Forum

Zmodernizowane Tatry na „dwójce”

Dzisiaj na 2/4 kursuje skład Tatr KT4Dt 140+142.

Zygzak7 napisał(a):
Twoje tłumaczenie mnie nie przekonuje. Na Pogodnie składy 2xT6A2D są wykorzystane często w 100%, pomimo braku modernizacji. A wozów Moderus Beta na trasach jest najwyżej 50%, często żaden z czterech nie wyjeżdża z zajezdni. Powodem jest żenująco niski poziom obsługi technicznej. Najdrobniejsza awaria Swinga lub Bety wiąże się z kilkutygodniowym przestojem i oczekiwaniem na zewnętrznego fachowca Wstyd.

Bo na tym polega biznes - dzisiejsze pojazdy są produkowane w taki sposób aby jak najwięcej prac serwisowych lub naprawczych uzależnić od producenta, a koszty napraw niektórych podzespołów liczone są w dziesiątkach tysięcy złotych. Zamawiając tego typu pojazdy mało kto zdaje sobie z realnych kosztów utrzymania, a nikt wówczas nie pomyśli o tym, że zaplecze techniczne nie jest odpowiednio przygotowane i przeszkolone. Z własnej wiedzy wiem, że nie tylko w Tramwajach Szczecińskich takie zjawisko występuje.