Forum

Tramwaje też z Berlina

Pojawiają się kolejne elementy układanki pt. "używany tabor z Zachodu". Plotki o zakupie od BVG Berlin używanych tramwajów krążą wśród miłośników od pewnego czasu. Dziś możemy powiedzieć na ten temat nieco więcej.

wysłane przez Piotr

Rewelacja :) jak wypali to pozbywamy się 102Na;). Takie tramwaje będą w Szczecinie na pewno dłużej niż 15 lat hmmm pewnie 25 ;)... na parę lat miały być helmuty, a cały czas pomykają po mieście :). Tylko ta cena...trochę dużo :(. Ciekawe skąd wezmą ponad 20mln? Zbliżają się wybory, może Jurczyk da na tramy? ;) ma się rozumieć z naszej kasy-podatników ;).

wysłane przez Wojtek 24

Piotr napisał(a):

> Rewelacja :) jak wypali to pozbywamy się 102Na;).

Nie zapominaj o GT6. I o tym, że Golęcin ma większe problemy taborowe. Prawdopodobnie ta zajezdnia przejmie większą ilość wozów.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> Rewelacja :) jak wypali to pozbywamy się 102Na;). Takie > tramwaje będą w Szczecinie na pewno dłużej niż 15 lat hmmm > pewnie 25 ;)... > Tylko ta cena...trochę dużo :(. > Ciekawe skąd wezmą ponad 20mln?

No właśnie jak już wydaje się takie pieniądze, to lepiej (moim zdaniem) kupić 4 lub 5 nowych niskopodłogowców. Nie wierzę, że cena wyniesie 1,1 mln za sztukę, bo trzeba doliczyć do tego koszt naprawy wspomnianych okablowań. Mi niezbyt się to podoba, ale to tylko moje skromne zdanie ;).

wysłane przez MQ ?

Grzesq napisał(a):

> No właśnie jak już wydaje się takie pieniądze, to lepiej (moim > zdaniem) kupić 4 lub 5 nowych niskopodłogowców.

Tylko, że dokładnie wszystkie stodwójki nadają się na złom. 4 lub 5 niskopodłogowców polepszy stan szczecińskich tramwajów podobnie, jak te sześć doczep do bulw, czyli prawie w ogóle.

wysłane przez Mareczek 5

mkubien napisał(a):

> Tylko, że dokładnie wszystkie stodwójki nadają się na złom.

Oj, wyolbrzymiasz. Problem polega na tym, ze nasi mechanicy nie umia odpowiednio dbac o te wagony i sa one dobijane na miescie. Nawet glupia obrecz, ktora jest jojem i "chrupocze" moze przyczynic sie do wielu potencjalnych awarii. Jeszcze z 4 lata temu nasze 102jki byly najlepsze w Polsce, jezeli chodzi o stan techniczny. Aktualnie stan sie pogorszyl, jednakze wagony wciaz sa dosc dobrym stanie, pomimo pojawienia sie rdzy i wycierania sie farby na pudle. Nie ukrywam, ze podejscie kierownika Tamma do tych wagonow jest rowniez negatywne i zamiast wyslac wagony na CW, mecza sie na miescie.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> Oj, wyolbrzymiasz.

Ehe, wszyscy dostrzegają, że to złom na kółkach, a Ty nie?

> Nawet glupia obrecz, ktora jest jojem i "chrupocze" moze > przyczynic sie do wielu potencjalnych awarii.

A masz jakiś sposób na to, żeby się obręcze nie robiły jajowate?

> Jeszcze z 4 lata temu > nasze 102jki byly najlepsze w Polsce, jezeli chodzi o stan > techniczny.

Hehe, opowiedz to kierownikowi Pogodna.

> zamiast wyslac wagony na CW, mecza > sie na miescie.

No dziiiiwne. Trudno, żeby wysyłać na CW coś, co nadaje się tylko na złomowisko. Już lepiej robić stopiątki.

wysłane przez Mareczek 5

mkubien napisał(a):

> Ehe, wszyscy dostrzegają, że to złom na kółkach, a Ty nie?

Skoro wszyscy maja takie podejscie, a nie patrza na to ze strony technicznej tylko ogolnej to co sie dziwisz?

> A masz jakiś sposób na to, żeby się obręcze nie robiły jajowate?

Nie, ale mozna zapobiec aby te jaja nie jezdzily i je wymieniac.

> > Jeszcze z 4 lata temu > > nasze 102jki byly najlepsze w Polsce, jezeli chodzi o stan > > techniczny. > > Hehe, opowiedz to kierownikowi Pogodna.

Z checia, a to ze potem Niemierzyn pokazal na co ich stac to juz inna bajka.

> > zamiast wyslac wagony na CW, mecza > > sie na miescie. > > No dziiiiwne. Trudno, żeby wysyłać na CW coś, co nadaje się tylko na > złomowisko. Już lepiej robić stopiątki.

Ktore sa w gorszym stanie niz niektore 102jki. Po drugie nie wiem czy zauwazyles, ale 102jki sa cenne - zabieraja 50% osob wiecej niz solo 105tka a maja placone jak za solowke. I co lepiej zrobic? 102jke czy 105tke? Ekonomia sie klania.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> Skoro wszyscy maja takie podejscie, a nie patrza na to ze strony > technicznej tylko ogolnej to co sie dziwisz?

A to nie przypadkiem nie z owej "strony technicznej" wynika, że ich stan jest fatalny?

> Nie, ale mozna zapobiec aby te jaja nie jezdzily i je wymieniac.

Mhmmm. Już sobie wyobrażam te masowe zjazdy z linii, bo motorniczy zahamował na śliskiej szynie i się zrobiło jajo.

> Z checia, a to ze potem Niemierzyn pokazal na co ich stac to juz inna > bajka.

Bardzo Cię proszę, nie wmawiaj mi i innym, że przez cztery lata z wagonów w idealnym stanie technicznym zrobiły się nagle złomy. Traktowanie ich na Niemierzynie na pewno jest jednym z czynników, który skrócił ich żywotność, ale zdaje się Ty ciągle zapominasz, że 102Na nie należy do jakichś niesamowicie trwałych konstrukcji. Najlepszy dowód jest taki, że Szczecin jako jedno z niewielu miast jeszcze je eksploatuje.

> Ktore sa w gorszym stanie niz niektore 102jki. Po drugie nie wiem czy > zauwazyles, ale 102jki sa cenne - zabieraja 50% osob wiecej niz solo > 105tka a maja placone jak za solowke. I co lepiej zrobic? 102jke czy > 105tke? Ekonomia sie klania.

Nie, nie podałeś prawidłowej odpowiedzi. Brzmi ona: lepiej wymienić przeguby na przeguby. Na pewno nie można nazwać podejściem ekonomicznym remontu kapitalnego wagonu, który za kilka lat pójdzie na złom. Raczej niegospodarnością. Nie zapominaj, że co byś tej stodwójce nie zrobił, ona w dalszym ciągu będzie miała 35 lat.

wysłane przez Mareczek 5

mkubien napisał(a):

> A to nie przypadkiem nie z owej "strony technicznej" wynika, że ich > stan jest fatalny?

Gdyby byl fatalny, to te wagony nie maja prawa jezdzic. A jezdza!

> Mhmmm. Już sobie wyobrażam te masowe zjazdy z linii, bo motorniczy > zahamował na śliskiej szynie i się zrobiło jajo.

Jajo tak szybko nie powstaje. Trzeba po prostu odpowiednio wczesnie wymienic obrecz, a nie jezdzic, az posypie sie caly wozow i stanie pol miasta bo sie 102jka rozkraczyla.

> Bardzo Cię proszę, nie wmawiaj mi i innym, że przez cztery lata z wagonów > w idealnym stanie technicznym zrobiły się nagle złomy.

