Forum

W końcu przegubowe niskopodłogowce

Potwierdza się to, o czym od kilku dni plotkują szczecińscy miłośnicy - Szczecin w końcu wzbogaci się o przegubowe autobusy niskopodłogowe.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jeszcze trochę o pod względem udziału autobusów niskopodłogowych w szczecińskiej komunikacji dogonimy SPPK :-D. Swoją drogą nasi przewoźnicy widać lubią bardzo ryzykować, tzn. zadłużać się.

wysłane przez konjo  4

Columb napisał(a):

> Jeszcze trochę o pod względem udziału autobusów > niskopodłogowych w szczecińskiej komunikacji dogonimy SPPK

Udziałem procentowym może tak, ale średnią wieku niskich może być już trudniej. :)

> Swoją drogą nasi przewoźnicy widać lubią bardzo > ryzykować, tzn. zadłużać się.

Hmm, a jakie mają wyjście? Zdezelowanych M11 i Ik280 nie da się łatać wiecznie pomimo szczerych chęci.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez butthead (gość)

Columb napisał(a):

> Swoją drogą nasi przewoźnicy widać lubią bardzo > ryzykować, tzn. zadłużać się.

To zależy, jakie mają kontakty w Niemczech. Bo autobusy można kupić czasem naprawdę za śmieszne pieniądze.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

butthead napisał(a):

> To zależy, jakie mają kontakty w Niemczech. Bo autobusy można > kupić czasem naprawdę za śmieszne pieniądze.

Tym nie mniej trzeba przyznać, że w tym roku zostaliŚmy obdarowaniu wyjątkowo hojnie. Najpierw 5 szt. manów latem, teraz 5 szt. VOLVO, czyli całkiem nieźle. Dodatkowo pierwsze przegubowe autobusy niskopodłogowe w Dąbiu.

wysłane przez t105n  49

Columb napisał(a):

> Swoją drogą nasi przewoźnicy widać lubią bardzo > ryzykować, tzn. zadłużać się.

Zadłużanie się nie jest równoznaczne z ryzykowaniem. A poza tym dopóki spółka jest w stanie regulować terminowo swoje zobowiązania, to zagrożenia nie ma.

wysłane przez konjo  4

Cieszy, że wkrótce będą niskie przeguby. Mam tylko nadzieje, że podobnie jak NL202 będą konsekwetnie przemalowane, bo kolorystyka 4 miast to troszkę dużo wariantów nam się pojawi. Mniej pocieszające są te potrójne drzwi i wiek najstarszego MAN czyli 1992 rok, w zasadzie podobny do najmłodszych Ikarusów. Dobrze, że skoncentrowali się na MANie, bo wprowadzanie O405GN czy innych wynalazków wprowadziło by kolejny zament do taboru SPADu. Cóż, postęp i to znaczący, miejmy nadzieje, że wejdą do eksploatacji szybko, sprawnie i bezboleśnie, a my zyskamy na komforcie. A co do Klonowica, no kolejna partia B10L byłaby świetna i dała by szanse na przejście na same automaty nisko i średniopodłogowe w solówkach. Jak jest kasa to kupować bo ta partia ma tylko 30 sztuk w BVG. Normalny worek z prezentami się rozsypał latem 9 MANów, zimą 5 Volvo i 9 przegubów z opcją na 5 solówek. To by dawało do 28 "nowych" busów + 4 fabryczne NL283/SU12 z przełomy 2004/05.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

> Cieszy, że wkrótce będą niskie przeguby.

Ja sie uciesze jesli te 2 z 4 drzwiami beda mialy staly przydzial na A i B :-)

> Mniej pocieszające są te potrójne drzwi

Ja bym je najchetnie widzial na brygadach obslugiwanych solowkami, ale marzeyc sobie mozemy...

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez konjo  4

Phobos napisał(a):

> > Mniej pocieszające są te potrójne drzwi > > Ja bym je najchetnie widzial na brygadach obslugiwanych > solowkami, ale marzeyc sobie mozemy...

No cóż, miejmy nadzieje, że znajdzie się jakieś rozsądne zastosowanie. Chociaż ciekaw jestem co wymyślą, bo na szczyt w A, B, C i 77 to się będą średnio nadawały.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez m31 (gość)

> > No cóż, miejmy nadzieje, że znajdzie się jakieś rozsądne > zastosowanie. Chociaż ciekaw jestem co wymyślą, bo na szczyt w A, > B, C i 77 to się będą średnio nadawały.

Ja stawaim na 73 , 79 , 54 , 77 , D , E

wysłane przez Administracja 0

m31 napisał(a):

> > > > > No cóż, miejmy nadzieje, że znajdzie się jakieś rozsądne > > zastosowanie. Chociaż ciekaw jestem co wymyślą, bo na szczyt w A, > > B, C i 77 to się będą średnio nadawały. > > Ja stawaim na 73 , 79 , 54 , 77 , D , E > >

Entery!

wysłane przez Jacek

m31 napisał(a):

> Ja stawaim na 73 , 79 , 54 , 77 , D , E

77 odpada. Szczególnie w dni powszednie. To co się dzieje w kilku popołudniowych kursach na Bukowe przerasta wszelkie wyobrażenia. Nie miałbym nic przeciwko gdyby na jakieś 2-3 wybrane popołudniowe kursy wysłali wzmocnienie w postaci 77bis, bo to zostawanie na przystanku robi się mało zabawne...

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez Błażej 3

m31 napisał(a):

> Ja stawiam na 73, 79, 54, 77, D, E.

Moja propozycja to tak aby po jednym pojawiały się na 54, 55, 56, 65, 71, 73, 79. A przeciwko pojawianiu ich jestem na 52, 55B, 61, 77, A, B, C, D, E.

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica

wysłane przez Jacek

Błażej napisał(a):

> A przeciwko pojawianiu ich jestem na 52, 55B

Tym liniom nawet Ikarusy "nie grożą" :)

> 77

Tutaj może być ostatecznie, ale nie na kursy 14:30, 15:10 i 15:30 z Kasztanowego... Jedno Volvo musi pomieścić wtedy uczniów Zespołu Szkół przy Portowej i "trójki", a te 3 drzwi dodawałyby jeszcze pikanterii temu co dzieje się na dzień dzisiejszy. > D, E.

A tu czemu nie?

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez m31 (gość)

Jacek napisał(a):

> Błażej napisał(a):

> > > A przeciwko pojawianiu ich jestem na 52, 55B > > Tym liniom nawet Ikarusy "nie grożą" :) > 52 to namwet 120 nie gorozi a co dopiero przegóbowy man :d > > D, E. > > A tu czemu nie? > Bo pewnie sam nimi jezdzi ;)

A dla mnei moga dawac na A ja sie nie obraze :D

wysłane przez Błażej 3

m31 napisał(a):

[ciach]

Coś napisał ale nie da się tego przeczytać. Po pierwsze bardzo chciałbym Ci podziękować, że za mnie odpowiadasz, ale Jacek wie gdzie mieszkam i czym jezdzę. A po drugie dalej nie potrafisz się nauczyć jak powinno się cytować. W związku z tym droga administracjo czy jeszcze długo ten pan będzie przez was co kolejny zły post z cytowaniem upominany ? Ja proponuje aby ten pan już sobie odpoczął i wyjechał na wcześniejsze ferie.

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica

wysłane przez Administracja 0

Błażej napisał(a):

> W związku z tym droga administracjo czy jeszcze długo ten pan będzie przez > was co kolejny zły post z cytowaniem upominany ?

W zasadzie nie robimy tego na życznie, ale istotnie masz rację, że m31 ostatnio był upomniany przynajmniej 3 razy, dlatego niniejszym przychylamy się do prośby i początkowo będzie to wypoczynek na 12 godzin. Miejmy nadzieję, że w nowym jutrzejszym dniu pojawi się u niego nowe spojrzenie na zagadnienie czytelności forum.

wysłane przez Administracja 0

m31 napisał(a):

> Bo pewnie sam nimi jezdzi ;) > > A dla mnei moga dawac na A ja sie nie obraze :D

Namnożyło nam się ostrzeżeń, ale niestety nawet Administracja nie ma siły podpisywać się pod prawie każdym Twoim postem, prosimy popracować nad czytelnością wypowiedzi. Oczywiście po powrocie z urlopu.

wysłane przez Błażej 3

Jacek napisał(a):

> > 77 > > Tutaj może być ostatecznie, ale nie na kursy 14:30, 15:10 i 15:30 z > Kasztanowego... Jedno Volvo musi pomieścić wtedy uczniów Zespołu Szkół > przy Portowej i "trójki", a te 3 drzwi dodawałyby jeszcze pikanterii > temu co dzieje się na dzień dzisiejszy.

