Forum

Berlińskie Tatry w końcu w Szczecinie!

Dzisiejszej nocy dwa pierwsze wagony Tatra KT4Dt dotarły na zajezdnię Pogodno. Przed godz. 8:00 rozpoczął się ich rozładunek. Dokładnie o godz. 9:13 pierwsza przywieziona Tatra KT4Dt (ex 7021) dotknęła torów. Chwilę potem samodzielnie przejechała na kanały naprawcze zajezdni Pogodno. Po godz. 10 odbył się rozładunek drugiego wagonu - ex 7022. Transport kolejnego odbędzie się prawdopodobnie w nocy z piątku na sobotę, a czwarty (i ostatni w tym miesiącu) wagon spodziewany jest w Szczecinie w najbliższy poniedziałek.

wysłane przez Piotr

W końcu!!! :D, a teraz mam pytanie...Jak Pogodno pomieści Tatry i 102Na? Czy może 102Na będą na bieżąco kasowane?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> W końcu!!! :D, a teraz mam pytanie...Jak Pogodno pomieści > Tatry i 102Na? Czy może 102Na będą na bieżąco kasowane?

No nareszcie :-) Jakoś pomieszczą, bo narazie tylko 2 tatry przyjadą, a za tydzień może już którejś 102-jki nie być... chociaż pewnie to tylko moje domysły :D

-- 75- Tylko przez Reduty Ordona!!!

wysłane przez Piotr

PiNgWiN napisał(a):

> No nareszcie :-) Jakoś pomieszczą, bo narazie tylko 2 tatry > przyjadą, a za tydzień może już którejś 102-jki nie > być... chociaż pewnie to tylko moje domysły :D

Hmmm, ale pewnie jakaś cześć 102Na i tak już w ogóle nie wyjedzie na tory (stan techniczny), a miejsce tylko blokuje...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> Hmmm, ale pewnie jakaś cześć 102Na i tak już w ogóle nie > wyjedzie na tory (stan techniczny), a miejsce tylko blokuje...

Pewnie przez dłuższy czas będą blokować :-/ Tak poza tym to ile będzie trzeba gdzieś czekać na ich wyjazd? Czy byłaby szansa na 1 listopada?

-- 75- Tylko przez Reduty Ordona!!!

wysłane przez Piotr

PiNgWiN napisał(a):

> Czy byłaby szansa na 1 listopada?

absolutnie nie ma takiej możliwości :). Trzeba zorganizować szkolenia, uzbroić tramwy w to i owo :), sprzęgi przerobić :).
Piotr napisał(a):

Trzeba zorganizować szkolenia,

No szkolenia juz byly w Niemczech .

wysłane przez Piotr

M21 napisał(a):

> No szkolenia juz byly w Niemczech .

a przypadkiem nie było tak, że pojechała pewna grupa, która teraz będzie szkoliła tych, którzy tam nie pojechali?
Między wrotką a cytatem nie wymagamy wolnej linii, za to bardzo prosimy o wstawianie znaków cytowania (>).

moderator@mkm.szczecin.pl
PiNgWiN napisał(a):

> Czy byłaby szansa na 1 listopada?

Jest taka malutka szansa. Wróbelki śpiewały, że może wyjedzie skład na "ósemkę" 01.11, ale to nie jest pewne.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Napewno jakaś pójdzie na wagon techniczny.
tramwajekk napisał(a):

> Napewno jakaś pójdzie na wagon techniczny.

Tak, tak... Pod warunkiem, że MZK będzie chciało mieć specjalny wagon techniczny do crash-testów...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
tramwajekk napisał(a):

> Napewno jakaś pójdzie na wagon techniczny.

My nie Liberec. ;-)

P.S. Zostaw treść postu na który odpowiadasz, no bo z trudem dochodzi się w tym gąszczu na który odpowiadasz.

Штирлиц
> P.S. Zostaw treść postu na który odpowiadasz, no bo z trudem > dochodzi się w tym gąszczu na który odpowiadasz.

Na takie sytuacje, stworzony został link "zobacz oryginalny post" w nagłówku :-)

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Phobos napisał(a):

> Na takie sytuacje, stworzony został link "zobacz oryginalny post" w > nagłówku :-)

Aaa, technika. :-)

Штирлиц

wysłane przez t105n  49

Piotr napisał(a):

> Jak Pogodno pomieści Tatry i 102Na?