Czy ja pisze, ze byly w stanie idealnym? Pisze, ze byly najlepszymi wozami (jako ogol) w Polsce z tej serii.

> Najlepszy dowód jest taki, że > Szczecin jako jedno z niewielu miast jeszcze je eksploatuje.

We Wroclawiu jezdzi tego ponad 60 sztuk. W GOPie tez sobie radza, a u nas nie da sie?

> Nie, nie podałeś prawidłowej odpowiedzi. Brzmi ona: lepiej wymienić > przeguby na przeguby.

Tia, a rozsypujace sie 105tki beda dalej smigac po miescie i je dobijac :/ Szkoda, ze nikt nie widzi takiego podejscia aby skasowac 20 najgorszych wozow, a nie wszystkie 20 102jek. Mozliwe, ze duza czesc 102jek poszlaby do piachu, ale pewnie znalazlo by sie pare wagonow, ktore moglyby spokojnie jeszcze te pare latek pojezdzic.

> Na pewno nie można nazwać podejściem ekonomicznym > remontu kapitalnego wagonu, który za kilka lat pójdzie na złom.

Skoro robimy kapitalne, tzn. ze wagon jeszcze troche pojezdzi. Skad wiesz co bedzie za kilka lat? Wrozka raczej nie jestes.

> Nie zapominaj, że co byś tej stodwójce nie zrobił, ona > w dalszym ciągu będzie miała 35 lat.

Tak samo jak reszta naszego taboru. Nie zapomnij ze mialy one remont generalny 10 lat temu i stan pudla nadal jest bardzo dobry, wiec w przypadku kolejnego remontu odpala wymiana pudla (ewentualnie drobne poprawki w "czulych" miejscach).

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> Gdyby byl fatalny, to te wagony nie maja prawa jezdzic. A jezdza!

Polickie Ikarusy i Jelcze też jeżdżą. I powiedz mi, że ich stan nie jest fatalny.

> Jajo tak szybko nie powstaje.

Nieee, no skąd.

> Trzeba po prostu odpowiednio wczesnie > wymienic obrecz, a nie jezdzic, az posypie sie caly wozow i stanie pol > miasta bo sie 102jka rozkraczyla.

Tak to może było za Niemierzyna.

> Czy ja pisze, ze byly w stanie idealnym? Pisze, ze byly najlepszymi wozami > (jako ogol) w Polsce z tej serii.

Nie miałem przyjemności (wątpliwej) korzystania ze stodwójek w innych miastach, więc nie będę się z Tobą spierał.

> We Wroclawiu jezdzi tego ponad 60 sztuk. W GOPie tez sobie radza, a u nas > nie da sie?

A np. w takim Krakowie już nie jeżdżą. Gorsze były, czy co?

> Tia, a rozsypujace sie 105tki beda dalej smigac po miescie i je dobijac :/ > Szkoda, ze nikt nie widzi takiego podejscia aby skasowac 20 najgorszych > wozow, a nie wszystkie 20 102jek.

Ależ oczywiście, że zostanie skasowane 20 najgorszych wozów. Zupełnym przypadkiem będą to same stodwójki :>

> Mozliwe, ze duza czesc 102jek poszlaby > do piachu, ale pewnie znalazlo by sie pare wagonow, ktore moglyby > spokojnie jeszcze te pare latek pojezdzic.

Otóż te wagony, które się jeszcze do czegokolwiek będą nadawać, pójdą na eksponaty muzealne. MZK z wielką ochotą się ich pozbędzie.

> Skoro robimy kapitalne, tzn. ze wagon jeszcze troche pojezdzi.

O, dobrze zauważyłeś. W końcu.

> Skad wiesz > co bedzie za kilka lat? Wrozka raczej nie jestes.

Raczej nie. Ale za to potrafię słuchać, co się do mnie mówi. Jeśli pracownik MZK z wieloletnim stażem twierdzi, że wagon do niczego się nie nadaje i swoje już przejeździł, i zupełnym przypadkiem ów pracownik jest kierownikiem zajezdni, na której te wagony stacjonują, to jednak bardziej wiarygodne wydają mi się jego słowa, niż Twoje.

> Tak samo jak reszta naszego taboru.

Jaka reszta? Helmuty, które są następne w kolejce do palnika?

> Nie zapomnij ze mialy one remont > generalny 10 lat temu i stan pudla nadal jest bardzo dobry, wiec w > przypadku kolejnego remontu odpala wymiana pudla (ewentualnie drobne > poprawki w "czulych" miejscach).

Wybacz, ja jednak wolę posiadać 20 wagonów 20-letnich, ale na poziomie technicznym zbliżonym do bulwy niż 20 35-letnich gratów na poziomie technicznym eNki.

wysłane przez Mareczek 5

mkubien napisał(a):

> Polickie Ikarusy i Jelcze też jeżdżą. I powiedz mi, że ich stan nie jest > fatalny.

Nie jest. Moze byc co najwyzej zly.

> > > We Wroclawiu jezdzi tego ponad 60 sztuk. W GOPie tez sobie radza, a u > nas > > nie da sie? > > A np. w takim Krakowie już nie jeżdżą. Gorsze były, czy co?

Widac byly w zlym stanie. Jest roznica w kasowaniu wagonu ktory coledwo stoi, a kasowanie wagonu ktory jezdzi i psuje sie jak inne wagony (105tki itp).

> Ależ oczywiście, że zostanie skasowane 20 najgorszych wozów. Zupełnym > przypadkiem będą to same stodwójki :>

Zapraszam do 689. Ruszajaca sie podloga nie wrozy zbyt dobrze. I co, mam tym jezdzic?

> Otóż te wagony, które się jeszcze do czegokolwiek będą nadawać, pójdą na > eksponaty muzealne. MZK z wielką ochotą się ich pozbędzie.

Smutne, ale prawdziwe :/

> > Skad wiesz > > co bedzie za kilka lat? Wrozka raczej nie jestes. > > Raczej nie. Ale za to potrafię słuchać, co się do mnie mówi. Jeśli > pracownik MZK z wieloletnim stażem twierdzi, że wagon do niczego się nie > nadaje i swoje już przejeździł, i zupełnym przypadkiem ów pracownik jest > kierownikiem zajezdni, na której te wagony stacjonują, to jednak bardziej > wiarygodne wydają mi się jego słowa, niż Twoje.

Wiem o kim mowisz i powiem Ci ze ta osoby jest negatywnie nastawiona na te wagony. Wystarczy spojrzec w kronike. Jak Niemierzyn mial te wagony, jakos jezdzily, przeszly na Pogodno, od razu kasacja bo sie przodu nie chce wyklepac ;(

> Wybacz, ja jednak wolę posiadać 20 wagonów 20-letnich, ale na poziomie > technicznym zbliżonym do bulwy niż 20 35-letnich gratów na poziomie > technicznym eNki.

A ja wole posiadac 20 wagonow 20-letnich i pozbyc sie wagonow, ktore nie maja racji bytu w tym miescie i zagrazaja zyciu innych. I to nie sa tylko 102jki wg Ciebie...

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> Nie jest. Moze byc co najwyzej zly.

Jest bardziej niż zły. Możesz udawać, że nie widzisz tego deszczu padającego przez sufit i tego asfaltu widzianego przez dziury w podłodze, ale od tego udawania stan techniczny na pewno się nie polepszy. Tak samo stan stodwójek.

> Widac byly w zlym stanie. Jest roznica w kasowaniu wagonu ktory coledwo > stoi, a kasowanie wagonu ktory jezdzi i psuje sie jak inne wagony (105tki > itp).

Następnym razem poprosimy na Pogodnie o statystyki zjazdów stodwójek z linii i porównamy je ze statystykami zjazdów stopiątek. Może być ciekawie.

