Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Uruchomienie SST i inne zmiany
W związku z zakończeniem sezonu wakacyjno-urlopowego oraz oddaniem do użytku torowiska tramwajowego w ciągu ulic Energetyków i Gdańskiej, pętli autobusowo-tramwajowej "Basen Górniczy", a także I etapu trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, od 29 i 31 sierpnia oraz 1 września nastąpią zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych.
wysłane przez Michal 2
Mar321 napisał(a):
> Choć generalnie uważam, że to byłyby dobre rozwiązanie > tymczasowe. Docelowe rozwiązanie powinno być inne. Jeżeli > chcemy rzeczywistej rewolucji w komunikacji między Prawo i > Lewobrzeżem powinna zajść swoista zamiana głównego toru > poruszania się. Obecnie linie pospieszne są szybkie, bo > mają wycięte kilka przystanków i są najatrakcyjniejszym > rozwiązaniem dla dużej grupy pasażerów. Chcemy, by > większość ludzi podróżowała tramwajem. Na pewno nie > otrzymamy tego efektu zniechęcając ludzi do linii > pospiesznych (np. dokładając ten nieszczęsny BG jako > stały w stronę centrum, co jest paranoją). Tym sposobem > można co najwyżej zachęcić do jeżdżenia samochodem. > Gdyby tak wyciąć między BG, a Wyszyńskiego wszystkie > przystanki dla linii tramwajowych, a obsłużyć je > kursującą z adekwatną częstotliwością linią zwykłą > autobusową? Czas przejazdu między Basenem, a Wyszyńskiego > mógłby się wtedy spokojnie skrócić do 5 minut. Mając 10 > minut z Turkusowej do centrum tramwaj rzeczywiście stałby > się bardziej atrakcyjny od linii pospiesznych. Wtedy można > by rzeczywiście pomyśleć o ich likwidacji.
Podpisuję się obiema rękoma. Powinno się zamienić priorytety. Bardzo bałem się, że to będzie właśnie tak wyglądać: Wsiada 1 osoba, czeka 90... (kiedyś też coś tam pisałem o tym) Gdyby tramwaj się nie zatrzymywał byłby rzeczywiście SST i byłby atrakcyjną alternatywą, a teraz...? Do obsługi przystanków do Basenu wystarczyłby spokojnie autobus co 12 - 15 minut. Pomiędzy Basenem a Zdrojami kupa autobusów idiotycznie dubluje się z tramwajem, a tu maiłoby to nawet sens. Naprawdę nie ma takiej potrzeby, by zatrzymywał się tam tramwaj co 3 minuty. 95% pasażerów traci, żeby 5% maiło luksusową częstotliwość... Moim zdanie źle to rozwiązano.
-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
> Choć generalnie uważam, że to byłyby dobre rozwiązanie > tymczasowe. Docelowe rozwiązanie powinno być inne. Jeżeli > chcemy rzeczywistej rewolucji w komunikacji między Prawo i > Lewobrzeżem powinna zajść swoista zamiana głównego toru > poruszania się. Obecnie linie pospieszne są szybkie, bo > mają wycięte kilka przystanków i są najatrakcyjniejszym > rozwiązaniem dla dużej grupy pasażerów. Chcemy, by > większość ludzi podróżowała tramwajem. Na pewno nie > otrzymamy tego efektu zniechęcając ludzi do linii > pospiesznych (np. dokładając ten nieszczęsny BG jako > stały w stronę centrum, co jest paranoją). Tym sposobem > można co najwyżej zachęcić do jeżdżenia samochodem. > Gdyby tak wyciąć między BG, a Wyszyńskiego wszystkie > przystanki dla linii tramwajowych, a obsłużyć je > kursującą z adekwatną częstotliwością linią zwykłą > autobusową? Czas przejazdu między Basenem, a Wyszyńskiego > mógłby się wtedy spokojnie skrócić do 5 minut. Mając 10 > minut z Turkusowej do centrum tramwaj rzeczywiście stałby > się bardziej atrakcyjny od linii pospiesznych. Wtedy można > by rzeczywiście pomyśleć o ich likwidacji.
Podpisuję się obiema rękoma. Powinno się zamienić priorytety. Bardzo bałem się, że to będzie właśnie tak wyglądać: Wsiada 1 osoba, czeka 90... (kiedyś też coś tam pisałem o tym) Gdyby tramwaj się nie zatrzymywał byłby rzeczywiście SST i byłby atrakcyjną alternatywą, a teraz...? Do obsługi przystanków do Basenu wystarczyłby spokojnie autobus co 12 - 15 minut. Pomiędzy Basenem a Zdrojami kupa autobusów idiotycznie dubluje się z tramwajem, a tu maiłoby to nawet sens. Naprawdę nie ma takiej potrzeby, by zatrzymywał się tam tramwaj co 3 minuty. 95% pasażerów traci, żeby 5% maiło luksusową częstotliwość... Moim zdanie źle to rozwiązano.
-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...