Powinno pomieścić. Pod koniec lat 80-tych było tam prawie 170 wagonów, teraz jest nieco ponad 130 wagonów. Będzie ciasno, ale da się :-)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> W końcu!!! :D, a teraz mam pytanie...Jak Pogodno pomieści > Tatry i 102Na? Czy może 102Na będą na bieżąco kasowane? Równierz jednak jestem pewien że MZK przekaże STMKM jakąś 102-jke na wagon historyczny prawda.
tramwajekk napisał(a):

> Równierz jednak jestem pewien że MZK przekaże STMKM jakąś > 102-jke na wagon historyczny prawda.

Oby tak było. Kiedyś byliśmy pewni, że 106Na pójdzie na zabytkowy.

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Stirlitz napisał(a):

> tramwajekk napisał(a):

> > > Równierz jednak jestem pewien że MZK przekaże STMKM jakąś > > 102-jke na wagon historyczny prawda. > > Oby tak było. Kiedyś byliśmy pewni, że 106Na pójdzie na > zabytkowy. O 106na nigdy o takim nie słyszałem mówiąc szczerze może ktoś ma foto?
tramwajekk napisał(a):

> O 106na nigdy o takim nie słyszałem mówiąc szczerze może ktoś > ma foto?

Jest w Encyklopedii i dziś foto zostało dodane do Galerii. :-)

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Stirlitz napisał(a):

> tramwajekk napisał(a):

> > > O 106na nigdy o takim nie słyszałem mówiąc szczerze może ktoś > > ma foto? > > Jest w Encyklopedii i dziś foto zostało dodane do Galerii. :-) Aha już czaję ale na tym zdjeciu nie wygląda na takiego złoma. :-)

wysłane przez mike_1994

tramwajekk napisał(a):

> Aha już czaję ale na tym zdjeciu nie wygląda na takiego złoma. :-)

Nie wygląda, ale w środku było źle.
OK, dość tego.

Za: - całkowity brak szacunku dla języka polskiego - stałe, chroniczne, uporczywe ignorowanie zasad interpunkcji - braku znajomości obsługi klawiatury - braku dbałości o czytelność postów - zadawanie pytań, na które można odpowiedzieć samemu po wykorzystaniu opcji "szukaj"

Zostajesz wysłany na urlop.

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez M21 8

Ciekawe kiedy wyjada na linie . Na 1 listopada pewnie nie ma co liczyc :(

wysłane przez torwid  67

M21 napisał(a):

> Ciekawe kiedy wyjada na linie . Na 1 listopada pewnie nie ma > co liczyc :(

Teoretycznie za ok. tygodnie. Optymistycznie mówi się o 9-10 listopada.

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Piotr

torwid napisał(a):

> Teoretycznie za ok. tygodnie. Optymistycznie mówi się o 9-10 > listopada.

to by potwierdzało wiadomość podaną w radiu Szczecin :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

torwid napisał(a):

> Teoretycznie za ok. tygodnie. Optymistycznie mówi się o 9-10 > listopada.

Szkoda, bo by się przydały na 8 i 8D :-/

wysłane przez yoss83

No super, mówiło się o 2 tatrach na tydzień, a tu prawie 6 taterek w pięć dni...

wysłane przez Piotr

yoss83 napisał(a):

> No super, mówiło się o 2 tatrach na tydzień, a tu prawie > 6 taterek w pięć dni...

wybory idą ;) miasto musi pokazać, że dba o nas ;)

wysłane przez Pepe 235

yoss83 napisał(a):

> No super, mówiło się o 2 tatrach na tydzień, a tu prawie > 6 taterek w pięć dni...

Gdzie Ty policzyłeś że ma ich byc 6? W informacji wyraźnie jest napisane że tylko 4. :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez yoss83

man751 napisał(a):

> Gdzie Ty policzyłeś że ma ich byc 6? W informacji wyraźnie > jest napisane że tylko 4. :)

Faktycznie, zmyliły mnie 3 transporty. Ale 4 to i tak wiecej niż 2
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez pioko17 38

Nie wiecie czy Pogodno podaruje jedną 102-jkę STMKM jako eksponat muzealny?

wysłane przez Wojciech

pioko17 napisał(a):

> Nie wiecie czy Pogodno podaruje jedną 102-jkę STMKM jako > eksponat muzealny?

Nie Pogodno, a MZK może podarować jak już :) Była taka obietnica, że MTiKM dostanie jedną 102jkę po wycofaniu z ruchu.

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez Piotr

Wojciech napisał(a):

> Nie Pogodno, a MZK może podarować jak już :) Była taka > obietnica, że MTiKM dostanie jedną 102jkę po wycofaniu z > ruchu.

i jeszcze jakiś "dawca" by się przydał ;)

wysłane przez MaK

Ile tych (dar Tatren) przybyło a ile bedzie w sumie?

wysłane przez kajetansz 65

MaK_86 napisał(a):

> Ile tych (dar Tatren) przybyło a ile bedzie w sumie?

