Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Związkowcy z ZDiTM ostrzegają przed cięciami w firmie
Jeżeli spadną wynagrodzenia, to pracownicy uciekną do prywatnych firm, nie będzie nawet komu zorganizować przetargu na remonty dróg - przestrzegają związkowcy z ZDiTM. To ich odpowiedź na plany radnych, by w miejskiej firmie poobcinać lub zamrozić etaty i płace.
wysłane przez t105n 49
LLUZNIAK napisał(a):
> Hmmm... Podział na zleceniodawcę, oraz wykonawcę usług > występuje w wielu miastach
Warszawa, Wrocław, Gdynia, GOP, Bydgoszcz, Radom, a od niedawna także Gdańsk i Kraków. Funkcje organizatora i przewoźnika w jednym pozostały w Poznaniu i w Łodzi oraz we wszystkich niewielkich miastach (tam po prostu nie ma sensu rozdzielać obu funkcji, bo są to zbyt małe ośrodki).
> To wszystko miałoby ogromny sens gdyby zamiast trzech pakietów > linie zostałyby podzielone np. na sześć,
Ja mam jeszcze inną propozycję, aby w miarę mało boleśnie przejść do prawdziwej konkurencji. Stworzyć pakiety obejmujące część linii, wielkości 50-60% dzisiejszych pakietów, a na pozostałe pojedyncze linie ogłaszać przetargi, żeby była ta konkurencja. Na początek na przetarg wystawiłbym np. linie 52, 55, 58, 59, 61bis, 68, 69, 74, 76, 80, 81, 82 (oczywiście to sprawa do dyskusji), a pozostałe zebrać w pakiety. Następnie stopniowo kolejne linie wyłączać z pakietów i ogłaszac pojedyncze przetargi.
> (jak chociażby wymagania co do posiadania bazy na terenie zarządzanym > przez ZDiTM już w chwili przystąpienia do przetargu, czy też w > kwestii wykonania podobnego zadania w określonym czasie).
Sposób na wykluczenie innych przwoźników :-(
> Hmmm... Podział na zleceniodawcę, oraz wykonawcę usług > występuje w wielu miastach
Warszawa, Wrocław, Gdynia, GOP, Bydgoszcz, Radom, a od niedawna także Gdańsk i Kraków. Funkcje organizatora i przewoźnika w jednym pozostały w Poznaniu i w Łodzi oraz we wszystkich niewielkich miastach (tam po prostu nie ma sensu rozdzielać obu funkcji, bo są to zbyt małe ośrodki).
> To wszystko miałoby ogromny sens gdyby zamiast trzech pakietów > linie zostałyby podzielone np. na sześć,
Ja mam jeszcze inną propozycję, aby w miarę mało boleśnie przejść do prawdziwej konkurencji. Stworzyć pakiety obejmujące część linii, wielkości 50-60% dzisiejszych pakietów, a na pozostałe pojedyncze linie ogłaszać przetargi, żeby była ta konkurencja. Na początek na przetarg wystawiłbym np. linie 52, 55, 58, 59, 61bis, 68, 69, 74, 76, 80, 81, 82 (oczywiście to sprawa do dyskusji), a pozostałe zebrać w pakiety. Następnie stopniowo kolejne linie wyłączać z pakietów i ogłaszac pojedyncze przetargi.
> (jak chociażby wymagania co do posiadania bazy na terenie zarządzanym > przez ZDiTM już w chwili przystąpienia do przetargu, czy też w > kwestii wykonania podobnego zadania w określonym czasie).
Sposób na wykluczenie innych przwoźników :-(