> Zapraszam do 689. Ruszajaca sie podloga nie wrozy zbyt dobrze. I co, mam > tym jezdzic?

A czy ja gdzieś napisałem, że stodwójki są w fatalnym stanie, a cała reszta jest super?

> Smutne, ale prawdziwe :/

Na szczęście.

> Jak Niemierzyn mial te wagony, jakos > jezdzily, przeszly na Pogodno, od razu kasacja

Kluczowe w tym zdaniu jest słówko "jakoś". Powiedz mi, czy byłeś kiedyś pod wagonem 102Na? Czy wiesz, co tam tak naprawdę dzieje się pod podłogą? Czy wiesz, jak to rzeczywiście działa? Jak powinno działać? Czy wsiadłbyś do niemierzyńskiej stodwójki, gdybyś wiedział, jaki jest faktyczny stan, a nie jak Ci się wydaje? Odmawiasz doświadczenia człowiekowi, który pracuje przy tramwajach dłużej niż Ty jesteś na świecie?

> A ja wole posiadac 20 wagonow 20-letnich i pozbyc sie wagonow, ktore nie > maja racji bytu w tym miescie i zagrazaja zyciu innych. I to nie sa tylko > 102jki wg Ciebie...

Dobrze napisałeś na końcu, nie są to według mnie tylko stodwójki.

wysłane przez Mareczek 5

mkubien napisał(a):

> Jest bardziej niż zły. Możesz udawać, że nie widzisz tego deszczu > padającego przez sufit i tego asfaltu widzianego przez dziury w podłodze, > ale od tego udawania stan techniczny na pewno się nie polepszy. Tak samo > stan stodwójek.

O stanie fatalnym mozesz powiedziec mowiac np. o 286 czy innych naszych gnijacych zabytkach.

> > Widac byly w zlym stanie. Jest roznica w kasowaniu wagonu ktory coledwo > > stoi, a kasowanie wagonu ktory jezdzi i psuje sie jak inne wagony > (105tki > > itp). > > Następnym razem poprosimy na Pogodnie o statystyki zjazdów stodwójek z > linii i porównamy je ze statystykami zjazdów stopiątek. Może być ciekawie.

Duzo zalezy od wrazliwosci motorniczych. Jeden zjedzie, bo mu grzejnik w kabinie nie dziala, a inny bedzie jezdzil pomimo popalonych polowy stykow.

> A czy ja gdzieś napisałem, że stodwójki są w fatalnym stanie, a cała > reszta jest super?

Tak wynika z Twoich wypowiedzi.

> > Jak Niemierzyn mial te wagony, jakos > > jezdzily, przeszly na Pogodno, od razu kasacja > > Odmawiasz doświadczenia człowiekowi, który pracuje > przy tramwajach dłużej niż Ty jesteś na świecie?

Nie odmawiam i mam szacunek do tej osoby i posiadania przez jej wiedzy. Jednakze niektore rzeczy widac glowym okiem i wiekszosc z nas moze powiedziec, ze jednak daloby sie zrobic.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> O stanie fatalnym mozesz powiedziec mowiac np. o 286 czy innych naszych > gnijacych zabytkach.

Dobra, nie chce mi się kłócić o definicję, bo to nie ma najmniejszego sensu.

> Duzo zalezy od wrazliwosci motorniczych. Jeden zjedzie, bo mu grzejnik w > kabinie nie dziala, a inny bedzie jezdzil pomimo popalonych polowy stykow.

No, a pamiętasz, co się działo zaraz po tym, jak został zamknięty Niemierzyn? Jak się motorniczym z Pogodna w głowie nie mieściło to, że można jeździć tym czymś, co przyszło z Niemierzyna? Wszyscy nagle według Ciebie zrobili się przeczuleni i na złość Tobie twierdzą, że stodwójki już się do niczego nie nadają?

> Tak wynika z Twoich wypowiedzi.

Nie, tak wynika z Twoich urojeń.

> Nie odmawiam i mam szacunek do tej osoby i posiadania przez jej wiedzy. > Jednakze niektore rzeczy widac glowym okiem i wiekszosc z nas moze > powiedziec, ze jednak daloby sie zrobic.

A zastanowiłeś się może, jako przyszły ekonomista, jakie są tego koszty? Czy aby przypadkiem kompleksowy remont przeguba nie będzie kosztował mniej więcej tyle, ile sprowadzenie używanego wagonu z Niemiec? Spójrz na SPAD. Tam stwierdzili, że remont Ikarusów jest nieopłacalny - lepiej jest ściągnąć kilkunastoletnie MAN-y. Co Ty na to? Czy według Ciebie powinniśmy robić Ikarusom remonty po wsze czasy?

wysłane przez Mareczek 5

mkubien napisał(a):

> > Duzo zalezy od wrazliwosci motorniczych. Jeden zjedzie, bo mu grzejnik w > > kabinie nie dziala, a inny bedzie jezdzil pomimo popalonych polowy > stykow. > > No, a pamiętasz, co się działo zaraz po tym, jak został zamknięty > Niemierzyn? Jak się motorniczym z Pogodna w głowie nie mieściło to, że > można jeździć tym czymś, co przyszło z Niemierzyna?

Nie porownujmy sytuacji jednostkowej do ogolu.

> > Nie odmawiam i mam szacunek do tej osoby i posiadania przez jej wiedzy. > > Jednakze niektore rzeczy widac glowym okiem i wiekszosc z nas moze > > powiedziec, ze jednak daloby sie zrobic. > > A zastanowiłeś się może, jako przyszły ekonomista, jakie są tego koszty? > Czy aby przypadkiem kompleksowy remont przeguba nie będzie kosztował mniej > więcej tyle, ile sprowadzenie używanego wagonu z Niemiec?

Koszt remontu i sprowadzenia to jedno. A czy Twoim zdaniem nie powinnismy miec wiecej przegubow? Czy nie lepiej zostawic czesc 102jek i sprowadzic Tatry z Niemiec? Tak jakby nie patrzec taniej jest gdy jezdzi przegub niz sklad 105tek, a w obu ludzie sie mieszcza.

Teraz policz - jedna brygada na 1 zamiast skladu dajesz 102jke. Robimy w ciagu calego dnia ok. 13 kolek po 19 km kazde. Koszt wozokm w tramwajach ile wynosi? 6 zl? Wezmy te 6 zl i teraz mozna wyliczyc - koszt przeguba w ciagu dnia to ok. 1500 zl. Za sklad masz 3000 zl. Do skladu 105tek wchodzi ok. 200 osob (nie patrze na normy, bo jak mi powiedzial Pawel, sa zlekka zawyzone), do 102jki ok 150 osob. Co sie bardziej oplaca? Koszty remontu zwroca Ci sie pewnie w ciagu roku.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> Nie porownujmy sytuacji jednostkowej do ogolu.

Dlaczego nie? I tu zjazd i tam zjazd. Oba ze względów technicznych. Czym się różni jeden od drugiego?

> Tak jakby nie patrzec taniej jest gdy jezdzi przegub niz > sklad 105tek, a w obu ludzie sie mieszcza.

Widać to zwłaszcza na przykładzie linii 3, z której przeguby zostały wycofane, bo ludzie jakoś nie chceli się mieścić.

> Teraz policz - jedna brygada na 1 zamiast skladu dajesz 102jke. Robimy w > ciagu calego dnia ok. 13 kolek po 19 km kazde. Koszt wozokm w tramwajach > ile wynosi? 6 zl? Wezmy te 6 zl i teraz mozna wyliczyc - koszt przeguba w > ciagu dnia to ok. 1500 zl. Za sklad masz 3000 zl. Do skladu 105tek wchodzi > ok. 200 osob (nie patrze na normy, bo jak mi powiedzial Pawel, sa zlekka > zawyzone), do 102jki ok 150 osob. Co sie bardziej oplaca? Koszty remontu > zwroca Ci sie pewnie w ciagu roku.