Heh, czyli wychodzi Ci ze tylko 1 z 4 brygad po południu. A teraz jeszcze sprawdź jak to się ma z rana ? > > D, E. > > A tu czemu nie?

Ja nie widzę tu większej różnicy pomiędzy liniami A i B a D i E. Niestety ale w nie których kursach na D i E jest taki sam tłok jak na A i B. Więc po piersze często taki sam tłok, a po drugie są to linie pośpieszne i lepiej aby im przez dłuższy czas wymiany pasażerów, nie zwiększać czasu przejazdu, zwłaszcza że stoją w korkach na moście Długim, a linia E dodatkowo często ma problemy z objazdem placu Sprzymierzonych, przez co ma czasami dość duże spóźnienia.

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica

wysłane przez Jacek

Błażej napisał(a):

> Heh, czyli wychodzi Ci ze tylko 1 z 4 brygad po południu. > A teraz jeszcze sprawdź jak to się ma z rana ?

No więc jest to 77/2 całodzienna. Jedyny poranny kurs z (najczęściej) bardzo dużą frekwencją to 8:10 z Bukowego.

> Ja nie widzę tu większej różnicy pomiędzy liniami A i B a D i E. > Niestety ale w nie których kursach na D i E jest taki sam tłok jak na A i > B.

Ok.

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Cieszy, że wkrótce będą niskie przeguby. Mam tylko nadzieje,

Dobra ja tam nic nie piszę bo i tak wiadomo o co chodzi.

> że podobnie jak NL202 będą konsekwetnie przemalowane, bo > kolorystyka 4 miast to troszkę dużo wariantów nam się pojawi.

W ogóle cudownie będziemy mieli świetny konglomerat. ten sam typ ale z czterech miast nie no w ogóle nie ma różnicy pomiędzy B10MA ze Szczecina Swarzędza Bydgoszczy i Wrocławia. jak to na reklamie POPa - To jest właśnie fajne :/

> Mniej pocieszające są te potrójne drzwi i wiek najstarszego > MAN czyli 1992 rok, w zasadzie podobny do najmłodszych

Czyli nic rewelacyjnego, ale o tym nasi miłośnicy MANów przekonają się dopiero jak nim pojadą.

> Ikarusów. Dobrze, że skoncentrowali się na MANie, bo > wprowadzanie O405GN czy innych wynalazków wprowadziło by

I tutaj się znów niezgodzę. Mając porównanie Lion's City i Citaro to to drugie bije MANa na łeb. Maciek się wyciszonym silnikiem podnieca, bo jeszcze nie jechałeś Citaro z wieżą. Silnik jakby nie istniał, do tego cudowny kop ze skrzynką ZF i ogromne poprostu miejsca dla wózków/ludu stojącego, przypuszczam że i O405GN jest wykonany lepiej niż NG272, ale przyznaje się że tylko przypuszczam bo jeszcze Mercedesem nie jechałem, choć się przymierzam od jakiegoś już czasu.

> A co do Klonowica, no kolejna partia B10L byłaby świetna i > dała by szanse na przejście na same automaty nisko i > średniopodłogowe w solówkach.

Żeby tylko się okazało tak jak piszesz ze maja ZF a nie Voith'a, bo na jakiejś niemieckiej stronie było że one Voith Automatikgetriebe ausgerüstet würden. (zostały wyposażone w automat Voith) i jeszcze żeby lepiej było to ten 3- biegowy

> Jak jest kasa to kupować bo ta > partia ma tylko 30 sztuk w BVG.

Też coś tam było że nie 30 już a 25 bo jakas tam piątka poszła gdzieś się kochać do jakiegoś miasta, SPAK kupił kolejne 5 to by 20 zostawało.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Maciek się wyciszonym > silnikiem podnieca.

czy to o mnie chodzi czy mkubienia ?

wysłane przez MC (gość)

Maciek napisał(a):

> > Maciek się wyciszonym > > silnikiem podnieca. > > czy to o mnie chodzi czy mkubienia ?

mkubnia

wysłane przez Phobos 17

> W ogóle cudownie będziemy mieli świetny konglomerat. ten sam > typ ale z czterech miast nie no w ogóle nie ma różnicy pomiędzy > B10MA ze Szczecina Swarzędza Bydgoszczy i Wrocławia. jak to na > reklamie POPa - To jest właśnie fajne :/

Nikomu sie to nie usmiecha, ale przypuszczam, ze 4 miasta to nie wymysl SPAD...

> > Mniej pocieszające są te potrójne drzwi i wiek najstarszego > > MAN czyli 1992 rok, w zasadzie podobny do najmłodszych > > Czyli nic rewelacyjnego, ale o tym nasi miłośnicy MANów > przekonają się dopiero jak nim pojadą.

Jak rozumiem, wolisz wysokopodlogowe, zlomowe, niebezpieczne la zdrowia i zycia, podziurawione i jeszcze starsze Ikarusy? I oczywiscie pomijasz, ze z 1992 roku to jest NAJSTARSZY z MANow oraz NAJMLODSZY ikar. A przebiegi maja mniejsze niz niemal 8-letnie Volvo. Ale nie - najważniejsze, żeby psioczyć i narzekać.

> > Ikarusów. Dobrze, że skoncentrowali się na MANie, bo > > wprowadzanie O405GN czy innych wynalazków wprowadziło by > > I tutaj się znów niezgodzę.

Konjo napisal, ze wprowadziloby to zamet - oczywisty fakt. Jak mozna polemizowac z faktami?

> Mając porównanie Lion's City i > Citaro to to drugie bije MANa na łeb.

Niech sie swiat wali i pali, ale MAN zawsze bedzie zly. Specjalne info: to jednak Lion's City zdobyl tytul Bus of the Year 2005.

> przypuszczam że i O405GN jest wykonany lepiej niż NG272, ale > przyznaje się że tylko przypuszczam bo jeszcze Mercedesem nie > jechałem,

Innymi slowy - opinie masz wyrobiona jeszcze zanim wogole wyprobujesz, ktorys z tych autobusów...

> Automatikgetriebe ausgerüstet würden.

To jest polskie forum. Miej to na uwadze.

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MC (gość)

Phobos napisał(a):

> Nikomu sie to nie usmiecha, ale przypuszczam, ze 4 miasta to nie > wymysl SPAD...

Nie Świętego Mikołaja :/

> Jak rozumiem, wolisz wysokopodlogowe, zlomowe, niebezpieczne la > zdrowia i zycia, podziurawione i jeszcze starsze Ikarusy? I

Przejeździłem nimi sporo kilometrów, inni jeszcze więcej i jak widzisz żuję i nic mi na zdrowiu nie ubyło, a jeśli Ciebie nie było stać na czapkę jak miałeś ileś tam lat to przykro mi bardzo.

> oczywiscie pomijasz, ze z 1992 roku to jest NAJSTARSZY z MANow

ok to napisz od kiedy jest najmłodszy MAN

> oraz NAJMLODSZY ikar. A przebiegi maja mniejsze niz niemal

Ale czy Ty nie rozumiesz że po tych 800 km te silniki są zamęczone? NIE do Ciebie nie dociera - ino aby MAN bo to złote jest!

> Konjo napisal, ze wprowadziloby to zamet - oczywisty fakt. Jak > mozna polemizowac z faktami?

A ja napisałem że podejrzewam że Mercedesy są lepsze.

> Niech sie swiat wali i pali, ale MAN zawsze bedzie zly. Specjalne > info: to jednak Lion's City zdobyl tytul Bus of the Year 2005.

Już na ten temat pisałem że ten tytuł nie jest wg mnie nadany obiektywine, pozatym cóż za tytuł kiedy walczy o niego aż trzech (sic!) producentów no no.

> Innymi slowy - opinie masz wyrobiona jeszcze zanim wogole > wyprobujesz, ktorys z tych autobusów...

Czy ty znasz znaczenie słowa podejrzewam? bo chyba nie i usiłujesz mi wcisnąć coś czego nie napisałem.

