Forum

Przygotowania do zmian

Liczne zmiany w komunikacji autobusowej czekają mieszkańców szczecińskiego prawobrzeża w związku uruchomieniem szybkiego tramwaju. Odpowiedzialni za organizację ruchu w mieście ujawnili wstępną koncepcję nowych rozwiązań.

wysłane przez Artek 2

Jaki cel ma skrócenie linii 77? Chyba tylko po to, aby utrudnić życie mieszkańcom Załomia. Po co mają mieć bezpośrednie połączenie do urzędu skarbowego, filii urzędu miasta, szkół czy też marketów. Niech korzystają z C no i będą mieć jeszcze 56, które całkowicie (do Basenu Górniczego) pokrywa się z linią pośpieszną. ZDiTM jak zawsze frontem do klienta. Jeszcze jedno. Gdzie będzie znajdywał się punkt socjalny dla kierowców autobusów przy Jaśminowej? Domniemywam, że w uratowanej od zagłady willi twórcy piszczałek.

wysłane przez ktosiek 0

Artek napisał(a):

> Jaki cel ma skrócenie linii 77? Chyba tylko po to, aby > utrudnić życie mieszkańcom Załomia.

Jak będzie skomunikowanie 56 i 77 na pętli "Dąbie Osiedle", to chyba nie będzie ogromnego problemu.

wysłane przez ktosiek 0

Artek napisał(a):

> Jaki cel ma skrócenie linii 77? Chyba tylko po to, aby > utrudnić życie mieszkańcom Załomia. Po co mają mieć > bezpośrednie połączenie do urzędu skarbowego, filii > urzędu miasta, szkół czy też marketów.

Generalnie 77 na trasie Os. Kasztatanowe - Dąbie Osiedle nawet w szczycie jeździ dość mało osób, a piszę to jako mieszkaniec Załomia. Największy problem będzie miała młodzież dojeżdżająca na Słoneczne i Bukowe do szkół.

wysłane przez man1995 55

ktosiek napisał(a):

> Generalnie 77 na trasie Os. Kasztatanowe - Dąbie Osiedle nawet > w szczycie jeździ dość mało osób, a piszę to jako > mieszkaniec Załomia.

No to chyba masz po prostu farta jak jeździsz w szczycie bo ja jeżdżąc w szczycie 77 jakoś trafiam na tłumy lub solidne napełnienie jak na przeguba.

wysłane przez ktosiek 0

> No to chyba masz po prostu farta jak jeździsz w szczycie bo ja > jeżdżąc w szczycie 77 jakoś trafiam na tłumy lub solidne > napełnienie jak na przeguba.

Może faktycznie mam szczęście :) Na szczęście jeszcze nie wszystko stracone, to dopiero propozycje i mają się odbyć jeszcze konsultacje.

wysłane przez djdark  0

Artek napisał(a):

> Jaki cel ma skrócenie linii 77? Chyba tylko po to, aby > utrudnić życie mieszkańcom Załomia. Po co mają mieć > bezpośrednie połączenie do urzędu skarbowego, filii > urzędu miasta,

Ile razy w tygodniu jeździsz do urzędu skarbowego lub urzędu miasta?

> szkół czy też marketów.

Ta, w centrum jest więcej szkół i marketów...

> Niech > korzystają z C no i będą mieć jeszcze 56, które > całkowicie (do Basenu Górniczego) pokrywa się z linią > pośpieszną.

To daj tym ludziom kasę na C.

> ZDiTM jak zawsze frontem do klienta.

Poproś ZDiTM o wyniki pomiarów celów pasażerów z tamtych rejonów.

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Artek 2

djdark napisał(a):

> Ile razy w tygodniu jeździsz do urzędu skarbowego lub urzędu > miasta?

To zlikwidujmy 70, bo ile razy jeździsz do UM.

> Ta, w centrum jest więcej szkół i marketów...

No i są dalej.

> To daj tym ludziom kasę na C.

A Ty sfinansuj zakup biletów miesięcznych na wszystkie linie zamiast na jedną.

> Poproś ZDiTM o wyniki pomiarów celów pasażerów z tamtych > rejonów.

Po co i tak zrobią co będą chcieli tak jak z 79.

wysłane przez djdark  0

Artek napisał(a):

[ciach]

Widać że nie w temacie jesteś, ta zmiana miała wejść już dawno temu ale jakiś radny postanowił to zablokować (bo sklepy i urzędy), mimo że badania pokazały jasno gdzie ludzie z Kasztanowego i okolic jadą.

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Artek 2

djdark napisał(a):

[ciach]

W takim razie zlikwidujmy całkowicie 77. W Dąbiu będzie się można przesiąść na 64 i 73 a później przy Jaśminowej w 71. Ile to ZDiTM zaoszczędzi wozo km. Można to będzie przekazać na nowe połączenia.

wysłane przez djdark  0

Artek napisał(a):

> W takim razie zlikwidujmy całkowicie 77. W Dąbiu będzie się > można przesiąść na 64 i 73 a później przy Jaśminowej w 71. Ile > to ZDiTM zaoszczędzi wozo km. > Można to będzie przekazać na nowe połączenia.

Ta, widać że Ci nie pasuje taka zmiana i będziesz bronił swojego zdania jak niepodległości. Argumenty za nie docierają do Ciebie, trudno EOT.

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Artek 2

djdark napisał(a):

  > Ta, widać że Ci nie pasuje taka zmiana i będziesz bronił swojego > zdania jak niepodległości. Argumenty za nie docierają do Ciebie,

Co się zmieniło od czasów tych niby konsultacji? W jednym z wariantów do Kasztanowego dojeżdżały linie: 94, 97 i C. Czy było to tworzone na podstawie innych badań potoków pasażerskich?

wysłane przez ktosiek 0

djdark napisał(a):

> Artek napisał(a):

> [ciach] >  > Widać że nie w temacie jesteś, ta zmiana miała wejść już > dawno temu ale jakiś radny postanowił to zablokować (bo sklepy i > urzędy), mimo że badania pokazały jasno gdzie ludzie z > Kasztanowego i okolic jadą.

Dalej nie rozumiesz, że 77 to bardzo ważne bezpośrednie połączenie Załomia z Dąbiem, Słonecznym (będącym centrum Prawobrzeża) i Bukowym, a 56 to bezpośrednie połączenie tylko z Dąbiem. Naprawdę dużo ludzi jeździ do szkół (na Słonecznym i Bukowym są 3 dość dobre gimnazja i 3 podstawówki) i do pracy. 56 - tak, ale nie na zasadzie "coś za coś", tylko jako dodatek. Można byłoby na przykład zlikwidować E, D wydłużyć na Bukowe i żeby omijał Zdroje, a reszta autobusów z E na inne linie (łącznie z 77 do Kasztanowego).

wysłane przez djdark  0

ktosiek napisał(a):

> Dalej nie rozumiesz, że 77 to bardzo ważne bezpośrednie > połączenie Załomia z Dąbiem,

Takie połączenie ciągle będzie.

> Słonecznym (będącym centrum > Prawobrzeża) i Bukowym, a 56 to bezpośrednie połączenie tylko z > Dąbiem.

Tak, sypialnia Szczecina centrum prawobrzeża, mam pytanie ile masz lat i w której dzielnicy mieszkasz? Znając życie to będzie możliwość pięknej przesiadki z 56 na 77 w odstępie dwóch-trzech minut. Dodam że mieszkałem i w Dąbiu i na Kasztanowym i na Bukowym i muszę Cię rozczarować 77 wyludniało się w Dąbiu i ponownie w nim zaludniało (duża wymiana pasażerów). Niewiele osób leciało trasę Bukowe -> Kasztanowe lub odwrotnie.

> Naprawdę dużo ludzi jeździ do szkół (na Słonecznym i > Bukowym są 3 dość dobre gimnazja i 3 podstawówki)

Powiedz mi że dzieciaki z Kasztanowego jeżdżą do podstawówek na Bukowym. Widać żeś młody.

> i do pracy.

Jakież to wielkie zakłady pracy są na Słonecznym i Bukowym oraz Majowym? No chyba że chodzi Ci o zakłady w pomiędzy Dąbiem a Załomiem (tam sporo osób z centrum dojeżdża co możesz zaobserwować o 5 rano).

> 56 > - tak, ale nie na zasadzie "coś za coś", tylko jako dodatek. Można > byłoby na przykład zlikwidować E, D wydłużyć na Bukowe i żeby > omijał Zdroje, a reszta autobusów z E na inne linie (łącznie z 77 > do Kasztanowego).

Można by też zrobić inne rzeczy typu zlikwidować wszystkie pośpiechy i wzmocnić 75 dajmy na to? Proszę Cię.

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez man1995 55

djdark napisał(a):

> Powiedz mi że dzieciaki z Kasztanowego jeżdżą do podstawówek na > Bukowym. Widać żeś młody.

To jest dziwne ale tak jest. Przeważnie dzieciaki dojeżdżają do SP 37 i 74, gimnazjum 7 i 29. Ale najwięcej dzieciaków/młodzieży śmiga do CKS-u na Rydla.

> Jakież to wielkie zakłady pracy są na Słonecznym i Bukowym oraz > Majowym? No chyba że chodzi Ci o zakłady w pomiędzy Dąbiem a > Załomiem (tam sporo osób z centrum dojeżdża co możesz > zaobserwować o 5 rano).

Generalnie w godzinach zmian w zakładach 77 jedzie nie zabieralne gdy na Kniewskiej nabije się po dach. A na "Stacji doświadczalnej też czeka spora grupka.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez ktosiek 0

djdark napisał(a):

> Tak, sypialnia Szczecina centrum prawobrzeża, mam pytanie ile masz lat > i w której dzielnicy mieszkasz? Znając życie to będzie możliwość > pięknej przesiadki z 56 na 77 w odstępie dwóch-trzech minut. Dodam > że mieszkałem i w Dąbiu i na Kasztanowym i na Bukowym i muszę Cię > rozczarować 77 wyludniało się w Dąbiu i ponownie w nim zaludniało > (duża wymiana pasażerów). Niewiele osób leciało trasę Bukowe -> > Kasztanowe lub odwrotnie.

