > nie stać nas tak jak Krakowa na 26 Bombardierów,

Stać tylko potrzebna mądra głowa. W jednym mieście jest tak, że ogromne pieniądze idą na np. wodociągi, decyduje się o przeznaczaniu pieniędzy na inne cele, a w niektórych miastach z większą powagą traktuje się komunikacje miejską i więcej pieniędzy na nią idzie. Gdy uzyska się pieniążki na zakupy taboru to można tego trochę kupić. Uważam jednak, że kupowanie na hurra 50 niskopodłogowców nie jest aż takie mądre, lepiej systematyczne co rok kupować 10 wagonów. Czasem można kupić całą serie o okaże się, że można było kupić dużo lepsze tramwaje albo to co się kupiło w dużych ilościach może okazać się kiepskie.

> Podobno Protram miał złożyć miastu propozycję > kupna tych wozów. Kosztują około 3,5 mln złotych (co w > porównaniu z nowoczesnymi tramwajami typu Bombardier czy > PESA to tanio),

Powiem, że nawet w sprawie Protrama wysyłałem maile do UM, ale nawet nie uzyskałem odpowiedzi.

> chyba można by zamiast kupować jakieś > używane Tatry z Niemiec (które żeby nie było, nie są > złe, ale takiemu miastu jak Szczecin to po prostu nie > przystoi)

Nie ma się czego wstydzić, od czegoś trzeba zaczynać.

> Przecież nie wymagają one cudownych torowisk. Jak wyremontują Boh. > Warszawy i odcinek na Krzywoustego to spokojnie bez żadnych > problemów pojedzie tam sobie taki Protram na 7

Żołnierska :/...

> PS. Liczę, ze ktoś z UM pomyśli i nie kupią tych Tatr > tylko w lepszy sposób zagospodarują te pieniądze. Odnowa > tabory jak najbardziej, ale nie na łapu capu.

Wole, żeby kupili Tatry, a nie jakieś używane Duwagi np. Ja się nie obraże jak pieniądze zamiast iść na Tatry pójdą na inne inwestycje tramwajowe, ale jednak warto przetestować Tatry, jeśli będą dobre to powinniśmy je moim zdaniem kupić.

-- PKS Gryfice na KOMIS! Dodałem na Komis już 50 cennych informacji :) !

wysłane przez techno

lex napisał(a):

> bjorki napisał(a):

> > Wiem, ze chociaż sytuacja > > finansowa miasta polepszyła się i to ostro, ale oczywiście > > nie stać nas tak jak Krakowa na 26 Bombardierów, > Stać tylko potrzebna mądra głowa. W jednym mieście jest > tak, że ogromne pieniądze idą na np. wodociągi, decyduje

Nie stać na na jednorazowy zakup tylu nowych tramwajów po 7 mln za sztukę. Przyjmując jeden długi tramwaj jako odpowiednik składu 2x105N, to takim pomysłem wymienilibyśmy 1/4 ilostanu MZK Szczecin. To jest bardzo dużo.

> na zakupy taboru to można tego trochę kupić. Uważam jednak, > że kupowanie na hurra 50 niskopodłogowców nie jest aż takie > mądre, lepiej systematyczne co rok kupować 10 wagonów.

Ze względu na żywotność tramwajów o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby doprowadzenie do wprowadzenia i konsekwentnego realizowania polityki odnowy taboru, w której zakup nowych partii odbywał by się co 4-5 lat. Ale na to też potrzebne są pieniądze.

> Czasem można kupić całą serie o okaże się, że można > było kupić dużo lepsze tramwaje albo to co się kupiło w > dużych ilościach może okazać się kiepskie.

Tak to jest z przetargami...

> Powiem, że nawet w sprawie Protrama wysyłałem maile do UM, > ale nawet nie uzyskałem odpowiedzi.

Jeszcze raz napiszę magiczne słowo: przetarg.

> Wole, żeby kupili Tatry, a nie jakieś używane Duwagi np. > Ja się nie obraże jak pieniądze zamiast iść na Tatry > pójdą na inne inwestycje tramwajowe, ale jednak warto > przetestować Tatry, jeśli będą dobre to powinniśmy je > moim zdaniem kupić.

