Forum

Odchudzone linie

W niedzielę na wszystkich brygadach linii 53, 60 i 80 (z zajezdni Klonowica) oraz linii 64 (z zajezdni Dąbie) pojawiły się autobusy o pojemności MAXI.

wysłane przez Vlogus123 8

Na linii 64 to samo. Wczoraj wszystkie (poza POS/1) i dzisiaj były obsługiwane solówkami. Zapewne oszczędzają na paliwie, dlatego puszczają solówki.

wysłane przez MikoSPAD 7

[quote=Vlogus123]Na linii 64 to samo. Wczoraj wszystkie (poza POS/1) i dzisiaj były obsługiwane solówkami. Zapewne oszczędzają na paliwie, dlatego puszczają solówki.

Owszem powinno wystawić tabor MEGA na tą linie , ale z jednej strony może to i dobrze bo nie narażamy przegubów na niepotrzebne usterki a z drugiej strony pasażerowie mogą się troszkę oburzyć że nie ma większego pojazdu i jest duży ruch w ,,przedziale pasażerskim''.
Jeśli chodzi o ,,POS'' to zalecane jest aby zawsze był tam autobus przegubowy.
I jeśli chodzi o ,,Zapewne oszczędzają na paliwie'' to chodzi tutaj o nie narażanie przegubów na kolizję lub usterki niż na paliwie bo wiemy że teraz każdy przegub jest na wagę złota .

wysłane przez Vlogus123 8

MikoSPAD_2861 napisał(a):
[quote=Vlogus123]Na linii 64 to samo. Wczoraj wszystkie (poza POS/1) i dzisiaj były obsługiwane solówkami. Zapewne oszczędzają na paliwie, dlatego puszczają solówki.

Owszem powinno wystawić tabor MEGA na tą linie , ale z jednej strony może to i dobrze bo nie narażamy przegubów na niepotrzebne usterki a z drugiej strony pasażerowie mogą się troszkę oburzyć że nie ma większego pojazdu i jest duży ruch w ,,przedziale pasażerskim''.
Jeśli chodzi o ,,POS'' to zalecane jest aby zawsze był tam autobus przegubowy.
I jeśli chodzi o ,,Zapewne oszczędzają na paliwie'' to chodzi tutaj o nie narażanie przegubów na kolizję lub usterki niż na paliwie bo wiemy że teraz każdy przegub jest na wagę złota .

To może skoro się tak boją przeguby puszczać, to niech na wszystkie brygady 64, 66, 77, 96 w dni powszednie puszczą krótkie, żeby kolizji nie było. A solówka na POS by dała radę na luzie, gdyż na większość linii, które obsługuje solowy autobus starczy na luzie.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez KMSzczecin 10

MikoSPAD_2861 napisał(a):
I jeśli chodzi o ,,Zapewne oszczędzają na paliwie'' to chodzi tutaj o nie narażanie przegubów na kolizję lub usterki niż na paliwie bo wiemy że teraz każdy przegub jest na wagę złota .

Autobus miejski ma jeździć i pracować, nie ma ani jednego sensownego powodu, by stał i przynosił straty. Zresztą, nie jest to też zabytek, by go trzymać pod kocem, bo ola boga jeszcze się porysuje.

Nie pytaj mnie o nic, wiem tyle co ty ;)
10

wysłane przez MikoSPAD 7

KMSzczecin napisał(a):
Autobus miejski ma jeździć i pracować, nie ma ani jednego sensownego powodu, by stał i przynosił straty. Zresztą, nie jest to też zabytek, by go trzymać pod kocem, bo ola boga jeszcze się porysuje.

Nie jestem dyspozytorem więc proszę mieć pretensje do kogoś innego że nie puszcza taboru MEGA na linie.

wysłane przez LagunaGrandtour 105

MikoSPAD_2861 napisał(a):

I jeśli chodzi o ,,Zapewne oszczędzają na paliwie'' to chodzi tutaj o nie narażanie przegubów na kolizję lub usterki niż na paliwie bo wiemy że teraz każdy przegub jest na wagę złota .

Ceny na pylonie widział? To teraz policz ile spala autobus na 100km, ile litrów spala przez całą służbę, potem pomnóż litry po starej, a potem po nowej cenie. Myślę, że jest to argument wystarczający, nawet jeśli miałby to być jeden dzień w tygodniu.
Przypomnę tylko, że stawka wzkm stoi w miejscu.
5

wysłane przez Stargardzianin 24

LagunaGrandtour napisał(a):
Ceny na pylonie widział? To teraz policz ile spala autobus na 100km, ile litrów spala przez całą służbę, potem pomnóż litry po starej, a potem po nowej cenie. Myślę, że jest to argument wystarczający, nawet jeśli miałby to być jeden dzień w tygodniu.
Przypomnę tylko, że stawka wzkm stoi w miejscu.