Może Ciebie zdziwię, ale od 10 lat mieszkam w Załomiu i doskonale wiem (i widzę), że dużo ludzi jeździ na trasie Załom - Słoneczne chociażby do marketów lub do kina, bo naprawdę nie wszystkim chce się jechać do Galaxy i Kaskady. Znając życie 56 będzie jeździło co 15 minut, a 77 co 20 minut (bo nawet w Dąbiu nie ma potrzeby na jego częstsze kursy), więc nie będzie idealnej przesiadki. Załom trochę się zmienił, przede wszystkim przybyło mieszkańców.

> Powiedz mi że dzieciaki z Kasztanowego jeżdżą do podstawówek na > Bukowym. Widać żeś młody.

Fakt, jestem młody. O ile nie wiem gdzie do szkół chodzi młodzież z Kasztanowego, to wiem, że z Załomia jeżdżą oni nie na Kablową, tylko na Słoneczne lub Bukowe.   > Jakież to wielkie zakłady pracy są na Słonecznym i Bukowym oraz > Majowym? No chyba że chodzi Ci o zakłady w pomiędzy Dąbiem a > Załomiem (tam sporo osób z centrum dojeżdża co możesz > zaobserwować o 5 rano).

Czemu to muszą być od razu zakłady pracy? Ludzie pracują tam w szkołach, bankach, na poczcie, a nawet w kantorach i jest ich dużo.

> Można by też zrobić inne rzeczy typu zlikwidować wszystkie > pośpiechy i wzmocnić 75 dajmy na to? Proszę Cię.

To z likwidacją E to był tylko przykład.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo  4

djdark napisał(a):

> Artek napisał(a):

> > Jaki cel ma skrócenie linii 77? Chyba tylko po to, aby > > utrudnić życie mieszkańcom Załomia. Po co mają mieć > > bezpośrednie połączenie do urzędu skarbowego, filii > > urzędu miasta, >  > Ile razy w tygodniu jeździsz do urzędu skarbowego lub urzędu > miasta? >  > > szkół czy też marketów. >  > Ta, w centrum jest więcej szkół i marketów...

Słoneczne jest na Prawobrzeżu troszeczkę traktowane jak takie Centrum, chyba taka zaszłość po powszechnie znanych kiedyś Heliosach...

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez fan004 86

Na stronie Gazety Wyborczej jest napisane, że linia 55 zostanie zlikwidowana w imię 64. No to po co były łatane dziury w numeracji jak teraz i tak ZDiTM zacznie wszystko od nowa likwidując linię!? To jest bez sensu! Jak jest projekt 9 czy iluś-tam linii na Turkusową, to może jedną z nich nazwiemy 55? Czy to nie brzmi logicznie???

-- Gocław - nie wychodź po 18!!!

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez lhb178 19

fan004 napisał(a):

> Jak jest projekt 9 > czy iluś-tam linii na Turkusową, to może jedną z nich > nazwiemy 55? Czy to nie brzmi logicznie???

Nie.

PS. Straszna luka jest między 111 a 121...

wysłane przez konjo  4

Sama zachęta do komunikacji, zwłaszcza przesiadka z tramwaju do tramwaju tj. 7 do Basenu. Ciekawe jaka będzie jeszcze częstotliwość 77, bo jak niska i połączenie Słonecznego/Bukowego z Dąbiem będzie z przesiadką to chyba trzeba będzie wymuszać ruch komunikacją powstaniem strefy parkowania na Prawobrzeżu. Zawsze byłem za tą inwestycją, ale coraz bardziej przestaje się bronić...

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez Zygzak7

W Wyborczej napisali: Na pętlę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju przy ul. Turkusowej dojadą tramwaje linii 2 i 8. "Siódemka" ma mieć końcowy na Basenie Górniczym. I już wiadomo, że nowa linia tramwajowa ruszy dopiero pod koniec wakacji Cały tekst: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/0,34939.html#ixzz3cmxhkbUv

Mam pytania: - jakim taborem będą obsługiwane linie tramwajowe 2, 7, 8 i 10. ; dla obsługi wszystkich nie wystarczy Swingów. - czy docelowo pojadą na Turkusową linie 4 oraz 7 - jaka będzie częstotliwość kursowania linii tramwajowych
Zygzak7 napisał(a):

> Mam pytania: > - jakim taborem będą obsługiwane linie tramwajowe 2, 7, 8 > i 10. ; dla obsługi wszystkich nie wystarczy Swingów.

Tym jaki dostępny jest teraz.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Czarny87

Moim zdaniem powinni na początku zlikwidować linie D i E, w zamian przywrócić A na stałą trasę. Pasażer powinien mieć wybór czy chce tramwaj zatrzymujący się co kilkaset metrów czy pośpiech jadący bezpośrednio do centrum. Co do braku pętli przy Turkusowej: pewnie po jej wybudowaniu nastąpią ostateczne zmiany siatki na prawym brzegu.

wysłane przez konjo  4

Czarny87 napisał(a):

> Moim zdaniem powinni na początku zlikwidować linie D i E, w > zamian przywrócić A na stałą trasę. Pasażer powinien > mieć wybór czy chce tramwaj zatrzymujący się co kilkaset > metrów czy pośpiech jadący bezpośrednio do centrum.

Pospieszny jest wygodny, ale to jest wykorzystywanie sytuacji skoro takimi autobusami jak 53, 60, 75 i całą siatką 1xx można jeździć po Szczecinie i ościennych gminach bez przesiadek, w cenie normalnej... a z racji przejazdu przez Odrę trzeba zapłacić x2. Kiedyś nie było to tak rażące jak obecnie po uruchomieniu całego zestawu linii tak naprawdę podmiejskich w cenie taryfy normalnej. Inną sprawą jest, że te coraz bardziej cięte pospieszne, z kolejnym przystankami - to się powoli robią "przyspieszone" a nie pospieszne. W myśl tej zasady - łączności bezpośredniej Prawobrzeża to 61 też powinien być np. H.

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez Czarny87

konjo napisał(a):

> Inną sprawą jest, że > te coraz bardziej cięte pospieszne, z kolejnym przystankami - > to się powoli robią "przyspieszone" a nie pospieszne.

Dlatego moim zdaniem powinni powrócić do starej trasy A i nie robić przystanków co chwilę bo wtedy traci to sens. Tak samo z F.

wysłane przez elewator991

Jaki jest sens przedłużania 56 na Kasztanowe? Przecież w całości pokrywa się z C. Tyle było mówienia przy SST,że pośpiechy będą się pokrywać z tramwajami i trzeba je wyciąć a teraz zupełnie odwrotnie robi się chcąc przedłużyć 56. I to kosztem 77. Ludzie z Załomia i Kasztanowego mogą bezpośrednio dojechać do centrum oraz na Słoneczne, Bukowe. Teraz chce się im to zabrać i w zamian dać możliwość wyboru czym dojechać do centrum. I tak zdecydowana większość będzie jeździć C. Przykładowo, aktualnie 56 odjeżdża z Dąbia Osiedle 2-3 minuty przed C. Do przystanku Emilii Gierczak w 56 wsiada z 10 osób a w C z 40. Nie raz wydziałem jak C jeździ pełny a w 56 razem ze mną kilka osób. Ludzie mają w głębokim poważaniu przesiadki. Skoro takie rozwiązanie jest zupełnie nielogiczne, to tym bardziej nielogiczne jest pozostawienie 56 w aktualnej formie. Mieszkańcy Dąbia do tramwaju na Jaśminowej będą mogli dojechać linią 64 (czas dojazdu jest porównywalny). Wystarczy zwiększyć częstotliwość. I niech nikt nie mówi o Przestrzennej, bo na takie potoki pasażerskie co tam występują, to w zupełności wystarczy linia 54 i 72(jeżeli zostanie zwiększona jej częstotliwość). Linie przejeżdżające przez Przestrzenną często nie zatrzymują się na żadnym przystanku. To tyle ode mnie.

wysłane przez saturn123

elewator991 napisał(a):

> Jaki jest sens przedłużania 56 na Kasztanowe? Przecież w > całości pokrywa się z C.

Nie każdego jest stać, żeby płacić podwójnie, żeby tylko z Załomia dojechać na Basen Górniczy.

wysłane przez elewator991

saturn123 napisał(a):

> elewator991 napisał(a):

> > Jaki jest sens przedłużania 56 na Kasztanowe? Przecież w > > całości pokrywa się z C. >  > Nie każdego jest stać, żeby płacić podwójnie, żeby tylko z > Załomia dojechać na Basen Górniczy.

Nie każdego też jest stać, żeby z Dąbia jechać pośpiesznym, a mimo tego zdecydowana większość wybiera pośpiecha. Trochę śmiesznie w przegubowym 56 wyglądają 3 osoby(razem ze mną), jadące na Most Cłowy. Jechałem 56 tylko dlatego, że trafiłem w dziurę w rozkładzie jazdy C wynoszącą 40 minut. I nie była to godzina 5 , czy 21 tylko po 11. Podoba mi się, że coraz częściej 56 obsługiwane jest przez autobusy 12 metrowe, bo po co 18 metrów ma wozić powietrze. Niektórzy nie potrafią zrozumieć, że ludzie nie lubią się przesiadać, preferują podróż bezpośrednią, nawet jeśli bilety są dwa razy droższe. Korzystając z wczorajszej ładnej pogody, popytałem mieszkańców Kasztanowego, czy słyszeli o pomyśle ZDiTM odnośnie 56 i 77. Oczywiście prawie nikt nie wiedział. Po wyjaśnieniu zapytałem się, co o tym rozwiązaniu sądzą. Jedne z łagodniejszych określeń to: oni są chyba nienormalni. Po co dwie linie w tym samym kierunku, oni myślą, że ludzie z prawobrzeża jeżdżą tylko do centrum? Padały też pytania, czy nie może jeździć i 77 i 56. Żeby nie było, że jestem zawsze na NIE, co do pomysłów ZDiTM: podoba mi się, że 79 nie jeździ przez Dąbie, tylko krótszą drogą na Cłowy (tylko ta częstotliwość). Linia okólna 65 i przedłużenie 71 do Kijewa kosztem 84 też jak najbardziej na plus, ale kombinowanie przy 77 to już niekoniecznie.

wysłane przez NWO

Czy może mi ktoś mądry powiedzieć w jakim celu na pętli Basen Górniczy wyremontowano i zadaszono tyle peronów dla autobusów, skoro docelowo mają tam kończyć tylko 3 (56, 73, 72, coś jeszcze?) linie zwykłe? Na pozostałe perony rozrzucone zostaną "pośpiechy" czy są jakieś inne plany?

wysłane przez MlodyS53 78

NWO napisał(a):

> Czy może mi ktoś mądry powiedzieć w jakim celu na pętli > Basen Górniczy wyremontowano i zadaszono tyle peronów dla > autobusów, skoro docelowo mają tam kończyć tylko 3 (56, > 73, 72, coś jeszcze?) linie zwykłe? Na pozostałe perony > rozrzucone zostaną "pośpiechy" czy są jakieś inne plany?