Sytuacja nas do tego zmusza, byśmy się ratowali tramwajami używanymi.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Pepe 236

lex napisał(a):

> Wole, żeby kupili Tatry, a nie jakieś używane Duwagi np. > Ja się nie obraże jak pieniądze zamiast iść na Tatry > pójdą na inne inwestycje tramwajowe, ale jednak warto > przetestować Tatry, jeśli będą dobre to powinniśmy je > moim zdaniem kupić.

Tatry to gwarancja, że wagony trochę pojeżdżą, bo jeśli mielibyśmy sprowadzac znowu dziadostwa typu GT8 to odrazu połowę odstawiono by zapewne na części. :/ A co do tegorocznych zakupów to módlmy się o nie jak najszybciej bo naprawdę częśc 105-tek z Pogodna długo już nie pojeździ. Nie wiem czy dotrwają do przyszłego roku bez remontów.

wysłane przez Iwo

man751 napisał(a):

> A co do > tegorocznych zakupów to módlmy się o nie jak najszybciej bo > naprawdę częśc 105-tek z Pogodna długo już nie pojeździ. > Nie wiem czy dotrwają do przyszłego roku bez remontów.

Zacznij się oswajać z myslą, że w tym roku nowych Tatr nie zobaczymy...

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez DamTram

Iwo napisał(a):

> Zacznij się oswajać z myslą, że w tym roku nowych Tatr nie > zobaczymy...

A używane? ;>

wysłane przez Iwo

DamTram napisał(a):

> A używane? ;>

Zdarza Ci się czasem pomyśleć? :) Nowe w sensie nowe tramwaje w Szczecinie, a nie nowy produkt od producenta...

wysłane przez DamTram

man751 napisał(a):

> Tatry to gwarancja, że wagony trochę pojeżdżą, bo jeśli > mielibyśmy sprowadzac znowu dziadostwa typu GT8 to odrazu > połowę odstawiono by zapewne na części. :/

a niby dlaczego połowę? Nie rozumiem o co ci biega.

> A co do > tegorocznych zakupów to módlmy się o nie jak najszybciej bo > naprawdę częśc 105-tek z Pogodna długo już nie pojeździ. > Nie wiem czy dotrwają do przyszłego roku bez remontów.

Te ich wozy to żal remontować... jadąc dziś 105Na 768 przeżyłem ogólny szok. Rozruch jakby chciał, a nie mógł, hamowanie to samo, a przecież jakiś czas temu miał jakąś tam NS bo ma statyczne przetwornice... Niestety prawda jest taka, że teraz to 105N i pochodne na Pogodnie się olewa, tak jak kiedyś 102Na...

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez mike_1994

DamTram napisał(a):

> a niby dlaczego połowę? Nie rozumiem o co ci biega.

A ile helmutów nie weszło do eksploatacji bo poszło na części(nie mówię oczywiście że połowa)? Te GT8 to już jednak starsze wagony i przydałoby sie trochę części a i stan niektórych mógłby być nieciekawy więc niekoniecznie wzięto by go do eksploatacji liniowej. :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez DamTram

mike_1994 napisał(a):

> A ile helmutów nie weszło do eksploatacji bo poszło na > części(nie mówię oczywiście że połowa)? Te GT8 to już jednak > starsze wagony i przydałoby sie trochę części a i stan > niektórych mógłby być nieciekawy więc > niekoniecznie wzięto by go do eksploatacji liniowej. :)

Wtedy nie wlazły do ruchu dwa chyba. Zresztą zawsze coś zostanie niewykożystane, wystarczy spojżeć na 111;/

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Piotr

man751 napisał(a):

> A co do > tegorocznych zakupów to módlmy się o nie jak najszybciej bo > naprawdę częśc 105-tek z Pogodna długo już nie pojeździ. > Nie wiem czy dotrwają do przyszłego roku bez remontów.

Ja powoli odnoszę wrażenie, że stan niektórych doczep nie odbiega zbytnio od stanu 102Na...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> Ja powoli odnoszę wrażenie, że stan niektórych doczep nie > odbiega zbytnio od stanu 102Na...

No to prawda, ale wiesz bywam w wielu miastach i tam całkiem podobnie wyglądają doczepy. Chociażby Gorzów, Łódź, Warszawa czy Śląsk.