2 przybędzie dziś, a w sumie ma być 21

Штирлиц

wysłane przez M21 8

pioko17 napisał(a):

> Nie wiecie czy Pogodno podaruje jedną 102-jkę STMKM jako > eksponat muzealny?

Z tego co wiem to maja zostać 3 lub 4 102 ki w najalepszym stanie .Weź pod uwage to ze napewno na golęcin trafią 2 tatry (kilku naszych motorniczych jest na szkoleniu w niemczech) .Wiec jeszcze troche pojezdzimy 102-kami bo jak wszytkie skasuja to będzie naprawde krucho z wozoami .

-- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez Pepe 235

M21 napisał(a):

> Z tego co wiem to maja zostać 3 lub 4 102 ki w najalepszym > stanie .Weź pod uwage to ze napewno na golęcin trafią 2 > tatry (kilku naszych motorniczych jest na szkoleniu w > niemczech) .Wiec jeszcze troche pojezdzimy 102-kami bo jak > wszytkie skasuja to będzie naprawde krucho z wozoami.

No niestety muszą wam je dać ponieważ nie będziecie mieli co wystawić na jeszcze 3 brygady "ósemki". Tylko dlaczego mam wrażenie, że będą równie długo zalegać nieczynne jak bulwy... :)

wysłane przez M21 8

man751 napisał(a):

> No niestety muszą wam je dać ponieważ nie będziecie mieli co > wystawić na jeszcze 3 brygady "ósemki". Tylko dlaczego mam > wrażenie, że będą równie długo zalegać nieczynne jak > bulwy... :)

Nic mi nie mów .Normalnie szkoda mi juz tych wozów ;)

-- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez yoss83

M21 napisał(a):

> Z tego co wiem to maja zostać 3 lub 4 102 ki w najalepszym stanie

Moim zdaniem to one wszystkie są w nienajlepszym stanie, a ta widomość oznacza, że pozostawimy 20% taboru 102Na. Ciekawe jak długo pojeżdżą.

wysłane przez t105n  49

M21 napisał(a):

(ciachnięte)

Dobra rada dla kolegi: przed znakiem interpunkcyjnym (kropka, przecinek, znak zapytania) nie stawia się spacji, za znakiem interpunkcyjnym stawia się spację. W szkole, którą kończyłem, za takie notoryczne błędy można było kiblować drugi rok w tej samej klasie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

"Więcej szczegółów o czasie przyjazdu wagonów do Szczecina będzie znanych około godz. 16."

Jest już dobrą godzine po 16, a narazie nie ma żadnej informacji co z naszymi nowymi nabytkami, czy już przejechały przez granice? i czy wiadomo dokładnie o której będą w szczecinie?

wysłane przez kajetansz 65

rafi napisał(a):

> Jest już dobrą godzine po 16, a narazie nie ma żadnej > informacji co z naszymi nowymi nabytkami, czy już > przejechały przez granice? i czy wiadomo dokładnie o > której będą w szczecinie?

Najwidoczniej nic nie wiadomo, albo nie ma kto upgrade'ować wiadomość. Poczekajmy.

Штирлиц

wysłane przez MQ ?

Stirlitz napisał(a):

> Najwidoczniej nic nie wiadomo

Nic nie wiadomo. A raczej - my nic nie wiemy. Niestety prawdopodobnie nikt z miłośników współpracujących z KOMIS-em nie pojechał do Kołbaskowa śledzić transport. Jeśli tylko coś będzie wiadomo, uaktualnimy informację.

wysłane przez kajetansz 65

mkubien napisał(a):

> Nic nie wiadomo. A raczej - my nic nie wiemy. Niestety > prawdopodobnie nikt z miłośników współpracujących z > KOMIS-em nie pojechał do Kołbaskowa śledzić transport. Jeśli > tylko coś będzie wiadomo, uaktualnimy informację.

Maćku ja naprawdę nie mogłem. Jakbym mógł to jak mnie znasz to nawet na piechotę bym poszedł.

Штирлиц

wysłane przez MQ ?

Stirlitz napisał(a):

> Maćku ja naprawdę nie mogłem. Jakbym mógł to jak mnie znasz to > nawet na piechotę bym poszedł.

Przecież nie mam żadnych pretensji :-)

wysłane przez kajetansz 65

mkubien napisał(a):

> Przecież nie mam żadnych pretensji :-)

Ja tylko prewencyjnie gdyby ktoś miał.

P.S. Na niemieckich stronach o tramwajach też nic nie wiadomo.