Remont a SST to dwie różne inwestycje. Gdy podjęto temat remontu SST było bajką potencjalnie możliwą do zrealizowania ale nie bramą na poważnie.

--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez busauto

"Dawno dawno temu", gdy "A" jeździł do "Studziennej" na Żelechowie była bardzo dobra (chociaż nie tania) komunikacja. "A" kursowało co 10-12 minut, a teraz 58/59, które jeździ 3 razy na godzinę, 58 wiecznie spóźnione (nie są to duże spóźnienia ale w mróz czy upał nie najlepiej się czeka na przystanku) i w dodatku zawsze pełne. SPPK na jedną ze swoich dwóch brygad wypuści wóz 12-sto metrowy. Szczytowy 59 ze "Studziennej" powinien nie być szczytowym tylko kursować przynajmniej z 20-30 minutową częstotliwością. Mówię to jako mieszkaniec Żelechowa i wiem co mówię bo od poniedziałku do piątku z pominięciem wtorku podróżuję kursem o 7:24 (który przyjeżdża na przystanek o 7:20, a i tak potrafi odjechać 7:26) ze "Studziennej". zaczynam lekcje o 7:30 na Hożej czyli spokojnie zdążam ale problem jest z 8:06 chciałem wielokrotnie pojechać tym autobusem i nigdy go nie widziałem (bo musiałem iść pieszo żeby się nie spóźnić na lekcje). ZDiTM powinien zrobić 59bis lub z "Basenu Górniczego" jakąś linię bo "A" dojeżdżał wszędzie: "Brama Portowa", "Wyszyńskiego", Basen Górniczy", a 58/59 tylko "Plac Rodła". Teraz, gdy 6-stka jeździ objazdem, to odkąd nie ma "A", to jestem w niebo wzięty, bo 6-stką dojadę wszędzie (pewnie połowa mieszkańców Żelechowa tak myśli). Dlatego powinni stworzyć linie z Basenu albo skądkolwiek byle nie z "Placu Rodła".

6-tka na standardowym objeździe, dojedziesz wszędzie!

wysłane przez bartez 336

busauto napisał(a):

> "A" kursowało co 10-12 minut, a teraz 58/59, > które jeździ 3 razy na godzinę

W szczycie 59 jeździ bardzo często, około 16 jest co 10 minut, a są jeszcze kursy 58.

> Mówię to jako mieszkaniec Żelechowa

Nawet nie wiesz jak twoja dzielnica się nazywa...

> (pewnie połowa mieszkańców Żelechowa tak myśli)

Żelechowej!!!

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez busauto

bartez napisał(a):

> busauto napisał(a):

> > "A" kursowało co 10-12 minut, a teraz 58/59, > > które jeździ 3 razy na godzinę

W szczycie tych kursów i tak jest za mało nieraz na "Robotniczej 5" nie ma jak wsiąść a co dopiero na "Żelaznej" 

> W szczycie 59 jeździ bardzo często, około 16 jest co 10 > minut, a są jeszcze kursy 58. >  > > Mówię to jako mieszkaniec Żelechowa > Nawet nie wiesz jak twoja dzielnica się nazywa...

Celowo napisałem Żelechowo bo gdy Szczecin był jeszcze wsią to Żelechowo już otrzymało prawa miejskie (nawet mamy ratusz, stoi przy "Robotniczej 5" i gdy rozrastający się Szczecin otrzymał takie miano to Żelechowo stało się dzielnicą Szczecina ale nawet potem nazywało się tak jak ciągle pisze.

Tutaj masz rozkład jazdy SKM-ki z 2007-08 który nie wszedł w życie ale nazwa stacji jest http://mareczek.szczecin.pl/ciekawostki/trzebiez/rozklady/2007-08.html

6-tka na standardowym objeździe, dojedziesz wszędzie!

wysłane przez MQ ?

busauto napisał(a):

> Tutaj masz rozkład jazdy SKM-ki z 2007-08 który nie wszedł w > życie ale nazwa stacji jest > http://mareczek.szczecin.pl/ciekawostki/trzebiez/rozklady/2007-08.html

Nazwa stacji jest błędna. Osiedle nazywa się Żelechowa. http://osiedla.szczecin.pl/osiedla/chapter_38135.asp
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez busauto

mkubien napisał(a):

>  > Nazwa stacji jest błędna. Osiedle nazywa się Żelechowa. > http://osiedla.szczecin.pl/osiedla/chapter_38135.asp

Właśnie osiedla Żelechowa a ja pisałem o dzielnicy

6-tka na standardowym objeździe, dojedziesz wszędzie!

wysłane przez djdark  0

busauto napisał(a):

> Właśnie osiedla Żelechowa a ja pisałem o dzielnicy

Nie ma takiej dzielnicy.

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Błażej 3

bartez napisał(a):

  > Nawet nie wiesz jak twoja dzielnica się nazywa...

Jak jesteś taki dokładny to też nie wiesz jak jego dzielnica się nazywa. Żelechowa to osiedle. :P

wysłane przez Tatra108 10

Ogólnie podoba mi się pomysł tego, że linia 72 jest wzmacniana. W końcu na plus. Warto dodać też to, o czym zapomniał redaktor Szymon Wasilewski. Mianowicie nie ma ani słowa o tym, że 72 podjedzie pod Zakłady Mięsne. Bez obaw. Z artykułu redaktora Marka Jaszczyńskiego wynika, że na Pomorskiej i w Dąbiu oprócz linii 72 zjawi się też 54. Będzie to linia okólna, która ma głównie uzupełniać lukę transportową na odcinku Emilii Gierczak - Przestrzenna - Basen Górniczy, ale także zbierze pasażerów z pozostałych osiedli.

Szczegóły znajdziecie pod tym linkiem: http://www.mmszczecin.pl/artykul/wkrotce-rusza-szybki-trawmaj-zobacz-zmiany-w-komunikacji,3419313,art,t,id,tm.html

-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez DAWO

Wzmocnione będzie na pewno 79 a nie 72. W Kurierze jest błąd. Generalnie wersja 1.0 zmian wygląda następująco. Taka siatka połączeń będzie obowiązywać do czasu oddania pętli autobusowej przy ul. Turkusowej. Zatem: Pośpiechy zostają. Jeżeli Police zdecydują się na pozostawienie linii pospiesznej to A pojedzie do Polic. Zwiększenie częstotliwości linii C Na pozostałych liniach raczej bez rewolucji. Linie zwykłe: Linia 54 Basen - Kijewo - Dąbie - Basen linia ogólna z ewentualną opcją pozostawienia na stałej trasie; Linia 55 do likwidacji. Jej rolę na odcinku Klucz Autostrada - Zdroje przejmie przedłużona linia 64. Na odcinku Zdroje -Basen Górniczy tramwaj; Linia 56 skierowanie na trasę Basen Górniczy - Osiedle Kasztanowe; Linia 64 przedłużenie o odcinek Klucz - Klucz Autostradą; Linia 65 Jaśminowa - Jasna - Osiedle Słoneczne - Osiedle Bukowe - Mączna - Walecznych - Jaşminowa linią okólna Linia 66 przy obecnej częstotliwości taka linia nie ma sensu. Najlepsze rozwiązanie to skierowanie niektórych kursów linii 64 przez ul. Mechaniczną Linia 71 pozostawienie linii na dotychczasowej trasie lub przedłużenie do Kijewa przez Osiedle nad Rudzianką Linia 72 skierowanie przez Balińskiego Linia 73 zmiana trasy na odcinku Emilii Gierczak -Basen Górniczy przez ul. Krzywoń ze skrocdniem linii do Zdrojów pod warunkiem zrobienia z linii 54 linii okólnej; Linia 77 rozważane skrócenie linii do przystanku Dąbie Osiedle / Lubczyńska Linia 79: zwiększenie częstotliwości; Linia 84: pozostawienie jej na trasie Kijewo - Jaśminowa lub ograniczenie w przypadku skierowania linii 71 do Kijewa z możliwością pozostawienia jako linii szkolnej na trasie Kijewo - Osiedle Bukowe Linia 85: rozważanie objęcie górek w Podjuchach transportem na żądanie lub skierowanie do ul. Smoczek wybranych kursów linii 61. Linie tramwajowe: 2: Turkusowa - Dworzec Niebuszewo 7: Basen Górniczy - Krzekowo 8: Turkusowa - Gumieńce Siatka autobusowa podlega jeszcze weryfikacji. Jeżeli ktoś ma uwagi, propozycje lub argumenty aby powyższe podważyć czas start. Szczególnie premiowane będą opinie kierowców szczególnie z SPA Dąbie i motorniczych. W siatce połączeń nie jest jeszcze uwzględnione skonunikowanie Osiedla Majowego, ul. Szybowcowej i Strefy Ekonomicznej.

wysłane przez Artek 2

DAWO napisał(a):

[ciach]

Panie Dariuszu, o 77 pisałem wyżej. Co do 66 i 85, myślę żeby zlikwidować 85 a w to miejsce 66 zrobić linią całodzienną w relacji os. Bukowe - górki gdzieś w Podjuchach. 64 przez np. Widzewską pomysł fajny. Tylko niech pan napisze gdzie i jak porobić przerwy na Jaśminowej przy której zatoki więcej niż jeden autobus nie przyjmą. No i co z punktem socjalnym dla kierowców w tymże miejscu?

wysłane przez Mareczek 5

DAWO napisał(a):

> Linia 66 przy obecnej częstotliwości taka linia nie ma sensu. > Najlepsze rozwiązanie to skierowanie niektórych kursów linii > 64 przez ul. Mechaniczną

Trochę betonowate myślenie. Może warto sobie odpowiedzieć czemu? Bo ponad 10 lat temu miasto kazało ciachać 15% i z normalnej linii został ogryzek.