A tak ogólnie no wszyscy mają rację, ale jednak nie da się ukryć, że Szczecinowi potrzebny jest zarówno tabor niskopodłogowy, jak i nowe torowiska. Ktoś powiedział, że Tatrami się ratujemy,...a i owszem..., zgadzam się ale już poratowaliśmy się tymi 21 wozami i chyba taki ratunek nam wystarczy. Owszem jeżeli władze powiedziałyby mniej więcej coś takiego: "Na 100% przez najbliższe 10 lat nie damy nic na nowe tramwaje", to wtedy rzeczywiście Tatry będą wybawieniem, bo wątpię, żeby w 2017 roku wytrwało więcej niż połowa 105N (o GT6 nie wspomnę). Ale na razie władze mówią o wspieraniu komunikacji miejskiej, owszem wiem, wiem ciężko im uwierzyć, ale w coś trzeba. Chociaż gdyby np. kupić ze 4 składy tych Tatr to aż tak źle by nie było ja się trochę obawiam zalaniem Szczecina przez te Tatry, chociaż cały czas mam w myślach: no przecież one są całkiem dobre. pozdrawiam PS. Ja nie wiem czy mogę sobie na to w tym temacie pozwolić, bo jest on związany z Tatrami, ale tymi co mamy. Spróbuje: 1. Czy ta Tatra 111 to wyjedzie wreszcie planowo na miasto z pasażerami czy tak do złomowiska będzie szkolić motorniczych? 2. Czy w najbliższym czasie (mam na myśli około roku) przemalują Tatry na "koszmarkowe" barwy?

-- Następny przystanek: Wernyhory

wysłane przez DamTram

bjorki napisał(a):

> PS. Ja nie wiem czy mogę sobie na to w tym temacie pozwolić, bo > jest on związany z Tatrami, ale tymi co mamy. Spróbuje: 1. Czy ta > Tatra 111 to wyjedzie wreszcie planowo na miasto z pasażerami czy > tak do złomowiska będzie szkolić motorniczych?

To ona ich teraz szkoli? Myślałem, że stoi rozszabrowana...

> 2. Czy w > najbliższym czasie (mam na myśli około roku) przemalują Tatry na > "koszmarkowe" barwy?

Raczej nie, a na pewno nie wszystkie. Zastanawia mnie bardziej czy w najbliższym czasie nie dokleją tych zapowiadanych pasków...

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Iwo

DamTram napisał(a):

> Raczej nie, a na pewno nie wszystkie. Zastanawia mnie bardziej czy w > najbliższym czasie nie dokleją tych zapowiadanych pasków...

Żadnych pasków ani innej ingerencji w wygląd zewnętrzny w najbliższym czasie nie ma się co spodziewać.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez Iwo

bjorki napisał(a):

> zgadzam się ale już poratowaliśmy > się tymi 21 wozami i chyba taki ratunek nam wystarczy.

Nie wystarczy. GT6 nadają się generalnie z uwagi na brak części tylko na złom i do końca roku mają być wycofane z ekspoloatacji.

> PS. Ja nie wiem czy mogę sobie na to w tym temacie pozwolić, bo > jest on związany z Tatrami, ale tymi co mamy. Spróbuje: 1. Czy ta > Tatra 111 to wyjedzie wreszcie planowo na miasto z pasażerami czy > tak do złomowiska będzie szkolić motorniczych?

Nie wyjedzie. Stanowi ona od początku bazę części zamiennych i nie zanosi się, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić, a dwa tak jak piszesz służy do szkolenia " na sucho " motorniczych.

2. Czy w > najbliższym czasie (mam na myśli około roku) przemalują Tatry na > "koszmarkowe" barwy?

Nie ma takich planów.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez DamTram

Iwo napisał(a):

> Nie wystarczy. GT6 nadają się generalnie z uwagi na brak części > tylko na złom i do końca roku mają być wycofane z ekspoloatacji.

Podobno przedłużyli dopuszczenie do ruchu ;>

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Iwo

DamTram napisał(a):

> Podobno przedłużyli dopuszczenie do ruchu ;>

To, że mają dopuszczenie do ruchu to nie wszystko, powoli robi się studnia bez dna i po prostu ich eksploatacja przestaje się opłacać, choć pewnie jak nie będzie czym jeździć to może ich nie wytną...