Штирлиц

wysłane przez yoss83

mkubien napisał(a):

> Jeśli tylko coś będzie wiadomo, uaktualnimy informację.

A czy mozna jeszcze dzisiaj liczyć na zdjęcia spod zajezdni?

wysłane przez Pepe 235

mkubien napisał(a):

> Nic nie wiadomo. A raczej - my nic nie wiemy. Niestety > prawdopodobnie nikt z miłośników współpracujących z > KOMIS-em nie pojechał do Kołbaskowa śledzić transport.

Kto nie pojechał ten nie pojechał. Niestety chyba wyniknęły jakieś problemy lub ograniczenia bo konwoju jak nie było tak nie ma. :/

wysłane przez (użytkownik usunięty)

man751 napisał(a):

> Kto nie pojechał ten nie pojechał. Niestety chyba wyniknęły > jakieś problemy lub ograniczenia bo konwoju jak nie było tak nie > ma. :/

Pewnie jakieś problemy na granicy. Celnicy muszą dokładnie sprawdzić taki towar.

wysłane przez Robert 5

rafi napisał(a):

> Jest już dobrą godzine po 16, a narazie nie ma żadnej > informacji co z naszymi nowymi nabytkami, czy już > przejechały przez granice? i czy wiadomo dokładnie o > której będą w szczecinie?

Wagony wprawdzie podobno wyjechały po południu z BVG, jednak nie wyjechały z Berlina. Wyjechały zeń dopiero wieczorem i właśnie dotarły do Kołbaskowa. Na zajezdni Pogodno będą prawdopodobnie koło godz. 1.

wysłane przez torwid  67

Robert napisał(a):

> Wagony wprawdzie podobno wyjechały po południu z BVG, jednak > nie wyjechały z Berlina.

Dokładnie tak, zresztą taka informacja została zamieszczona po godz. 18.

Wyjechały zeń dopiero wieczorem i > właśnie dotarły do Kołbaskowa. Na zajezdni Pogodno będą > prawdopodobnie koło godz. 1.

Albo i później. Ostatnie wieści są takie, że ok. 1 to transpoort być może dopiero ruszy z granicy, bo nie ma jeszcze kompletu dokumentów w sprawie przejazdu kolumny przez miasto. Ale wszystko się może zmienić, w dowolną stronę zresztą. Więc mogą być wcześniej, albo dopiero rano...

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Robert 5

torwid napisał(a):

> > Dokładnie tak, zresztą taka informacja została zamieszczona po > godz. 18.

Zgadza się. Przy czym wtedy wagony były jeszcze w Berlinie, więc nie było tak naprawdę pewności, kiedy tu dotrą. Te wcześniejsze informacje o jeździe w dzień, a potem zmiana opcji na jazdę w nocy, były cokolwiek dziwne.

wysłane przez leks 17

torwid napisał(a):

> Ale wszystko się może zmienić, w dowolną stronę zresztą. > Więc mogą być wcześniej, albo dopiero rano...

Nie wiem o której wagony dotarły, ale rozpoczęło się chyba właśnie wodowanie :P. Widze z okna jedną lawete, a na niej wagon. Niestety więcej szczegółów ocenic nie moge. Nie wiem czy przyjechała tylko jedna czy dwie Tatry ;p, ale wiem np. ze ciezarowka, ktora ją przywiozla ma kolor pomoranczowy ;)

-- 75 tylko na Reduty Ordona!!! 60 na Taczaka, a 53 do spożywczaka
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez mkokolus

Sądze że na 8 i 8D nie puszczą stodwójek. Z tego co pisze ZDITM na swojej stronie przeczytałem że 1 Lisotpada będzie jedna stodwójka na czwórce, ale napisano że będą cztery składy przegubowe na dwójce 1 Listopada znając życie to raczej puszczą stodwójki, watpie żeby Tatry puścili. ------------- Trzeba foćić w ten weekend stodwójki na piątce one tak szybko odejdą.

wysłane przez kajetansz 65

A może 7002. To by miało sens. Wagon o tym numerze został odstawiony w Berlinie w 2005 roku, a w marcu br. przywrócony do ruchu. 1 a 7 można pomylić. Chyba, że z Berlina przywieziono GT6N o numerze 1002. :-P

Pewne źródła mi też doniosły, że druga Tatra ma numer 7021.

