Forum

Uruchomienie SST i inne zmiany

W związku z zakończeniem sezonu wakacyjno-urlopowego oraz oddaniem do użytku torowiska tramwajowego w ciągu ulic Energetyków i Gdańskiej, pętli autobusowo-tramwajowej "Basen Górniczy", a także I etapu trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, od 29 i 31 sierpnia oraz 1 września nastąpią zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Pojawiły się już rozkłady. Miło, że dodano zwykłą linię autobusową z Kasztanowego do Basenu Górniczego oraz wzmocniono 84. Domyślam się, że puszczenie 55 i 71 do Basenu Górniczego ma związek z 7, która będzie tam kończyć bieg.

wysłane przez bartez 336

333Wojtas333 napisał(a):

> Pojawiły się już rozkłady.

Gdzie? Na stronie ZDiTM nie widzę.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez bartez 336

man napisał(a):

[ciach]

Jak to możliwe, że wchodzę normalnie i na stronie nie ma, a cofając z podanego linku są?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):

> man napisał(a):

> [ciach] >  > Jak to możliwe, że wchodzę normalnie i na stronie nie ma, a > cofając z podanego linku są?

Jak wejdziesz na listę rozkładów, kliknij "F5".

wysłane przez bartez 336

LagunaGrandtour napisał(a):

> Jak wejdziesz na listę rozkładów, kliknij "F5".

Dzięki.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez man 128

bartez napisał(a):

> Dzięki.

Kolega był pierwszy. :D
man napisał(a):

> Linia 7 > http://www.zditm.szczecin.pl/rozklady/7___2908.15/7___1_1.htm

Błąd w rozkładzie 7-ki w stronę Krzekowa - jest przystanek "Baltona nż", a powinnen być jako "Port Centralny nż".

wysłane przez Jasiek 36

333Wojtas333 napisał(a):

> Pojawiły się już rozkłady. Miło, że dodano zwykłą > linię autobusową z Kasztanowego do Basenu Górniczego oraz > wzmocniono 84.

Nie wiem czy tak świetnie. Bo naturalną linią łączącą Kasztanowe i Dąbie z centrum powinna być linia C, która powinna zostać wzmocniona tak jak obiecywano. A tak zafundowano pasażerom linię przesiadkową, która pewnie będzie wozić powietrze na trasie Dąbie Osiedle - Kasztanowe. Dla mnie wybór jest prosty C bez przesiadki. Co do 84 to w dni powszednie może i świetnie, ale w soboty i dni świąteczne wydaje mi się to przerost formy nad treścią.

wysłane przez Jasiek 36

333Wojtas333 napisał(a):

> [ciach]

To ja też dodam swoje pięć groszy. Ogólnie wszystko pięknie i ładnie, no ale. 1. Rondo Ułanów Podolskich - dla tego kto to wymyślił należy się order naczelnego patrioty. Po pierwsze jak pisał użytkownik Tatra108, nazwa jest za długa, a więc będzie w dwuwierszu. A chyba Radny Matias ma okulary i wie co to oznacza. Ach zapomniałem jeździ samochodem. Po drugie nazwa Zdroje Krzyżówka była już utarta w pamięci społeczeństwa. A po trzecie brawa dla urzędników zatwierdzających właśnie to, którzy nie mają pojęcia o tym czym się zajmują, i właśnie zdjęli dla widzimisię Radnego charakterystyczną nazwę węzła przesiadkowego. Jednocześnie zostawiają bez ładu i składu inne nazwy przystanków np. trzy razy Klęskowo i raz nagle Klęskowo I. A gdzie to jest? Albo Unikon, który już dawno nie istnieje. Albo nazwa Kablowa, choć zgodnie z innymi nazwami powinno być Załom Dworzec. A co do Pana radnego, to proponuję zmienić nazwę ronda, na Rondo Ułanów Matiasa, aby wszyscy wiedzieli, komu zawdzięczają taką nazwę przystanku.

2. Przystanek Torfowa - no tak wiedziałem, a gdzie taki sam przystanek w drugą stronę? Albo zapytajmy Polaków w referendum, czy chcą przystanków co 100 m i wolniejszą komunikację miejską? No zapytajmy. Zditm nie wiem czy wie, ale takim postępowaniem strzela sobie w stopę, bo zaraz pojawią się pewnie kolejne wnioski o takie przystanki, bo ktoś będzie chciał podjechać do kiosku. Przypominam tego przystanku miało nie być po uruchomieniu SST Państwo spryciarze z Klonowica 5.

3. Linia 79 na trasie Zdroje Krzyżówka - Jezierzyce - czyli skomplikowanie życia pasażerom, którzy teraz jadąc od miasta będą musieli strzelać. Co pierwsze odjedzie 72 czy 79 i gdzie tu wysiąść. A przesiadka powinna być w jednym miejscu. Nie starczyło pieniędzy na wydłużenie do BG przy częstotliwości 30 minut? To trzeba było skrócić 71 do Zdrojów i już brygada by była i pieniądze. A pasażerowie linii 71 mieliby B, gdyby chcieli dojechać do linii 7. Albo po co 54 i 84 co 15 minut w soboty i niedziele? I na samym końcu dodam, że Zditm niech toi toi sobie postawi na Klonowica 5, z napisem najbardziej innowacyjna toaleta w Polsce. Bo szczytem chamstwa jest brak toalety na przynajmniej jednym końcowym kolejnej linii, a mianowicie 79. Ale ja jak menel pod drzewem lać nie będę i nie będą obchodzić mnie spóźnienia. Pomysł już mam.

4. Linia 72 i czas postoju 1 - 2 min. na Śmierdnicy przy przejeździe kolejowym na Pomorskiej oznacza spóźnienia, o yeah!

5. Linia 54 i 84 - nie rozumiem tego, dlaczego w soboty i niedziele na linii 54 są dwie brygady niskopodłogowe, a na linii 84 jedna. Skoro to linia 84 jest bardziej przydatna pasażerom szpitala w Zdrojach?

6. Linia D i E - co 24 minuty. Dlaczego? Skoro pasażerom z Bukowego czy Majowego i Słonecznego okolic pętli nie pomoże SST. A w zamian za ich autobusy pospieszne funduje się im rozdmuchaną komunikację w postaci linii zwykłych, czyli przesiadkowych. Linie D i E też będą przecież dowozić do tramwajów.