Tylko w powyższym przykładzie mylisz koszty przewoźnika z kosztami ponoszonymi przez organizatora komunikacji. Zatem komu zwrócą się owe koszty remontu? ZDiTM-owi?

Po pierwsze obowiązują chore zasady, zgodnie z którymi za skład płaci się dwa razy więcej. Po drugie podobno MZK otrzymuje taką samą kwotę ogólną, niezależnie od ilości wykonanych wozokm i rodzaju taboru. Mówię "podobno", bo nie do końca znam zasady finansowania. Przyjmując takie założenie, eksploatacja składów opłaca się bardziej niż przegubów. A organizator wielkiego pola manewru nie ma, bo nie może wymagać od przewoźnika niemożliwego.

wysłane przez Mareczek 5

mkubien napisał(a):

> > Tak jakby nie patrzec taniej jest gdy jezdzi przegub niz > > sklad 105tek, a w obu ludzie sie mieszcza. > > Widać to zwłaszcza na przykładzie linii 3, z której przeguby zostały > wycofane, bo ludzie jakoś nie chceli się mieścić.

Ludzie by sie nawet zmiescili do 105tki solo, ale jeszcze jestesmy uzywilizowanym miastem, wiec takie sytuacje sie raczej nie zdarzaja.

> Tylko w powyższym przykładzie mylisz koszty przewoźnika z kosztami > ponoszonymi przez organizatora komunikacji. Zatem komu zwrócą się owe > koszty remontu? ZDiTM-owi?

A co jest taniej utrzymywac? Dwa wagony, czy jeden?

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> Ludzie by sie nawet zmiescili do 105tki solo, ale jeszcze jestesmy > uzywilizowanym miastem, wiec takie sytuacje sie raczej nie zdarzaja.

To źle? Jeszcze za luźno jest?

> A co jest taniej utrzymywac? Dwa wagony, czy jeden?

Otrzymując za przeguba tyle co za solówkę? Oczywiście taniej jest jeden, ale bardziej efektywnie - skład.

wysłane przez Wiesław (gość)

Czytając tą smutną i żenującą dyskusję na temat wagonów 102Na w Szczecinie niestety widzę, że wciąż wielu ludzi nie dostrzega, czym się różni eksploatacja tramwaju od jego wyglądu. Marek, przyznaję Ci pełną rację do wszystkiego co napisałeś, zarówno do stanu technicznego 102-jek w momencie przekazania na Niemierzyn (to były najlepsze wozy w Polsce), jak i do wskaźników wykorzystania pojedynczego wagonu. Zaskakuje mnie, że tak poważny miłośnik, jak Maciej nie dostrzega tego. Znam Was obu od tylu lat i jestem wręcz zaskoczony, jak szybko Marek dojrzał, zaś Maciej niestety stoczył się do populistycznych haseł.

Kierownik Pogodna w owym czasie bardzo niechętnie rozstawał się ze 102-jkami. Powód (na owe czasy) dla niego był jasny - to dobry wagon, prosty w obsłudze i utrzymaniu. Cóż zatem się zmieniło w ciągu tych 11 lat? Ano to, że jeżeli komuś się oddaje sobre wozy, dostaje natomiast w zamian trupy, to nie dziwię się mu, że woli inwestować w swoje 105-tki niż wzmurszałe przeguby. Zwłaszcza, że im szybciej je wytnie, tym szybciej będzie "marudził", że ma za mało sprawnych wozów i tym samym otrzyma większą szansę na otrzymanie w całości Tatr. A to że przyjdą - prędzej czy później na pewno - zwłaszcza, że potwierdziło mi to BVG (nieoficjalnie, choć o tym miesięcznym teście nic nie wiedzą). Błyszczeć lubi każdy - kto wie co mam na myśli, ten zrozumie, jaka naprawdę polityka prowadzona jest aktualnie na Pogodnie.

Od razu jednak zaznaczam, żeby nie podążać tym tropem za daleko (tzn. skoro eNka była jeszcze prostsza w obsłudze, czemu je wycieli). Świat się zmienia, wagony też.

Uważam jednak, zgadzając się z Markiem, że może lepiej byłoby zamiast kupować niskiepodłogi, wyremontować trochę torów oraz sieci trakcyjnej (bo zdaje się, o tym nikt nie mówi, w jak opłakanym jest stanie - a po co nam wagony z możliwością odzysku prądu do sieci, skoro ona nie moż ego przyjąć?). Nie stać Szczecina na niską podłogę - jeszcze nie.

Nie musicie mi odpisywać - włączyłem się w ten post wyjątkowo. pzdr dla Marcina,odezwij się, bo zgubiłem gdzieś Twój numer

wysłane przez MQ ?

Wiesław napisał(a):

> Maciej niestety > stoczył się do populistycznych haseł.

LOL. Może założę partię nieprzyjaciół stodwójek. Ciekawe, czego się jeszcze o sobie dowiem. Mnie jest naprawdę obojętne, czy ten złom będzie jeździł, czy też nie. I tak raczej z tego nie korzystam i specjalnie mnie to nie martwi.

> Kierownik Pogodna w owym czasie bardzo niechętnie rozstawał się ze > 102-jkami. Powód (na owe czasy) dla niego był jasny - to dobry wagon, > prosty w obsłudze i utrzymaniu. Cóż zatem się zmieniło w ciągu tych 11 > lat? Ano to, że jeżeli komuś się oddaje sobre wozy, dostaje natomiast w > zamian trupy, to nie dziwię się mu, że woli inwestować w swoje 105-tki niż > wzmurszałe przeguby.

No to więc o co chodzi? Bo nie rozumiem, co chciałeś w tym miejscu wykazać.

> Zwłaszcza, że im szybciej je wytnie, tym szybciej > będzie "marudził", że ma za mało sprawnych wozów i tym samym otrzyma > większą szansę na otrzymanie w całości Tatr.

Akurat marudzić to on nie musi. Tym bardziej, że kolejność jest jakby inna. Najpierw kupujemy Tatry, potem pozbywamy się stodwójek. Nie na odwrót. I założenie chyba od początku było takie, że skoro zastępujemy stodwójki, to wszystkie idą na Pogodno.

> A to że przyjdą - prędzej czy > później na pewno - zwłaszcza, że potwierdziło mi to BVG (nieoficjalnie, > choć o tym miesięcznym teście nic nie wiedzą).

Nikt nie powiedział, że rozmowy z BVG zostały zakończone.

> Od razu jednak zaznaczam, żeby nie podążać tym tropem za daleko (tzn. > skoro eNka była jeszcze prostsza w obsłudze, czemu je wycieli). Świat się > zmienia, wagony też.

Braaawo.

> Uważam jednak, zgadzając się z Markiem, że może lepiej byłoby zamiast > kupować niskiepodłogi, wyremontować trochę torów oraz sieci trakcyjnej (bo > zdaje się, o tym nikt nie mówi, w jak opłakanym jest stanie - a po co nam > wagony z możliwością odzysku prądu do sieci, skoro ona nie moż ego > przyjąć?). Nie stać Szczecina na niską podłogę - jeszcze nie.

