Forum

Przygotowania do zmian

Liczne zmiany w komunikacji autobusowej czekają mieszkańców szczecińskiego prawobrzeża w związku uruchomieniem szybkiego tramwaju. Odpowiedzialni za organizację ruchu w mieście ujawnili wstępną koncepcję nowych rozwiązań.
Błażej napisał(a):

> A teraz przedstawiam własną wersję:

Przemyślałem te Twoje propozycje, które wydają się rozsądne, jednak chciałbym zaproponować kilka poprawek: Jako, że brak na Jaśminowej zaplecza socjalnego, a propozycja przerw śniadaniowych na zajezdni, jest dosyć specyficzna, a ponadto toi toi przy nowej inwestycji miasta wyglądałby żenująco, to wydaje się najlepszym miejscem na postój dla linii okólnej jednak pętla Bukowe, bo nie Słoneczne, ponieważ mieszkańcy Bukowego musieliby czekać na odjazd na Słonecznym, aby dalej jechać na tramwaj do Zdrojów na przykład. Zatem:

linia 56 trasa Basen Górniczy - Osiedle Dąbie po obecnej trasie z możliwością skierowania na ul. Szybowcową po jej remoncie. Częstotliwość mowa o szczycie dni powszednich co 20 minut na zmianę z 64, bo to też będzie dojazd na tramwaj. Punkt socjalny Basen Górniczy;

linia 77 trasa Osiedle Bukowe (obecny peron linii 65) - osiedle Słoneczne - Łubinowa - ewentualne skierowania przez ulicę Botaniczną i dalej po swojej obecnej trasie do Osiedla Kasztanowego. Wydaje się to faktycznie lepszą propozycją pozostawienie stanu faktycznego, gdyż to linia C będzie służyć dojazdom do centrum miasta. Chyba że rady osiedli będą chciały inaczej wtedy zamiana z 56. Częstotliwość co 20 minut w szczycie i 30 po szczycie na zmianę z C. Punkt socjalny Osiedle Bukowe;

linia 64 trasa Klucz Autostrada - Podjuchy - Zdroje - Osiedle Dąbie po obecnej trasie z ewentualnym wydłużenie w godzinach szczytu do Kniewskiej w celu dowozu ludzi do tamtejszych miejsc pracy. Częstotliwość co 20 minut na zmianę z 56. Punkt socjalny Podjuchy Pętla jak obecnie, w szczycie Zakłady Drobiarskie dodatkowo na przykład;

linia 66 trasa Żydowce - Podjuchy - Zdroje - Łubinowa - Osiedle Słoneczne (obecny peron linii 54 i 65) po obecnej trasie. Brak dojazdu do Bukowego ze względu na ograniczone możliwości postoju na pętli Osiedle Bukowe. Częstotliwość co 20 minut na przemian z 64 na odcinku Żydowce - Zdroje i na przemian z 71 na odcinku Zdroje - Słoneczne. Ewentualnie niech rady osiedli zdecydują jaką linię chcą do Klucza, wtedy zamiana z 64. Punkt socjalny Osiedle Słoneczne;

linia 65 trasa Bukowe (obecny peron linii 66 i 77) - Słoneczne - Jasna - Zdroje Krzyżówka - Walecznych - Mączna - Kolorowych Domów - Bukowe. Częstotliwość co 15 minut w szczycie i co 20 po szczycie i w dni świąteczne. Punkt socjalny Osiedle Bukowe;

linia 95 trasa Bukowe (obecny peron linii 66 i 77) - Kolorowych Domów - Mączna - Walecznych - Zdroje Krzyżówka - Jasna - Słoneczne - Bukowe. Częstotliwość co 15 minut w szczycie i co 20 po szczycie i w dni świąteczne. Punkt socjalny Osiedle Bukowe;

