Wszystkich Świętych nie tylko w Szczecinie, czyli z wizytą w Warszawie

Adrian Łubkowski, 04.11.2010
Kategoria: Artykuł
[dodane 04.11.2010, g. 16:29 przez ADIK]
strona główna »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum

–– Bodek pisze:
Przepraszam, że zapytam, czy ktoś z administracji przed zamieszczeniem czytał tego knota? Użyte sformułowania nie świadczą zbyt dobrze ani o autorze ani o osobie, która to zatwierdziła...

ADIK pisze:
Byłem pewny że znajdzie się jakaś złośliwa osoba, która to skomentuje. Już odpowiadam: Przeczytałem wszystkie artykuły pt. "Z wizytą w Warszawie" i nie miałem zamiaru kopiować zawartych... czytaj dalej »

–– wojtazz pisze:
Jaka tam złośliwość, dbanie o jakiś minimalny poziom serwisu :) Od razu wyjaśniam, że wątek utworzyłem ja, z powodu niedopatrzenia nie ze swojego konta... nazwać się będą No i może... czytaj dalej »

zobacz wszystkie 6 wypowiedzi »
dodaj własną opinię »

Więcej...
Z wizytą w...
  • Z wizytą na Krymie
  • Mieszkając w Amsterdamie - część 1
  • Z wizytą w Wiedniu
  • Šalinou po městě, czyli z wizytą w Brnie
  • Tramwaje w Kujawsko-Pomorskiem - część 3: Bydgoszcz
  • Tramwaje w Kujawsko-Pomorskiem - część 2: Toruń
  • Tramwaje w Kujawsko-Pomorskiem - część 1: Grudziądz
  • Z weekendową wizytą w Zielonej Górze
  • Z wizytą w Gdyni - komunikacja autobusowa
  • Wszystkich Świętych nie tylko w Szczecinie, czyli z wizytą w Warszawie

    więcej »

  • Ikarus odpoczywa przed następnym kursem
    Ikarus odpoczywa przed następnym kursem
    900x578; 116.2 KB

    W niedzielę 31 października postanowiłem wybrać się do stolicy. Jako że to weekend przed Wszystkimi Świętymi nie mogło zabraknąć dodatków cmentarnych, oraz zmiany organizacji ruchu w tym mieście.

    Przed godzinami szczytu



    Pierwsze dodatki cmentarne wyjechały o godzinie 8:00 rano. Już wtedy można było zaobserwować korki autobusowe. Od godziny 8:00 do 10:00 i od 16:00 do 18:00 autobusy jeździły średnio co 10 minut. O godzinie 8:30 na ulicy Wincentego stało już 15 autobusów. Po wykonaniu kilku zdjęć postanowiłem wybrać się w rejony cmentarza północnego.

    Na cmentarz północny dojeżdżało dziesięć linii autobusowych, z czego ich średnia częstotliwość wynosiła 7 minut. Od samego rana na dodatkach dominowały Ikarusy 280. Po wykonaniu kilku zdjęć postanowiłem wybrać się na Marymont by wykonać kilka zdjęć. Dodatki cmentarne najeżdżały pod obiektyw mojego aparatu średnio co minutę, a jeszcze nie było szczytu.

    W szczycie



    O godzinie 10:00 rozpoczął się szczyt linii cmentarnych. Autobusy niektórych linii jeździły średnio co minutę, a i tak były pełne pasażerów. Tak samo jak i przed szczytem na dodatkach dominowały autobusy wysokopodłogowe. Bywało że na jednej ulicy w ciągu minuty przejechało 5 autobusów tej samej linii. Autobusów nie było zenitu, bywało że w ciągu minuty przez ulicę Wólczańską przejeżdżało 30 autobusów, z czego 20 to były Ikarusy.

    Na zegarze wybijały coraz to późniejsze godziny a autobusów nie ubywało, wręcz przybywało.

    Linie



    Na dodatki cmentarne puszczono również trzy linie cmentarne:

    C1: CM. WOLSKI - ANNOPOL - średnio co 6 minut
    C2: METRO MŁOCINY - PLAC NARUTOWICZA - średnio co 15 minut
    C3: CM. WOLSKI - METRO WILLANOWSKA - średnio co 10 minut

    Linie te kursowały od godziny 8:00 do 18:00. Ogółem tramwaje kursowały według sobotniego rozkładu jazdy.

    Linie autobusowe:

    C07: ŻERAŃ FSO – LEŚNEJ POLANKI
    C09: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. – METRO MŁOCINY
    C10: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA ZACH. – KRÓLEWSKA
    C11: CM. BRÓDNOWSKI – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
    C12: KRÓLEWSKA – CM. WOLSKI – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
    C13: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. – CM.BRÓDNOWSKI
    C14: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
    C20: DW. WSCHODNI – CM.BRÓDNOWSKI
    C22: PL. WILSONA – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
    C24: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. – CHOMICZÓWKA – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
    C25: PL. NARUTOWICZA – CM. BRÓDNOWSKI
    C27: KRÓLEWSKA – CM. BRÓDNOWSKI
    C40: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA ZACH. – METRO MŁOCINY
    C42: KRÓLEWSKA – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.
    C50: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA ZACH.
    C51: WIATRACZNA – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
    C56: BRÓDNO-PODGRODZIE – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.
    C63: PL. NARUTOWICZA – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
    C69: WIATRACZNA – CM. BRÓDNOWSKI
    C70: DW. WSCHODNI – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
    C76: KRÓLEWSKA – CM. BRÓDNOWSKI
    C80: PL. TRZECH KRZYŻY – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
    C81: METRO MŁOCINY – POCIECHA
    C84: PL. NARUTOWICZA – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.
    C88: WIATRACZNA – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.
    C90: KRÓLEWSKA – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY

    Warto dodać że niektóre przystanki, które znajdowały sie przy pętlach oraz ulicach (na którch linie cmentarne kończyły kursy) zostały czasowo "skasowane".

    Tabor



    Sam tabor był zróżnicowany, od Solarisów po Ikarusy i Jelcze, lecz jak wyżej napisałem dominowały Ikarusy, bez problemu na każdej ulicy w centrum, oraz poza nim można było je spotkać.

    Na drogach prowadzących na cmentarz średnia przejazdu Ikarusa wynosiła około 30 sekund, lecz były to same Automaty, zdarzyły się czasami Lewarki ale to nie za często. Warto dodać że prawdopodobnie w przyszłym roku Lewarków na liniach cmentarnych nie spotkamy.

    Od autora na koniec



    W okresie Wszystkich Świętych dodatki cmentarne są potrzebne, samym przykładem jest to iż mimo, że częstotliwość niektórych linii autobusowych wynosiła średnio minutę, to i tak były przepełnione, gdyby ich nie było to zwykłe linie jeżdżące na cmentarze nie pomieściły by wszystkich pasażerów.

    6 komentarzy | wersja do druku |

    KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
    Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
    Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)