Co ciekawsze, na przestrzeni 10 lat badań potoków, najwięcej 66 przewiozło... rok temu! Takiego wyniku przewozów nie było nawet na jesieni 2005 roku.

Co jeszcze możemy zaobserwować. Że jednym z bardziej obłożonych kursów jest ostatni kurs w porannym szczycie, czyli o 9 z Bukowego. I nie jest on obłożony bo na Zdrojach wsypuje się tłum, tylko realizowany jest z średnią wymianą na trasie, a napełnienie utrzymuje się w granicach 30 osób.

Wniosek - pasażerowie jeżdżą z osiedli Bukowe/Słoneczne/Majowe do Podjuch.

Czy taka linia będzie w nowej siatce? Nie. A wypadałoby, bo liczby raczej nie kłamią.

Do tego możnaby skierować linię z obsługą Majowego (Botaniczna lub Iwaszkiewicza) i od Podjuch do Smoczej, aby uatrakcyjnić KM w tamtym rejonie (+ bezpośredni dojazd do tramwaju z "górnych" Podjuch). Oczywiście nie z taka częstotliwością jak dzisiaj, a przynajmniej f=30 (a w szczycie nawet 20).

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Tatra108 10

Mareczek napisał(a):

> Wniosek - pasażerowie jeżdżą z osiedli > Bukowe/Słoneczne/Majowe do Podjuch.

I odwrotnie. Nie dalej jak 3 tygodnie temu rozmawiałem z koleżanką, która mieszka w Podjuchach. Miała / ma w planach napisać petycję do ZDiTM o zwiększenie liczby kursów na linii 66, ale także zmianę trasy linii 85.

Jej zdaniem autobus ten, aby nie woził powietrza powinien jeździć na trasie:

PODJUCHY PĘTLA - Metalowa - Krzemienna - Smocza - Falskiego - Olkuska - Żeliwna - Radosna - Morwowa - HOTEL PANORAMA (nawrotka na rondzie).

lub na trasie:

PODJUCHY PĘTLA - Metalowa - Krzemienna - Smocza - Falskiego - Olkuska - Żeliwna - Radosna - Granitowa - Metalowa - PODJUCHY PĘTLA

-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez DAWO

Marek póki co żadnych decyzji co do 66 nie ma poza taką ze na pewno nie będzie jeździć częściej. Priorytetem na prawobrzeżu jest zrobienie z C linii kursującej z częstotliwością adekwatną do potrzeb i zwiększenie częstotliwości 79. Reszta zmian może polegać na likwidacji dublujacych się kursów autobusów i tramwajów pomiędzy Zdrojami a Basenem Górniczym przy czym Zdroje średnio obecnie nadają się na przystanek końcowy ze względu na brak punktu socjalnego i parę innych mankamentów :-) Oszczędności pozwolą na parę zmian na lewobrzeżu (Osiedle Małe Błonia czy wydłużenie linii 80). Panie Mariuszu autobus w takiej relacji, o której Pan pisze będzie.

wysłane przez Mareczek 5

DAWO napisał(a):

> Marek póki co żadnych decyzji co do 66 nie ma poza taką ze na > pewno nie będzie jeździć częściej.

W sumie jest to lepsze niż jej całkowita likwidacja. Ale warto pomyśleć o takim połączeniu. Szczególnie że wtedy mieszkańcy Podjuch nie będą skazani tylko na 64 z SST. A 64 jest chyba najgorszą linia stricte na prawobrzeżu, która ma problemy z punktualnością (Zapchane Dąbie i Podjuchy). W nowym zeszłorocznym rozkładzie zostało dodane 10 minut na obiegu, a i tak są problemy z punktualnym odjazdem z pętli.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez paki

Bałagan jest ze względu na zwężenie Gdańskiej i próby ominięcia korków przez Krygiera (z deszczu pod rynnę) plus mieszkańcy ościennych gmin dojeżdżający do miasta. Może po zakończeniu remontu torowiska do BG trochę się sytuacja polepszy. BTW, czy były/są prowadzone jakieś rozmowy z Gryfinem w sprawie włączenia linii 1/1A do siatki ZDiTM?

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez fan004 86

paki napisał(a):

> BTW, czy > były/są prowadzone jakieś rozmowy z Gryfinem w sprawie włączenia > linii 1/1A do siatki ZDiTM?

No właśnie, bo jak na razie to linię 1/1A jak każdy PKS trudno ogarnąć!!!

-- Gocław - nie wychodź po 18!!!

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez man1995 55

fan004 napisał(a):

> No właśnie, bo jak na razie to linię 1/1A jak każdy PKS trudno > ogarnąć!!!

A z czym masz dokladniej problem?

wysłane przez fan004 86

man1995 napisał(a):

> A z czym masz dokładniej problem?

Na przykład z rozkładem jazdy. Jak kiedyś usiłowałem dojechać w okolice Gryfina to chyba z pięć czy sześć razy latałem między Dworcem Autobusowym, a Wyszyńskiego. Tak samo z dawnym PKS 5. Jechałem do Wołczkowa (Dzisiejszy przystanek Wołczkowo Piaskowa nż) z przystanku Kołłątaja. Dzień wcześniej sprawdziłem na stronie PKS rozkład jazdy z godzinami odjazdu. Czekam po południu na przystanku Kołłątaja (peron 53, 60, 67, 87 i B)...czekałem ponad godzinę gdzie według rozkładu powinny jechać trzy autobusy. W końcu pojechałem na przystanek Unii Lubelskiej, ponieważ na rozkładzie było napisane, że tam również linia się zatrzymuje. Spędziłem tam kolejne 40 minut bez skutku. Następnie stwierdziłem, że może jak nie tam to na Głębokim się zatrzymuje. Wsiadłem w tramwaj i pojechałem na pętle. Po drodze spostrzegłem jadący w drugą stronę autobus linii 5. Nie pamiętam jak dalej wyszło, ale trafiłem na przystanek Wernyhory i tam po kolej połowie godziny nareszcie trafiłem na PKS. Zamiast o godzinie 14:30 w Wołczkowie byłem o 19 coś...Z tym w PKS-ach mam problem.

Poza tym są też inne ceny biletów co dodatkowo komplikuje sprawę.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez MlodyS53 78

fan004 napisał(a):

> man1995 napisał(a):

> > A z czym masz dokładniej problem? >  > Na przykład z rozkładem jazdy. Jak kiedyś usiłowałem dojechać w > okolice Gryfina to chyba z pięć czy sześć razy latałem między > Dworcem Autobusowym, a Wyszyńskiego. Tak samo z dawnym PKS 5. > Jechałem do Wołczkowa (Dzisiejszy przystanek Wołczkowo Piaskowa nż) > z przystanku Kołłątaja. Dzień wcześniej sprawdziłem na stronie > PKS rozkład jazdy z godzinami odjazdu. Czekam po południu na > przystanku Kołłątaja (peron 53, 60, 67, 87 i B)...czekałem ponad > godzinę gdzie według rozkładu powinny jechać trzy autobusy. W > końcu pojechałem na przystanek Unii Lubelskiej, ponieważ na > rozkładzie było napisane, że tam również linia się zatrzymuje. > Spędziłem tam kolejne 40 minut bez skutku. Następnie stwierdziłem, > że może jak nie tam to na Głębokim się zatrzymuje. Wsiadłem w > tramwaj i pojechałem na pętle. Po drodze spostrzegłem jadący w > drugą stronę autobus linii 5. Nie pamiętam jak dalej wyszło, ale > trafiłem na przystanek Wernyhory i tam po kolej połowie godziny > nareszcie trafiłem na PKS. Zamiast o godzinie 14:30 w Wołczkowie > byłem o 19 coś...Z tym w PKS-ach mam problem. >  > Poza tym są też inne ceny biletów co dodatkowo komplikuje sprawę.

Słabo czytałeś rozkład. 5 jeździła głównie Wernyhory -Dobra Bloki

Na Unię Lubelska i Głębokie tylko w szczycie.

--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez t105n  49

DAWO napisał(a):

> Linie tramwajowe: > 2: Turkusowa - Dworzec Niebuszewo > 7: Basen Górniczy - Krzekowo > 8: Turkusowa - Gumieńce

Dla mnie mało zrozumiałe jest ucięcie jednego z tramwajów w przysłowiowej połowie trasy. Inaczej pisząc - z "siódemki" nie przesiądę się na większość autobusów prawobrzeżnych.

-- Prędzej się doczekałem syna niż nowej trasy tramwajowej w Szczecinie.

wysłane przez konjo  4

t105n napisał(a):

> Dla mnie mało zrozumiałe jest ucięcie jednego z tramwajów w > przysłowiowej połowie trasy. Inaczej pisząc - z "siódemki" > nie przesiądę się na większość autobusów prawobrzeżnych.

I jadąc "do miasta" nową inwestycją mamy dwie przesiadki w miejsce jednej na Basenie Górniczym... nie wiem jak wskazują wyliczenia, w każdym bądź razie ja mam wrażenie, że na Prawobrzeżu najczęściej jeździłem 7 i czekałem na powrót 2 na Basen, 8 do szczęścia była dobra, ale nie niezbędna - przynajmniej dla mnie.

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez fan004 86

> DAWO napisał(a):

> > Linie tramwajowe: > > 2: Turkusowa - Dworzec Niebuszewo > > 7: Basen Górniczy - Krzekowo > > 8: Turkusowa - Gumieńce

A co z tą nową linią tramwajową, która ma zostać otwarta w sierpniu 2015r? Skąd dokąd będzie kursować i jaki będzie miała numer?