> To jest polskie forum. Miej to na uwadze.

Jest przetłumaczone w nawiasie. A jak nie masz się czego czepiać to się czep zderzaka tego co kursuje dziś na 69 :/

wysłane przez Phobos 17

> Nie Świętego Mikołaja :/

N tak - wszyscy sa zli i nie dobrzy - nie dopuszczasz do siebie mysli, ze w jednym miescie moglo poprostu nie byc takiej ilosci autobusow? :-/

Jak zwykle - przyjezdza MAN wiec jest zle, niedobrze i trzeba sie czepiac wszystkieg i doszukiwac samych negatywow. Nie wazne, ze SPAD odmladza tabor, niewazne, ze beda niskopodlogowce - przyjezdza MAN wiec trzeba narzekac ile wlezie.

> Przejeździłem nimi sporo kilometrów, inni jeszcze więcej i jak > widzisz żuję i nic mi na zdrowiu nie ubyło,

OK, to kup sobie takiego z kierowca i sobie nim jezdzij skoro tak bardzo nienawidzisz MANow.

> > oczywiscie pomijasz, ze z 1992 roku to jest NAJSTARSZY z MANow > > ok to napisz od kiedy jest najmłodszy MAN

co?

> Ale czy Ty nie rozumiesz że po tych 800 km te silniki są zamęczone? > NIE do Ciebie nie dociera - ino aby MAN bo to złote jest!

Cytat: Pojazd o największym przebiegu przejechał dotychczas ok. 750 tys. km (dla porównania - niektóre dąbskie Volvo B10MA mają na liczniku już ok. 900 tys. km), jednak średnio wielkość ta wynosi ok. 450 tys. km.

Nie wiem skad wzioles te 800 km. Ale wychodzi na to, ze twoje ukochane volviaki maja przebieg srednio 2x wiekszy niz te uzywki. Ale trzeba narzekac, bo to MAN...

> A ja napisałem że podejrzewam że Mercedesy są lepsze.

Konjo: Dobrze, że skoncentrowali się na MANie, bo wprowadzanie O405GN czy innych wynalazków wprowadziło by kolejny zament do taboru SPADu.

MC: I tutaj się znów niezgodzę.

Patrz na co odpisujesz...

> Już na ten temat pisałem że ten tytuł nie jest wg mnie nadany > obiektywine,

I co roku beda nie obiektywne, az do czasu kiedy wygra jakies Volvo.

> pozatym cóż za tytuł kiedy walczy o niego aż trzech > (sic!) producentów no no.

To wina jury czy MANa, ze Mercedes nie stanol do konkurencji?

> > Innymi slowy - opinie masz wyrobiona jeszcze zanim wogole > > wyprobujesz, ktorys z tych autobusów... > > Czy ty znasz znaczenie słowa podejrzewam? bo chyba nie i usiłujesz > mi wcisnąć coś czego nie napisałem.

Alez ja nic nie wmawiam - podejrzewasz, czyli juz teraz masz wyrobione zdanie.

> Jest przetłumaczone w nawiasie.

Ale jest to polskie forum. Bylo to juz ustalone przy okazji pewnego watku, ktorego tytulu po niemiecku nawet nie potrafiles napisac.

> A jak nie masz się czego czepiać to > się czep zderzaka tego co kursuje dziś na 69 :/

To ty sie czepiasz MANów, mimo, ze nawet jeszcze nie przyjechaly. Ani slowa nie napisales o Volwiakach SPAKu - a te sa juz na miejscu. Jesli nie podoba ci sie to, ze niektorzy maja dosc twojego ciaglego "MAN jest be" to nie musisz tego pisac.

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MC (gość)

Phobos napisał(a):

> N tak - wszyscy sa zli i nie dobrzy - nie dopuszczasz do siebie > mysli, ze w jednym miescie moglo poprostu nie byc takiej ilosci > autobusow? :-/

Za to może były inne, z jednej serii w jedym mieście?

> Jak zwykle - przyjezdza MAN wiec jest zle, niedobrze i trzeba sie > czepiac wszystkieg i doszukiwac samych negatywow. Nie wazne, ze SPAD

Ważne tylko że wązniejsze jest to czym odmładza ten tabor. Biednych nie stać na coś co jest poprostu kiepskie.

> OK, to kup sobie takiego z kierowca i sobie nim jezdzij skoro tak > bardzo nienawidzisz MANow.

Prawo jazdy kat D to w tym kraju może sobie każdy zrobić więc nie widzę powodów dla których miałbym sobie kierowcę kupować jeszce.

> co?

Przepraszam drobny błąd się wkradł - z którego roku jest najmłodszy z tych MANów.

> > Ale czy Ty nie rozumiesz że po tych 800 km te silniki są zamęczone? > > NIE do Ciebie nie dociera - ino aby MAN bo to złote jest!

Tu też się mały wkradł - 800 tys.

> Nie wiem skad wzioles te 800 km. Ale wychodzi na to, ze twoje

nic nie wziołem tylko wziąłem i 800 tys się wzięło stąd że on praktycznie te 800000 wyjeździł te brakujące 50000 to jest 25 dni służby na A.

> ukochane volviaki maja przebieg srednio 2x wiekszy niz te uzywki. Ale > trzeba narzekac, bo to MAN...

Volvo z dąbia nie wyjeździły jeszcze 900 tys bo tyle to mają Klonowickie. > I co roku beda nie obiektywne, az do czasu kiedy wygra jakies Volvo.

I nie wiesz nawet tego że nie odbywa się co roku. Żałosne poprostu. A nie musi wygrywać, Mercedes też nie musi, ino tylko dziwne że ten Lion's ma kilka rozwiązań zerżniętych z Solarisa. Nie zauważyłeś no nie? Niee no bo tym że na moście jest przełożenie 6,2 i skrzynia Voith identycznie jak w Solarisie jako standard to jest czysty przypadek. Tak samo zaokrąglony sufit, i deska rozdzielcza z zegarami wyjątkowo podobnymi.

> To wina jury czy MANa, ze Mercedes nie stanol do konkurencji?

Na pewno moja. Gdyby ten tytuł był tak naprawdę coś warty to było by tam zdecydowanie więcej producentów, którzy oferują lepsze autobusy i do szczęścia jednak niepotrzebny im ten tytuł.

> Ale jest to polskie forum. Bylo to juz ustalone przy okazji pewnego > watku, ktorego tytulu po niemiecku nawet nie potrafiles napisac.

Jesteś ignorantem i nawet się nie postarałeś doczytać ponownie, tego że napisałem w tamtym wątku iż jest poprawnie i słówko do któego ktoś się czepił też oznacza złom. > To ty sie czepiasz MANów, mimo, ze nawet jeszcze nie przyjechaly. Ani

A co to zmienia czy są czy ich nie ma. i ty i ja wiemy jak wygladaja i czego się można po tym spodziewac.

> slowa nie napisales o Volwiakach SPAKu - a te sa juz na miejscu.

A co mam napisać? będą duszne to też napiszę że są złe i tyle. B10L nie znam tak dobrze jak wynalazku pt NG2X2.

> Jesli nie podoba ci sie to, ze niektorzy maja dosc twojego ciaglego > "MAN jest be" to nie musisz tego pisac.

specjalnie dla ciebie napiszę to jeszcze raz - MAN JEST BE! i niektórzy mają dość twoich pozbawionych rozsądku odpowiedzi.

wysłane przez konjo  4

MC napisał(a):

> Niee no bo tym że na moście jest przełożenie 6,2 i skrzynia Voith > identycznie jak w Solarisie jako standard to jest czysty przypadek. Tak > samo zaokrąglony sufit, i deska rozdzielcza z zegarami wyjątkowo > podobnymi.

No o ile można zerżnąć najpopularniejszą dziś deskę VDO stosowaną prawie wszędzie, podobnie jak skrzynie ZF i Voith, drzwi i przeguby Hubnera, fotele Steru, Kiela, czy Astromala i kilka innych detali od podwykonawców...

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

> Za to może były inne, z jednej serii w jedym mieście?

A moze SPAD nie chce miec po 4 many, 3 volvo, 9 mercow itd.?

> Ważne tylko że wązniejsze jest to czym odmładza ten tabor. Biednych nie > stać na coś co jest poprostu kiepskie.