Nie zdziwiłbym się, gdyby takie sytuacje miałyby się okazać normą właśnie ze względu na tą stawkę.

Stargard is my city
Mój serwer discord: https://discord.gg/QKTbZRCkBS
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n  49

MikoSPAD_2861 napisał(a):

I jeśli chodzi o ,,Zapewne oszczędzają na paliwie'' to chodzi tutaj o nie narażanie przegubów na kolizję lub usterki niż na paliwie bo wiemy że teraz każdy przegub jest na wagę złota .

Autobus jeżdżący po mieście jest tak samo narażony na kolizję niezależnie od swojej długości.
Obstawiam, że to drastyczny wzrost ceny paliwa jest winowajcą.
1

wysłane przez MlodyS53 78

t105n napisał(a):
Autobus jeżdżący po mieście jest tak samo narażony na kolizję niezależnie od swojej długości.
Obstawiam, że to drastyczny wzrost ceny paliwa jest winowajcą.

12m jest w zapasie kilka sztuk, 18m na styk bo stoją po kolizjach. Oszczędzanie przegubów nie musi być głównym powodem ale jednak może mieć sens. Przy obecnej sytuacji taborowe lepiej żeby rozpisy został jakiś 12m a nie 18m.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
1

wysłane przez torro_zs 5

Vlogus123 napisał(a):
Na linii 64 to samo. Wczoraj wszystkie (poza POS/1) i dzisiaj były obsługiwane solówkami. Zapewne oszczędzają na paliwie, dlatego puszczają solówki.

Może dlatego , że rozkładowo na 64 powinny być solówki? A to, że dotychczas jeździły przeguby to inna sprawa.
2

wysłane przez miste −1

Vlogus123 napisał(a):
Na linii 64 to samo. Wczoraj wszystkie (poza POS/1) i dzisiaj były obsługiwane solówkami. Zapewne oszczędzają na paliwie, dlatego puszczają solówki.

Co to za brygada POS/1?

wysłane przez LagunaGrandtour 105

miste napisał(a):
Co to za brygada POS/1?

Weekendowa brygada posiłkowa obsługiwana przez SPAD.

wysłane przez Pomeranianek 0

Dzisiaj wieczorem na B widziałem krótkiego Mercedesa (230x).
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Vlogus123 8

Pomeranianek napisał(a):
Dzisiaj wieczorem na B widziałem krótkiego Mercedesa (230x).

Dokładniej jest to 2301. ;)

wysłane przez Pomeranianek 0

Vlogus123 napisał(a):
Dokładniej jest to 2301. ;)

On miał wielką klimę, więc 2302 lub 2303.

wysłane przez Vlogus123 8

Pomeranianek napisał(a):
On miał wielką klimę, więc 2302 lub 2303.

A jaki kolor poręczy?

wysłane przez MikoSPAD 7

Pomeranianek napisał(a):
On miał wielką klimę, więc 2302 lub 2303.

2303 jest teraz na warsztacie więc jest to 2302 :)

wysłane przez t105n  49

Pomeranianek napisał(a):
Dzisiaj wieczorem na B widziałem krótkiego Mercedesa (230x).

Po 15 był 2301.

wysłane przez bartez 336

Od dzisiaj na diecie 806.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Kanarek 58

bartez napisał(a):
Od dzisiaj na diecie 806.

Tak powinno być. SPAD od początku braków tam powinien rzucać solówki, a nie na linie pokroju 61, 67, B czy C. Wysyłanie solówek na linie o tak dużych potokach pasażerskich to była jedna z bardziej chorych decyzji.

Pozdrawiam :-)
4

wysłane przez Vlogus123 8

Kanarek napisał(a):
Tak powinno być. SPAD od początku braków tam powinien rzucać solówki, a nie na linie pokroju 61, 67, B czy C. Wysyłanie solówek na linie o tak dużych potokach pasażerskich to była jedna z bardziej chorych decyzji.

Zawsze lepiej puścić solówkę niż niewyjazd, hehe.
1

wysłane przez MlodyS53 78

bartez napisał(a):
Od dzisiaj na diecie 806.

Od początku powstania tej linii powinny tam jeździć autobusy o długości 12m (z tym że 3 drzwiowe).

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
7

wysłane przez PrzemoGaming 6

Dziś na 87 jeździ 1601 i 1902.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez kasper1 50

PrzemoGaming napisał(a):
Dziś na 87 jeździ 1601 i 1902.

Za puszczenie solówek na zatłoczone 87 w soboty gratulujemy głupoty.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
1