Skąd tu się nagle niskopodłogowce wzięły?

wysłane przez Piotr

Mareczek napisał(a):

> A ja wole posiadac 20 wagonow 20-letnich i pozbyc sie wagonow, ktore nie > maja racji bytu w tym miescie i zagrazaja zyciu innych. I to nie sa tylko > 102jki wg Ciebie...

a co Mareczek mysli nie tylko o stanie technicznym, ale takze i o powiedzmy funkcjonalnosci 102Na i mozliwosciach modernizacji? Co Marczek mysli o siedzeniach w 102Na? Czy nie sa troche zbyt nisko? Czy mozna cos z tym zrobic? :> i czy ten wagon na obecne czasy nie jest juz troche zabytkowy? :). Nawet jezeli jest tak, ze jakas 105 jest bardziej "zajechana" niz 102 to wedlug mnie lepiej skasowac 102, poniewaz 102 nie ma przyszlosci! 105 swietnie nadaje sie do modernizowania! Kto w Polsce modernizuja 102?! Moze my zaczniemy?:/. Skoro 102 jest OK ...

wysłane przez kajetansz 65

Piotr napisał(a):

> a co Mareczek mysli nie tylko o stanie technicznym, ale takze i o > powiedzmy funkcjonalnosci 102Na i mozliwosciach modernizacji? Co Marczek > mysli o siedzeniach w 102Na? Czy nie sa troche zbyt nisko? Czy mozna cos z > tym zrobic? :>

Co Mareczek myśli, to on będzie musiał się wypowiedzieć. Jakkolwiek mogą być wyżej, czego przykładem może byc 610. Można by dodać, że we Wrocławiu siedzenia są osadzone nisko, jednakowoż są one wygodne i da się w nich siedzieć.

> Kto w > Polsce modernizuja 102?!

Nasze szczecińskie są po modernizacji :-P Tyle, że ona miała miesce dawno, albo jeszcze dawniej. Ciekawą rzeczą jest to, że Czesi i Słowacy modernizują swoje tramwaje K2, które baaaaardzo przypominają stodwójki. Posiadają one drzwi odskokowe jak i nowoczesny wygląd.

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez kajetansz 65

Stirlitz napisał(a):

> Nasze szczecińskie są po modernizacji :-P Tyle, że ona miała miesce dawno, > albo jeszcze dawniej. Ciekawą rzeczą jest to, że Czesi i Słowacy > modernizują swoje tramwaje K2, które baaaaardzo przypominają stodwójki. > Posiadają one drzwi odskokowe jak i nowoczesny wygląd.

To jest K2 przerobiony z częścią niskopodłogową. Zdjęcie z Brna: http://www.mhdcr.biz/tram/brno/1752.jpg To jest K2 zmodernizowane: http://www.mhdcr.biz/tram/brno/1028.jpg A to nie: http://www.mhdcr.biz/tram/brno/1073.jpg

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez Piotr

Stirlitz napisał(a):

> To jest K2 przerobiony z częścią niskopodłogową. Zdjęcie z Brna: > http://www.mhdcr.biz/tram/brno/1752.jpg > To jest K2 zmodernizowane: http://www.mhdcr.biz/tram/brno/1028.jpg > A to nie: http://www.mhdcr.biz/tram/brno/1073.jpg

Tak właśnie wygląda prawdziwa modernizacja :). Tylko jaki był koszt? Pewnie taka modernizacja kosztuje więcej niż używany tram z Berlina o młodszej konstrukcji.

wysłane przez MQ ?

Stirlitz napisał(a):

> Nasze szczecińskie są po modernizacji :-P

Ja wiem, czy modernizacja? To chyba raczej remont był. Pudeł nie wymienialiśmy chyba, prawda?

wysłane przez kajetansz 65

mkubien napisał(a):

> Ja wiem, czy modernizacja? To chyba raczej remont był. Pudeł nie > wymienialiśmy chyba, prawda?

no nie wymienialismy. Ale za to elektronike na dach przenieslismy, wraz z jakas jej zmiana.

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez Mareczek 5

Piotr napisał(a):

> a co Mareczek mysli nie tylko o stanie technicznym, ale takze i o > powiedzmy funkcjonalnosci 102Na i mozliwosciach modernizacji?

Funkcjonalnosc jest wg mnie w porzadku i nie widze do czego sie tutaj przyczepic. No, moze II i III sa zbyt waskie, ale to zmusza czesciowo matki z wozkami do wsiadania ostatnimi drzwiami, gdzie jest dla nich miejsce.

> Co Marczek > mysli o siedzeniach w 102Na?

Ja sie mieszcze.

> i czy ten wagon na obecne czasy nie jest juz troche > zabytkowy? :).

A co za roznica, czy jedziesz 102jka z 72 czy 105tka z 75?

> 105 swietnie nadaje sie do modernizowania! Kto w > Polsce modernizuja 102?!

Wroclaw i chwala im za to. Moze nie tyle modernizuja co remontuja i chwala im za to. A jaka widzisz przyszlosc w 105tce? To, ze ma nowe drzwi i statyczna przetwornice oznacza ze juz sa nowoczenym wagonem? Nie widze problemu aby to samo zrobic w 102jkach.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Piotr

Mareczek napisał(a):

> Funkcjonalnosc jest wg mnie w porzadku i nie widze do czego sie tutaj > przyczepic. No, moze II i III sa zbyt waskie,

nie trochę, a nawet bardzo :>

> Ja sie mieszcze.

Ja również, ale pomyśl, że starsza osoba ma kłopoty z siadaniem na coś co jest nisko-a jeszcze większe, aby wstać... > A co za roznica, czy jedziesz 102jka z 72 czy 105tka z 75?

No wyglądem wcale ;) zakładając, że 105 to styl retro? ;). > Wroclaw i chwala im za to. Moze nie tyle modernizuja co remontuja i chwala > im za to.

No właśnie remont, a modernizacja...Nawet ja laik nauczyłem się, że nawet nasze modernizacje 105 może niekoniecznie zasłużyły na nazwę "modernizacja" ;).

> A jaka widzisz przyszlosc w 105tce? To, ze ma nowe drzwi i > statyczna przetwornice oznacza ze juz sa nowoczenym wagonem? Nie widze > problemu aby to samo zrobic w 102jkach.

No oczywiście...Zawsze można zrobić g.... ładnie opakowane :( to ciągle będzie stary tramwaj-nie zapominaj o zmęczeniu materiału. Poza tym o czym tu dyskutować? Nikt nie będzie modernizował szczecińskich 102Na!

wysłane przez Mareczek 5

Piotr napisał(a):

> nie trochę, a nawet bardzo :>

Miescisz sie gdy wysiadasz?

> > A co za roznica, czy jedziesz 102jka z 72 czy 105tka z 75? > > No wyglądem wcale ;) zakładając, że 105 to styl retro? ;).

Aktualnie okragle ksztalty sa bardziej w modzie niz kwadratowe akwarium.

> > A jaka widzisz przyszlosc w 105tce? To, ze ma nowe drzwi i > > statyczna przetwornice oznacza ze juz sa nowoczenym wagonem? Nie widze > > problemu aby to samo zrobic w 102jkach. > > No oczywiście...Zawsze można zrobić g.... ładnie opakowane :( to ciągle > będzie stary tramwaj-nie zapominaj o zmęczeniu materiału.

Wybacz, ale jezeli cos remontujemy, to remontujemy, a nie malujemy blache i wstawiamy nowa przetwornice. Po drugie - zmeczenie materialu bardziej mozna zauwazyc w 105tce, niz w 102jce. Mialy w koncu remont kapitalny 10 lat temu, wiec ten aspekt mozemy pominac.

> Poza tym o czym > tu dyskutować? Nikt nie będzie modernizował szczecińskich 102Na!

Taka jest prawda, ale moze ktos to czyta z "gory" i przemysli co nieco sprawe.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Piotr

Mareczek napisał(a):

> Miescisz sie gdy wysiadasz?

Oczywiście, że tak, ale chodzi o to, że w takich drzwiach tworzy się wąskie gardło ;)

> Aktualnie okragle ksztalty sa bardziej w modzie niz kwadratowe akwarium.

Owszem, ale to, że 102 ma zaokrąglony dach nie znaczy, że przód i tył jest na czasie...