Tym bardziej nie stac ich na kupno nowych. Mogles nominowac kupno uzywek do negatywnego wydarzenia - nie zrobiles tego.

> Przepraszam drobny błąd się wkradł - z którego roku jest najmłodszy z > tych MANów.

Tego nie wiadomo jeszcze.

> praktycznie te 800000 wyjeździł te brakujące 50000 to jest 25 dni > służby na A.

Jakie brakujace?

> > ukochane volviaki maja przebieg srednio 2x wiekszy niz te uzywki. Ale > > trzeba narzekac, bo to MAN... > > Volvo z dąbia nie wyjeździły jeszcze 900 tys bo tyle to mają > Klonowickie.

Jeszcze raz cytuje: dla porównania - niektóre dąbskie Volvo B10MA mają na liczniku już ok. 900 tys. km

I jest to informacja ze SPADu.

Wiec wychodzi na to, ze silnik (a wiec i caly pojazd) jest w stanie gorszym od sprowadzanych MANów...

> I nie wiesz nawet tego że nie odbywa się co roku. Żałosne poprostu.

Żałosny jesteś ty. Wybory odbywają się co roku - w latach parzystych Coach of the Year, w nieparzystych Bus of the Year - i zdaje sie, ze w zadnej z tych kategorii ostatnio volvo nie wygralo.

EOT

> Jesteś ignorantem

Gdyby nie ten ignorant, nie mialbys teraz naszt szansy na obrazanie mnie. Troche sacunku prosze, ja nie rzucam w twoim kierunku takich epitetow.

> A co to zmienia czy są czy ich nie ma. i ty i ja wiemy jak wygladaja i > czego się można po tym spodziewac.

Tak, tylko ze ty wychodzisz z zqalorzenia, ze skoro to MAN, to bedzie to najgorsze zlo :-/ A ja sie pytam - a co oferujesz lepszego?

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez konjo  4

MC napisał(a):

> Volvo z dąbia nie wyjeździły jeszcze 900 tys bo tyle to mają > Klonowickie.

Z tego co słyszałem od Pana który jeździ najczęściej na pośpiesznych i 77, czyli generalnie na Volvo to ze względu na długie odstawienia niektóre egzemplarze są zużyte bardzo nieregularnie i w pewnych wyeksploatowanych przypadkach przebiegi mogą dochodzić do ponad 800 tys. km.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez Jasiek (gość)

MC napisał(a):

> Prawo jazdy kat D to w tym kraju może sobie każdy zrobić więc nie widzę > powodów dla których miałbym sobie kierowcę kupować jeszce. Nie każdy, pomijając kwestie finansowe (prawo jazdy i egzamin na kategorie D i D+E trochę kosztuje, do tego kurs dla kierowców przewożących osoby), oraz predyspozycje do jazdy dużymi pojazdami, to główną przeszkodą może być dość wymagające badanie lekarskie konieczne do zdobycia tej kategorii - sporo ludzi na tym odpada. > nic nie wziołem tylko wziąłem i 800 tys się wzięło stąd że on > praktycznie te 800000 wyjeździł te brakujące 50000 to jest 25 dni > służby na A. Autobus na A robi 2000 km dziennie???? To chyba rekord świata: zakładając, że autobus jeździłby przez 24 godziny na okrągło, jego średnia prędkość wynosiłaby ponad 83 km/h, a ponieważ linia A kursuje mniej więcej 19 godzin na dobę, to prędkość ta rośnie do 105 km/h... bez postojów, tylko jazda :)

wysłane przez konjo  4

Lukas napisał(a):

> Autobus na A robi 2000 km dziennie????

Raczej coś koło 300, co nawet jakby przetrwał 25 dni bez odstawienia daje dopiero 7500, a tu jest jeszcze daleko do 25000 :)

Ps. Proszę rozdzielać cytat i odpis enterem.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez konjo  4

MC napisał(a):

> Już na ten temat pisałem że ten tytuł nie jest wg mnie nadany > obiektywine, pozatym cóż za tytuł kiedy walczy o niego aż trzech > (sic!) producentów no no.

Hmmm, tak - tylko zapominasz dodać, że to trzech najbardziej liczących się producentów na polskim rynku. Ile zeszło nowych SU, NL, no nawet V7k, a ile Citaro? Oczywiście to, że Volvo grubo odstało od innych to podstęp grubymi nićmi szyty... to, że wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że jest najmniej ekonomiczne i ma problemy z dobraniem skrzyń biegów też jest taką drobnostką. Grunt to jednynie słuszna linia.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez konjo  4

MC napisał(a):

> W ogóle cudownie będziemy mieli świetny konglomerat. ten sam > typ ale z czterech miast nie no w ogóle nie ma różnicy pomiędzy > B10MA ze Szczecina Swarzędza Bydgoszczy i Wrocławia. jak to na > reklamie POPa - To jest właśnie fajne :/

No tak... są to tak głębokie różnice, że pasażerowie i mechanicy nie poznają pojazdu. A czym się różnią polickie NG312 z pierwszej partii od tego szóstego? Przyciskami do otwierania drzwi, układem foteli? Rzeczywiście jest o co walczyć w porównaniu do niezrównanego Ik280.

> Czyli nic rewelacyjnego, ale o tym nasi miłośnicy MANów > przekonają się dopiero jak nim pojadą.

Ale Volvo 1996 w porównaniu do MANa 1996 to już rewelacja? Jakoś ucichły spekulacje na temat szyb i klimatyzacji. MANy NL202 miały być taki duszne, ciasne i mieć 3 biegowe skrzynie, zobaczymy jak będzie w B10L.

> przypuszczam że i O405GN jest wykonany lepiej niż NG272, ale > przyznaje się że tylko przypuszczam bo jeszcze Mercedesem nie > jechałem, choć się przymierzam od jakiegoś już czasu.

No to ładnie przekonujesz nas, że Mercedes jest lepszy, a tak naprawdę O405 nie jechałeś... No comment.

> Żeby tylko się okazało tak jak piszesz ze maja ZF a nie > Voith'a, bo na jakiejś niemieckiej stronie było że one Voith > Automatikgetriebe ausgerüstet würden. (zostały wyposażone w > automat Voith) i jeszcze żeby lepiej było to ten 3- biegowy

Opis w encyklopedii musi się chwilo opierać na nie w pełni potwierdzonych danych. Został przyjęty na podstawie zbliżonej serii dla Gdynii, zostanie uściślony i przeredagowany tak szybko jak to będzie możliwe. A swoją drogą ten 3-biegowy Voith plus MAN 2865 to całkiem fajny tandem. > Też coś tam było że nie 30 już a 25 bo jakas tam piątka poszła > gdzieś się kochać do jakiegoś miasta, SPAK kupił kolejne 5 to > by 20 zostawało.

No póki co wszystkie serwisy + PMTM milczą jakoby ktoś poza Szczecinem wciągnął B10L-SN12, no ale zawsze mogę się mylić.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez m32 (gość)

> > No tak... są to tak głębokie różnice, że pasażerowie i mechanicy > nie poznają pojazdu. A czym się różnią polickie NG312 z pierwszej > partii od tego szóstego? Przyciskami do otwierania drzwi, układem > foteli?

no tak dokładnie to róznia sie własnie tymi 2 ma zeczami :P

ale tak serio to co z tego ze 4 rózne miasta ?? inne obicie siedzen bedzie ;) a jak przemaluja to juz nie bedzie widac róznicy . I moge sie załozyc ze jezli odrazu przemaluja je na nasze barwy to nie bedzie wiadomo który z którego miasta jest ;)

A co do tego ze bada tez 3 dzwiowe to przypominam ze NL313 tez sa trzy dzwiowe a pomykały na 107 .Jak byłem w Berlinie to miałem okazje sie przejachac 3 dzrwiowa wersja 312 . Podstawowa róznica miedzy 4 a 3 dzwiowa wersja jest to ze 3 cie dzwi sa przesuniete sporo na srodek czesci B autobsu wiec wymiana pasazerów nie jest taka zała (ale to tylko moje zdanie ;) )

wysłane przez MC (gość)

konjo napisał(a):

> No tak... są to tak głębokie różnice, że pasażerowie i mechanicy > nie poznają pojazdu. A czym się różnią polickie NG312 z pierwszej > partii od tego szóstego? Przyciskami do otwierania drzwi, układem > foteli?

