Szczecin Blog

 Mercedes-Benz O530

[dodane 06.01.2015, g. 22:59 przez –– PrzemekW, ostatnio modyfikowane: 03.09.2017, g. 17:19 przez –– PrzemekW]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Mercedes-Benz O405NÜMercedes-Benz O530Ü »

Więcej informacji...
producent: Mercedes-Benz
model: O530
klasa pojemności: MAXI
długość: 11950mm
szerokość: 2550mm
wysokość: 2869mm
masa własna: 10770kg
masa całkowita: 19000kg
ilość osi: 2
ilość i układ drzwi: 2-2-0 (opcjonalnie 2-2-2)
wysokość podłogi: 340mm
wys. podłogi na przednim zwisie: 340mm
wys. podłogi na tylnim zwisie: 340mm
silnik: Mercedes-Benz OM 906 hLA
norma Euro: Euro III
układ silnika: rzędowy, poziomy, 6-cylindrowy
moc silnika: 245KM
skrzynia biegów: Voith D864.3 Ecomat
lata produkcji: 1997- do dnia dzisiejszego
zakupiono, w eksploatacji: 22/20
porównaj z... »
W 2017 roku PKS Szczecin wprowadził do ruchu dużą liczbę używanych Mercedesów Citaro
W 2017 roku PKS Szczecin wprowadził do ruchu dużą liczbę używanych Mercedesów Citaro
1024x683; 301.6 KB
zobacz więcej

Informacje podstawowe



Mercedes Benz O530 o nazwie handlowej "Citaro" należy do rodziny autobusów niemieckiego producenta. Z modelu bazowego wywodzi się kilka wersji różniących się długością, a także przystosowaniem do przewozów miejskich i podmiejskich.

Seryjna produkcja popularnego w Europie autobusu spod znaku gwiazdy rozpoczęła się w 1997 roku, zastępując tym samym model O405N2. W skład rodziny autobusów o oznaczeniu fabrycznym O530 wchodzi 6 modeli autobusów miejskich, oraz tyle samo pojazdów o charakterze podmiejskim (modele opatrzone w literę "Ü" po oznaczeniu modelu).

W 2006 roku model przeszedł facelifting, wraz z którym do użytku wprowadzono pojazdy z silnikiem spełniającym normy emisji spalin Euro IV.

Obecnie produkowana jest już trzecia generacja pojazdów, o oznaczeniu handlowym Citaro C2, która zyskała tytuł "Bus Of The Year 2013".

Citaro w Polsce



W Polsce największym użytkownikiem rzeczonych pojazdów jest MPK Wrocław, w którego posiadaniu znajdują się aż 102 sztuki solowych i przegubowych Mercedesów.

Kolejnym przewoźnikiem, który na dużą skalę użytkuje niemieckie autobusy, jest MPK Rzeszów, w którym aż połowa z sześćdziesięciu solowych Mercedesów napędzana jest sprężonym gazem ziemnym.

Szacuje się, że łącznie, po ulicach Polski kursuje około 520 sztuk autobusów z rodziny Citaro.

Duże możliwości



Producent autobusów od początku produkcji autobusów miejskich Citaro oferuje szeroką gamę jednostek napędowych i skrzyń biegów. Począwszy od najsłabszych jednostek napędowych OM 906 hLA (Euro III, 279KM), aż po OM 457 LA (EEV, 354KM) w połączeniu z czterobiegowymi skrzyniami Voith (D864.3), lub skrzyniami ZF o liczbie przełożeń 5 lub 6 (ZF 5HP604C lub ZF 6HP604C).

Kariera w Szczecinie


Pierwszy model O530 pojawił się w zajezdni przy ulicy Heyki w 2010 roku po zakupie i sprowadzeniu z Berlina. Początkowo wdrażanie pojazdów tego typu było dość powolne, co zmieniło się w roku 2017 kiedy to do zajezdni PKS Szczecin oraz SPA Dąbie sprowadzono łącznie 16 autobusów tego typu.


nr tab.typrok prod.rejestracjarozp. eksp.zajezdniaexuwagi
Dostępne zdjęcie pojazdu2301Mercedes-Benz O5302003ZS 868EP02.09.2015Dąbie (ex 87 (Niederrheinwerke Viersen))
2302Mercedes-Benz O5302003ZS 655GF28.10.2016Dąbie (ex 910 (ViP Potsdam))
Dostępne zdjęcie pojazdu2303Mercedes-Benz O5302003ZS 279GK16.02.2017Dąbie (ex 905 (ViP Potsdam))
2403Mercedes-Benz O5302004ZS 869EP21.09.2015Dąbie (ex 53 (Niederrheinwerke Viersen))
Dostępne zdjęcie pojazdu2510Mercedes-Benz O5302005ZS 024GU23.05.2017Dąbie (ex 118 (NVS Schwerin))
2511Mercedes-Benz O5302005ZS 511HE05.09.2017Dąbie (ex 117 (NVS Schwerin))
Dostępne zdjęcie pojazdu2512Mercedes-Benz O5302005ZS 512HE21.08.2017Dąbie (ex 119 (NVS Schwerin))
2513Mercedes-Benz O5302005ZS 122HE25.07.2017Dąbie (ex 120 (NVS Schwerin))
2514Mercedes-Benz O5302005ZS 114HJ14.09.2017Dąbie (ex 122 (NVS Schwerin))
2515Mercedes-Benz O5302005ZS 488GY04.08.2017Dąbie (ex 123 (NVS Schwerin))
Dostępne zdjęcie pojazdu10123Mercedes-Benz O5302001ZS 3108U??.??.2010PKS Szczecin (ex ? (Dr. Herrmann Berlin))
Dostępne zdjęcie pojazdu10124Mercedes-Benz O5302001ZS 2938U??.??.2010PKS Szczecin (ex ? (Dr. Herrmann Berlin))
Dostępne zdjęcie pojazdu10179Mercedes-Benz O5301999ZS 255AH??.??.2013PKS Szczecin (ex 106 (AGSE Eptingen))
Dostępne zdjęcie pojazdu10300Mercedes-Benz O5301999ZS 341GG02.01.2017PKS Szczecin (ex OF-HR 730 (Hain Rödermark, 2015-2016), exex 69 (CeBus Celle, 1999-2015))
10307Mercedes-Benz O5302002ZS 865GH19.01.2017PKS Szczecin (ex 1261 (BVG Berlin))
10308Mercedes-Benz O5302002ZS 864GH02.01.2017PKS Szczecin (ex 1334 (BVG Berlin))
10309Mercedes-Benz O5302002ZS 863GH02.01.2017PKS Szczecin (ex 1316 (BVG Berlin))
Dostępne zdjęcie pojazdu10316Mercedes-Benz O5302002ZS 831GM16.02.2017PKS Szczecin (ex 1332 (BVG Berlin))
10323Mercedes-Benz O5302002ZS 838GM??.04.2017PKS Szczecin (ex 1271 (BVG Berlin))
10326Mercedes-Benz O5302001ZS 640GS17.05.2017PKS Szczecin (ex 386 (CeBus Celle, 2011-2017), exex 2836 (Connexxion Hilversum, 2001-2011))
10327Mercedes-Benz O5302000ZS 118GP05.04.2017PKS Szczecin (ex 213 (CeBus Celle, 2011-2017), exex 305 (VMR Herford, 2000-2011))
10339Mercedes-Benz O5302002ZS 091GW24.08.2017PKS Szczecin (ex 1318 (BVG Berlin))

Znaleziono: 22 pojazdy
Średnia wieku: 14.46 lat

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)