> Po drugie - zmeczenie materialu bardziej > mozna zauwazyc w 105tce, niz w 102jce. Mialy w koncu remont kapitalny 10 > lat temu, wiec ten aspekt mozemy pominac.

To, że miały remont nie oznacza, że są młodsze o 10 lat. Turystyczny Bremen również miał remont i co? Może tak puszczać go codziennie po parę godzin? Przecież jest taki zadbany.

wysłane przez Mareczek 5

Piotr napisał(a):

> Oczywiście, że tak, ale chodzi o to, że w takich drzwiach tworzy się > wąskie gardło ;)

Zycie :-)

> Owszem, ale to, że 102 ma zaokrąglony dach nie znaczy, że przód i tył > jest na czasie...

Ale wyglada duzo lepiej niz 105tka.

> To, że miały remont nie oznacza, że są młodsze o 10 lat.

Ja tego nie napisalem.

> Turystyczny > Bremen również miał remont i co?

I to, ze przykladnia jest zrypana i jednak trzeba go oszczedzac...

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> Ale wyglada duzo lepiej niz 105tka.

Akurat argument estetyczny nie ma tutaj żadnego znaczenia.

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> Wybacz, ale jezeli cos remontujemy, to remontujemy, a nie malujemy blache > i wstawiamy nowa przetwornice. Po drugie - zmeczenie materialu bardziej > mozna zauwazyc w 105tce, niz w 102jce. Mialy w koncu remont kapitalny 10 > lat temu, wiec ten aspekt mozemy pominac.

Ten aspekt moglibyśmy pominąć, gdybyśmy 10 lat temu kupili fabrycznie nowe stodwójki. Tak jednak nie było - przy owym remoncie skorzystano przecież z części, które wtedy miały już 25 lat.

> Taka jest prawda, ale moze ktos to czyta z "gory" i przemysli co nieco > sprawe.

Obstawiam, że decyzja o tym, że Tatry są kupowane po to, aby można było wycofać stodwójki, zapadła już dawno temu. I nic Twoje protesty nie pomogą.

wysłane przez gość (gość)

> Oj, wyolbrzymiasz. Problem polega na tym, ze nasi mechanicy nie > umia odpowiednio dbac

Mechanicy to umieja dbać tylko najpierw trzeba mieć czym.Jeśli sie dobrze orientuje zajezdnie nie maja pieniedzy na czesci,wiec co mogą biedni mechanicy?

wysłane przez Piotr

Grzesq napisał(a):

> No właśnie jak już wydaje się takie pieniądze, to lepiej (moim > zdaniem) kupić 4 lub 5 nowych niskopodłogowców. Nie wierzę, że > cena wyniesie 1,1 mln za sztukę, bo trzeba doliczyć do tego > koszt naprawy wspomnianych okablowań. Mi niezbyt się to podoba, > ale to tylko moje skromne zdanie ;).

ale Szczecin pilnie musi się pozbyć 102Na i Helmutowa...Nawet ja wielki zwolennik niskiej podłogi jestem za tym, aby kupić 20 używanych niż 4-5 niskopodłogowych.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> ale Szczecin pilnie musi się pozbyć 102Na i Helmutowa...Nawet ja > wielki zwolennik niskiej podłogi jestem za tym, aby kupić 20 > używanych niż 4-5 niskopodłogowych.

No tyle to i ja wiem :/. Chociaż przyznacie mi rację, że dobre to są tylko skrzypce i wino. Dopóty, dopóki nie zobaczę ich na torach i nie przekonam się do nich, to będę sceptycznie nastawiony i proszę przyzwyczajcie się do tego faktu ;-).

wysłane przez MQ ?

Grzesq napisał(a):

> Dopóty, dopóki nie zobaczę ich na torach > i nie przekonam się do nich, to będę sceptycznie nastawiony i > proszę przyzwyczajcie się do tego faktu ;-).

A może wybrać się do Berlina na wycieczkę? :-P

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> A może wybrać się do Berlina na wycieczkę? :-P

Może kiedyś, ale niezbyt się opłaca, żeby przejechać się tramwajami z BVG ;).

wysłane przez MQ ?

Grzesq napisał(a):

> Może kiedyś, ale niezbyt się opłaca, żeby przejechać się tramwajami z > BVG ;).

Heh, jak się nie opłaca, jak co roku w tym celu jedzie tam całe stado miłośników :-P

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Heh, jak się nie opłaca, jak co roku w tym celu jedzie tam całe stado > miłośników :-P

No wiesz, ja interesuję się KM, ale nadrzędnym hobby są samochody (osobowe i ciężarowe) oraz autobusy (turystyczne i miejskie). Więc jak jadę do jakiegoś miasta to głównie szukam muzeów techniki/motoryzacji ;). Dlatego też się niezbyt opłaca ;)
Grzesq napisał(a):

> Więc jak jadę do > jakiegoś miasta to głównie szukam muzeów techniki/motoryzacji ;)

Muzeum techniki też mają w Berlinie. Nawet ostatnio byliśmy. Dwie godziny nie starczyły na zwiedzenie nawet połowy :-) Ale faktycznie OT robi się straszny. Administracja będzie musiała się upomnieć ;-)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Muzeum techniki też mają w Berlinie. Dwie godziny > nie starczyły na zwiedzenie nawet połowy :-) Ale faktycznie OT robi się > straszny. Administracja będzie musiała się upomnieć ;-)

Wiem, bo mi też nie starczyło ;). Dobra i wchodzimy już na odpowiedni "tor" rozmowy bo Administracja faktycznie lubi urlopować ;)

wysłane przez Piotr

mkubien napisał(a):

> A może wybrać się do Berlina na wycieczkę? :-P

póki co można poskakać po stronkach :D, a może ktoś mi wyjaśni czym się różni KT4D od KT4Dt? http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Berlin/KT4D/pix.html

wysłane przez MQ ?

Piotr napisał(a):

> może ktoś mi wyjaśni czym się > różni KT4D od KT4Dt?

Zdaje się aparaturą elektryczną.
mkubien napisał(a):

> > może ktoś mi wyjaśni czym się > > różni KT4D od KT4Dt? > > Zdaje się aparaturą elektryczną.

Dokładnie różnią się fabryczną budową rozruchu tyrystorowego. Wagon KT4Dt posiada go dokładnie typu TV3.

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez X

Piotr napisał(a):

> póki co można poskakać po stronkach :D, a może ktoś mi wyjaśni czym się > różni KT4D od KT4Dt? > http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Berlin/KT4D/pix.html

Przyznam się,że z zewnatrz prezentują sie nieźle.Chociaż może gdyby tak mieć troche wiecej informacji-mam na myśli tutaj dane techniczne-to może wtedy w pewnym sensie wyrobiłbym sobie zdanie na temat tych tramwajów.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez MQ ?

Romanas napisał(a):

> Przyznam się,że z zewnatrz prezentują sie nieźle.Chociaż może gdyby tak > mieć troche wiecej informacji-mam na myśli tutaj dane techniczne-to może > wtedy w pewnym sensie wyrobiłbym sobie zdanie na temat tych tramwajów.

Auf Deutsch: http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/kt4/index.html
mkubien napisał(a):

> Auf Deutsch: http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/kt4/index.html

A tu jeszcze inaczej jest: http://home.arcor.de/ckd/KT4D/index.html

Штирлиц
Romanas napisał(a):

> Przyznam się,że z zewnatrz prezentują sie nieźle.Chociaż może gdyby tak > mieć troche wiecej informacji-mam na myśli tutaj dane techniczne-to może > wtedy w pewnym sensie wyrobiłbym sobie zdanie na temat tych tramwajów.