Rzeczywiście unifikacja taboru. Każdy z innej parafii. > Ale Volvo 1996 w porównaniu do MANa 1996 to już rewelacja? Jakoś > ucichły spekulacje na temat szyb i klimatyzacji. MANy NL202 miały

A jechałeś Volvo? I nie napisałem że Volvo z 96 to jest rewelacja.

> być taki duszne, ciasne i mieć 3 biegowe skrzynie, zobaczymy jak > będzie w B10L.

A nie mają skrzyń trzybiegowych ? Są duszne. Ciasnota zależy oczywiscie od linii.

> No to ładnie przekonujesz nas, że Mercedes jest lepszy, a tak > naprawdę O405 nie jechałeś... No comment.

Kolejny nie wie co oznacza przypuszczam.

> jak to będzie możliwe. A swoją drogą ten 3-biegowy Voith plus MAN > 2865 to całkiem fajny tandem.

A cóż to za jeden :>>> > No póki co wszystkie serwisy + PMTM milczą jakoby ktoś poza > Szczecinem wciągnął B10L-SN12, no ale zawsze mogę się mylić.

Ale czy tylko do Polski mogły zostać sprzedane?

wysłane przez konjo  4

MC napisał(a):

> Rzeczywiście unifikacja taboru. Każdy z innej parafii.

No rzeczywiście jak SPPK minimalnie odeszło od swojej linii to jest be. Jak SPAD chce wprowadzić trochę porządku to też jest źle. Ciekawa teoria. Domyślam się, że najlepiej by było jakby cudem spadło na nas 9x B10LA by Carrus. > > Ale Volvo 1996 w porównaniu do MANa 1996 to już rewelacja? Jakoś > > ucichły spekulacje na temat szyb i klimatyzacji. MANy NL202 miały > > A jechałeś Volvo? I nie napisałem że Volvo z 96 to jest rewelacja.

Nie jechałem, ale przeciwnicy MANa pierwsi otrąbili problemy zanim jeszcze dotarły na plac. Tym razem wśród miłośników Volvo zapanowała cisza jak makiem zasiał, nikt się nie odezwie i nie pochwali. Niebywałe. > > być taki duszne, ciasne i mieć 3 biegowe skrzynie, zobaczymy jak > > będzie w B10L. > > A nie mają skrzyń trzybiegowych ? Są duszne. Ciasnota zależy > oczywiscie od linii.

Domyślam się, że MANy są duszne. Otóż ja się jakoś nie udusiłem, zresztą jest to pojęcie względne, dla jednego MAN z klimatyzacją będzie duszny, a dla drugiego M11 będzie powiewem świeżości.

> > No to ładnie przekonujesz nas, że Mercedes jest lepszy, a tak > > naprawdę O405 nie jechałeś... No comment. > > Kolejny nie wie co oznacza przypuszczam.

Wiemy co znaczy przypuszczam. Tylko ja np. przypuszczam, że Volvo B10L-SN12 to gniot mimo, że nim nie jechałem. I co wobec takiego postawienia sprawy? Zakładasz z góry, że Mercedes jest lepszy, choć tego nie wiesz. > > jak to będzie możliwe. A swoją drogą ten 3-biegowy Voith plus MAN > > 2865 to całkiem fajny tandem. > > A cóż to za jeden :>>>

MAN D 2865 LUH 09 EURO 2 + VOITH D851.3, encyklopedia i strona SPAKu się kłania. :> > > No póki co wszystkie serwisy + PMTM milczą jakoby ktoś poza > > Szczecinem wciągnął B10L-SN12, no ale zawsze mogę się mylić. > > Ale czy tylko do Polski mogły zostać sprzedane?

Nie, ale chyba nie pojechały dalej na zachód? Polska wciągnęła prawie wszystkie NL202 i NG312. To w domyśle kto mógł kupić kolejne używki?

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez MC (gość)

konjo napisał(a):

> be. Jak SPAD chce wprowadzić trochę porządku to też jest źle. Ciekawa > teoria. Domyślam się, że najlepiej by było jakby cudem spadło na nas > 9x B10LA by Carrus.

Zgodnie z chęcią unifikacji taboru o której tak krzyczy Marcin to tak.

> Nie jechałem, ale przeciwnicy MANa pierwsi otrąbili problemy zanim > jeszcze dotarły na plac.

Bo wszyscy wiedzą co to za gnioty?...

> Tym razem wśród miłośników Volvo zapanowała > cisza jak makiem zasiał, nikt się nie odezwie i nie pochwali. > Niebywałe.

...a B10L w tej wersji nie zna nikt. > Domyślam się, że MANy są duszne. Otóż ja się jakoś nie udusiłem,

A Tobie nigdy nie było za ciepło wewnątrz MANidła

> zresztą jest to pojęcie względne, dla jednego MAN z klimatyzacją > będzie duszny, a dla drugiego M11 będzie powiewem świeżości.

MAN z klimatyzacjąnie będzie duszny jak będzie ona włączona i tylko o to chodzi.

> Wiemy co znaczy przypuszczam. Tylko ja np. przypuszczam, że Volvo > B10L-SN12 to gniot mimo, że nim nie jechałem. I co wobec takiego

Noi masz najzupełniejsze prawo przypuszczać że jest to gniot bo może rzeczywiście jest to gniot. Ja natomiast tej wersji B10L nie znam i nic nie chcę mówić. NGXX2 znam, wiem co to jest i wiem że nie jest to nic dobrego.

> postawienia sprawy? Zakładasz z góry, że Mercedes jest lepszy, choć > tego nie wiesz.

Coś z góry trzeba założyć... ;)

> MAN D 2865 LUH 09 EURO 2 + VOITH D851.3, encyklopedia i strona SPAKu > się kłania. :>

Niefajny tandem bo ma problemy na 84 z wjeżdzaniem. kopa na prostej ma przy ruszaniu ale szkoda że to nie jest czterobioegowa skrzynia - takimi NL202 też jeździłem i miały jeszcze lepszego kopa niż te co są.

> Nie, ale chyba nie pojechały dalej na zachód? Polska wciągnęła prawie > wszystkie NL202 i NG312. To w domyśle kto mógł kupić kolejne używki?

A pojechały gdzieś tam do niemiec. Nie chce mi sie szukać tego teraz ale 5 sztuk coś mi się kołącze że sprzedali.

wysłane przez konjo  4

MC napisał(a):

> konjo napisał(a):

> > be. Jak SPAD chce wprowadzić trochę porządku to też jest źle. Ciekawa > > teoria. Domyślam się, że najlepiej by było jakby cudem spadło na nas > > 9x B10LA by Carrus. > > Zgodnie z chęcią unifikacji taboru o której tak krzyczy Marcin to tak.

Ale przyjmij do wiadomości, że wsółpraca z Volvo się skończyła w 1998 roku. Gdyby nie koniec NL202 w BVG to prawdopodobnie mogłoby się i te nowe B10L nie pojawić. Skoro ma być taka unifikacja to dlaczego Volvo nie stanęło do żadnego przetargu? Podjęto współpracę z MANem i z Solarisem i ta jest kontynuowana. Ponieważ Solarów nikt nie sprzedaje używanych kupowane są MANy, jednak przy nówce mają dużą szanse wygrać. I to by było na tyle, jeśli chcesz wiedzieć to słyszałem od kierowców, że to właśnie załoga oprotestowała O405N bo nie chcieli kolejnego zróżnicowania taboru. Wywalczyli NG272 i ok, jest zgodność, jest nowa dostawa, są pierwsze niskie przeguby. > > Nie jechałem, ale przeciwnicy MANa pierwsi otrąbili problemy zanim > > jeszcze dotarły na plac. > > Bo wszyscy wiedzą co to za gnioty?...

Ja nie wiem... Mają wyższą awaryjność od stosownych generacyjnie Volvo? Pasażerowie są nieszczęśliwi? Spółki które odnowi tabor płaczą? Nie - to głównie mała grupka osób jest z tego powodu najbardziej niezadowolona. > > Domyślam się, że MANy są duszne. Otóż ja się jakoś nie udusiłem, > > A Tobie nigdy nie było za ciepło wewnątrz MANidła

Niestety, nawet się starałem zgrzać w NL202, ale mi nie wyszło mimo upalnego lata... jest ok i nawet z pewnych względów powiem coś kontrowersyjnego: są przypadki, że wolę berlińczyka od NL223, bo kilka rzeczy mi się podoba. > > zresztą jest to pojęcie względne, dla jednego MAN z klimatyzacją > > będzie duszny, a dla drugiego M11 będzie powiewem świeżości. > > MAN z klimatyzacjąnie będzie duszny jak będzie ona włączona i tylko o > to chodzi.