Штирлиц

wysłane przez Pepe 235

Stirlitz napisał(a):

> A może 7002. To by miało sens. Wagon o tym numerze został > odstawiony w Berlinie w 2005 roku, a w marcu br. przywrócony > do ruchu. 1 a 7 można pomylić. Chyba, że z Berlina > przywieziono GT6N o numerze 1002. :-P

Pewnie jest to #7002 ale jak widzisz na zdjęciu wyświetlacz pokazuje coś innego. :)

wysłane przez kajetansz 65

man751 napisał(a):

> Pewnie jest to #7002 ale jak widzisz na zdjęciu wyświetlacz > pokazuje coś innego. :)

Torwid mi doniósł (zaraz mnie pewnie ochrzani :-P), że numerki są zdarte i widać, że były to 7021 i 7022

7021 (ex 9730, 1995; 219 230-7, wyprodukowany w 1985) 7022 (ex 9727, 1994; 219 427-6, wyprodukowany w 1985)

Штирлиц

wysłane przez torwid  67

Stirlitz napisał(a):

> Torwid mi doniósł (zaraz mnie pewnie ochrzani :-P), że numerki > są zdarte i widać, że były to 7021 i 7022

Nie ochrzani ;) A na wyświetlaczach faktycznie były 1001 i 1002, ale nikt nie wie dlaczego.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Phobos 17

> Nie ochrzani ;) A na wyświetlaczach faktycznie były 1001 i 1002, > ale nikt nie wie dlaczego.

Jeśli kolejna tatra będzie miała na wyświetlaczach 1003, to najwyraźniej BVG w ten sposób oznacza kolejne wagony do wysyłki :)

-- To nie jest promocja!

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez butthead

Z tego, co napisali Niemcy na forum wynikałoby, jakby te wagony miały dostać takie numery w Szczecinie? Tylko że to bez sensu jest ;) Pewnie tylko się domyślali, patrząc na miejscowe zastosowanie domyślnego napisu na wyświetlaczu.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez M21 8

A ktoś orjentuje się jakie malowanie będą miały tatry ??

wysłane przez yoss83

M21 napisał(a):

> A ktoś orjentuje się jakie malowanie będą miały tatry ??

Z tego co dowiedziałem się na tym serwisie, to domalują na dole paski. Zresztą jak na ironię wydaje mi się, że tatrom właśnie w koszmarkowym malowaniu mogłoby być dobrze, ale to tylko moja opinia

wysłane przez Phobos 17

> Zresztą jak na ironię wydaje mi się, że tatrom > właśnie w koszmarkowym malowaniu mogłoby być dobrze,

Masz rację. Wydaje ci się.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez alat57

Phobos napisał(a):

> Masz rację. Wydaje ci się.

Uważam że dopuki to żółte malowanie jest oky to narazie powinni zostawić tak jak jest a przemalować dopiero jak się podniszczy. Jednak to jest tylko moje zdanie.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez alat57

M21 napisał(a):

> A ktoś orjentuje się jakie malowanie będą miały tatry ??

Po ponad roku czasu widać już pierwsze skutki wandalizmu w Tatrach, dzięki temu że jeździły w składach. Owszem, zapyta ktoś, 'to co już składów nie można puszczać?', można tylko jak szybko tabor z Berlina dotarł do Szczecina w bardzo dobrym stanie tak po dwóch latach będzie zdemolowany przez wandali. Czyli prosty wniosek, w szczecinie muszą jeździć solo lub wcale:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez Mario  ?

alat57 napisał(a):

> Czyli prosty wniosek, w szczecinie muszą jeździć solo lub > wcale:)

Jest jeszcze jeden sposób. Wystarczy, że zamontują kamery. Jak wyjadą Tatry T6 w składach to dopiero będzie strach. ;-/

-- Teraz moim ulubionymi składami są: 1047+1048 i 1049+1050 ;-P

wysłane przez alat57

Bella napisał(a):

> Jest jeszcze jeden sposób. Wystarczy, że zamontują kamery. Jak > wyjadą Tatry T6 w składach to dopiero będzie strach. ;-/

No właśnie, brak fuduszy żeby opłacić godnie pracowników i zwiększyć częstotliwość kursowania na liniach jako "solówek", brak funduszy na monitoring (przynajmiej) w drugich wozach, więc po co kupować tak drogi tabor. Do warunków jakie u nas istnieją należało pozostawić 102Na i podpiąć jako drugi, dla wandali.:) P.S. Zauważyłem że w drugich wagonach składów jeździ coraz mniej osób, czyżby obawa przed wandalami, którzy tym bardziej będą mogli sobie pozwalać do woli?:(

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez Luke_Police  163

alat57 napisał(a):

> P.S. Zauważyłem że w drugich wagonach składów jeździ coraz > mniej osób, czyżby obawa przed wandalami, którzy tym bardziej > będą mogli sobie pozwalać do woli?:(

Po prostu pierwszy wagon szybciej jedzie ;). Ja tam jak przyjeżdża 11 na Kościuszki zawsze wsiadam w drugi wagon, bo tam jest więcej miejsca.

