Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Plac Rodła w docelowym kształcie
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Plac Rodła w docelowym kształcie
- Lokalizacja przystanków na placu Rodła od 23 marca 2024
- Już bliżej się nie da
wysłane przez mch1209 0
Jakby ktoś był zainteresowany, to na szybko stworzyłem w "najlepszym programie graficznym" o co mi chodzi. Nie biorę tu pod uwagę postojów linii 6 i nie rysowałem 806, bo te linie na Rodła są tymczasowe.
Linia 58:
https://old.sciacademy.pl/img/rodla58.png
Linia 59:
https://old.sciacademy.pl/img/rodla59.png
Linia 70 i 90:
https://old.sciacademy.pl/img/rodla7090.png
Linia 101:
https://old.sciacademy.pl/img/rodla101.png
Linia 107:
https://old.sciacademy.pl/img/rodla107.png
Linia B:
https://old.sciacademy.pl/img/rodlab.png
Linia C:
https://old.sciacademy.pl/img/rodlac.png
Jakby coś takiego miało wejść w życie - to już lepiej jest zostać przy obecnym układzie. Wszystkie linie kręcą się bez sensu, w dodatku każda inaczej się przemieszcza, nawet dla codziennego pasażera by to było skomplikowane. W dodatku, brak chyba największego pozytywu w nowej organizacji - wspólnego przystanku dla wszystkich linii na północ.
Ode mnie - taki przystanek to konieczność żeby równomiernie rozłożyć potoki pasażerskie - przypadkowy pasażer jadący na Komuny Paryskiej mając 5 różnych linii ze stanowisk w różnych miejscach oczywiste jest że pójdzie na 107 bo największa częstotliwość - w efekcie to głównie w 107 wpychają się ludzie jadący kilka przystanków kiedy ludzie jadący np. do Polic mogą nawet nie zmieścić się do autobusu. A gdy na wspólnym przystanku chwile przed 107 podjedzie np. 68 - to "miejscowi" wsiądą w ten mniej zapchany 68. Inną kwestią jest czy taki wspólny przystanek dla autobusów musi być dosłownie na torowisku, może dało się zrobić osobny peron dla autobusów równolegle z tramwajowym wewnątrz alei (np. - Gdańsk, Śródmieście SKM), czy też po prostu na prawym pasie Wyzwolenia? Gorzej będzie z przystankiem "początkowym", o przystanek od strony Rayskiego bym się nie martwił - z tramwajów jest tylko dwunastka, a same autobusy na wcześniejszej trasie "rozdzielają" sygnalizacje świetlne - raczej rzadkością będzie przyjazd 3 autobusów w jednym momencie.
Mam pytanie odnośnie innej lokalizacji, ale w ramach tych wszystkich zmian - czy w projekcie przystanku Świętojańska zaplanowano przedłużenie energochłonnych w stronę przystanku? Obserwując robotników raczej już nie robią nic w okolicach zatoki a na wprost miejsca gdzie ma się zatrzymywać autobus zaraz za krawężnikiem zaczyna się wysoka skarpa. Wystarczy że kierowca nie zauważy że ktoś chce wysiąść (a tym z 59 nadmiernie się zdarza, nawet na przystankach stałych), nagle przyhamuje, będzie śliska kostka przy deszczu/śniegu i może być blisko nieszczęścia. Może to mało prawdopodobne ale nadal takie miejsca gdzie może być niebezpiecznie powinno się redukować.