Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Braki taborowe
wysłane przez Luke_Police 163
Pytanie czysto hipotetyczne: czy nie dałoby się przerobić tych wagonów na wersję "stopiątkową", czyli z gniazdami powyżej sprzęgu? Wydaje się to rozwiązaniem znacznie bardziej niezawodnym i mniej podatnym na uszkodzenia. Aczkolwiek domyślam się, że pewnie też wyszłoby tak drogo, że się nie opłaca tego ruszać.
Oryginalne sprzęgi mają takie zabezpieczenie, że układ elektryczny kontroluje obecność następnego wagonu. Przy stosowaniu rozwiązania takiego jak w 105N, trzeba by było to zabezpieczenie ominąć lub zastosować inny rodzaj złącza, który by dawał taką możliwość kontroli. Utrudnieniem też może być fakt, że tablica z przewodami elektrycznymi do sprzęgu znajduje się pod wozem. Nie wszystkie z nich są dostępne w tylnej szafie w przedziale pasażerskim. Najtrudniej byłoby tam doprowadzić przewody wysokiego napięcia o znacznie większym przekroju.
Technik serwisu :)