Forum

Zmodernizowane Tatry na „dwójce”

Dzisiaj na 2/4 kursuje skład Tatr KT4Dt 140+142.

(...)
1. Kolega jest w błędzie jak większość społeczeństwa, że 100% tego co mamy to ma jeździć. Nie, nigdy nie ma tak, że 100% taboru jeździ (w tym wypadku Swingi i Bety), bo to samo można by powiedzieć o np.: KT4, że nie jeżdżą wszystkie. Na zajezdni musi pozostać rezerwa i to sprawna, a zarazem zawsze są pojazdy, których nie da się naprawić w przysłowiową godzinkę, a nawet jeżeli jest sprawny może mieć obowiązkowy przegląd i też stoi. 2. Raczej 28 niskopodłogowych i 4 sztuki częściowo niskie. Te 4 częściowo niskie miały jeździć tam gdzie jest więcej przeciw niż za puszczeniem Swinga, czyli na 3, 12 oraz 1 i 9. A jak wychodzi ? uzupełniają braki Swingów na 8, 10 i nie tylko. 3. Z ostatniego „donosu”, bodajże do Kuriera, to 7 Swingów rzeczywiście stoi z różnych przyczyn i jeden Moderus pewnie też. Więc z matematyki wyjdzie, że na ewentualną konieczną podmiankę zostają nam sprawne 2 – 3 składy (częściowo)niskopodłogowe. 4. Z historii. Gdy N-ki królowały na Golęcinie i Niemierzynie to Pogodno przeważnie ze statystyk było na końcu z gotowością do wyjazdu. Bo miały coś nowszego niż 4N. Śmiem twierdzić, że nadal tak jest. Poza tym, pewnie brak ludzi, kwestia wynagrodzeń i… tabor czym nowszy tym droższy a nie tańszy w utrzymaniu.