-- Gocław - nie wychodź po 18!!!

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Tatra108 10

t105n napisał(a):

> Dla mnie mało zrozumiałe jest ucięcie jednego z tramwajów w > przysłowiowej połowie trasy. Inaczej pisząc - z "siódemki" > nie przesiądę się na większość autobusów prawobrzeżnych.

No i większość studentów dojeżdżających do wydziałów na Mickiewicza i Żołnierską będzie pozbawione bezpośredniego dojazdu z Turkusowej. Niestety w tym momencie jest to strzał w stopę i jeśli jakikolwiek tramwaj będzie kończył na Basenie to większość ludzi wybierze autobus pospieszny, a SST stanie się kolejnym inwestycyjnym bublem w mieście.

-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez end 52

DAWO napisał(a):

> Jeżeli Police zdecydują się na pozostawienie linii > pospiesznej to A pojedzie do Polic.

Mam nadzieję, że tym razem ZDiTM nie zdecyduje się na oznaczenie linii ABIS, z kursami do Placu Rodła i A z kursami do Osiedla Chemik. Byłoby to działanie pozbawione sensu i logiki. To tak jakby oznaczyć 67BIS do Stoczni a do Ludowej 67. Takich przykładów można by mnożyć. Bądźmy konsekwentni.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby oznaczenie kursów jako F na trasie Osiedle Bukowe - Osiedle Chemik oraz jako A - na trasie Osiedle Bukowe - Plac Rodła.

-- Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez Jasiek 36

DAWO napisał(a):

> Siatka autobusowa podlega jeszcze weryfikacji. Jeżeli ktoś ma > uwagi,

Zatem moje propozycje, skoro szukamy racjonalizacji, to może linię 64 zróbmy na trasie Klucz Autostrada - Osiedle Dąbie po obecnej prostej trasie bez żadnych udziwnień z częstotliwością co 20 minut cały dzień z ewentualnymi kursami skróconymi do Podjuch na posiłek, przy obecnych 4 brygadach chyba się uda. A jako jej wzmocnienie na odcinku Zdroje - Podjuchy - Żydowce zastosujmy linię 79 która i tak będzie wzmocniona, zatem dwie pieczenie przy jednym ogniu. Np. częstotliwość co 20 minut w szczycie i 40 po i w dni świąteczne. Przesiadka w Zdrojach i tak będzie na tramwaj, to po co ją gnać jeszcze na Basen Górniczy. Linia 66 w obecnej postaci także do likwidacji. Wtedy linia 79 zapewni dojazd mieszkańcom Żydowiec i Podjuch na Słoneczne. A mieszkańcom Jezierzyc i Płoni i Kijewa da możliwość dojazdu poprzez linię 61 do drugiej strony lewobrzeża. Linia 61 na Smoczą hmm, jakoś nie wyobrażam sobie Solarisa przegubowego na tych wertepach na Krzemiennej i Smoczej. Zatem chyba lepiej zrobić ten telebus np. linia 90 na górę i tyle. Stały rozkład i trasa tylko w szczycie, a po szczycie tylko na telefon przy min. liczbie osób. Linia 77 Bukowe - Osiedle Dąbie, a w szczycie każdy kurs obowiązkowo do Kniewskiej, bo popatrzcie ile osób jeździ do tamtejszych hal produkcyjnych z Bukowego czy Słonecznego. Ponadto linię 77 zamiast Łubinową skierowałbym przez Botaniczną i Marii Dąbrowskiej. Linia 54 Basen Górniczy - Zakłady Mięsne, a nie linia okólna, bo to tylko dublowanie kilometrów na odcinku Dąbie - Zdroje. Wszystkie kursy w dni powszednie, aby ułatwić dojazd na Pomorską do zakładów pracy i domów. W soboty i dni świąteczne Basen Górniczy - Kijewo z wybranymi kursami do Zakładów Mięsnych w godzinach pracy Agryfu. Linia 72 bez podjazdów do Zakładów Mięsnych. Linia 73 w zamian do Jaśminowej z powrotem, to do Basenu Górniczego przez Przestrzenną zamiast linii 54. Linia 71 Basen Górniczy - Osiedle Słoneczne - Osiedle Nad Rudzianką - Kijewo, która powinna stać się główną linią do Kijewa przez Dąbską w zamian za ograniczenie częstotliwości linii 54 np. co 30 minut w szczycie i co 60 minut po szczycie i w dni świąteczne. Odcinek do Szpitala w Zdrojach przejmie linia okólna 65, która powinna być oznakowana 65 i 85, aby się nie myliło jak dziś 73Z i 73D. No i nie należy zapomnieć o zapleczu socjalnym dla kierowców, a może nawet tymczasowa kasa biletowa przy końcowym na Jaśminowej. Podsumowując:

linia 54 Basen Górniczy - Zdroje - Pszenna - Klęskowo - Osiedle Słoneczne - Dąbska - Kijewo - Zakłady Mięsne

linia 56 Basen Górniczy - Przestrzenna - Emilii Gierczak - Dąbie Dworzec - Goleniowska - Kniewska - Załom - Załom Dworzec - Osiedle Kasztanowe

linia 61 bez zmian Podjuchy - Dworzec Główny

linia 64 Klucz Autostrada - Rymarska - Transportowa - Metalowa - Podjuchy Pętla - Granitowa - Batalionów Chłopskich - Zdroje - Gryfińska - Emilii Gierczak - Dąbie Dworzec - Goleniowska - Osiedle Dąbie

linia 65 Jaśminowa SST - Struga - Jasna - Przelotowa - Osiedle Słoneczne - Klęskowo - Kolorowych Domów - Mączna - Walecznych - Zdroje Dworzec - Jaśminowa SST

linia 85 Jaśminowa SST - Zdroje Krzyżówka - Zdroje Dworzec - Walecznych - Mączna - Kolorowych Domów - Klęskowo - Osiedle Słoneczne - Przelotowa - Jasna - Struga - Batalionów Chłopskich - Zdroje Krzyżówka - Jaśmionowa SST

linia 71 Basen Górniczy - Zdroje - Batalionów Chłopskich - Struga - Łubinowa - Osiedle Słoneczne - Klęskowo - Chłopska (jakiś nowy przystanek przy skrzyżowaniu z Kolorowych Domów) - Nad Rudzianką - Gwarna - Dąbska - Kijewo

linia 72 Jezierzyce lub Śmierdnica Pętla - Pyrzycka - Piaseczna - Balińskiego - Szosa Stargardzka - Zwierzyniecka - Pomorska - Plac Słowiański - Emilii Gierczak - Przestrzenna - Basen Górniczy

linia 73 Jaśminowa SST - Struga - Struga południowa - Zwierzyniecka - Szosa Stargardzka - Przylesie - Sławociesze - Zdunowo Szpital - Bałtycka - Bryczkowskiego - Wielgowo Pętla - Tczewska - Goleniowska - Dąbie Dworzec - Emilii Gierczak - Przestrzenna - Basen Górniczy

linia 77 Osiedle Bukowe - Kolorowych Domów - Klęskowo - Osiedle Słoneczne - Łubinowa - Marii Dąbrowskiej - Botaniczna - Struga południowa - Struga północna - Gryfińska - Emilii Gierczak - Dąbie Dworzec - Goleniowska - Osiedle Dąbie (w szczycie Goleniowska - Kniewska - Zakłady Drobiarskie)

linia 79 Jezierzyce - Śmierdnica Pętla - Pyrzycka - Przyszłości - Płonia - Szosa Stargardzka - Zwierzyniecka - Struga północna - Zdroje - Batalionów Chłopskich - Granitowa - Podjuchy Pętla - Metalowa - Transportowa - Żydowce Pętla

linia 90 telebus Podjuchy Pętla - Podjuchy górny taras obsługiwana przez autobus 10 m, aby mógł krążyć po tych wąskich uliczkach

Linia 55, 66 i 84 do likwidacji.

wysłane przez Jasiek 36

Jasiek napisał(a):

> [ciach]

Po przeanalizowaniu czasu przejazdu i możliwości częstotliwości proponuję ewentualnie zamianę tras linii 71 i 79.

linia 71 Żydowce Pętla - Transportowa - Metalowa - Podjuchy Pętla - Granitowa - Batalionów Chłopskich - Zdroje - Struga - Łubinowa - Osiedle Słoneczne - Klęskowo - Chłopska (jakiś nowy przystanek przy skrzyżowaniu z Kolorowych Domów) - Nad Rudzianką - Gwarna - Dąbska - Kijewo

linia 79 Jezierzyce - Śmierdnica Pętla - Pyrzycka - Przyszłości - Płonia - Szosa Stargardzka - Zwierzyniecka - Struga północna - Zdroje - Basen Górniczy   Linia 71 zapewni mieszkańcom Podjuch i Żydowiec dojazd na Słoneczne i Majowe oraz prawie na Bukowe, czyli zastąpi praktycznie linię 66. A linia 79 będzie miała końcowy tam gdzie linia 72, zatem dla mieszkańców Płoni i Jezierzyc to też zaleta w celu przesiadki z tramwaju, bo będzie miała miejsce w jednym miejscu. Zatem chyba lepsza propozycja. Linia 71 będzie mogła jeździć co 20 minut na przemian z linią 64.

wysłane przez lhb178 19

Jasiek napisał(a):

> Linia 71 będzie mogła > jeździć co 20 minut na przemian z linią 64.

Dowóz ze Słonecznego do SST co 20 minut?

wysłane przez man1995 55

lhb178 napisał(a):

> Jasiek napisał(a):

> > Linia 71 będzie mogła > > jeździć co 20 minut na przemian z linią 64. >  > Dowóz ze Słonecznego do SST co 20 minut?

To ja proponuję żeby linia z Żydowiec do Słonecznego była oznakowana jako 55 co 20 min. A dodatkowo ze Słonecznego do SST 71 tez co 20 naprzemian z 55.

wysłane przez Jasiek 36

lhb178 napisał(a):

> Dowóz ze Słonecznego do SST co 20 minut?