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez DamTram

Iwo napisał(a):

> To, że mają dopuszczenie do ruchu to nie wszystko, powoli robi się > studnia bez dna i po prostu ich eksploatacja przestaje się opłacać, > choć pewnie jak nie będzie czym jeździć to może ich nie wytną...

No właśnie o to chodzi mi. Przecież tatry się w tym roku nie zapowiadają, stopiątki z pogodna padają a cos jeździć musi.

PS. Ja też najchętniej widziałbym 509 i 919 lub jakiegos innego 9XX na Niemierzynie, jednakże pewno tylko jeden zostanie zachowany... ;/ i mam nadzieję ze 509 :D

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Iwo

DamTram napisał(a):

> No właśnie o to chodzi mi. Przecież tatry się w tym roku nie > zapowiadają, stopiątki z pogodna padają a cos jeździć musi.

A co, Golęcińskie to nie? Tak samo...

> PS. Ja też najchętniej widziałbym 509 i 919 lub jakiegos innego 9XX > na Niemierzynie, jednakże pewno tylko jeden zostanie zachowany... ;/ i > mam nadzieję ze 509 :D

Dobrze było by, aby przynajmniej dwa zachować ( jeden na części ). Zobaczymy co z tego wyjdzie. Najpierw chciałbym, aby na przyszły sezon turystyczny 102jka była wyremontowana jak się należy...

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez DamTram

Iwo napisał(a):

> A co, Golęcińskie to nie? Tak samo...

Golęcińskie są: 1. Młodsze 2. Większość przeszła naprawy 3. Ogólnie lepiej zadbane 4. jak wnika z powyższych punktów lepsze!

> Dobrze było by, aby przynajmniej dwa zachować ( jeden na części ).

Raczej 2 na części jeden do złożenia... bo przecież te helmuciki już teraz nie mają wielu elementów, jakie miały jeszcze niedawno, bo uznano je za niepotrzebne...

> Najpierw chciałbym, aby na przyszły > sezon turystyczny 102jka była wyremontowana jak się należy...

A ja bym chciał trójskład Bremenów ;]

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Piotr

DamTram napisał(a):

> No właśnie o to chodzi mi. Przecież tatry się w tym roku nie > zapowiadają, stopiątki z pogodna padają a cos jeździć musi.

Ale w tym roku doczepki przyjadą :) może wytnie się 3-4 Helmuty? :)

wysłane przez leks 17

Iwo napisał(a):

> To, że mają dopuszczenie do ruchu to nie wszystko, powoli robi się > studnia bez dna i po prostu ich eksploatacja przestaje się opłacać, > choć pewnie jak nie będzie czym jeździć to może ich nie wytną...

Jest jeszcze jedna opcja - skoro nic się nie uda kupić to może się jednak zdecyduje ktoś na modernizacje Helmutów... tylko nie wiadomo jakie były by koszta modernizacji Helmuta.

-- PKS Gryfice na KOMIS! Dodałem na Komis już 50 cennych informacji :) !

wysłane przez t105n  49

lex napisał(a):

> Jest jeszcze jedna opcja - skoro nic się nie uda kupić to może się > jednak zdecyduje ktoś na modernizacje Helmutów...

lex, nie obrażaj się, ale dla mnie to jest dowcip roku!

-- Z cyklu prawa Murphy'ego: Autobusy są punktualne tylko wtedy, gdy jadą w przeciwnym kierunku.

wysłane przez lhb178 19

Iwo napisał(a):

> Nie wystarczy. GT6 nadają się generalnie z uwagi na brak części > tylko na złom i do końca roku mają być wycofane z ekspoloatacji.

Twoja firma twierdzi co innego :>

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2

wysłane przez Iwo

lhb178 napisał(a):

> > Twoja firma twierdzi co innego :>

Wiesz co, oni już sami tak na prawdę nie wiedzą. Istotnie, wczoraj dowiedziałem się, że podobno GT6 pojeżdzą zdecydowanie dłużej z uwagi na to, że nie ma czym jeździć, a doczepy Protramowskie o ile wogóle przyjdą nie załatwiają sprawy.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez techno

Iwo napisał(a):

> Wiesz co, oni już sami tak na prawdę nie wiedzą. Istotnie, wczoraj > dowiedziałem się, że podobno GT6 pojeżdzą zdecydowanie dłużej z > uwagi na to, że nie ma czym jeździć, a doczepy Protramowskie o ile > wogóle przyjdą nie załatwiają sprawy.

