Forum

Uruchomienie SST i inne zmiany

W związku z zakończeniem sezonu wakacyjno-urlopowego oraz oddaniem do użytku torowiska tramwajowego w ciągu ulic Energetyków i Gdańskiej, pętli autobusowo-tramwajowej "Basen Górniczy", a także I etapu trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, od 29 i 31 sierpnia oraz 1 września nastąpią zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych.

wysłane przez Michal 2

Mar321 napisał(a):

> Choć generalnie uważam, że to byłyby dobre rozwiązanie > tymczasowe. Docelowe rozwiązanie powinno być inne. Jeżeli > chcemy rzeczywistej rewolucji w komunikacji między Prawo i > Lewobrzeżem powinna zajść swoista zamiana głównego toru > poruszania się. Obecnie linie pospieszne są szybkie, bo > mają wycięte kilka przystanków i są najatrakcyjniejszym > rozwiązaniem dla dużej grupy pasażerów. Chcemy, by > większość ludzi podróżowała tramwajem. Na pewno nie > otrzymamy tego efektu zniechęcając ludzi do linii > pospiesznych (np. dokładając ten nieszczęsny BG jako > stały w stronę centrum, co jest paranoją). Tym sposobem > można co najwyżej zachęcić do jeżdżenia samochodem. > Gdyby tak wyciąć między BG, a Wyszyńskiego wszystkie > przystanki dla linii tramwajowych, a obsłużyć je > kursującą z adekwatną częstotliwością linią zwykłą > autobusową? Czas przejazdu między Basenem, a Wyszyńskiego > mógłby się wtedy spokojnie skrócić do 5 minut. Mając 10 > minut z Turkusowej do centrum tramwaj rzeczywiście stałby > się bardziej atrakcyjny od linii pospiesznych. Wtedy można > by rzeczywiście pomyśleć o ich likwidacji.

Podpisuję się obiema rękoma. Powinno się zamienić priorytety. Bardzo bałem się, że to będzie właśnie tak wyglądać: Wsiada 1 osoba, czeka 90... (kiedyś też coś tam pisałem o tym) Gdyby tramwaj się nie zatrzymywał byłby rzeczywiście SST i byłby atrakcyjną alternatywą, a teraz...? Do obsługi przystanków do Basenu wystarczyłby spokojnie autobus co 12 - 15 minut. Pomiędzy Basenem a Zdrojami kupa autobusów idiotycznie dubluje się z tramwajem, a tu maiłoby to nawet sens. Naprawdę nie ma takiej potrzeby, by zatrzymywał się tam tramwaj co 3 minuty. 95% pasażerów traci, żeby 5% maiło luksusową częstotliwość... Moim zdanie źle to rozwiązano.

-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Re: Uruchomienie SST i inne zmiany · 8 lat temu · elewator991
Koordynacja linii do Dąbia · 8 lat temu · t105n 
Uruchomienie SST i inne zmiany · 8 lat temu · Zygzak7
Re: Uruchomienie SST i inne zmiany · 8 lat temu · PawlukBoss21
Tabor ja linii 7 · 8 lat temu · man1995
Re: Tabor ja linii 7 · 8 lat temu · lhb178
Re: Tabor ja linii 7 · 8 lat temu · PawlukBoss21
Rozkłady · 8 lat temu · Jasiek
Re: Rozkłady · 8 lat temu · MaK
Autobusy do BG · 8 lat temu · maciekos95
Re: Autobusy do BG · 8 lat temu · Jasiek
Błędy w rozkładzie · 8 lat temu · zack1989
Linia 87 i A · 8 lat temu · man
Re: Linia 87 i A · 8 lat temu · bartez
Re: Linia 87 i A · 8 lat temu · Ferrix
Re: Linia 87 i A · 8 lat temu · bartez
Tabor na linii 5 i 7 · 8 lat temu · konrad123456
Re: Tabor na linii 5 i 7 · 8 lat temu · Stig
Re: Tabor na linii 5 i 7 · 8 lat temu · paki
Re: Tabor na linii 5 i 7 · 8 lat temu · Stig
Re: Tabor na linii 5 i 7 · 8 lat temu · t105n 
Re: Tabor na linii 5 i 7 · 8 lat temu · Zygzak7
Przystanki · 8 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Przystanki · 8 lat temu · maciekos95
Zatrzymanie · 8 lat temu · wsad123
Re: Zatrzymanie · 8 lat temu · djdark 
Re: Zatrzymanie · 8 lat temu · wsad123
Re: Zatrzymanie · 8 lat temu · djdark 
Re: Przystanki tramwajowe NŻ · 8 lat temu · torwid 
Re: Przystanki tramwajowe NŻ · 8 lat temu · Michal
Re: Przystanki tramwajowe NŻ · 8 lat temu · konjo 
Linia 8 · 8 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Linia 8 · 8 lat temu · Jasiek
Re: Linia 8 · 8 lat temu · MlodyS53