7. Linia C - brak obiecanego wzmocnienia. A w zamian linia 96 czyli przesiadkowa. Przecież to linia C powinna być kręgosłupem komunikacji z Kasztanowego i Dąbia. A do tramwaju dojazd poprzez linię 64 i albo 56 albo 96. Jedna z tych, przy częstotliwości co 20 minut w szczycie na przemian z 64.

wysłane przez djdark  0

Jasiek napisał(a):

> 7. Linia C - brak obiecanego wzmocnienia. A w zamian linia 96 > czyli przesiadkowa.

Straszne jedna przesiadka na Basenie Górniczym, gdzie nawet biegać nie trzeba, wysiąść poczekać chwilkę na tramwaj i wsiąść.

> Przecież to linia C powinna być > kręgosłupem komunikacji z Kasztanowego i Dąbia.

Bo? Dlatego że jedzie bezpośrednio do centrum? Przeanalizuj czas przejazdu z Kasztanowego do Basenu Górniczego dla C i 96 różnica wynosi czarodziejskie 4 minuty, patrząc ekonomicznie to bardziej zaczyna się opłacać jeździć do centrum 96.

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Jasiek 36

djdark napisał(a):

> Bo? Dlatego że jedzie bezpośrednio do centrum? Przeanalizuj > czas przejazdu z Kasztanowego do Basenu Górniczego dla C i 96 > różnica wynosi czarodziejskie 4 minuty, patrząc ekonomicznie > to bardziej zaczyna się opłacać jeździć do centrum 96.

Dokładnie, a z obserwacji wiem, że pasażerowie wolą podróże bez przesiadek.
Jasiek napisał(a):

> Dokładnie, a z obserwacji wiem, że pasażerowie wolą podróże > bez przesiadek.

Zdania są podzielone. Pamiętam sytuację z A jak jeszcze jeździł na Studzienną. Mieszkańcy tamtych okolic domagali się linii zwykłej, bo pospieszny wychodził im drożej i przez pewien czas było ok, mieli możliwość wyboru. Analogicznie jest z 65 i A oraz B i 71, kto chce się przesiadać płacąc mniej - jedzie zwykłym, a na brak frekwencji nie można narzekać w obu przypadkach. Poczekajmy jakiś czas, niech pasażerowie ocenią.

wysłane przez elewator991

djdark napisał(a):

> Jasiek napisał(a):

> > 7. Linia C - brak obiecanego wzmocnienia. A w zamian linia 96 > > czyli przesiadkowa.

Nie wiem czy się, czy płakać: przystanek Załom Krzyżówka, kierunek centrum Linia C: 7:05, linia 96? 7:05 Linia C: 20:41, linia 96: 20:41 Wcześniejszy autobus w stronę centrum 20:01, czyli dziura 40 minut, a później dwa autobusy w tym samym czasie. Linia C: 21:21, linia 96: 21:21 Wcześniejszy autobus w stronę centrum 20:41. I to aż 2! Takie bogactwo, a później znowu dziura 40 minut. Linia C: 22:06, linia 96: 22:02 Wcześniejszy autobus w stronę centrum 21:21 i znowu 40 minut dziury.

Sobotni rozkład jazdy też jest mistrzowski. Linia C: 7:51, linia 96: 7:51 Później znowu dziura do 8:31, czyli 40 minut. Linia C: 11:21, linia 96: 11:21 Później znowu dziura 40 minutowa do 12:01, ale za to o 12:01 podjeżdżają na przystanek dwa autobusy: C i 96. Linia C: 20:41, linia 96: 20:41 i później dziura 40 minut do 21:21 Linia C: 22:01, linia 96: 22:02, wcześniejszy autobus w stronę centrum 21:21

Drogi ZDiTM, skoro odwaliłem za was robotę i sprawdziłem rozkłady jazdy, to może się tym zajmiecie? Ale pewnie według was, tak ma być i tak jest dobrze. Jest więcej autobusów na Kasztanowe? Jest. To, że się dublują i częstotliwość we wspomnianych wyżej godzinach się nie zwiększa to nic.

wysłane przez bartez 336

elewator991 napisał(a):

> Drogi ZDiTM, skoro odwaliłem za was robotę i sprawdziłem > rozkłady jazdy, to może się tym zajmiecie?

Pisz do nich, Wołoszczuk ostatnio w RS mówił, że zmiany są możliwe i czekają na sygnały.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Jasiek 36

elewator991 napisał(a):

> Nie wiem czy się, czy płakać: przystanek Załom Krzyżówka, > kierunek centrum > Linia C: 7:05, linia 96? 7:05 > Linia C: 20:41, linia 96: 20:41

Też nie rozumiem dublowania linii pospiesznych z liniami zwykłymi, skoro mogłyby się uzupełniać. Ale może autor rozkładów udzieli odpowiedzi. Bo zdaje się, że rozkłady linii autobusowych układała jedna osoba, która tu jest. Chyba że się mylę.

wysłane przez t105n  49

elewator991 napisał(a):

> Nie wiem czy się, czy płakać: przystanek Załom Krzyżówka, > kierunek centrum > Linia C: 7:05, linia 96? 7:05 > Linia C: 20:41, linia 96: 20:41 > Wcześniejszy autobus w stronę centrum 20:01, czyli dziura 40 > minut, a później dwa autobusy w tym samym czasie. > Linia C: 21:21, linia 96: 21:21 > Wcześniejszy autobus w stronę centrum 20:41. I to aż 2! Takie > bogactwo, a później znowu dziura 40 minut. > Linia C: 22:06, linia 96: 22:02 > Wcześniejszy autobus w stronę centrum 21:21 i znowu 40 minut > dziury.

Wczoraj zauważyłem kolejny tego rodzaju gniot na trasie do Dąbia: 72 w dni powszednie z Basenu zawsze odjeżdża 1-2 minuty po 93. Zwłaszcza że 72 kursuje co 30 lub 60 minut, a 93 co 30 minut, więc nie powinno być problemu z rozłożeniem kursów w miarę równomiernie. Ponadto 72 jest skoordynowany z 79, a ten już chyba z niczym, więc przesunięcie godzin odjazdów nie spowoduje zamieszania na wielu liniach, zaś z 56/96 nie da się skoordynować ani 72, ani 93. Wczoraj, gdy jechałem z Basenu, to 72 "podczepił" się za C i po drodze wyprzedził 93 i 56. Czyli wszystkie 4 linie (56/96 traktuję jako jedną) odjechały z Basenu niemal jednocześnie.