Wiedzą, wiedzą. Właśnie ze względu na to, że Protramy nie załatwiają sprawy. Pomysł skasowania wszystkich GT6 był troszkę na wyrost jak się w pewnym momencie okazało.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Iwo

techno napisał(a):

> Wiedzą, wiedzą. Właśnie ze względu na to, że Protramy nie > załatwiają sprawy.

Protramów to może wcale nie być...

> Pomysł skasowania wszystkich GT6 był troszkę na > wyrost jak się w pewnym momencie okazało.

Był realne w przypadku zakupu kolejnych Tatr. Na razie sprawa nieaktualna...

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez leks 17

Iwo napisał(a):

> Protramów to może wcale nie być...

Eee?

wysłane przez DamTram

Iwo napisał(a):

> Wiesz co, oni już sami tak na prawdę nie wiedzą. Istotnie, wczoraj > dowiedziałem się, że podobno GT6 pojeżdzą zdecydowanie dłużej z > uwagi na to, że nie ma czym jeździć, a doczepy Protramowskie o ile > wogóle przyjdą nie załatwiają sprawy.

No zgadza się, jest chyba nawet rozważana decyzja aby ten teraz kurs miał przeszkolenie, ale to takie ploteczki ;] i kto wie jak naprawdę będzie.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Iwo

DamTram napisał(a):

> No zgadza się, jest chyba nawet rozważana decyzja aby ten teraz kurs > miał przeszkolenie, ale to takie ploteczki ;] i kto wie jak naprawdę > będzie.

Dobrze stwierdziłeś. To tylko " ploteczki "

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez Mario  ?

Iwo napisał(a):

> Wiesz co, oni już sami tak na prawdę nie wiedzą. Istotnie, wczoraj > dowiedziałem się, że podobno GT6 pojeżdzą zdecydowanie dłużej z > uwagi na to, że nie ma czym jeździć, a doczepy Protramowskie o ile > wogóle przyjdą nie załatwiają sprawy.

Jeszcze tego brakowało. ;( A co do Protramowskie doczepy to o co chodzi? Mógłbyś jaśniej to napisasz?

-- Życie

wysłane przez DamTram

Bella napisał(a):

> Jeszcze tego brakowało. ;( A co do Protramowskie doczepy to o co > chodzi? Mógłbyś jaśniej to napisasz?

One podobno w fazie prodokcji są. Więc raczej będą ;]

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez torwid  67

DamTram napisał(a):

> One podobno w fazie prodokcji są. Więc raczej będą ;]

Bedą, będą. Tyle, że może od razu jako eksponaty, jeśli prawdą okaże się, że elektronika nie współpracuje z KS :( Wiecej na razie ani słowa.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Iwo

torwid napisał(a):

> > One podobno w fazie prodokcji są. Więc raczej będą ;] > > Bedą, będą. Tyle, że może od razu jako eksponaty, jeśli prawdą > okaże się, że elektronika nie współpracuje z KS :( Wiecej na razie > ani słowa.

Widzę, że jednak napisałeś więcej ciut ode mnie :) To ja dodam, że najprawdopodobniej doczepy będą dopiero w Szczecinie przystosowywane do współpracy z KSami...

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.

wysłane przez Piotr

Iwo napisał(a):

> Widzę, że jednak napisałeś więcej ciut ode mnie :) To ja dodam, > że najprawdopodobniej doczepy będą dopiero w Szczecinie > przystosowywane do współpracy z KSami...

I kto za to zapłaci? A jak brzmiała specyfikacja przetargowa? Zamawiamy coś co ma być w 100% kompatybilne czy nie?;).

wysłane przez Iwo

Bella napisał(a):

> Jeszcze tego brakowało. ;( A co do Protramowskie doczepy to o co > chodzi? Mógłbyś jaśniej to napisać?

Niestety nic więcej nie mogę napisać. Choć bądzmy dobrej myśli, bo sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie :)

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.