linia 71 trasa Zdroje Krzyżówka - Łubinowa - Osiedle Słoneczne (obecny peron linii 71), a co drugi kurs w oznaczeniu w oznaczeniu linii 91 na trasie Zdroje Krzyżówka - Łubinowa - Osiedle Słoneczne - Osiedle Nad Rudzianką (konieczny nowy przystanek przy skrzyżowaniu Chłopskiej ze Swojską i Kolorowych Domów dla mieszkańców okolic Różowej) - Gwarna - Dąbska - Kijewo. Wspólna częstotliwość co 20 minut, czyli co 40 minut kurs 71 i co 40 minut kurs 91. Oczywiście na przemian z linią 66 na odcinku Zdroje Słoneczne i na przemian z linią 84 na odcinku Chłopska - Kijewo. Z racji tego, że linie 71/91 obsługiwałyby wspólnie 3 autobusy, to co drugi kurs miałby możliwość skorzystania z punktu socjalnego na osiedlu Słonecznym. Linia 91 przez osiedle Nad Rudzianką dla wzmocnienia tamtych rejonów;

linia 72 trasa Basen Górniczy - Dąbie - Pomorska - Kijewo - Balińskiego - Płonia - Śmierdnica. Punkt socjalny Basen Górniczy;

linia 79 trasa Jezierzyce - Śmierdnica - Płonia - Kijewo - Struga północna - Słoneczne - Zdroje - Basen Górniczy. Punkt socjalny Basen Górniczy;

linia 73 Basen Górniczy - most Cłowy - Zdroje - Słoneczne - Struga południowa - Kijewo - Płonia Unikon - Sławociesze - Zdunowo Szpital - Wielgowo - Dąbie - Basen Górniczy. Punkt socjalny Basen Górniczy. Częstotliwość jak obecnie;

linia 93 Basen Górniczy - Dąbie - Wielgowo - Zdunowo Szpital - Sławociesze - Płonia Unikon - Kijewo - Struga południowa - Słoneczne - Zdroje - most Cłowy - Basen Górniczy. Punkt socjalny Basen Górniczy. Częstotliwość jak obecnie. Linie 72 i 79 oraz 73 i 93 obowiązkowo do Basenu Górniczego, z racji ułatwień dla pasażerów Płoni i Wielgowa, aby nie musieli strzelać, który autobus odjedzie szybciej. Będą mieli wszystkie potrzebne im autobusy w jednym miejscu i to ma być zaleta;

linia 84 trasa Jaśminowa SST - Zdroje Krzyżówka (z powrotem przez Piechoty i Jaśminową z pominięciem Zdrojów Krzyżówki) - Walecznych - Mączna - Kolorowych Domów - Bukowe - Osiedle Nad Rudzianką - Gwarna - Dąbska - Kijewo - Pomorska - Zakłady Mięsne. Punkt socjalny Zakłady Mięsne do załatwienia. Wszystkie kursy do Zakładów Mięsnych. Częstotliwość co 40 minut w szczycie i co 80 minut po szczycie i dni świąteczne, na przemian z 91;

linia 85 bez zmian, ewentualnie z wydłużeniem trasy o kolejne uliczki na górnym tarasie Podjuch;

Korzystając z Twojego pomysłu Błażej modyfikuję trochę linie pospieszne:

linia A trasa Osiedle Bukowe (obecny peron linii A i E) - Jasna - Hangarowa - Gdańska - Wyszyńskiego - Brama Portowa - Plac Rodła (obecny peron linii C). Częstotliwość co 10 minut w szczycie na przemian z linią B. Punkt socjalny Osiedle Bukowe i plac Rodła;

linia B trasa Osiedle Bukowe (obecny peron linii A i E) - Łubinowa - Struga - Hangarowa - Gdańska - Wyszyńskiego - Brama Portowa - Plac Rodła - Wyzwolenia - Kołłątaja - Chopina - Osiedle Arkońskie (bez skracania do Dworca Niebuszewo). Częstotliwość co 10 minut w szczycie na przemian z linią B. Punkt socjalny Osiedle Bukowe i Osiedle Arkońskie;

linia C trasa Osiedle Kasztanowe - Plac Rodła po obecnej trasie i dalej - Matejki - Sczanieckiej - Wilcza - Przyjaciół Żołnierza i dalej albo na Kormoranów, albo na Warszewo przez Duńską na pętlę linii 57. Częstotliwość co 20 minut w szczycie;

linia D trasa Dąbie Osiedle - Plac Rodła (obecny peron linii A i D) dla planowanego wzmocnienia linii C, ale na skróconej trasie. Kursowanie tylko w szczycie co 20 minut;

linia G Wielgowo Borsucza - Zdunowo Dworzec - Płonia Unikon - Kijewo - Dąbska - Pszenna - Walecznych - Zdroje Krzyżówka - Gdańska - Wyszyńskiego - Brama Portowa - Plac Rodła (obecny peron linii G). Punkt socjalny plac Rodła. Zaleta tej linii na takiej trasie to połączenie centrum z szpitalem w Zdrojach i Zdunowie. Ponadto osiedle przy Gwarnej zyska linię pospieszną. Kursowanie tylko w szczycie;