-- Prędzej się doczekałem syna niż nowej trasy tramwajowej w Szczecinie.

wysłane przez MQ ?

Godziny kursowania 72 wynikają z wyraźnego życzenia pasażerów z Pomorskiej, więc żadnych głębszych zmian nie będzie.

wysłane przez man1995 55

Jasiek napisał(a):

>  Bo szczytem > chamstwa jest brak toalety na przynajmniej jednym końcowym > kolejnej linii, a mianowicie 79. Ale ja jak menel pod drzewem > lać nie będę i nie będą obchodzić mnie spóźnienia. > Pomysł już mam. > 

Zajezdnia, jeden, drugi czy dwudziesty CPN po drodze? :D

> 4. Linia 72 i czas postoju 1 - 2 min. na Śmierdnicy przy > przejeździe kolejowym na Pomorskiej oznacza spóźnienia, o > yeah! > 

Ale w biurze nie odczuje się spóźnienia wiec w czym problem?

> 5. Linia 54 i 84 - nie rozumiem tego, dlaczego w soboty i > niedziele na linii 54 są dwie brygady niskopodłogowe, a na > linii 84 jedna. Skoro to linia 84 jest bardziej przydatna > pasażerom szpitala w Zdrojach? > 

No to jest raczej głupota rozkładowa bo wątpię, że puszczą Volvo w weekend na 84. Na weekend w ogóle będzie tam jakiś mega?

> 6. Linia D i E - co 24 minuty. Dlaczego? Skoro pasażerom z > Bukowego czy Majowego i Słonecznego okolic pętli nie pomoże > SST. A w zamian za ich autobusy pospieszne funduje się im > rozdmuchaną komunikację w postaci linii zwykłych, czyli > przesiadkowych. Linie D i E też będą przecież dowozić do > tramwajów. > 

Popatrz na pasażerów z Bukowego. Ucieli 65 do przystanku "Zdroje Krzyżowka" i ci juz nie dojadą sobie do "siódemki" bez przesiadki. A nie wszyscy chcą płacić więcej za pośpiecha. No ale ok niby 84 będzie co pół godziny.

> 7. Linia C - brak obiecanego wzmocnienia. A w zamian linia 96 > czyli przesiadkowa. Przecież to linia C powinna (...)

Powinna ale nie będzie bo dalej z dziadowską częstotliwością :)

wysłane przez Jasiek 36

man1995 napisał(a):

> Zajezdnia, jeden, drugi czy dwudziesty CPN po drodze?

A tego na razie nie powiem. :D
Już ja znam te Twoje pomysły. Domyślam się, co będziesz kombinował. :P

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez paki

Jasiek napisał(a):

> A tego na razie nie powiem. :D

Zawsze mogę cewnik założyć :-D

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
Nie obrzydzaj, bo aż mnie tam zabolało na samo wspomnienie o tym :D

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
paki napisał(a):

> Zawsze mogę cewnik założyć :-D

Nie dziękuję postoję, to już wolę tego toi toi na Jezierzycach bez wody i mydła.
Jasiek napisał(a):

> [ciach]

I zapomniałem: 8. Wiata przystankowa na przystanku autobusowym Jaśminowa ZUS kierunek Zdroje Krzyżówka postawiona na samym końcu zatoki. A gdzie autobusy zatrzymują się gdy z tyłu jest kolejny? Równa się bieganie. Zditm nie wywnioskował błędu z przystanku Wiosenna.
Jasiek napisał(a):

> 1. Rondo Ułanów Podolskich - dla tego kto to wymyślił > należy się order naczelnego patrioty. Po pierwsze jak pisał > użytkownik Tatra108, nazwa jest za długa, a więc będzie w > dwuwierszu. A chyba Radny Matias ma okulary i wie co to > oznacza. Ach zapomniałem jeździ samochodem. Po drugie nazwa > Zdroje Krzyżówka była już utarta w pamięci > społeczeństwa. A po trzecie brawa dla urzędników > zatwierdzających właśnie to, którzy nie mają pojęcia o > tym czym się zajmują, i właśnie zdjęli dla widzimisię > Radnego charakterystyczną nazwę węzła przesiadkowego. > Jednocześnie zostawiają bez ładu i składu inne nazwy > przystanków np. trzy razy Klęskowo i raz nagle Klęskowo I. A > gdzie to jest? > Albo Unikon, który już dawno nie istnieje. Albo nazwa > Kablowa, choć zgodnie z innymi nazwami powinno być Załom > Dworzec. A co do Pana radnego, to proponuję zmienić nazwę > ronda, na Rondo Ułanów Matiasa, aby wszyscy wiedzieli, komu > zawdzięczają taką nazwę przystanku.

To co RM ostatnio wyprawia nie powinno już nikogo dziwić.

> 3. Linia 79 na trasie Zdroje Krzyżówka - Jezierzyce - czyli > skomplikowanie życia pasażerom, którzy teraz jadąc od > miasta będą musieli strzelać. Co pierwsze odjedzie 72 czy 79 > i gdzie tu wysiąść. A przesiadka powinna być w jednym > miejscu.

Też uważam, że jeżeli ciągnąć jakąś linię ze Zdrojów do Basenu Górniczego to właśnie 79, po to aby wygodniej byłoby przesiąść się na 72 lub 79 jadąc do Płoni. Natomiast do Krzyżówki można skrócić 73, wówczas kursowałaby na trasie BG - Rondo Ułanów Podolskich, i w ten sposób do innego wykorzystania jest 93.

> 4. Linia 72 i czas postoju 1 - 2 min. na Śmierdnicy przy > przejeździe kolejowym na Pomorskiej oznacza spóźnienia, o > yeah!

Zastanawiam się, czy w przypadku takich linii jak 72 i 73 można umieszczać na rozkładach informacje o uzasadnionych możliwościach spóźnień do iluś tam minut. Niby mała błachostka, a przynajmniej mogło by oszczędzić nerwów co niektórym pasażerom.

> 5. Linia 54 i 84 - nie rozumiem tego, dlaczego w soboty i > niedziele na linii 54 są dwie brygady niskopodłogowe, a na > linii 84 jedna. Skoro to linia 84 jest bardziej przydatna > pasażerom szpitala w Zdrojach?