Po szczycie jak najbardziej. Nie zapominaj, że będzie jeszcze 65 z pętli. Ale zgoda aby był stan obecny można zrobić jakieś wzmocnienia w szczycie na trasie Osiedle Słoneczne - Zdroje Krzyżówka. I wtedy linię kursującą na trasie Żydowce - Osiedle Słoneczne - Kijewo oznakować jako 66. A tą szczytową na trasie Osiedle Słoneczne - Zdroje Krzyżówka oznakować jako 71.

wysłane przez Jasiek 36

lhb178 napisał(a):

> Dowóz ze Słonecznego do SST co 20 minut?

Albo po prostu jednak te 79 do Żydowiec, a 71 według propozycji do Basenu Górniczego.

wysłane przez mordercakrasnali

Panie DaWo - może wciągnąć jedną brygadę 55 (a resztę zabrać na wzmocnienie 64) i dać ją jako linię całodniową, a nie szczytową na 66, tak aby Klucz, Żydowce, Podjuchy miały bezpośrednie połączenie ze Słonkiem czy Bukowym - naprawdę tego brakuje, więc jak majstrujecie już coś przy nowej siatce połączeń to proszę o pochylenie się nad tym rozwiązaniem - pozdrawiam

wysłane przez wolvo1565 24

DAWO napisał(a):

> ciach

Skoro chcecie kierować 72 przez Balińskiego, co jest ogólnie na duży plus :D i do tego bez żadnych wzmocnień. To będzie dosyć słaba oferta, przy obowiązującym rozkładzie, dla rejonów tej ulicy.

Gdybyście wzmocnili 72, to można by zrezygnować z wydłużenia 54 przez Dąbie, oraz kierowania 73 do Jaśminowej przez Gryfińską i wtedy, ewentualnie można dla 72 uruchomić podjazdy pod Zakłady Mięsne.

wysłane przez Glemp 0

DAWO napisał(a):

> /.../ Linie tramwajowe: > 2: Turkusowa - Dworzec Niebuszewo > 7: Basen Górniczy - Krzekowo > 8: Turkusowa - Gumieńce /.../

Wszyscy o autobusach, to może zapytam czy jest już pomysł na częstotliwość kursowania linii tramwajowych 2,7,8 w tymczasowym układzie? Tzn. realnie- czy planuje się, że coś będzie jeździło od Wyszyńskiego do Basenu Górniczego częściej niż co 12 minut w szczycie?

wysłane przez Błażej 3

DAWO napisał(a):

> Siatka autobusowa podlega jeszcze weryfikacji. Jeżeli ktoś ma > uwagi, propozycje lub argumenty aby powyższe podważyć czas > start. Szczególnie premiowane będą opinie kierowców > szczególnie z SPA Dąbie i motorniczych.

Na wstępie podziękuje za szczególnie premiowaną opinie :D A teraz przedstawiam własną wersję: 77 oraz 56 po staremu. 55 do likwidacji, ale w zamian nie na zwiększenie częstotliwości na 64, tylko na linię 66 która by wspomagała na odcinku Zdroje - Podjuchy linię 64, a na odcinku Zdroje - Słoneczne linię 71. 65 zamiast linii okólnej pozostawić na trasie Bukowe - Zdroje Krzyżówka. 71 zrobić na trasie Słoneczne - Zdroje - Bukowe, tak aby jak pisałem odcinek Zdroje - Słoneczne uzupełniały się z linią 66, a na odcinku Zdroje - Bukowe uzupełniały się z linią 84. 54 tak jak w propozycji od Pomorskiej przez Dąbie do Basenu Górniczego, lecz z drugiej strony tylko do Jaśminowej, tak aby nie dublowała się z tramwajem. 73 tak jak 54 od strony Dąbia do Basenu Górniczego, a z drugiej strony do Jaśminowej. Przyjąłem że na Jaśminowej nie będzie żadnego punktu socjalnego, dlatego także linie 79 i 84 jako jedyne zostałyby na odcinku Zdroje - Basen.

http://images.tinypic.pl/i/00675/h5nt18ck7pc3.jpg
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Błażej napisał(a):

> A teraz przedstawiam własną wersję:

Przemyślałem te Twoje propozycje, które wydają się rozsądne, jednak chciałbym zaproponować kilka poprawek: Jako, że brak na Jaśminowej zaplecza socjalnego, a propozycja przerw śniadaniowych na zajezdni, jest dosyć specyficzna, a ponadto toi toi przy nowej inwestycji miasta wyglądałby żenująco, to wydaje się najlepszym miejscem na postój dla linii okólnej jednak pętla Bukowe, bo nie Słoneczne, ponieważ mieszkańcy Bukowego musieliby czekać na odjazd na Słonecznym, aby dalej jechać na tramwaj do Zdrojów na przykład. Zatem:

linia 56 trasa Basen Górniczy - Osiedle Dąbie po obecnej trasie z możliwością skierowania na ul. Szybowcową po jej remoncie. Częstotliwość mowa o szczycie dni powszednich co 20 minut na zmianę z 64, bo to też będzie dojazd na tramwaj. Punkt socjalny Basen Górniczy;

linia 77 trasa Osiedle Bukowe (obecny peron linii 65) - osiedle Słoneczne - Łubinowa - ewentualne skierowania przez ulicę Botaniczną i dalej po swojej obecnej trasie do Osiedla Kasztanowego. Wydaje się to faktycznie lepszą propozycją pozostawienie stanu faktycznego, gdyż to linia C będzie służyć dojazdom do centrum miasta. Chyba że rady osiedli będą chciały inaczej wtedy zamiana z 56. Częstotliwość co 20 minut w szczycie i 30 po szczycie na zmianę z C. Punkt socjalny Osiedle Bukowe;

linia 64 trasa Klucz Autostrada - Podjuchy - Zdroje - Osiedle Dąbie po obecnej trasie z ewentualnym wydłużenie w godzinach szczytu do Kniewskiej w celu dowozu ludzi do tamtejszych miejsc pracy. Częstotliwość co 20 minut na zmianę z 56. Punkt socjalny Podjuchy Pętla jak obecnie, w szczycie Zakłady Drobiarskie dodatkowo na przykład;

linia 66 trasa Żydowce - Podjuchy - Zdroje - Łubinowa - Osiedle Słoneczne (obecny peron linii 54 i 65) po obecnej trasie. Brak dojazdu do Bukowego ze względu na ograniczone możliwości postoju na pętli Osiedle Bukowe. Częstotliwość co 20 minut na przemian z 64 na odcinku Żydowce - Zdroje i na przemian z 71 na odcinku Zdroje - Słoneczne. Ewentualnie niech rady osiedli zdecydują jaką linię chcą do Klucza, wtedy zamiana z 64. Punkt socjalny Osiedle Słoneczne;

linia 65 trasa Bukowe (obecny peron linii 66 i 77) - Słoneczne - Jasna - Zdroje Krzyżówka - Walecznych - Mączna - Kolorowych Domów - Bukowe. Częstotliwość co 15 minut w szczycie i co 20 po szczycie i w dni świąteczne. Punkt socjalny Osiedle Bukowe;

linia 95 trasa Bukowe (obecny peron linii 66 i 77) - Kolorowych Domów - Mączna - Walecznych - Zdroje Krzyżówka - Jasna - Słoneczne - Bukowe. Częstotliwość co 15 minut w szczycie i co 20 po szczycie i w dni świąteczne. Punkt socjalny Osiedle Bukowe;

linia 71 trasa Zdroje Krzyżówka - Łubinowa - Osiedle Słoneczne (obecny peron linii 71), a co drugi kurs w oznaczeniu w oznaczeniu linii 91 na trasie Zdroje Krzyżówka - Łubinowa - Osiedle Słoneczne - Osiedle Nad Rudzianką (konieczny nowy przystanek przy skrzyżowaniu Chłopskiej ze Swojską i Kolorowych Domów dla mieszkańców okolic Różowej) - Gwarna - Dąbska - Kijewo. Wspólna częstotliwość co 20 minut, czyli co 40 minut kurs 71 i co 40 minut kurs 91. Oczywiście na przemian z linią 66 na odcinku Zdroje Słoneczne i na przemian z linią 84 na odcinku Chłopska - Kijewo. Z racji tego, że linie 71/91 obsługiwałyby wspólnie 3 autobusy, to co drugi kurs miałby możliwość skorzystania z punktu socjalnego na osiedlu Słonecznym. Linia 91 przez osiedle Nad Rudzianką dla wzmocnienia tamtych rejonów;

linia 72 trasa Basen Górniczy - Dąbie - Pomorska - Kijewo - Balińskiego - Płonia - Śmierdnica. Punkt socjalny Basen Górniczy;

linia 79 trasa Jezierzyce - Śmierdnica - Płonia - Kijewo - Struga północna - Słoneczne - Zdroje - Basen Górniczy. Punkt socjalny Basen Górniczy;

linia 73 Basen Górniczy - most Cłowy - Zdroje - Słoneczne - Struga południowa - Kijewo - Płonia Unikon - Sławociesze - Zdunowo Szpital - Wielgowo - Dąbie - Basen Górniczy. Punkt socjalny Basen Górniczy. Częstotliwość jak obecnie;

linia 93 Basen Górniczy - Dąbie - Wielgowo - Zdunowo Szpital - Sławociesze - Płonia Unikon - Kijewo - Struga południowa - Słoneczne - Zdroje - most Cłowy - Basen Górniczy. Punkt socjalny Basen Górniczy. Częstotliwość jak obecnie. Linie 72 i 79 oraz 73 i 93 obowiązkowo do Basenu Górniczego, z racji ułatwień dla pasażerów Płoni i Wielgowa, aby nie musieli strzelać, który autobus odjedzie szybciej. Będą mieli wszystkie potrzebne im autobusy w jednym miejscu i to ma być zaleta;

linia 84 trasa Jaśminowa SST - Zdroje Krzyżówka (z powrotem przez Piechoty i Jaśminową z pominięciem Zdrojów Krzyżówki) - Walecznych - Mączna - Kolorowych Domów - Bukowe - Osiedle Nad Rudzianką - Gwarna - Dąbska - Kijewo - Pomorska - Zakłady Mięsne. Punkt socjalny Zakłady Mięsne do załatwienia. Wszystkie kursy do Zakładów Mięsnych. Częstotliwość co 40 minut w szczycie i co 80 minut po szczycie i dni świąteczne, na przemian z 91;

linia 85 bez zmian, ewentualnie z wydłużeniem trasy o kolejne uliczki na górnym tarasie Podjuch;