Linie A i B na Bukowe po to, aby mieszkańcy nie stracili w porównaniu z obecną ofertą linii A i E. Linia C do Komuny Paryskiej zamiast linii A z tego względu, że linia A będzie przejeżdżać ulicą Jasną, a tam blisko do pętli SST i tramwajów jadących dalej niż plac Rodła. Zdroje nie potrzebować będzie według mnie całodziennej linii pospiesznej, ponieważ będzie miało SST. A linia G tylko z tego względu przez Zdroje, aby z Dąbskiej jak najszybciej dojechała do Gdańskiej.

Linie 54, 55 i E do likwidacji.

To chyba wszystko. :) Zapraszam do dyskusji.
Przygotowania do zmian · 8 lat temu · Artek
Re: Przygotowania do zmian · 8 lat temu · djdark 
Re: Przygotowania do zmian · 8 lat temu · djdark 
Re: Przygotowania do zmian · 8 lat temu · djdark 
Re: Przygotowania do zmian · 8 lat temu · djdark 
Re: Przygotowania do zmian · 8 lat temu · konjo 
Re: A co z 55? · 8 lat temu · fan004
Re: A co z 55? · 8 lat temu · lhb178
Zmiany, zmiany, zmiany · 8 lat temu · konjo 
Jakie tramwaje pojadą do Turkusowej · 8 lat temu · Zygzak7
A dlaczego nie...? · 8 lat temu · Czarny87
Re: A dlaczego nie...? · 8 lat temu · konjo 
Re: A dlaczego nie...? · 8 lat temu · Czarny87
56 na Kasztanowe · 8 lat temu · elewator991
Re: 56 na Kasztanowe · 8 lat temu · saturn123
Re: 56 na Kasztanowe · 8 lat temu · elewator991
Basen Górniczy · 8 lat temu · NWO
Re: Basen Górniczy · 8 lat temu · MlodyS53
Przygotowania do zmian · 8 lat temu · busauto
Re: Przygotowania do zmian · 8 lat temu · busauto
Re: Przygotowania do zmian · 8 lat temu · MQ
Re: Przygotowania do zmian · 8 lat temu · busauto
Re: Przygotowania do zmian · 8 lat temu · djdark 
Re: Wzmocnienie Pomorskiej i 54 · 8 lat temu · DAWO
Re: Wzmocnienie Pomorskiej i 54 · 8 lat temu · DAWO
Re: Wzmocnienie Pomorskiej i 54 · 8 lat temu · paki
Re: Wzmocnienie Pomorskiej i 54 · 8 lat temu · t105n 
Re: Wzmocnienie Pomorskiej i 54 · 8 lat temu · konjo 
Oznaczenie linii A · 8 lat temu · end
Re: Wzmocnienie Pomorskiej i 54 · 8 lat temu · mordercakrasnali
Re: Wzmocnienie Pomorskiej i 54 i inne zmiany w siatce · 8 lat temu · Jasiek
... · 8 lat temu · MaK
Re: ... · 8 lat temu · BatiX 
Re: ... · 8 lat temu · Tatra108
Re: ... · 8 lat temu · t105n 
Re: ... · 8 lat temu · Artek
Re: ... · 8 lat temu · Tatra108
Re: ... · 8 lat temu · Artek
Re: ... · 8 lat temu · MaK
Nowa koncepcja zmian · 8 lat temu · wolvo1565
Re: Nowa koncepcja zmian · 8 lat temu · DAWO
Re: Nowa koncepcja zmian · 8 lat temu · t105n 
Re: Nowa koncepcja zmian · 8 lat temu · Jasiek
Re: Nowa koncepcja zmian · 8 lat temu · Artek