Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

 Linia 67: Karola Miarki - Ludowa

[dodane 26.09.2008, g. 23:05 przez –– Wojtek, ostatnio modyfikowane: 28.10.2010, g. 14:20 przez –– X]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia 66: Osiedle Bukowe - ŻydowceLinia 67S: Karola Miarki - Ludowa »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
Jeden z debiutów przypadł na linię 67
Jeden z debiutów przypadł na linię 67
1024x759; 168.6 KB
Trasa: Karola Miarki – Ku Słońcu – Santocka (z powrotem: Santocka – Świerczewska – Miarki) – Poniatowskiego – Traugutta – aleja Wojska Polskiego – Skargi – Rondo Giedroycia – Staszica – Plater – Firlika – Hutnicza – Stocznia Szczecińska – Nocznickiego – Stalmacha – Druckiego Lubeckiego – Ludowa

Czasy starsze...



15 lutego 1968 roku powstała linia autobusowa 67, kursująca na trasie: Żwirki i Wigury – Wita Stwosza – Wróblewskiego – Witkiewicza – Poniatowskiego – Mickiewicza – Soplicy - Leszczyńskiego – Zaleskiego – Słowackiego – Wyzwolenia – Staszica – Emilii Plater – Firlika – Stocznia Warskiego. Jej długość wynosiła 7,3 kilometra.

Od 4 lutego 1969 roku następuje zmiana trasy w obu kierunkach. Linia jeździ zamiast przez ulicę Słowackiego i Zaleskiego, ulicami Piotra Skargi i Wyspiańskiego. 10 marca powraca na stałą trasę, ale znowu 1 maja następuje ponowna zmiana trasy i linia jeździ w obu kierunkach jak w poprzednim przypadku. 1 kwietnia 1970 roku trasa linii zostaje wydłużona o 1,9 km do pętli "Stocznia Remontowa", a 21 kwietnia następuje częściowa zmiana trasy linii, która biegła ulicami Maksyma Gorkiego, Wojska Polskiego, Piotra Skargi i dalej bez zmian.

Od 2 stycznia 1971 roku brygady linii 67 kursowały w dni świąteczne i niedziele w godzinach 14:00 - 20:00 na skróconej trasie od ulicy Wita Stwosza do Stoczni imienia Adolfa Warskiego. 23 sierpnia 1971 roku w związku z przebudową torowisk tramwajowych w ciągu ulicy Mickiewicza została częściowo zmieniona trasa linii, jeździ ulicami Poniatowskiego, Traugutta, Wojska Polskiego i dalej bez zmian.

W dniach 20 maja - 13 grudnia 1971 roku autobusy linii 67 kursują na skróconej trasie w obydwu kierunkach ulicami Emilii Platter i Firlika. Związane to było z robotami drogowymi w ciągu ulicy 1 Maja. Od 1 lutego 1972 roku linia kursuje na wydłużonej trasie do ulicy Ku Słońcu w związku z zakończeniem robót drogowych. Autobusy kursowały ulicą Mickiewicza, Soplicy i dalej bez zmian. W 1974 roku linia została skierowana na trasę: Karola Miarki – Ku Słońcu – Santocka – Poniatowskiego – Traugutta – Wojska Polskiego – Skargi – Wyzwolenia – Staszica – Plater – Sczanieckiej – 1-go Maja – Nocznickiego – Stalmacha – Lubeckiego – Ludowa– Stocznia Remontowa.

Z powodu trudności wynikających z braku ogumienia, akumulatorów oraz części zamiennych, w 1981 roku linia 67 została skrócona do Stoczni Szczecińskiej i kursowała z częstotliwością 7 minut w godzinach szczytu i co 9 minut poza nim.

...i trochę młodsze



W 1983 roku dzięki dostarczeniu dużej ilości sztuk autobusów marki Ikarus linię 67 ponownie wydłużono do Stoczni Remontowej. Od około 1985 roku trasa przebiega ulicami Emilii Plater, Firlika, Hutnicza, Nocznickiego.

Na czas remontu wiaduktu na ulicy Druckiego-Lubeckiego od 12 kwietnia 2007 roku linia 67 została skrócona do Stoczni Szczecińskiej. W dniu dzisiejszym „sześćdziesiąt-siedem” również kursuje na trasie Karola Miarki – Stocznia Szczecińska, natomiast w dni powszednie, soboty i święta w godzinach szczytu, niektóre kursy są wydłużone do pętli „Ludowa”.

W okresie Wszystkich Świętych, w związku ze wzmożonymi potokami pasażerskimi w stronę Cmentarza Centralnego uruchamia się linię D67, która kursuje na trasie Karola Miarki – Stocznia Szczecińska. Natomiast 1 listopada D67 wykonuje kursy na trasie Karola Miarki – Emilii Plater hurt.

Na chwilę obecną linia jest obsługiwana przez tabor typu "MEGA" i można na niej spotkać autobusy Volvo B10MA, przegubowe MAN-y NG272 sprowadzone z zachodu oraz kupione w 2008 roku Solarisy Urbino 18.

W dni powszednie linia 67 jest obsługiwana przez siedem autobusów:

  • 67/1 - (5:13-18:29)
  • 67/2 - (5:09-22:59)
  • 67/3 - (4:57-9:00;13:57-18:15 - brygada niskopodłogowa)
  • 67/4 - (6:26-22:48)
  • 67/5 - (5:33-8:31;13:46-16:19)
  • 67/6 - (13:58-17:01 - brygada niskopodłogowa)
  • 67/7 - (5:21-22:41)


W soboty przez pięć pojazdów:

  • 67/1 - (5:16-22:48)
  • 67/2 - (8:36-22:39)
  • 67/3 - (5:05-19:10)
  • 67/4 - (11:11-22:59)
  • 67/5 - (5:25-16:21)


W niedziele również przez pięć:

  • 67/1 - (5:05-22:48)
  • 67/2 - (8:36-22:39)
  • 67/3 - (5:05-19:10)
  • 67/4 - (11:11-22:59)
  • 67/5 - (9:16-16:21)


Natomiast w Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok, przez trzy pojazdy:

  • 67/1 - (5:05-23:03)
  • 67/2 - (10:09-22:53)
  • 67/3 - (5:35-22:43)


29 października 2010 w związku ze wzmożonymi przewozami w kierunku Cmentarza, czas pracy brygad przedstawiał się następująco:
  • 67/1 - (5:13-18:29)
  • 67/2 - (5:09-22:59)
  • 67/3 - (4:57-9:55;13:57-18:15)
  • 67/4 - (6:26-22:48)
  • 67/5 - (5:33-22:41)
  • 67/6 - (13:58-17:01)
  • 67/7 - (5:21-16:19)



Wszystkie brygady są obsługiwane przez zajezdnię Klonowica.

Na podstawie informacji własnych oraz www.swiatowy.org
opracował: Wojtek
aktualizacja: Janusz Światowy, X

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)