Technik serwisu :)

wysłane przez Volunteer

alat57 napisał(a):

> P.S. Zauważyłem że w drugich wagonach składów jeździ coraz > mniej osób, czyżby obawa przed wandalami, którzy tym bardziej > będą mogli sobie pozwalać do woli?:(

A nie zauważyłeś, że jest w nich najzwyczajniej w świecie zimno? Z bardzo prostej przyczyny, w tej firmie nie ma nawet na bezpieczniki. Otwórz sobie szafkę to zobaczysz czego brakuje...

wysłane przez t105n  49

alat57 napisał(a):

> P.S. Zauważyłem że w drugich wagonach składów jeździ coraz > mniej osób, czyżby obawa przed wandalami, którzy tym bardziej > będą mogli sobie pozwalać do woli?:(

1. W drugich wagonach częściej zdarza się bydło wśród pasażerów. 2. Większość przystanków jest przed skrzyżowaniami, więc dojście do i z pierwszego wagonu jest krótsze.

-- Węzeł anty-przesiadkowy "Kołłątaja"

wysłane przez Bodek

Czy wiadomo coś na temat obręczy kół tych tramów? Czy mają one typowo niemieckie, czyli szersze od polskich - takie jak Helmuty, czy może zostały lub będą one wymienione na polskie? Testowane wiosną Tatry miały zdaje się wąskie obręcze kół.

wysłane przez Mario  ?

Bodek napisał(a):

> Czy mają one typowo niemieckie, czyli szersze od polskich

Ta odpowiedź jest dobra :-)

wysłane przez alat57

Bodek napisał(a):

> Czy wiadomo coś na temat obręczy kół tych tramów? > Czy mają one typowo niemieckie, czyli szersze od polskich - > takie jak Helmuty, czy może zostały lub będą one > wymienione na polskie? > Testowane wiosną Tatry miały zdaje się wąskie obręcze > kół.

Zgadza się, tylko że umowa z BVG opiewała na wymianę kół na wąskie przez stronę niemiecką.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez kajetansz 65

Jak podaje forum Drehscheibe online http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?5,3123499,3123711#msg-3123711 to do Szczecina mają dojść Tatry o numerach:

Z 1983 roku: 7002, 7004, 7006, 7008, 7009, 7010 i 7012 (prototyp) Z 1985 roku: 7025, 7029, 7030, 7034 Z 1986 roku: 7067 Z 1987 roku: 7073, 7078, 7084, 7090, 7091, 7093, 7094, 7095, 7096, 7097

Wg niemieckiego kalkulatora daje to 22 wozy, mimo iż piszą o 23 a my wiemy o 21.

Dodatkowo Niemcy piszą też o wozach: 7017, 7018, 7021 - 7024, 7035 - 7048 i 7099.

Штирлиц

wysłane przez leks 17

Stirlitz napisał(a):

> i 7012 > (prototyp)

Ciekawe czym ten wagon się różni od pozostałych :)?

> Wg niemieckiego kalkulatora daje to 22 wozy, mimo iż piszą > o 23 a my wiemy o 21.

Może ten prototyp dają nam za darmo :P, a może udało im się jakoś lepiej dogadać?

> Dodatkowo Niemcy piszą też o wozach: 7017, 7018, 7021 - > 7024, 7035 - 7048 i 7099.

Ale tych to chyba przecież nie dostaniemy, bo mamy kupić 21 - 22 Tatry.

-- 75 tylko na Reduty Ordona!!! 60 na Taczaka, a 53 do spożywczaka

wysłane przez butthead

lex napisał(a):

> > Ciekawe czym ten wagon się różni od pozostałych :)?

W tej chwili już pewnie niczym, bo one zostały gruntownie zmodernizowane przecież.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Stirlitz napisał(a):

> > Dodatkowo Niemcy piszą też o wozach: 7017, 7018, 7021 - > > 7024, 7035 - 7048 i 7099.

Czesc!

Jako pierwsze maja do Was dotrzec wozy o numerach 7017, 7018, 7021, 7022, bo te juz sa wg. mojego informanta przygotowane do jazdy w Szczecinie. 7021 i 7022 juz u Was sa, jako nastepne dostaniecie 7017 i 7018 ( 1003 i 1004 ). Oprócz tego w zajezdni Lichtenberg stoja w warsztacie do przebudowy 7024, 7035, 7036, 7037, 7038 i 7046. Oprocz tego jako jedne z nastepnych beda w warsztacie 7041, 7045, a reszta wozow z numerami 7035 do 7048 jeszcze na Marzahnie w zajezdni czeka na przebudowe. 7099 tez juz dotarl do Lichtenbergu, ale jeszcze nie wiadomo, co z nim bedzie...