Dosyć kłopotliwa sprawa z tymi liniami, ale zakładając, że mieszkam na Kijewie to wolałbym jeździć 54, ze względu na czas przejazdu. Warto pomyśleć o puszczeniu drugiej linii przez Mączną w niedalekiej przyszłości, gdy szpital na ul. Św. Wojciecha całkowicie przeniesie się do Zdrojów, to może przy okazji jakoś ten problem się rozwiąże.

> 6. Linia D i E - co 24 minuty. Dlaczego? Skoro pasażerom z > Bukowego czy Majowego i Słonecznego okolic pętli nie pomoże > SST. A w zamian za ich autobusy pospieszne funduje się im > rozdmuchaną komunikację w postaci linii zwykłych, czyli > przesiadkowych. Linie D i E też będą przecież dowozić do > tramwajów.

Skoro padł temat pospiesznych to dlaczego A nie może mieć końcowego wspólnie z 58 i 59? Obecny końcowy to tylko generator opóźnień zmuszając autobusy do zawracania na Rodła, a w godzinach szczytu jest to kilka minut w plecy. Nieładnie :P
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
333Wojtas333 napisał(a):

> Zastanawiam się, czy w przypadku takich linii jak 72 i 73 można > umieszczać na rozkładach informacje o uzasadnionych > możliwościach spóźnień do iluś tam minut. Niby mała > błachostka, a przynajmniej mogło by oszczędzić nerwów co > niektórym pasażerom.

Tiaaa... bo na pewno ktoś się o to pokwapi. Ostatnio tak cudaczą z komunikacją miejską, że to już jest komedia. Myślałem, że cyrk na Wiejskiej, w Warszawie rozbawia mnie do łez. ZDiTM jest jeszcze lepszym komediantem ;)

-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
333Wojtas333 napisał(a):

>  > Skoro padł temat pospiesznych to dlaczego A nie może mieć > końcowego wspólnie z 58 i 59? Obecny końcowy to tylko > generator opóźnień zmuszając autobusy do zawracania na > Rodła, a w godzinach szczytu jest to kilka minut w plecy. > Nieładnie :P

Końcowy A w alei Wyzwolenia ma jeden duży plus, a mianowicie po zawróceniu na Rodła A ma przystanek przy Locie, razem z B. Pasażerowie jadący w stronę Słonecznego mają A i B z jednego przystanku i wsiadają w co pierwsze przyjedzie.

wysłane przez t105n  49

333Wojtas333 napisał(a):

> Też uważam, że jeżeli ciągnąć jakąś linię ze Zdrojów > do Basenu Górniczego to właśnie 79, po to aby wygodniej > byłoby przesiąść się na 72 lub 79 jadąc do Płoni. > Natomiast do Krzyżówki można skrócić 73, wówczas > kursowałaby na trasie BG - Rondo Ułanów Podolskich, i w ten > sposób do innego wykorzystania jest 93.

Skracać 73 w żadnym wypadku! Dokładnie z tego powodu, który podałeś powyżej dla linii 72 i 79, tylko zamień Płonię na Zdunowo i Wielgowo.

-- Prędzej się doczekałem syna niż nowej trasy tramwajowej w Szczecinie.
t105n napisał(a):

> Skracać 73 w żadnym wypadku! Dokładnie z tego powodu, który > podałeś powyżej dla linii 72 i 79, tylko zamień Płonię na > Zdunowo i Wielgowo.

Przyznam rację. Moja propozycja miałaby sens, gdyby 7 skierowano na Turkusową.

wysłane przez Zygzak7

Doliczyłem się 19 składów niskopodłogowych - a co z pozostałymi dziewięcioma Swingami? A jakie składy będą kursować na Turkusową po uruchomieniu pętli "Turkusowa"?

wysłane przez bartez 336

Zygzak7 napisał(a):

> Doliczyłem się 19 składów niskopodłogowych - a co z > pozostałymi dziewięcioma Swingami?

Nie wszystkie są sprawne, a poza tym jak będą to wyjadą. W komunikacie jest podana obsada minimum.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Zygzak7 napisał(a):

> Doliczyłem się 19 składów niskopodłogowych - a co z > pozostałymi dziewięcioma Swingami? A jakie składy będą > kursować na Turkusową po uruchomieniu pętli "Turkusowa"?

Część przeznaczona jest na rezerwę, po za tym równie dobrze można wystawić Betę - nie jest określona procentowa ilość wymaganej niskiej podłogi.

wysłane przez PawlukBoss21

Zygzak7 napisał(a):

> Doliczyłem się 19 składów niskopodłogowych - a co z > pozostałymi dziewięcioma Swingami? A jakie składy będą > kursować na Turkusową po uruchomieniu pętli "Turkusowa"?

No na pewno 1 skład niskopodłogowy trafi na linię 4, a 2 na linię 5. Chyba, że szykują puszczenie starych Swingów na 1 lub 9 po otwarciu Potulickiej.

wysłane przez MQ ?

PawlukBoss21 napisał(a):

> No na pewno 1 skład niskopodłogowy trafi na linię 4, a 2 na > linię 5.

"Na pewno" na linię 5? Na golęcińskie brygady?

wysłane przez man1995 55

W komunikacie napisane jest, że linia 7 będzie obsługiwana taborem kat. B. Wiadomo, że "Swing" ma być jeden wiec pozostałe brygady będą obsługiwane przez składy T6? To chyba jakaś pomyłka bo nie powinno być przypadkiem kat. C?

wysłane przez lhb178 19

man1995 napisał(a):

> To > chyba jakaś pomyłka bo nie powinno być przypadkiem kat. C?

Nikt nie zabrania przewoźnikowi wystawienia taboru o większej pojemności.

wysłane przez PawlukBoss21

man1995 napisał(a):

> W komunikacie napisane jest, że linia 7 będzie obsługiwana > taborem kat. B. Wiadomo, że "Swing" ma być jeden wiec > pozostałe brygady będą obsługiwane przez składy T6? To > chyba jakaś pomyłka bo nie powinno być przypadkiem kat. C?