Korzystając z Twojego pomysłu Błażej modyfikuję trochę linie pospieszne:

linia A trasa Osiedle Bukowe (obecny peron linii A i E) - Jasna - Hangarowa - Gdańska - Wyszyńskiego - Brama Portowa - Plac Rodła (obecny peron linii C). Częstotliwość co 10 minut w szczycie na przemian z linią B. Punkt socjalny Osiedle Bukowe i plac Rodła;

linia B trasa Osiedle Bukowe (obecny peron linii A i E) - Łubinowa - Struga - Hangarowa - Gdańska - Wyszyńskiego - Brama Portowa - Plac Rodła - Wyzwolenia - Kołłątaja - Chopina - Osiedle Arkońskie (bez skracania do Dworca Niebuszewo). Częstotliwość co 10 minut w szczycie na przemian z linią B. Punkt socjalny Osiedle Bukowe i Osiedle Arkońskie;

linia C trasa Osiedle Kasztanowe - Plac Rodła po obecnej trasie i dalej - Matejki - Sczanieckiej - Wilcza - Przyjaciół Żołnierza i dalej albo na Kormoranów, albo na Warszewo przez Duńską na pętlę linii 57. Częstotliwość co 20 minut w szczycie;

linia D trasa Dąbie Osiedle - Plac Rodła (obecny peron linii A i D) dla planowanego wzmocnienia linii C, ale na skróconej trasie. Kursowanie tylko w szczycie co 20 minut;

linia G Wielgowo Borsucza - Zdunowo Dworzec - Płonia Unikon - Kijewo - Dąbska - Pszenna - Walecznych - Zdroje Krzyżówka - Gdańska - Wyszyńskiego - Brama Portowa - Plac Rodła (obecny peron linii G). Punkt socjalny plac Rodła. Zaleta tej linii na takiej trasie to połączenie centrum z szpitalem w Zdrojach i Zdunowie. Ponadto osiedle przy Gwarnej zyska linię pospieszną. Kursowanie tylko w szczycie;

Linie A i B na Bukowe po to, aby mieszkańcy nie stracili w porównaniu z obecną ofertą linii A i E. Linia C do Komuny Paryskiej zamiast linii A z tego względu, że linia A będzie przejeżdżać ulicą Jasną, a tam blisko do pętli SST i tramwajów jadących dalej niż plac Rodła. Zdroje nie potrzebować będzie według mnie całodziennej linii pospiesznej, ponieważ będzie miało SST. A linia G tylko z tego względu przez Zdroje, aby z Dąbskiej jak najszybciej dojechała do Gdańskiej.

Linie 54, 55 i E do likwidacji.

To chyba wszystko. :) Zapraszam do dyskusji.
Jasiek napisał(a):

> To chyba wszystko. :) Zapraszam do dyskusji.

Moim zdaniem za rzadko 65/95 - co najmniej 10 minut w szczycie i 15 poza szczytem - to będą główne linie obsługujące dość duże Osiedle Bukowe. Pośpiechy w szczycie za często - nie więcej niż co 15 minut - w końcu zakładamy, że część ludzi przesiądzie się na tramwaj. Resztę uważam za bardzo rozsądną.

-- Prędzej się doczekałem syna niż nowej trasy tramwajowej w Szczecinie.
t105n napisał(a):

> Moim zdaniem za rzadko 65/95 - co najmniej 10 minut w szczycie i 15 > poza szczytem - to będą główne linie obsługujące dość duże > Osiedle Bukowe. > Pośpiechy w szczycie za często - nie więcej niż co 15 minut - w > końcu zakładamy, że część ludzi przesiądzie się na tramwaj.

Częstotliwość to tylko przykładową podałem, bo oprócz linii 66, 71/91 i 84 nie liczyłem obiegu. Co prawda linia 84 mogłaby jeździć co 30 i 60 minut, ale wtedy nie pasowałaby do linii 91. Bardziej chodziło mi o pokazanie tras według zmodyfikowanego pomysłu użytkownika Błażej. Częstotliwość i przystanki do ustalenia. :)
Jasiek napisał(a):

> najlepszym miejscem na postój dla linii > okólnej jednak pętla Bukowe, bo nie Słoneczne, ponieważ > mieszkańcy Bukowego musieliby czekać na odjazd na Słonecznym, > aby dalej jechać na tramwaj do Zdrojów na przykład.

W mojej propozycji nie ma żadnej linii okólnej. 71 miałaby jeździć od Słonecznego przez Zdroje do Bukowego.

> linia 56 trasa Basen Górniczy - Osiedle Dąbie po obecnej trasie z > możliwością skierowania na ul. Szybowcową po jej remoncie. > Częstotliwość mowa o szczycie dni powszednich co 20 minut na > zmianę z 64, bo to też będzie dojazd na tramwaj. Punkt socjalny > Basen Górniczy;

W szczycie chyba lepiej co 15 minut dopasowując do jeżdżącego 73 co 30 minut.

> linia 66 trasa Żydowce - Podjuchy - Zdroje - Łubinowa - Osiedle > Słoneczne (obecny peron linii 54 i 65) po obecnej trasie. Brak > dojazdu do Bukowego ze względu na ograniczone możliwości postoju > na pętli Osiedle Bukowe. Częstotliwość co 20 minut na przemian > z 64 na odcinku Żydowce - Zdroje i na przemian z 71 na odcinku > Zdroje - Słoneczne. Ewentualnie niech rady osiedli zdecydują > jaką linię chcą do Klucza, wtedy zamiana z 64. Punkt socjalny > Osiedle Słoneczne;

Ja jednak 66 bym wydłużył do Bukowego lub do nowszego Bukowe zwanego Rudzianką, jeśli jeździłaby z Podjuch i tam byłyby posiłki.

> linia 71 trasa Zdroje Krzyżówka - Łubinowa - Osiedle Słoneczne > (obecny peron linii 71), a co drugi kurs w oznaczeniu w oznaczeniu > linii 91 na trasie Zdroje Krzyżówka - Łubinowa - Osiedle > Słoneczne - Osiedle Nad Rudzianką (konieczny nowy przystanek przy > skrzyżowaniu Chłopskiej ze Swojską i Kolorowych Domów dla > mieszkańców okolic Różowej) - Gwarna - Dąbska - Kijewo.

Jeśli już miałaby być taka wersja to 91 możesz nazwać 54 i puścić przez Dąbską jak obecne 54.

> linia 84 Częstotliwość co 40 minut w > szczycie i co 80 minut po szczycie i dni świąteczne, na przemian > z 91;

Częstotliwość chyba powinna być 2 razy większa.   > Linie A i B na Bukowe ...

Ja jednak zostanę przy swojej wersji A i B ze Słonecznego przez Hangarową, a linia D z Bukowego przez Pszenną i Zdroje.
...

wysłane przez MaK

Według mnie, to są idiotyczne pomysły cięcia komunikacji na prawym brzegu, żeby była kasa na lewy brzeg. Ją naiwny myślałem, że rozbudowa komunikacji miejskiej polega na czym innym.

ZDiTM ślepo nie widzi, że likwidacja 55 na rzecz 64 to pomysł psychopaty. O ile 55 jeszcze w miarę planowo jeździ, to przejeżdżająceg przez najbardziej zapchane rejony 64 planowo będzie jeździć chyba jedynie w święta Wielkiej Nocy.

Cóż. Do tego dodać trzeba całkowitą ignorancję wielkiego opracowania potoków za grube tysiące. Co tam liczby. My wiemy lepiej. 66 nie potrzebne. Nie istotne, że napchane dziatwą szkolną.

A to, że zrobiła się burza i petycja o pozostawienie pośpiechów przeszła? I tak utniemy B do Kołłątaja.

Przerażające jest to, jak bardzo w poważaniu ZDiTM ma potrzeby pasażerów.

wysłane przez BatiX  14

MaK napisał(a):

> ciach!

Cóż... zamiast siatki połączeń KM funduje się nam sieczkę połączeń KM.

wysłane przez Tatra108 10

MaK napisał(a):

> Przerażające jest to, jak bardzo w poważaniu ZDiTM ma > potrzeby pasażerów.

Przerażające jest to, że z roku na rok jest coraz gorzej. Niebawem ZDiTM ograniczy się do 1 linii w mieście, bo uzna, że reszta jest nie potrzebna. Przydałaby się licytacja komornicza dłużników. Wówczas jedną kroplę z morza potrzeby by się mogło uratować, ale zawsze to by coś dało. ;)

Nie chcę nic tutaj sugerować, ale weźcie się do tych licytacji, troszeczkę podreperuje się budżet ZDiTM-u. A znam takie osoby, które mają nawet po kilkadziesiąt nieuregulowanych wezwać do zapłaty, choćby dawny kolega z dawnej pracy mamy. Sam jeszcze rok temu chwalił się, że ma nieuregulowany dług wobec ZDiTM-u, który opiewa na 8320 zł (32 wezwania po 260 zł). Mało? To policzcie teraz ile jest takich osób w całym mieście.

-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n  49

Tatra108 napisał(a):

> Przerażające jest to, że z roku na rok jest coraz gorzej.

Wydłużenie 87, uruchomienie 86, dogęszczenie 59, a w zamian skrócenie A. Ocenę pozostawiam czytelnikom. A co do 55 i 64, to nie ma słowa o bardzo istotnej rzeczy jaką jest częstotliwość kursowania. Jeśli 64 po zmianach będzie jeździć co 10 minut, to gdzie jest pogorszenie? Bo teraz koordynacja 55 i 64 jest tylko w założeniu, a gdy przeanalizować rozkłady jazdy obu linii, to okazuje się, że jeszcze daleko do regularności kursów na odcinku Zdroje - Klucz. Nie ukrywam, że ja wolę jedną linię często kursującą niż dwie kursujące stadem.