Pozdro z Berlina!

wysłane przez butthead

Hallo, A czy bylbys w stanie sie zorientowac, kiedy dokladnie nastepne wozy beda ladowane i wysylane do Szczecina? Chetnie bym podjechal uwiecznic to na zdjeciach, takze pozostale wozy, gdyby sie dalo jakos zgadac :) Pozdrawiam rowniez z Berlina

wysłane przez MQ ?

Stirlitz napisał(a):

> Jak podaje forum Drehscheibe online > http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?5,3123499,3123711#msg-3123711 > to do Szczecina mają dojść Tatry o numerach [ciach]

Jakieś kiepskie dane mają, bo w tym wykazie wagonów rzekomo kupionych przez Szczecin nie ma tych dwóch, co stoją już na Pogodnie.

wysłane przez alat57

Jes,Jes,Jes, ;) Może dwa sprezentują?;)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez butthead

Z tego na co wygląda na zdjęciach, to szyby również są wymienione? Bo takich ładnych to w Berlinie się nie uraczy :)

wysłane przez Kangur

butthead napisał(a):

> Z tego na co wygląda na zdjęciach, to szyby również są > wymienione? Bo takich ładnych to w Berlinie się nie uraczy

Dokladnie tak, tramwaje otrzymaly nowe okna, przetoczone zestawy kolowe, odswiezono wnetrze. Zamieniono tez automat biletowy na pojedyncze siedzenie i zaprogramowano system informacji pasazerskiej dla Szczecina. Trzeba przyznac, BVG sie postaralo. :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez alat57

butthead napisał(a):

> Z tego na co wygląda na zdjęciach, to szyby również są > wymienione? Bo takich ładnych to w Berlinie się nie uraczy > :)

Bez przesady, takich jakie są w 102 to na całym świecie się nie uświadczy, natomiast jak nasza kochana wybuchowa młodzierz podejdzie do "kanarków", tego nikt nie wie

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez konjo  4

alat57 napisał(a):

> Bez przesady, takich jakie są w 102 to na całym świecie się > nie uświadczy, natomiast jak nasza kochana wybuchowa > młodzierz podejdzie do "kanarków", tego nikt nie wie

Zupełnie jak do reszty taboru tj. bez żadnego znaczenia czy to dość kosztowny 105N2k czy też ledwie 4-letni MAN NL223... Zresztą o pierwszych próbach dewastacji zmodernizowanych ostatnio stopiątek pisaliśmy ledwie 2-3 dni po debiucie liniowym... A szkoda niestety, bo w taborze tramwajowym był niezły zastój, a taka ładna niespodzianka nam się w tym roku przyszykowała.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez alat57

konjo napisał(a):

> Zupełnie jak do reszty taboru tj. bez żadnego znaczenia czy to > dość kosztowny 105N2k czy też ledwie 4-letni MAN NL223... > Zresztą o pierwszych próbach dewastacji zmodernizowanych > ostatnio stopiątek pisaliśmy ledwie 2-3 dni po debiucie > liniowym... A szkoda niestety, bo w taborze tramwajowym był > niezły zastój, a taka ładna niespodzianka nam się w tym roku > przyszykowała.

Dla młodocianych wandali to nie ma znaczenia co rysują, oni za to nie odpowiadają a ich starzy tym bardziej, im to prawdopodobnie sprawia przyjemność, więc niech sobie rysują, a co, a jak, skoro brak środków na przeciwdziałanie takim praktykom to tylko pogratulować naszym włodarzom.;)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez MAN756 23

Skoro jest już mowa o numerkach, to może ktoś sie orientuje jakie numery boczne otrzymają Tatry na Pogodnie?

wysłane przez torwid  67

MAN756 napisał(a):

> Skoro jest już mowa o numerkach, to może ktoś sie > orientuje jakie numery boczne otrzymają Tatry na Pogodnie?

Tak. Ktoś się orientuje. :D I chyba będzie to spore zaskoczenie. Wszystko wskazuje na to, że jednak 1 listopada ujrzymy na 8 lub D8 ukrotniony skład o nrach 100+101. A zakres numeracji zarezerwoiwany dla Tatr to 100-150.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez konjo  4

torwid napisał(a):

> A zakres numeracji zarezerwoiwany dla Tatr to 100-150.

A po co aż 51 numerów, jeżeli wagonów ma być tylko 21? Czyżby to coś związanego z liczbą 29 ujawnioną na pmtm?