Ja myślę, że będzie tak jak na 3 czyli podwójne składy KT4Dt i składy T6.

wysłane przez Jasiek 36

I tak parę pozytywnych zmian odnośnie czasu przejazdu na liniach 54, 55, 65, 66, 71, 73, 79, 84 jest. To cieszy, ale myślę że lepszym rozwiązaniem byłoby danie czasu 0 min. pomiędzy Zdroje Rondo a Jaśminową ZUS, a pomiędzy Jaśminową ZUS i Torfową nż 1 min. Otóż nie trzeba byłoby czekać na Jaśminowej na planowy odjazd, choć pewnie i tak prawie nikt nie będzie czekać, aby wyrobić się do Bagiennej w 1 minucie. Będzie pewnie brakować 1 minuty na linii 65 w kierunku Bukowego, bo na 71 już jest dodatkowa na odcinku do Zdrojów. Nie rozumiem dlaczego między Podjuchami Pętlą a Granitową dla linii 55 i 66 są 4 minuty, a dla linii 64 tylko 2 minuty w samym czasowym wykazie? Przeskakując przystanki już się zgadza. No i nie podoba mi się 5 minut między Wyszyńskiego a Basenem Górniczym dla linii C i to nie tylko o 5 czy 21, o sobocie i niedzieli nie wspominając. A także do bani jest 1 czy 2 min. postoju dla linii 72 na Śmierdnicy Pętla, zwłaszcza że nie jest skoordynowana z linią 79. Przy oczekiwaniu na przejeździe na Pomorskiej podczas kursu do Śmierdnicy autobus będzie miał niezłe opóźnienie w kierunku Basenu Górniczego, ale widocznie o to chodzi i nie mam zamiaru gonić rozkładu, skoro układający rozkład nie pomyślał. A i szanowny Zditm mógłby się w końcu zdecydować czy oznacza z literką "a" kursy linii 54 do Kijewa czy do Zakładów Mięsnych, bo raz tak, raz tak i wprowadza pasażerom zamęt. To na razie tyle, jak pojeżdżę to zanotuję.

wysłane przez MaK

Jasiek napisał(a):

> I tak parę pozytywnych zmian odnośnie czasu przejazdu na > liniach 54, 55, 65, 66, 71, 73, 79, 84 jest. To cieszy, ale > myślę że lepszym rozwiązaniem byłoby danie czasu 0 min. > pomiędzy Zdroje Rondo a Jaśminową ZUS, a pomiędzy > Jaśminową ZUS i Torfową nż 1 min.

Jakiś czas temu pisałem, że pozostawienie tego przystanku przy ZUS-ie po uruchomieniu SST będzie idiotyzmem. Podobnież miał być zlikwidowany. Idiotyzmem są przystanki tam tak często przy tak małym zapotrzebowaniu.

wysłane przez maciekos95 3

Zastanawiam się, po co puszczać aż 4 linie autobusowe praktycznie dublujące się z SST na odcinku BG - Zdroje. Przecież została zrobiona nowa zatoka na Jaśminowej, zapewne z myślą o wykorzystaniu jej jako pętli dla kilku linii. Moim zdaniem można by było skasować całkiem linię 55 i w zamian wzmocnić i puścić przez cały dzień 66, a do tego 71 skrócić właśnie do Jaśminowej. Można by też pomyśleć o skróceniu tam 54 i/lub 84. W zamian za to, wystarczyłoby wydłużyć 7 do Turkusowej.

wysłane przez Jasiek 36

maciekos95 napisał(a):

> Zastanawiam się, po co puszczać aż 4 linie autobusowe > praktycznie dublujące się z SST na odcinku BG - Zdroje. > Przecież została zrobiona nowa zatoka na Jaśminowej, > zapewne z myślą o wykorzystaniu jej jako pętli dla kilku > linii.

Tyle, że wyjazd z Jaśminowej został zaprojektowany tak, ze uniemożliwia autobusom skręt w prawo, a i w lewo jest na styk.

wysłane przez zack1989 12

Trafiły się i ciekawe rzeczy- dla linii 8 od Bramy Portowej aż do przystanku Kręta istnieje możliwość odjazdu niektórych kursów z przystanku od strony al. 3 Maja. Nie za bardzo by mi się chciało iść z Krętej na 3 Maja żeby wsiąść do tramwaju ;) Ciekawe czy taka tabliczka poszła już do druku. No i trochę zaczyna zalatywać PKSowskim rozkładem- własnie na Bramie są kursy oznaczone 'A' jak i 'a'. Szkoda, że nie ma 'Aa', 'aa', 'aA' itd. ;)

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez zack1989 12

Odpowiem sam sobie- błędy zniknęły :)

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez man 128

Mnie ciekawi dlaczego linia 87 nie powróciła na swoją trasę, tj. "Owocowa Dworzec" - "Podbórz", a linia A na trasę "Osiedle Bukowe" - "Police Osiedle Chemik" zamiast F.

wysłane przez bartez 336

man napisał(a):

> Mnie ciekawi dlaczego linia 87 nie powróciła na swoją > trasę, tj. "Owocowa Dworzec" - "Podbórz",

Bo na 3 Maja dalej ryją na jezdni to raz, a poza tym rozkopana jest Niepodległości i na Nowej tworzą się korki.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Ferrix 8

bartez napisał(a):

> Bo na 3 Maja dalej ryją na jezdni to raz, a poza tym rozkopana > jest Niepodległości i na Nowej tworzą się korki.

Odpowiem cytatem:

- Pierwszy tramwaj pojedzie do pętli na ul. Potulickiej dokładnie 1 września - zapewnia Jarosław Gaszyński, rzecznik prasowy Energopolu Szczecin

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ

wysłane przez bartez 336

Ferrix napisał(a):

> Odpowiem cytatem:

Może przejdź się na miejsce. Torowisko jest skończone, rozkopana jest jezdnia na 3 Maja. Druga kwestia to prace na Niepodległości, objazdy i korki z tym związane.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez konrad123456

Dziwię się, że po remoncie Gdańskiej zabierają "piątce" i "siódemce" Swingi. Uważam że nie powinni tego robić gdyż po obsłudze "siódemki" prawie samymi Swingami ciężko będzie przyzwyczaić się do dominującego taboru wysokopodłogowego.

wysłane przez Stig 1

konrad123456 napisał(a):

> Dziwię się, że po remoncie Gdańskiej zabierają "piątce" > i "siódemce" Swingi. Uważam że nie powinni tego robić > gdyż po obsłudze "siódemki" prawie samymi Swingami > ciężko będzie przyzwyczaić się do dominującego taboru > wysokopodłogowego.