-- Prędzej się doczekałem syna niż nowej trasy tramwajowej w Szczecinie.

wysłane przez Artek 2

t105n napisał(a):

> Tatra108 napisał(a):

Jeśli 64 po zmianach będzie > jeździć co 10 minut, to gdzie jest pogorszenie?

Tak powinno być. Ale trzeba na 64 dołożyć cztery wozy i wtedy na Klonowica 5 stwierdzą, że taka częstotliwość do Dąbia Osiedle jest nie potrzebna. I linia zostanie skrócona do dworca w Dąbiu. Wtedy jeden pojazd można zaoszczędzić i coś dodać na lewy brzeg.

wysłane przez Tatra108 10

t105n napisał(a):

> Wydłużenie 87, uruchomienie 86, dogęszczenie 59, a w zamian > skrócenie A.

No właśnie, skrócenie A... Poza tym cięcia w rozkładach i zaraz będzie skrócenie B do Kołłątaja i 81 do Placu Kościuszki. Wiem jak ciężko dostać się z Kołbaskowa/Przecławia na dworzec główny, ale ZDiTM ewidentnie tym krokiem strzela sobie w stopę. Tylko niech potem nikt nie płacze, że w mieście przybyło samochodów i nikt nie chce jeździć autobusami. I nie wmawiajcie mi, że na Kościuszki jest 61 i 75. Komunikacja miejska powinna tak funkcjonować, aby pasażer jechał jak najdłużej jednym autobusem, a nie kilkoma. No chyba, że jest to kryptodziałanie ZDiTM-u mające na celu wymuszenie kasowania większej ilości biletów, a tym samym zwiększanie wpływu za ich sprzedaż.

> Jeśli 64 po zmianach będzie jeździć co 10 minut, to gdzie jest pogorszenie?

Popytaj się mieszkańców Dąbia, Zdrojów, Podjuch i Żydowiec jaka linia jest ich zdaniem linią widmo. Wszyscy odpowiedzą jednogłośnie, że 64. Jeszcze nigdy nie zdarzyło się, aby ta linia przyjechała punktualnie. Ba, nawet jak jedzie z Klucza to nieraz na podmianach widzę sytuację, że kierowca przyjeżdża, wymieniają się i zamiast od razu jechać, bo rozkład goni to oni jeszcze stoją po 2-3 minuty i rozmawiają o d***e Maryni. Zrozumiałbym, gdyby to dotyczyło bezpośrednio danego wozu, przejazdu czy coś. Tymczasem rozmawia jeden z drugim o tym, że "za 3 tygodnie jadę na urlop do Ustronia Morskiego" i rozciągnięcie się dyskusji o tym jak tam jest super oraz co warto i nie warto tam robić.

-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez Artek 2

Tatra108 napisał(a)

Ba, nawet jak jedzie z Klucza to > nieraz na podmianach widzę sytuację, że kierowca przyjeżdża, > wymieniają się i zamiast od razu jechać, bo rozkład goni to oni > jeszcze stoją po 2-3 minuty i rozmawiają o d***e Maryni. > Zrozumiałbym, gdyby to dotyczyło bezpośrednio danego wozu, > przejazdu czy coś. Tymczasem rozmawia jeden z drugim o tym, że > "za 3 tygodnie jadę na urlop do Ustronia Morskiego" i > rozciągnięcie się dyskusji o tym jak tam jest super oraz co > warto i nie warto tam robić.

Czyli mamy winnych opóźnień i wydłużenie czasu przejazdu na tej linii o 9 minut było niepotrzebne. Brawo.

wysłane przez MaK

Tatra108 napisał(a):

> Przerażające jest to, że z roku na rok jest coraz gorzej. > Niebawem ZDiTM ograniczy się do 1 linii w mieście, bo uzna, > że reszta jest nie potrzebna. Przydałaby się licytacja > komornicza dłużników. Wówczas jedną kroplę z morza > potrzeby by się mogło uratować, ale zawsze to by coś dało.

Pan DaWo napisał. "Reszta zmian może polegać na likwidacji dublujacych się kursów autobusów i tramwajów pomiędzy Zdrojami a Basenem Górniczym przy czym Zdroje średnio obecnie nadają się na przystanek końcowy ze względu na brak punktu socjalnego i parę innych mankamentów :-) Oszczędności pozwolą na parę zmian na lewobrzeżu (Osiedle Małe Błonia czy wydłużenie linii 80)."

Czyli, bodzie bardzo w oczy, że na prawym brzegu lepiej KM się spisuje niż na lewym. Ale zamiast pomyśleć o lewejs tronie, tnie się prawą.

> Nie chcę nic tutaj sugerować, ale weźcie się do tych > licytacji, troszeczkę podreperuje się budżet ZDiTM-u. A znam > takie osoby, które mają nawet po kilkadziesiąt > nieuregulowanych wezwać do zapłaty, choćby dawny kolega z > dawnej pracy mamy. Sam jeszcze rok temu chwalił się, że ma > nieuregulowany dług wobec ZDiTM-u, który opiewa na 8320 zł > (32 wezwania po 260 zł). Mało? To policzcie teraz ile jest > takich osób w całym mieście.

O czym Ty piszesz?! Groszowe sprawy. Przestudiuj dokładnie kwotę przyznaną w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i to, jakie wymogi miasto Szczecin musi spełnić, by nie płacić kary bądź tej kwoty nie oddawać!

Zresztą, ZDiTM, powoli niczym "Snake" na starej nokii. Zaczyna żreć własny ogon nie panując nad tym co sam robi. Odnośnie tych projektów, połowa nie powinna zostać odebrana przez miasto z powodu niezgodności z zamówieniami.

wysłane przez wolvo1565 24

Po dzisiejszym posiedzeniu komisji Rady Miasta, ZDiTM zaproponował kolejną siatkę połączeń po uruchomieniu SST.

W skrócie: - 54, 55, 56, 64, 66, 71, 77, 84, 85 będą jeździły bez zmian.

- 65 wciąż jako linia okólna ale teraz jako 65 i 95: * Linia 65 Osiedle Bukowe - Jasna - Jaśminowa - Mączna - Osiedle Bukowe, a linia 95 na odwrót.

- Linie 73Z i 73D bez zmiany trasy ale 73Z jako 73 a 73D jako 93.

- Uruchomienie linii 96 w relacji Basen Górniczy - Osiedle Kasztanowe.

- Linia 72 skrócona do Śmierdnicy, chodź według schematu (on poniżej w linku), ma być skrócona aż do Płoni.

- Linia 79 będzie kursować w relacji Jaśminowa - Basen Górniczy.

Schemat nowego układu połączeń na prawobrzeżu: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/56,34939,18146442,Sa_pomysly_i_co_dalej_,,8.html

Źródło: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/56,34939,18146442,Zmiany_w_skrocie,,1.html

Czyli z możliwych dużych zmian, zostanie praktycznie bez zmian.

wysłane przez pawelp19 −3

wolvo1565 napisał(a):

> Po dzisiejszym posiedzeniu komisji Rady Miasta, ZDiTM > zaproponował kolejną siatkę połączeń po uruchomieniu > SST. >  > W skrócie: > - 54, 55, 56, 64, 66, 71, 77, 84, 85 będą jeździły bez > zmian.

No i słusznie.

>  > - 65 wciąż jako linia okólna ale teraz jako 65 i 95: > * Linia 65 Osiedle Bukowe - Jasna - Jaśminowa - Mączna - > Osiedle Bukowe, a linia 95 na odwrót.

Dobrze, że oddzielne numery linii.   > - Linie 73Z i 73D bez zmiany trasy ale 73Z jako 73 a 73D jako > 93.

Jak powyżej.   > - Uruchomienie linii 96 w relacji Basen Górniczy - Osiedle > Kasztanowe.

Dobry pomysł pewnie 56 podzielą na pół i 96 na pół tak żeby od Dąbia nic się nie zmieniło z częstotliwością i będzie ok.   > - Linia 72 skrócona do Śmierdnicy, chodź według schematu > (on poniżej w linku), ma być skrócona aż do Płoni.

Nie znam powodów więc nie komentuję. Chyba że...

> - Linia 79 będzie kursować w relacji Jaśminowa - Basen > Górniczy.

Czyżby po to 72 była skrócona aby wspomóc bardziej 79?

Od siebie dodam, że D i E raczej do likwidacji.

wysłane przez DAWO

W uzupełnieniu powyższego póki co D i E zostają (po wakacjach oczywiście). Z innych zmian: 81 nadal pojedzie do Dworca Głównego. Dziękuję wszystkim za opinie kierowane tutaj, drogą elektroniczną czy telefonicznie.

wysłane przez t105n  49

wolvo1565 napisał(a):

> W skrócie: > - 54, 55, 56, 64, 66, 71, 77, 84, 85 będą jeździły bez > zmian.

Czyli zostawiamy 4 linie ze Zdrojów na Basen, które będą dublować SST. W dodatku autobusy nie mają na tym odcinku żadnego przystanku. Doprawdy, jesteśmy bardzo bogatym miastem... Żałuję, że zamiast SST nie zbudowano tramwaju na Cukrową czy też na blokowiska Kaliny i Przyjaźni.

-- Prędzej się doczekałem syna niż nowej trasy tramwajowej w Szczecinie.

wysłane przez Jasiek 36

t105n napisał(a):

> Doprawdy, jesteśmy bardzo bogatym miastem... > Żałuję, że zamiast SST nie zbudowano tramwaju na Cukrową > czy też na blokowiska Kaliny i Przyjaźni.

Tak to u nas jest nierozumiejący sensu zmian radni miasta, popierani przez wrzeszczących radnych osiedlowych, bo oni tylko widzą zabieranie ze stanu obecnego i tak oto władza Zditm i wgkioś, pokazała kolejny raz ile może zmienić sama.

wysłane przez Artek 2

Jasiek napisał(a):

  > Tak to u nas jest nierozumiejący sensu zmian radni miasta, > popierani przez wrzeszczących radnych osiedlowych, bo oni tylko > widzą zabieranie ze stanu obecnego i tak oto władza Zditm i > wgkioś, pokazała kolejny raz ile może zmienić sama.

Ktoś tych radnych wybrał. Sami się do władzy nie dopchali.