Mówisz masz: * Długość 18 m * Szerokość 2,18 m * Wysokość 3,4 m * Odstęp między wózkami 8,9 m * Odstęp między osiami w wózku 1,9 m * Szerokość drzwi 1,3 m * Moc silników 4 x 45 kW * Prędkość max. 70 km/h * Masa 20,5 t przed modernizacją i 22,15 po * Hamulce: elektrodynamiczne, tarczowe, szynowe * Miejsc siedzących 34 * Miejsc stojących 66 (4 os/m2) lub 132 (8 os/m2)

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez torwid (gość)

Grzesq napisał(a):

Nie wierzę, że > cena wyniesie 1,1 mln za sztukę...

Przy tej cenie to nawet nie będzie o czym rozmawiać, bo budzet Szczecina z gumy nie jest, a korekt na zakup taboru jak na razie w ogóle nie było nawet w najbardziej mglistych planach. O cenie tak naprawdę będzie moźna powiedzieć cokolwiek dopiero wtedy, gdy faktycznie zdecydujemy się na Tatry. A decyzja moźe zapaść dopiero po testach, które odbędą się prawdopodobnie w marcu.

wysłane przez TCT

Piotr napisał(a):

> Rewelacja :) jak wypali to pozbywamy się 102Na;). Takie > tramwaje będą w Szczecinie na pewno dłużej niż 15 lat hmmm > pewnie 25 ;)

Już prędzej po 5 latach je zajedziemy jak helmuty.. > Ciekawe skąd wezmą ponad 20mln?

Wybory idą to i kasa się pojawi (w zapowiedziach of koz)

> Jurczyk da na tramy? ;)

Da, da jak mu wyjdą inwestycje a wtedy da na: Pogoń Pana Kolegy Ptaka, Pomnik Pana Prezydenta (i jego kotów), oraz Stypendium Złotego Laczka dla największych inwestycji. A tak na marginesie, trzymam kciuki żeby je kupili - bo to co mamy to.. ech szkoda gadać.

--- Pierdel,serdel,burdel - Pierwszy Marszałek Polski Józef Piłsudski o polskim sejmie

wysłane przez Mario  ?

Chodzą plotki, że mają się też pojawić 10 sztuk GT8 z Zachodu.

wysłane przez torwid (gość)

Bella napisał(a):

> Chodzą plotki, że mają się też pojawić 10 sztuk GT8 z Zachodu.

To może najpierw sprawdź, a potem dopiero napisz coś konkretnego. Powtarzać byle co każdy potrafi, choć nie każdy potrafi sobie zadać troche trudu, by wiadomości weryfikować. Na pmtm te Tatry juz kupiłeś, tylko każesz czekać do wiosny na odbiór. Czyżbyś wyznawał zasadę "nieważne co piszę, ważne żeby często"? Pamietaj, ze krowa, która dużo ryczy, mało mleka daje...

wysłane przez Mario  ?

torwid napisał(a):

> To może najpierw sprawdź, a potem dopiero napisz coś konkretnego. > Powtarzać byle co każdy potrafi, choć nie każdy potrafi sobie > zadać troche trudu, by wiadomości weryfikować.

O.K. Ale te informacje usłyszałem od wielu motorniczych z Golęcina. Wiem, wiem, że za daleko się posunełem. Sorry :-)

--- Życie ;-)

wysłane przez MQ ?

torwid napisał(a):

> Na pmtm te Tatry > juz kupiłeś, tylko każesz czekać do wiosny na odbiór.

Tomek, to nie ten człowiek :-)

wysłane przez Mario  ?

mkubien napisał(a):

> Tomek, to nie ten człowiek :-)

Mam rozumieć, że mogę spokojnie spać? :-) A tak na marginecie powiem, że nie mogę się doczekać tych tramów, chociażby na testach. Wtedy znowu zrobię jak czerwonego 752 w zajezdnii. Hehehe... Pod warunkiem, że kierownik będzie tak miły, jak na Walentynce... ;-0

--- Życie ;-)

wysłane przez torwid (gość)

mkubien napisał(a):

> Tomek, to nie ten człowiek :-)

MEA CULPA, MEA CULPA, MEA CULPA MAXIMA!!! Ale i tak plotki wypada sprawdzać, źeby ich nie powielać :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Bella napisał(a):

> Chodzą plotki, że mają się też pojawić 10 sztuk GT8 z Zachodu.

Tak, zamierzają wycofać zryte GT6, a kupią zryte GT8? Ciekawe...

wysłane przez kajetansz 65

Tylko 12 sztuk zostało wyprodukowanych w pierwszej połowie lat 80-tych, a mianowicie w 1983 roku. Reszta wagonów pochodzi z lat 1985-1987.

A remont generalny przeszły jako pierwsze z przegubów czeskich, a mianowicie w latach 1993-1995.

Różnica drobna, acz zawsze lepiej wygląda. :-)

--- Wnioskuje o zamienienie czerwonej kartki przy moim nicku z "-1" na czerwony sztandar z "7 XI"!!

Штирлиц

wysłane przez MQ ?

Stirlitz napisał(a):

> Tylko 12 sztuk zostało wyprodukowanych w pierwszej połowie > lat 80-tych, a mianowicie w 1983 roku. Reszta wagonów > pochodzi z lat 1985-1987. > > A remont generalny przeszły jako pierwsze z przegubów > czeskich, a mianowicie w latach 1993-1995.

OK, będzie poprawione.

wysłane przez nomek (gość)

Czy one są niskopodłogowe? Może chociaż mają klimatyzacje?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

nomek napisał(a):

> Czy one są niskopodłogowe? Może chociaż mają klimatyzacje?

Wszystko to pisze w informacji... starczy przeczytać :/

wysłane przez MQ ?

Grzesq napisał(a):

> Wszystko to pisze w informacji... starczy przeczytać :/

Otóż nie pisało ;-) Ponieważ niektórzy są wyczuleni na niskopodłogowce, to dopisałem, że to wagony wysokopodłogowe. I mają klimatyzację stanowiska motorniczego.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Otóż nie pisało ;-) > Ponieważ niektórzy są wyczuleni na niskopodłogowce, to dopisałem, > że to wagony wysokopodłogowe. I mają klimatyzację stanowiska > motorniczego.

Mi chodziło tylko o to, że wszystko jest napisane w Twojej informacji i starczy przeczytać a nie pytać o każdą pierdołę ;). Sorka za dwuznaczność posta.

wysłane przez X

nomek napisał(a):

> Czy one są niskopodłogowe? Może chociaż mają klimatyzacje?

Niskopodłogowe to one na pewno nie są,przeczytaj uważnie artykuł.A co do klimatyzacji nie wiem czy takową posiadają,a gdyby nie posiadały,to co nie wsiądziesz do niego??