Na 7 spokojnie mogłyby być wszystkie brygady niskopodłogowe. Wystarczyłoby puścić 2 do Lasu Arkońskiego, 3 na Dw. Niebuszewo, wtedy na 10 nie musiałyby jeździć Swingi bo do szpitala na arkońskiej dojeżdżałyby te z 2, a to co zostanie na zajezdni (+- 13 składów) można by puścić na 7. Dodatkową zaletą tego pomysłu jest oszczedzanie Swingów poprzez ominięcie torowiska na Asnyka.

wysłane przez paki

Dyskretnie przypominam, że linia 3 kursuje na takiej a nie innej trasie, by umożliwić bezprzesiadkowy dojazd do szpitala wojewódzkiego. Poza tym 9 Swingów w rezerwie, więc raczej coś więcej zostanie "rzucone" na linię 7.

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez mlodzianiasz 5

Stig napisał(a):

> Na 7 spokojnie mogłyby być wszystkie brygady niskopodłogowe. > Wystarczyłoby puścić 2 do Lasu Arkońskiego, 3 na Dw. > Niebuszewo, wtedy na 10 nie musiałyby jeździć Swingi bo do > szpitala na arkońskiej dojeżdżałyby te z 2, a to co > zostanie na zajezdni (+- 13 składów) można by puścić na 7. > Dodatkową zaletą tego pomysłu jest oszczedzanie Swingów > poprzez ominięcie torowiska na Asnyka.

Pomysł bardzo ciekawy, ale jest jeden duży problem, ponieważ szpital na Arkońskiej to Wojewódzki Szpital Zespolony. Jak sama nazwa wskazuje jego pacjentami są pewnej części osoby zamiejscowe, a tym pacjentom zależy na bezpośrednim połączeniu z dworcem kolejowym. Zamieniając przystanki końcowe 2 i 3 zmuszasz pacjentów do przesiadki, która nie jest dla nich komfortowa.

wysłane przez Stig 1

Jeżeli tak sprawa wygląda, to np. 10 skierować do Dw. Niebuszewo a 2 i 3 do Lasu Arkońskiego.

wysłane przez t105n  49

Stig napisał(a):

> Jeżeli tak sprawa wygląda, to np. 10 skierować do Dw. Niebuszewo > a 2 i 3 do Lasu Arkońskiego.

Przypominam, że wtedy nie obsłużą ważnego przystanku przesiadkowego "Niemcewicza". A poza tym dwie całodzienne linie do Lasu absolutnie nie są potrzebne (znajdź jeszcze kasę na dodatkowe wozokm, bo z Giedroycia dalej jest do Lasu niż na Niebuszewo).

-- Prędzej się doczekałem syna niż nowej trasy tramwajowej w Szczecinie.

wysłane przez lukaszenko 16

mlodzianiasz napisał(a):

Zamieniając przystanki > końcowe 2 i 3 zmuszasz pacjentów do przesiadki, która nie jest > dla nich komfortowa.

Ale jazda KT4 i wspinanie się do nich też nie jest zbyt komfortowe dla osób mających problem z chodzeniem. Ale to racja, zmuszać ich jeszcze do dodatkowej przesiadki to też strzał w stopę.

wysłane przez mlodzianiasz 5

lukaszenko napisał(a):

>  > Ale jazda KT4 i wspinanie się do nich też nie jest zbyt > komfortowe dla osób mających problem z chodzeniem. Ale to racja, > zmuszać ich jeszcze do dodatkowej przesiadki to też strzał w > stopę.

KT4 rzeczywiście nie jest zbyt komfortowe, ale m.in. dlatego pierwsza Beta została skierowana na linię 3, aby tym pasażerom ułatwić.

wysłane przez lukaszenko 16

mlodzianiasz napisał(a):

> KT4 rzeczywiście nie jest zbyt komfortowe, ale m.in. dlatego > pierwsza Beta została skierowana na linię 3, aby tym pasażerom > ułatwić.

Faktycznie, bardzo ułatwia jedna kursująca beta na 7 całodziennych brygad... Musiałyby kursować ze 3 bety żeby chociaż mniej więcej co drugi kurs był z niską podłogą. A tak to na chybił trafił.

wysłane przez Zygzak7

konrad123456 napisał(a):

> Dziwię się, że po remoncie Gdańskiej zabierają "piątce" > i "siódemce" Swingi. Uważam że nie powinni tego robić > gdyż po obsłudze "siódemki" prawie samymi Swingami > ciężko będzie przyzwyczaić się do dominującego taboru > wysokopodłogowego.

Jest jedno wyjście: należy zakupić dodatkowe tramwaje niskopodłogowe. Inne miasta: Kraków, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Łódź mają w swoich zasobach po kilkadziesiąt tramwajów niskopodłogowych. Czy są jakiekolwiek projekty dotyczące nowych zakupów w Szczecinie?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Dziś w czwartek jechałem Gdańską i zauważyłem, że na przystankach nie wiszą tabliczki z logo tramwaju. Są tylko tablice z autobusem. A już w sobote maja kursować tramwaje. Jakoś nie spieszy im się z tym.

wysłane przez maciekos95 3

Zbigu napisał(a):

> Dziś w czwartek jechałem Gdańską i zauważyłem, że na > przystankach nie wiszą tabliczki z logo tramwaju. Są tylko > tablice z autobusem. A już w sobote maja kursować tramwaje. > Jakoś nie spieszy im się z tym.

One przez pewien czas już tam wisiały, ale niedawno zostały zdjęte. Dlaczego? Podejrzewam, że chodziło o rozbieżność kolorów tła w porównaniu z tym na tablicach ze znaczkiem autobusu. Na tych tramwajowych niebieski był wyraźnie jaśniejszy.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez wsad123 6

Dokładnie o 9:20 na Basenie Górniczym w stronę Centrum 806 na 2 złamał pantograf. Tak jak remont Piastów zainaugurowano zerwaną siecią, tak tu połamał się "patyk".

wysłane przez djdark  0

wsad123 napisał(a):

> Dokładnie o 9:20 na Basenie Górniczym w stronę Centrum 806 > na 2 złamał pantograf. Tak jak remont Piastów > zainaugurowano zerwaną siecią, tak tu połamał się > "patyk".

W sumie powinieneś oberwać czerwoną kartką bo newsroom nie gryzie (szczególnie że widzę tam inną Twoją informację).

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez wsad123 6

djdark napisał(a):

> W sumie powinieneś oberwać czerwoną kartką bo newsroom nie > gryzie (szczególnie że widzę tam inną Twoją informację).