Volvo nie będzie duszne jak klimatyzacja będzie włączona. Taki sam argument. Tylko, że nowe pojazdy mają małe uchylne okienka od dawna i to żadna nowość. No chyba, że porównujemy wyższość 15 letniego Ikara z 8 letnim MANem. > > postawienia sprawy? Zakładasz z góry, że Mercedes jest lepszy, choć > > tego nie wiesz. > > Coś z góry trzeba założyć... ;)

Hmmm... > > MAN D 2865 LUH 09 EURO 2 + VOITH D851.3, encyklopedia i strona SPAKu > > się kłania. :> > > Niefajny tandem bo ma problemy na 84 z wjeżdzaniem. kopa na prostej ma > przy ruszaniu ale szkoda że to nie jest czterobioegowa skrzynia - > takimi NL202 też jeździłem i miały jeszcze lepszego kopa niż te co są.

Linia 84 nie jest jedynym wyznacznikiem... no ale jeśli już to i M11 ma problemy. Pytanie czy kierowcy chce się zrzucić bieg, bo z doświadczenia nie widzę, żeby 260 konny autobus nie mógł się wdrapać na górę... Przy takich założeniach to co mają kupować w prawdziwych górach? > > Nie, ale chyba nie pojechały dalej na zachód? Polska wciągnęła prawie > > wszystkie NL202 i NG312. To w domyśle kto mógł kupić kolejne używki? > > A pojechały gdzieś tam do niemiec. Nie chce mi sie szukać tego teraz > ale 5 sztuk coś mi się kołącze że sprzedali.

To poszukaj i sprawa będzie jasna.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

> Domyślam się, że najlepiej by było jakby cudem spadło na nas > 9x B10LA by Carrus.

Nie - 9x B10MA by Carrus, najlepiej rocznik 1993 - zeby mozna bylo mimo wszystko narzekac, ze stare i zlomowe ;-)

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez m21 (gość)

Phobos napisał(a):

> Nie - 9x B10MA by Carrus, najlepiej rocznik 1993 - zeby mozna bylo mimo > wszystko narzekac, ze stare i zlomowe ;-)

to moze scanie 113 ze stokcholmu odrazu co :>

wysłane przez butthead (gość)

konjo napisał(a):

> > No póki co wszystkie serwisy + PMTM milczą jakoby ktoś poza > Szczecinem wciągnął B10L-SN12, no ale zawsze mogę się mylić.

W Polsce raczej nie ma. Zauważylibyśmy ;)

Wielka szkoda, że dane na TWB do waszych autobusów wpisują przypadkowe osoby z pozostałej części kraju (np. ja :P) - znacznie trudniej ogarnąć informacje z iluś różnych serwisów, notatek i postów :(

Biorąc pod uwagę, że z 10 czterodrzwiowych MAN-ów z BVG 6 sztuk jest w PKM Sosnowiec, a 4 w SPPK, to ciekawi mnie, skąd będą te dwa kolejne. No chyba, że w Berlinie mają jeszcze coś zachomikowane.

wysłane przez Phobos 17

> Biorąc pod uwagę, że z 10 czterodrzwiowych MAN-ów z BVG 6 sztuk > jest w PKM Sosnowiec, a 4 w SPPK, to ciekawi mnie, skąd będą te dwa > kolejne. No chyba, że w Berlinie mają jeszcze coś zachomikowane.

A kto powiedzial, ze z Berlina beda akurat 4-drzwiowe?

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez butthead (gość)

Phobos napisał(a):

> A kto powiedzial, ze z Berlina beda akurat 4-drzwiowe?

Oczywiscie nikt, ale czterodrzwiowy przegub w Niemczech to rodzynek. Dotychczas jedynie w Berlinie widzialem.

wysłane przez Phobos 17

> Oczywiscie nikt, ale czterodrzwiowy przegub w Niemczech to rodzynek. > Dotychczas jedynie w Berlinie widzialem.

Ja rowniez, ale jakby nie patrzec to duzy kraj, wiec jest prawie pewne, ze nie wiemy wszystkiego :-)

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Phobos 17

> Biorąc pod uwagę, że z 10 czterodrzwiowych MAN-ów z BVG 6 sztuk > jest w PKM Sosnowiec, a 4 w SPPK, to ciekawi mnie, skąd będą te dwa > kolejne. No chyba, że w Berlinie mają jeszcze coś zachomikowane.

No i już jasne - przynajmniej jeden (więc pewnie i drugi) 4-drzwiowiec jest z Cottbus :-)

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez butthead (gość)

MC napisał(a):

> Mając porównanie Lion's City i > Citaro to to drugie bije MANa na łeb.

A co to ma do rzeczy, skoro kupowane są wozy drugiej generacji, a nie trzeciej? I tym bardziej, że MAN NG/NLxx2 jest w pewnym stopniu zunifikowany z MB O405N/GN? O405GN w Jaworznie psują się dokładnie tak samo, jako MAN-y. Nie wiem, czym tu się zachwycać.

wysłane przez MC (gość)

butthead napisał(a):

> stopniu zunifikowany z MB O405N/GN? O405GN w Jaworznie psują się > dokładnie tak samo, jako MAN-y. Nie wiem, czym tu się zachwycać.

OK to teraz powiedz to tym którzy tutaj są nie wiem jak ale oślepieni wyrobami marki MAN. 50% administratorów jest zakochanych w nich z czego jeden fanatyk. Drugi ma wiedzę na ich temat ale pierwszy nie a krzyczy ze są cudowne tak żeby go w Sadach słyszeli.

wysłane przez Phobos 17

> OK to teraz powiedz to tym którzy tutaj są nie wiem jak ale > oślepieni wyrobami marki MAN. 50% administratorów jest zakochanych > w nich z czego jeden fanatyk. Drugi ma wiedzę na ich temat ale > pierwszy nie a krzyczy ze są cudowne tak żeby go w Sadach słyszeli.

O! O o kim tu mowa? Z tego co ja widze, to nie ma tu chyba fanatykow MANa, ale jest jeden fanatyczny przeciwnik MANa...

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MC (gość)

Phobos napisał(a):

> O! O o kim tu mowa? Z tego co ja widze, to nie ma tu chyba fanatykow > MANa, ale jest jeden fanatyczny przeciwnik MANa...

O tobie Marcinku o tobie. Wiedza twoja w zakresie MANów jak łatwo to wynaleźć jest szczątkowa, a puszysz się że są to wspaniałe autobusy i jak ja w ogóle mogę na nie najeżdżać. Mogę bo nie są dobre. Inne są zdecydowanie lepsze.

wysłane przez Phobos 17

> O tobie Marcinku o tobie. Wiedza twoja w zakresie MANów jak łatwo to > wynaleźć jest szczątkowa, a puszysz się że są to wspaniałe autobusy i > jak ja w ogóle mogę na nie najeżdżać. Mogę bo nie są dobre. Inne są > zdecydowanie lepsze.

Ale czy ja gdziekolwiek napisalem "jestem ekspertem autobusowym"? Nie. Ale Tobie juz nie raz na tym forum udowodniono, ze jestes w bledzie, a twierdzisz, ze takim ekspertem jestes.

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez butthead (gość)

MC napisał(a):

> OK to teraz powiedz to tym którzy tutaj są nie wiem jak ale > oślepieni wyrobami marki MAN.

Na kilkadziesiat autobusow uzywanych zakupionych w minionym roku przez GOP-owskich przewoznikow dominujaca wiekszosc z nich to MAN-y. Cos w tym chyba jest, prawda? Nie jestem jakims fanatykiem autobusow tej firmy (i zgodze sie z tym, ze berlinskie Citaro jest po prostu odlotowe), ale jednak mimo podobienstwa autobusow obu marek skads sie musi brac tendencja do rozszarpywania MAN-ow. Merce w BVG stoja.

wysłane przez MC (gość)

butthead napisał(a):

> Na kilkadziesiat autobusow uzywanych zakupionych w minionym roku > przez GOP-owskich przewoznikow dominujaca wiekszosc z nich to MAN-y. > Cos w tym chyba jest, prawda?