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez nomek (gość)

Chciałbym klimatyzacją zrekompensować sobie wiek tych tramwajów

wysłane przez X

nomek napisał(a):

> Chciałbym klimatyzacją zrekompensować sobie wiek tych > tramwajów

A ja bym chciał,żebys korzystał z funkcji"odpowiedz na ten post" :)

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez qetu (gość)

Romanas napisał(a):

> nomek napisał(a):

> > Chciałbym klimatyzacją zrekompensować sobie wiek tych > > tramwajów > > A ja bym chciał,żebys korzystał z funkcji"odpowiedz na ten > post" :) Marzenia czasem się spełniają...

wysłane przez Andrzej (gość)

Wreszcie coś się dzieje i to w dobrym kierunku. Te wozy to klasa 105N2k2000. W latach 1995-1997 przeszły modernizację, wymieniono pudła, mają przetwornice statyczne, nowoczesne drzwi, odnowione wnętrze. Odbudowano je praktycznie do standardu nowego wozu. Pudła tych wozów są z ocynkowanej, nierdzewnej blachy. Problemów z korodującą blacharką nie będzie. Stały nieużywane przez kilka lat jako rezerwa. A poza tym w Berlinie stan torowisk jest bardzo dobry i te wozy są mało zużyte, to nie są rozklekotane graty. Przypuszczam, że ze względu na stan techniczny pojeżdżą 15-20 lat. Co do 102NA to są przestarzałe technicznie, zuzyte ponad miarę. Ich wiek to 32-37 lat. NG przeszły 12-14 lat temu. Uważam, że zastąpienie 102Na przez KT4Dt to właściwy ruch. Miejsce złomu jest w hucie. Pozostawić 1 sztukę, jako historyczny i to wszystko. A co do wozów niskopodłogowych to proponuję najpierw kompleksowo zmodernizować torowiska na kilku liniach, a dopiero później kupić partię przynajmniej 10-20 sztuk. Nie ma co "sadzić" się na niskopodłogowce, jeżeli nie mają po czym jeździć !
Andrzej napisał(a):

> A co do wozów niskopodłogowych to proponuję najpierw > kompleksowo zmodernizować torowiska na kilku liniach, a > dopiero później kupić partię przynajmniej 10-20 sztuk. Nie ma > co "sadzić" się na niskopodłogowce, jeżeli nie mają po czym > jeździć !

Kompleksowy remont na paru liniach to utopia, a jeszcze większą utopią byłoby zakupienie 10-20szt niskiej podłogi :). Bardziej realne jest, że może do 2010 roku ;) uporządkują trase linii 8 i zarzucą chociaż 4 szt niskiej podłogi. W końcu idą wybory i trzeba rzucić kiełbasę ;).

wysłane przez jas59  ?

Piotr napisał(a):

> Bardziej realne jest, że może do 2010 roku ;) uporządkują trase linii 8 > i zarzucą chociaż 4 szt niskiej podłogi. W końcu idą wybory i > trzeba rzucić kiełbasę ;).

Nie zauważyłeś, że trasa linii 8 jest modernizowana od kilku lat? Wyremontowano ulicę Wyszyńskiego, w tamtym roku oddano odcinek od Bramy Portowe do placu Kościuszki (ulica Krzywoustego). Potrzeby jest remont torów w ciągu ulicy Sikorskiego. W tym roku miasto chce wymienić 180 metrów torów w ciągu ulicy Ku Słońcu. Dobrze by było też wyremontować torowiska na moście Portowym i niektóre odcinki w ciągu ulicy Gdańskiej. Jak widzisz jest jeszcze sporo do zrobienia i może do 2010 roku uda się to uporządkować, o ile w budżecie miasta zostaną zaplanowane pieniądzę, a wtedy można rozważać zakup i wpuszczenie na trasę niskopodłogowców. Tu nie jest potrzebna propaganda wyborcza, ale praca od podstaw.

cogito ergo sum
jas59 napisał(a):

> > Tu nie > jest potrzebna propaganda wyborcza, ale

Ale skoro odpowiadasz na post Piotrowi,to warto uzyć funkcji"odpowiedz na ten post":))

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez konjo  4

Romanas napisał(a):

> Ale skoro odpowiadasz na post Piotrowi,to warto uzyć > funkcji"odpowiedz na ten post":))

Ale z tego co widzę to On użył funkcji odpowiedz, tylko zmienił temat posta.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez peter (gość)

Mi sie wydaje że chcą kupic te tramwaje że ma być jakas impreza 4-7 sierpnia 2007 i zeby wydawał się lepszy tabor, dla mnie podobają mi sie te tramwaje fajnie by było jak by dali na 5 lub 11.Bo chcą jeszcze odnowić elewację dworca gł.pkp

wysłane przez TCT

peter napisał(a):

> Mi sie wydaje że chcą kupic te tramwaje że ma być jakas > impreza 4-7 sierpnia 2007 i zeby wydawał się lepszy tabor, > dla mnie podobają mi sie te tramwaje fajnie by było jak by > dali na 5 lub 11.Bo chcą jeszcze odnowić elewację dworca > gł.pkp

Polska języka i gramatyka trudna być? Ta "jakaś impreza" to regaty The Tall Ships na ktora prawdopodob. zjedzie milion turystów, a któa dzięki Maryjanowi okaże się klapą.

P.S. popracuj nad tym co chcesz powiedzieć bo zrozumieć tego nie idzie :/

--- Pierdel,serdel,burdel - Pierwszy Marszałek Polski Józef Piłsudski o polskim sejmie

wysłane przez nomek (gość)

Szczecin chce kupić 20 starych tramawajów z Berlina. Każdy ma kosztować około 1,1 mln. Dla porównania Warszawa kupuje po 5,9 mln nowe niskpodłowgowe tramwaje (długość 32 metry) Linia 8 jest już do niskopodłogowców przystosowana...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

nomek napisał(a):

> Szczecin chce kupić 20 starych tramawajów z Berlina. Każdy ma > kosztować około 1,1 mln. Dla porównania Warszawa kupuje po > 5,9 mln nowe niskpodłowgowe tramwaje (długość 32 metry) > Linia 8 jest już do niskopodłogowców przystosowana...

Ale dla porównania: szczecin kupuje 20 wysokopodłogowych tramwaji po 1'1 mln co daje około 20 mln za 20 tramwaji ,a Warszawa natomiast za 20 mln za które szczecin kupuje 20 wysokopodłogowych tramwajow Warszawa może kupić tylko 4 niskopodlogowe tamwaje ,a w dodatku Tatry są w lepszym stanie technicznym niż większość szczecińskich tamwaji.A po za tym tylko trasa linii 8 jest do takich niskopodłogowych tramwaji.A więc co sie bardziej opłaca?

wysłane przez mmm

nomek napisał(a):

> Szczecin chce kupić 20 starych tramawajów z Berlina.

Bez przesady. Tramwaje z połowy lat 80-tych i modernizowane w latach 90-tych - fajnie miec takie stare tramwaje. To jak określisz 102Na, GT6, czy nietóre 105Na? >Każdy ma > kosztować około 1,1 mln.

Nie wiadomo jeszcze jak będzie ich cena, czy wogóle będą jeżdzić (to sie okaże po testach) i czy znajdą sie na nie pieniądzie w budżecie.

> Dla porównania Warszawa kupuje po > 5,9 mln nowe niskpodłowgowe tramwaje (długość 32 metry)

A Kraków 24 trawaje kupuje a Wrocław tez kilka. I co z tego. Ja bym chiciał 40 niskopodłogowców w Szczecinie. Na początek. Najlepiej żeby kupili jeszcze w tym kwartale.

> Linia 8 jest już do niskopodłogowców przystosowana... Szczególnie na Ku Słońcu i moście przez Pranice

wysłane przez mmm

Dzis w Kurierze jest artykuł Tomka o Tatrach. Chcą sprowadzić nawet 23 wozy, a przyszłym roku tez może uzywane niskopodłogowce.

wysłane przez torwid  67

mmm napisał(a):

> Dzis w Kurierze jest artykuł Tomka o Tatrach. Chcą sprowadzić > nawet 23 wozy, a przyszłym roku tez może uzywane > niskopodłogowce.

Taki jest optymistyczny plan, o ile w ogóle fachowcy z tzw. zespołu technicznego uznają, że ten tabor spełnia nasze wymagania i oczekiwania. Prace już zaczęli.

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Piotr

torwid napisał(a):

> Taki jest optymistyczny plan, o ile w ogóle fachowcy z tzw. > zespołu technicznego uznają, że ten tabor spełnia nasze > wymagania i oczekiwania. Prace już zaczęli.

hehehe na nasze tory to i nawet tramwaj konny byłby dobry :), ale rozumiem, że to nie tylko o tory chodzi :). Trzymam kciuki i mam nadzieję, że wszystko wypali :).