Wolałem poinformować w ten sposób, ponieważ więcej osób może zobaczyć informację, bo trochę czasu zajmie zanim info przejdzie przez newsroom.

wysłane przez djdark  0

wsad123 napisał(a):

> Wolałem poinformować w ten sposób, ponieważ więcej osób > może zobaczyć informację, bo trochę czasu zajmie zanim info > przejdzie przez newsroom.

Więcej zobaczy jak będzie na stronie, po drugie trzeba było podać i tu i tu.

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Jasiek 36

Uzupełniam komunikat Zditm odnośnie zmian po uruchomieniu SST. Dni powszednie: 54/1 Maxi, 54/2 Mega, 54/3 Mega 55/1, 55/2, 55/3 Mega 56/96/1 Maxi, 56/96/2 Mega, 56/96/3 Mega, 56/96/4 Maxi, 56/96/5 Maxi 64/1, 64/2, 64/3, 64/4 Maxi 65/1 Maxi, 65/2 Maxi, 65/3 Mega 66/1, 66/2 Maxi 71/1 Maxi, 71/2 Maxi, 71/3 Mega 72/1, 72/2 Maxi 73/93/1 Mega, 73/93/2 Maxi, 73/93/3 Maxi, 73/93/4 Maxi, 73/93/5 Maxi 77/1, 77/2, 77/3, 77/4, 77/5, Mega, 77/6+533/1 Maxi 79/1, 79/2, 79/3+534/1 Maxi 84/1, 84/2, 84/3 Maxi D/1, D/2, D/3 Mega E/1, E/2, E/3 Mega
Jasiek napisał(a):

> 79/1, 79/2, 79/3+534/1 Maxi

Mała pomyłka 79/3 to jakaś krótka wtyczka od 18:39 do 19:51, a 79/4+534/1 Maxi. Obsługa taborowa linii A, B, C i G bez zmian.
Jasiek napisał(a):

> Jasiek napisał(a):

> > 79/1, 79/2, 79/3+534/1 Maxi >  > Mała pomyłka 79/3 to jakaś krótka wtyczka od 18:39 do > 19:51, a 79/4+534/1 Maxi.

A ta wtyczka 79/3 nie wykonuje czasem kursu o 18:46 z Basenu Górniczego do Jezierzyc w dni powszednie? Bo jest taki kurs w aplikacjach MobileMPK i jakdojade.pl i tak nie wiadomo skąd takie coś się pojawia :D
wolvo1565 napisał(a):

> A ta wtyczka 79/3 nie wykonuje czasem kursu o 18:46 z Basenu > Górniczego do Jezierzyc w dni powszednie?

Dokładnie a jest to chyba zjazdowe 72/1, które pewnie robi zamieszanie na 79 na czas posiłków.
Jasiek napisał(a):

> Uzupełniam komunikat Zditm odnośnie zmian po uruchomieniu > SST. > Dni powszednie: > 73/93/1 Mega

Sprostowanie, od jakiegoś czasu 73/93/1 to już Maxi.

wysłane przez Mar321 0

Moim skromnym zdaniem wprowadzenie przystanków tramwajowych NŻ nie dało rezultatu. Znów tramwaj pełen ludzi z Prawobrzeża zatrzymuje się, by wsiadły/wysiadały jedna-dwie-trzy osoby. Chyba, że po prostu ja tak trafiłem? Choć wydaję mi się, że jest to reguła. Lepszym rozwiązaniem mogłoby być zatrzymywanie się wybranych linii na wybranych przystankach, ewentualnie wprowadzenie co któregoś "kursu spowolnionego".

Choć generalnie uważam, że to byłyby dobre rozwiązanie tymczasowe. Docelowe rozwiązanie powinno być inne. Jeżeli chcemy rzeczywistej rewolucji w komunikacji między Prawo i Lewobrzeżem powinna zajść swoista zamiana głównego toru poruszania się. Obecnie linie pospieszne są szybkie, bo mają wycięte kilka przystanków i są najatrakcyjniejszym rozwiązaniem dla dużej grupy pasażerów. Chcemy, by większość ludzi podróżowała tramwajem. Na pewno nie otrzymamy tego efektu zniechęcając ludzi do linii pospiesznych (np. dokładając ten nieszczęsny BG jako stały w stronę centrum, co jest paranoją). Tym sposobem można co najwyżej zachęcić do jeżdżenia samochodem. Gdyby tak wyciąć między BG, a Wyszyńskiego wszystkie przystanki dla linii tramwajowych, a obsłużyć je kursującą z adekwatną częstotliwością linią zwykłą autobusową? Czas przejazdu między Basenem, a Wyszyńskiego mógłby się wtedy spokojnie skrócić do 5 minut. Mając 10 minut z Turkusowej do centrum tramwaj rzeczywiście stałby się bardziej atrakcyjny od linii pospiesznych. Wtedy można by rzeczywiście pomyśleć o ich likwidacji. W zamian, dzięki oszczędnościom, uzyskalibyśmy często kursujące linie dowożące do tramwaju, dajmy na to, co 5 minut z Bukowego/Słonecznego i przesiadka byłaby praktycznie nieodczuwalna czasowo. W najgorszym wypadku przejazd trwałby tyle co na liniach pospiesznych, a byłby bardziej pewny (bez korków) i w zwykłej taryfie. Utrzymać wtedy też C i G, jako linie dowożące do tramwaju, za normalną cenę. To byłaby realna rewolucja, a nie wprowadzenie tramwaju na obrzeża osiedla i korekcja kilku linii. Najpewniej jednak zbyt odważna wizja ;) Tak dywagując, jakie mogłyby być przeciwwskazania?

wysłane przez MlodyS53 78

Mar321 napisał(a):

> Tak dywagując, > jakie mogłyby być przeciwwskazania?

Hmmm... Pantografy?

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez maciekos95 3

Mar321 napisał(a):

> Moim skromnym zdaniem wprowadzenie przystanków tramwajowych > NŻ nie dało rezultatu. Znów tramwaj pełen ludzi z > Prawobrzeża zatrzymuje się, by wsiadły/wysiadały > jedna-dwie-trzy osoby. Chyba, że po prostu ja tak trafiłem? > Choć wydaję mi się, że jest to reguła. Lepszym > rozwiązaniem mogłoby być zatrzymywanie się wybranych > linii na wybranych przystankach, ewentualnie wprowadzenie co > któregoś "kursu spowolnionego".