Może lepszy serwis? Mercedesy nie są u nas popularne, ale nie mogę powiedzieć że są złe.

> Nie jestem jakims fanatykiem autobusow > tej firmy (i zgodze sie z tym, ze berlinskie Citaro jest po prostu > odlotowe),

No więc właśnie. zarzucają mi ciągłe krytykowanie MANa i gloryfikację Volvo. A tymczasem owszem Volvo lubię, ale obiektywnie oceniam też pozostałe autobusy. i MAN wypada lepiej tylko od Solarisa. nawet Iveco bije mana na łeb, bo ma całąpodłogę płaską kopa o jakim man nawet ze zmałpowanym ukłądem przeniesienia napędu z Solarisa może pomarzyć i żadnych wspinaczek na siedzenia na końcu, bo na końcu jest tylko i wyłącznie silnik.

wysłane przez butthead (gość)

MC napisał(a):

> Może lepszy serwis? Mercedesy nie są u nas popularne, ale nie mogę > powiedzieć że są złe.

No jest serwis w Czeladzi ;) Ale tez i opinie jakie zewszad mozna uslyszec sa takie, ze MAN jest dobrym wozem jesli chodzi o ciagniecie na uzywkach.

> i żadnych wspinaczek na siedzenia na końcu, bo na końcu > jest tylko i wyłącznie silnik.

Nie sposob nie przyznac racji, alpinarium w NL2x3 to jest porazka na calego.

wysłane przez Phobos 17

> A tymczasem owszem Volvo lubię, ale obiektywnie oceniam też > pozostałe autobusy.

Obiektywnosc w twoim wykonaniu: - najlepsze sa autobusy duszne - najlepsze sa autobusy najbardziej paliwochlonne

mam wymieniac dalej?

Zapomialem - jestes jepszy od calego sztabu wyksztalconych ekspertow i menadzerow, tworzacych jury Bus of the Year...

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MAN756 23

MC napisał(a):

> No więc właśnie. zarzucają mi ciągłe krytykowanie MANa i gloryfikację > Volvo. A tymczasem owszem Volvo lubię, ale obiektywnie oceniam też > pozostałe autobusy.

Czytając wszystkie twoje posty mam wrażenie, że akurat odnośnie Mana twoja ocena w cale nie jest obiektywna. Co więcej wyglada to tak jakbyś był wściekłym wrogiem tej marki autobusów.Powiem tak, Many 3 generacji ze względu na dużą ilośc elektroniki, czasami sprawiają duże kłopoty. Ale ta wada akurat dotyczy wszystkich producentów autobusów najnowszych generacji solaris, mercedes czy volvo.Natomiast Many 2 generacji tzn. NL 222 NG 312 Ng 272 uważane są za bardzo udane autobusy ze względu na mała awaryjnośc elektroniki, która nie jest zbyt mocno rozbudowana,oraz na wiekszą trwałośc zawieszenia.Rozmawiałem z kilkoma kierowcami, którzy jeżdzą na codzień tymi autobusami i bardzo je sobie chwalą.Mogę jeszcze zrozumieć twoją niechęć do manów 3 generacji natomiast niewiem dlaczego Man NG 272 wg ciebie jest zły. Czy mógłbyś podać jakieś merytoryczne argumenty, które przemawiają na niekorzyśc tych wozów? Tylko proszę cie o rzeczową odpowiedż a nie argumenty wstylu bo w manie jest duszno i takie tam bzdety.

wysłane przez m31 (gość)

Merce w BVG stoja.

Nie bój sie jeszcze zaczna sie ruszac . Np gdańsk kupuje merce a nie many ;)

wysłane przez Administracja 0

m31 napisał(a):

> Merce w BVG stoja. > > Nie bój sie jeszcze zaczna sie ruszac . Np gdańsk kupuje merce a nie > many ;) >

A gdzie oznaczenie cytatu? Prosimy się przyłożyć do pisania, bo za chwilę skończy się to urlopem.

wysłane przez m31 (gość)

Administracja napisał(a):

> > A gdzie oznaczenie cytatu? Prosimy się przyłożyć do pisania, bo za chwilę > skończy się to urlopem.

Za duzo mi sie wycieło sorki .

wysłane przez MQ ?

MC napisał(a):

> Maciek się wyciszonym silnikiem podnieca

Ja nie wiem, czy opisanie faktów to podniecanie się.

wysłane przez Piotr

po pierwsze świetna wiadomość! i tak jak napisał Phobos byłoby super jakby niska podłoga pojawiła się na A i B :) te z 3 drzwiami można dać na E ;), a tak przykładowo wygląda NG272 :

http://fotogalerie.pl/fotka/2533721128178108550;jsessionid=FE6A760E2418FBD218DB714983CE7F77

wrzucajce linki innych przykładów ;)

wysłane przez Phobos 17

> po pierwsze świetna wiadomość! i tak jak napisał Phobos > byłoby super jakby niska podłoga pojawiła się na A i B :)

Byle na stałe, na brygady calodzienne. W koncu jakas stala komunikacja niskopodłogowa między prawo i lewobrzeżem.

> a tak przykładowo wygląda > NG272 :

Ależ chyba wszyscy wiedzą jak wyglada NG272 :-P

> wrzucajce linki innych przykładów ;)

Nie trzeba. Już wkrótce tylko u nas zdjęcia tych autobusów, które do nas przyjada :-)

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez vilq (gość)

Piotr napisał(a):

> po pierwsze świetna wiadomość! i tak jak napisał Phobos > byłoby super jakby niska podłoga pojawiła się na A i B :) te > z 3 drzwiami można dać na E ;), a tak przykładowo wygląda > NG272 : > > http://fotogalerie.pl/fotka/2533721128178108550;jsessionid=FE6A760E2418FBD218DB714983CE7F77 > > wrzucajce linki innych przhttp://komunikacja.mojpiotrkow.pl/ra13.htmlykładów ;)

wysłane przez vilq (gość)

vilq napisał(a):

> Piotr napisał(a):

> > po pierwsze świetna wiadomość! i tak jak napisał Phobos > > byłoby super jakby niska podłoga pojawiła się na A i B :) te > > z 3 drzwiami można dać na E ;), a tak przykładowo wygląda > > NG272 : > > > > http://fotogalerie.pl/fotka/2533721128178108550;jsessionid=FE6A760E2418FBD218DB714983CE7F77 > > > > wrzucajce linki innych http://komunikacja.mojpiotrkow.pl/ra13.html przepraszam adminow za tamten post

wysłane przez Administracja 0

> przepraszam adminow > za tamten post

A za cytaty w tym? :-/

wysłane przez LLUZNIAK

> ...a tak przykładowo wygląda > NG272...

A nie lepiej skorzystać z tej galerii?: http://www.mkm.szczecin.pl/galeria.php?type=25

Mimo wszystko twierdzę, że dla ciekawskich najlepszym wyjściem jest przejechanie się którymś berlińczykiem kupionym przez SPPK :>

--- I wish I were...

wysłane przez Piotr

LLUZNIAK napisał(a):

> Mimo wszystko twierdzę, że dla ciekawskich najlepszym wyjściem > jest przejechanie się którymś berlińczykiem kupionym przez SPPK > :>

ale Police mają MANy NG312, a tak właściwie jaka jest różnica? między 312, a 272?

wysłane przez Phobos 17

> ale Police mają MANy NG312, a tak właściwie jaka jest różnica? > między 312, a 272?

Moc silnika - 310 lub 270 KM Zreszta niektorzy poznaniacy upieraja sie, ze polickie 749-754 to tez NG272 :)

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> Moc silnika - 310 lub 270 KM > Zreszta niektorzy poznaniacy upieraja sie, ze polickie 749-754 to > tez NG272 :)

MAN i jego enigmatyczne oznaczenia :/. No, ale nie marudzę :D. Skoro busy będą z różnych miast to i rózne malowanie...Oby w SPADzie nie zabrakło białej, bordowej i granatowej farby ;).

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Oby w SPADzie nie > zabrakło białej, bordowej i granatowej farby ;).