Pisałem o tym już przed otwarciem SST. Rzeczywiście jest tak, że na większości kursów tramwaj musi zatrzymać się na tych przystankach dla jednej - dwóch osób, a tracą na tym czasowo dziesiątki czy setki pasażerów podróżujących między prawo- a lewobrzeżem. Moim zdaniem skoro linia 7 póki co i tak dojeżdża tylko do BG i z tego co zaobserwowałem, to ma dużo niższą frekwencję niż 2 i 8, to całkiem dobrym rozwiązaniem byłoby wyznaczenie właśnie "siódemki" na linię obsługującą przystanki na odcinku od Wyszyńskiego do BG. Wtedy dwie pozostałe linie mogłyby znacznie szybciej pokonać ten odcinek nie tylko nie zatrzymując się na tych przystankach, ale nawet nie zwalniając przed nimi.

Inny problem, która spowalnia tramwaje, to światła przy przystanku Parnica. Są one zaprogramowane w taki sposób, że na torowisku domyślnie świeci się zielone dla pieszych i pozioma kreska dla tramwajów. Powoduje to sytuację, w której nawet gdy tramwaj nie zatrzymuje się na przystanku, a więc nikt nie korzysta z przejścia przez tory, to tramwaj musi zatrzymać się przed przejściem, odczekać kilkanaście sekund aż włączy się pionowa kreska i dopiero może ruszyć dalej. Powinno być to rozwiązane zupełnie odwrotnie, czyli tak jak jest na przejściu przez jezdnie w tym samym miejscu. Domyślnie świeci się tam czerwone dla pieszych, a zielone dla samochodów i dopiero gdy pieszy chce przejść przez jezdnię, to załącza sobie na chwilę zielone.

wysłane przez torwid  67

maciekos95 napisał(a):

(...)

> Inny problem, która spowalnia tramwaje, to światła przy > przystanku Parnica.

Podobnie "8" całkiem bez sensu ma postoje na Ku Słońcu/Santocka i Sikorskiego/Pułaskiego w kierunku Turkusowej. Musi się zatrzymać prawie zawsze. Nawet jak się zaświeci zielone dla samochodów, to na pionową kreskę trzeba poczekać...

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Michal 2

Mar321 napisał(a):

> Choć generalnie uważam, że to byłyby dobre rozwiązanie > tymczasowe. Docelowe rozwiązanie powinno być inne. Jeżeli > chcemy rzeczywistej rewolucji w komunikacji między Prawo i > Lewobrzeżem powinna zajść swoista zamiana głównego toru > poruszania się. Obecnie linie pospieszne są szybkie, bo > mają wycięte kilka przystanków i są najatrakcyjniejszym > rozwiązaniem dla dużej grupy pasażerów. Chcemy, by > większość ludzi podróżowała tramwajem. Na pewno nie > otrzymamy tego efektu zniechęcając ludzi do linii > pospiesznych (np. dokładając ten nieszczęsny BG jako > stały w stronę centrum, co jest paranoją). Tym sposobem > można co najwyżej zachęcić do jeżdżenia samochodem. > Gdyby tak wyciąć między BG, a Wyszyńskiego wszystkie > przystanki dla linii tramwajowych, a obsłużyć je > kursującą z adekwatną częstotliwością linią zwykłą > autobusową? Czas przejazdu między Basenem, a Wyszyńskiego > mógłby się wtedy spokojnie skrócić do 5 minut. Mając 10 > minut z Turkusowej do centrum tramwaj rzeczywiście stałby > się bardziej atrakcyjny od linii pospiesznych. Wtedy można > by rzeczywiście pomyśleć o ich likwidacji.

Podpisuję się obiema rękoma. Powinno się zamienić priorytety. Bardzo bałem się, że to będzie właśnie tak wyglądać: Wsiada 1 osoba, czeka 90... (kiedyś też coś tam pisałem o tym) Gdyby tramwaj się nie zatrzymywał byłby rzeczywiście SST i byłby atrakcyjną alternatywą, a teraz...? Do obsługi przystanków do Basenu wystarczyłby spokojnie autobus co 12 - 15 minut. Pomiędzy Basenem a Zdrojami kupa autobusów idiotycznie dubluje się z tramwajem, a tu maiłoby to nawet sens. Naprawdę nie ma takiej potrzeby, by zatrzymywał się tam tramwaj co 3 minuty. 95% pasażerów traci, żeby 5% maiło luksusową częstotliwość... Moim zdanie źle to rozwiązano.

-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez lukaszenko 16

Michal napisał(a):

> [ciach]

Nie zapominaj że SST zaczyna się dopiero od Basenu Górniczego, a to zdecydowanie robi różnicę.

wysłane przez Mareczek 5

lukaszenko napisał(a):

> Michal napisał(a):

> > [ciach] >  > Nie zapominaj że SST zaczyna się dopiero od Basenu Górniczego, > a to zdecydowanie robi różnicę.

W obecnych planach, SST to trasa: Turkusowa - Basen - Brama - Kościuszki - Turzyn - 26 Kwietnia - Taczaka - Nowoszeroka - Zawadzkiego/Szafera.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez konjo  4

Mareczek napisał(a):

> W obecnych planach, SST to trasa: Turkusowa - Basen - Brama - > Kościuszki - Turzyn - 26 Kwietnia - Taczaka - Nowoszeroka - > Zawadzkiego/Szafera.

A co jest planowane na Prawobrzeżu? Zmiana koncepcji SST, przedłużenie dalej na Dąbską czy Basen Górniczy 2 na Turkusowej na najbliższe lata?

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

A można się dowiedzieć co to są za brygady wysokopodłogowe na "8" o godzinie 9.20 i 17:44 na pętli Gumieńce w dzień powszedni? To jest jakaś brygada łączona?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Jasiek 36

Zbigu napisał(a):

> A można się dowiedzieć co to są za brygady > wysokopodłogowe na "8" o godzinie 9.20 i 17:44 na pętli > Gumieńce w dzień powszedni? To jest jakaś brygada > łączona?

Zapewne tak.

wysłane przez MlodyS53 78

Jasiek napisał(a):

> Zbigu napisał(a):

> > A można się dowiedzieć co to są za brygady > > wysokopodłogowe na "8" o godzinie 9.20 i 17:44 na pętli > > Gumieńce w dzień powszedni? To jest jakaś brygada > > łączona? >  > Zapewne tak.

Z 7.

--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.