A jak zabraknie to będzie kilka nowych propozycji nowych barw zakładowych coś a`la MZK :)

wysłane przez Piotr

Maciek napisał(a):

> A jak zabraknie to będzie kilka nowych propozycji nowych barw > zakładowych coś a`la MZK :)

MZK niech już lepiej nic nie proponuje i zmieni plastyka ;). Mnie trochę martwi, że w SPADzie ciągle pełno M11 :( i po takich przegubowych zakupach nie tak szybko zostaną zakupione solówki...

wysłane przez Miłośnik komunikacji (gość)

Tak sobie czytam tę waszą dyskusję (i inne też) i rzygać się chce. Tak naprawdę poza Panem Kubieniem, Stefanowiczem, Torwidem i paroma innymi, których nie wymienię mam wrażenie, że komunikacją miejską interesują się sami maruderzy. Ludzie!

Czy nie widzicie, że komunikacja miejska w Szczecinie pada? Nie ma kasy na tabor, linie są obciążone, układ sieci nie zmienia sie od wielu lat. Każdy zakup autobusu, który jest młodszy i sprawniejszy od tego co mamy powinien być powodem do radości a nie przyczyną narzekań. Podziwiam Pana Sołtysiaka i Putiatyckiego, którzy mimo braku kasy i wielkiem nieprzychylności władz miasta starają się jak mogą by odmłodzić tabor. Tak na serio to czy jest to Man, Volvo czy inna marka jest najmniej ważne. Najważniejsze jest to, że będzie czym dojechać do pracy czy szkoły. Bo tak naprawdę to dzięki nim a nie miastu nie musicie jeszcze łazić na piechotę.

wysłane przez konjo  4

Miłośnik komunikacji napisał(a):

> Tak sobie czytam tę waszą dyskusję (i inne też) i rzygać się > chce.

Ładnie nam się Pan przedstawił...

> Czy nie widzicie, że komunikacja miejska w Szczecinie pada? > Nie ma kasy na tabor, linie są obciążone, układ sieci nie > zmienia sie od wielu lat. Każdy zakup autobusu, który jest > młodszy i sprawniejszy od tego co mamy powinien być powodem > do radości a nie przyczyną narzekań.

No widzimy to wszystko, a nawet zostało to gruntownie przedyskutowane w blisko 1000 wątków i 10000 wypowiedzi. Niestety mimo usilnych starań temat wojny Volvo vs. MAN/Solaris będzie tu chyba powtarzał. I niestety wszelkie tematy unifikacji taboru i zakupów nowych czy to używanych pojazdów będą tutaj budziły kontrowersje.

Ps. Przepraszam za błąd małe zamieszanie w usuniętym poście poniżej.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

> Każdy zakup autobusu, który jest > młodszy i sprawniejszy od tego co mamy powinien być powodem > do radości a nie przyczyną narzekań.

No właśnie... Darowanemu (no prawie) koniowi nie zagląda się w zęby.

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez t105n  49

Miłośnik komunikacji napisał(a):

> Tak na serio to czy jest to Man, Volvo czy inna marka jest > najmniej ważne.

A nawet pojawiła się koncepcja, żeby kupować najtańsze co jest na rynku, ale w dużej ilości (mam na myśli znienawidzonego przez wielu Jelcza), zajeździć go przez 8 lat, a potem wywalać go na złom i kupować kolejne.

wysłane przez m31 (gość)

> > A nawet pojawiła się koncepcja, żeby kupować najtańsze co jest > na rynku, ale w dużej ilości (mam na myśli znienawidzonego > przez wielu Jelcza), zajeździć go przez 8 lat, a potem wywalać > go na złom i kupować kolejne.

no i nawet jesli tak by było to co . Ludzie dobrze zostało napisane nasze KM umiera i nie mozemy sobie pozwolic na wybrzydzanie . Rozwazania któa marka jest lepsza wnaszej sytuacji jest smieszna (w sensie ze jedmy sie podba volvo 2 giemu man 3 ciemu solaris) .

wysłane przez t105n  49

m31 napisał(a):

> no i nawet jesli tak by było to co.

Chodziło mi o to, że to wcale nie jest taka głupia koncepcja. Mielibyśmy niską średnią wieku pojazdów, a ponadto części do Jelcza są o wiele wiele tańsze niż do Volvo czy MANa

wysłane przez m31 (gość)

t105n napisał(a):

. > > Chodziło mi o to, że to wcale nie jest taka głupia koncepcja. > Mielibyśmy niską średnią wieku pojazdów, a ponadto części do Jelcza > są o wiele wiele tańsze niż do Volvo czy MANa

A to przepraszam zzle zrozumiałem .

wysłane przez mmm

Miłośnik komunikacji napisał(a):

> Tak sobie czytam tę waszą dyskusję (i inne też) i rzygać się > chce...

W koncu jakiś rozsądny głos. Ile można pisac o wyższości jednej marki autobusów nad inną. Z za grobu bedziecie sie jeszcze o to kłócić. Przy obecnym beznadziejnym stanie szczecińskiej KM, to jak na razie jedyne dobre rozwiązanie. Wystarczyło, że spółki podpisały umowy na trzy miesiące i już zaczynaja kupować. Aż boje sie co by było gdyby przetarg był na 10 lat.

wysłane przez Phobos 17

> Aż > boje sie co by było gdyby przetarg był na 10 lat.

To chyba jakies niedopatrzenie z Twojej strony? ;-) Bo przeciez jakby mieli umowy na 10 lat, to mieliby gwarancje finansowe na 10 lat. Mogliby więc wziąść spore kredyty na zakup większej partii fabrycznie nowego taboru :-)

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez mmm

Phobos napisał(a):

> ;-) Bo przeciez > jakby mieli umowy na 10 lat, to mieliby gwarancje finansowe na 10 > lat. Mogliby więc wziąść spore kredyty na zakup większej partii > fabrycznie nowego taboru :-)

Jeżeli umowa 3-miesiące = 9 uzywanych przegubów lub 5 solówek + opcja na kolejne 5, to z umową na 10 lat nie opędzilibysmy sie od nowych niskopodłogowców i to najleszych producenów. Dla kazdego wg uznania. Volvo i Mercedesy dla MC, MAN-y dla Ciebie i mkubnia, Scanie dla m31 :-)

wysłane przez Phobos 17

> Jeżeli umowa 3-miesiące = 9 uzywanych przegubów

Ja sie jednak zastanawiam, czy oni to na kretyt wzieli, czy w jakis leasing czy moze ze srodkow wlasnych...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez m31 (gość)

mmm napisał(a):

> Scanie dla m31 :-)

To jak juz scanie dla mnie to ja porosze jednak onami city ;) .Ja zartowałem z tymi 113 jak widze ich zdj to az mi sie słąbo robie jak tam o autobusy nie dbaja .

wysłane przez 105ngs (gość)

Miłośnik komunikacji napisał(a):

> Każdy zakup autobusu, który jest > młodszy i sprawniejszy od tego co mamy powinien być powodem > do radości a nie przyczyną narzekań.

Zgadzam się. Tylko jeszcze żeby to miało ręce i nogi. Bo coś mi się wydaje, że za niedługo możemy być świadkami cudów w rodzaju 5-cio minutowe postoje na przystankach, bo Dąbie akurat wysłało na któregoś pośpiecha trzydrzwiowego MANa. No i szkoda, że czterodrzwiowe są tylko dwa - wyjdzie na to, że trzydrzwiowych będzie za dużo, a tych "normalnych" za mało. Bo tak naprawdę to nie ma za wielu linii, na których trzydrzwiowiec nie powodowałby kłopotów, a na pozostałe linie dwie sztuki to trochę mało. Oczywiście bezdyskusyjna jest też sprawa malowania - nie ma mowy o pozostawieniu starych barw. Tak więc, zakupy używanych autobusów są zjawiskiem jak najbardziej pozytywnym. Trzeba tylko dbać o to, żeby te autobusy nie powodowały swoim pojawieniem się żadnych dodatkowych utrudnień zarówno dla pasażerów, jak i spółek eksploatujących je. W końcu to zakup na ładnych parę lat. Ile było (i nadal jest np. na 107) problemów z drzwiami na fotokomórkę w "berlińczykach" ? Sam uczestniczyłem w sytuacji, kiedy 107 zwyczajnie nie pojechało w trasę z powodu zbyt dużego tłoku i niemożności zamknięcia drzwi. A teraz już jest po fakcie, bo autobusy zostały kupione i gdzieś przecież muszą jeździć. Oby z NG272 nie było żadnych kłopotów.