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez torwid  67

konjo napisał(a):

> A po co aż 51 numerów, jeżeli wagonów ma być tylko 21? > Czyżby to coś związanego z liczbą 29 ujawnioną na pmtm?

O tym, że BVG zaproponowało kolejne 29 wagonów, a MZK rozważa możliwość wzięcia ich w leasingu w przyszłym roku, mówi się gdzieś od początku września.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez alat57

torwid napisał(a):

> O tym, że BVG zaproponowało kolejne 29 wagonów, a MZK rozważa > możliwość wzięcia ich w leasingu w przyszłym roku, mówi się > gdzieś od początku września.

Tak, faktycznie była taka koncepcja, tylko co pozostanie "po wyborach"(?), oczywiście przekonamy się. Chwała że pojawiły się te, a dalej zobaczymy.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> torwid napisał(a):

> > A zakres numeracji zarezerwoiwany dla Tatr to 100-150.

Czesc chlopcy!

Oj, chyba predzej 1001 - tysiac cos... Bo czemu by w wyswietlaczach mieli programowac czterocyfrowe numery a dawac im 3cyfrowe???

Pozdro, Marcin

wysłane przez kajetansz 65

garfieldberlin napisał(a):

> Oj, chyba predzej 1001 - tysiac cos... Bo czemu by w wyswietlaczach > mieli programowac czterocyfrowe numery a dawac im 3cyfrowe???

Ta numeracja juz u nas istnieje.

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Stirlitz napisał(a):

> Ta numeracja juz u nas istnieje.

No dobra, ale czemu pod tym aspektem 7021 i 7022 o3maly numery 1001 i 1002???

wysłane przez kajetansz 65

garfieldberlin napisał(a):

> No dobra, ale czemu pod tym aspektem 7021 i 7022 o3maly numery 1001 i > 1002???

Nie wiem, ja tylko napisalem jak jest. :-)

Штирлиц

wysłane przez Phobos 17

> Oj, chyba predzej 1001 - tysiac cos... Bo czemu by w wyswietlaczach > mieli programowac czterocyfrowe numery a dawac im 3cyfrowe???

Bo Niemcy to chory naród? ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> > Oj, chyba predzej 1001 - tysiac cos... Bo czemu by w wyswietlaczach > > mieli programowac czterocyfrowe numery a dawac im 3cyfrowe??? > > Bo Niemcy to chory naród? ;-)

Heja Phobos!

Oj, musze dac Ci racje... Od 17tu lat tu jestem, tak mi juz przez te Szwaby szajba odbija czasami, ze hej! :-DDD

wysłane przez kajetansz 65

torwid napisał(a):

> A zakres > numeracji zarezerwoiwany dla Tatr to 100-150.

A 144? ;-)

Штирлиц

wysłane przez t105n  49

torwid napisał(a):

> I chyba będzie to spore > zaskoczenie. Wszystko wskazuje na to, że jednak 1 listopada > ujrzymy na 8 lub D8 ukrotniony skład o nrach 100+101. A zakres > numeracji zarezerwoiwany dla Tatr to 100-150.

Tak, to jest zaskoczenie! Domyślam się, że to zakres dla Tatr na Pogodnie. A jaki zakres dla Tatr golęcińskich? Może od 920 w górę?

wysłane przez leks 17

t105n napisał(a):

> Tak, to jest zaskoczenie! Domyślam się, że to zakres dla Tatr > na Pogodnie. A jaki zakres dla Tatr golęcińskich? Może od 920 > w górę?

Na Golęcin pewnie pójdzie z 5 sztuk góra przynajmniej to by było logiczne. Nowe wagony powinny isć do najnowocześniejszej zajezdni jaką u nas jest Pogodno - z oczywistych względów. I tak Golęcin ma dobry tabor w miare jeśli nie patrzeć na Helmuty. Dobry w porownaniu do Pogodna. Chociaz czasem nawet mam wrażenie, że tramwaje z Golęcina są bardziej zadbane... przynajmniej wydaje mi się, że są czyste, więc może i by jakoś o nie zadbali, bo na Pogodnie ostatnio coś się źle dzieje, ale może w moich oczach wygląda to tak ze względu na zaniedbywane 102jki i to, że częściej mam nieprzyjemność jeździć tramwajami z zaj. Pogodno... ale to już nie temat na te dyskusje, zresztą ja to tylko obserwator - miłośnik - pasażer więc prawdy nie musze mowic... :P.

-- 75 tylko na Reduty Ordona!!! 60 na Taczaka, a 53 do spożywczaka

wysłane przez Pepe 235

lex napisał(a):

> Na Golęcin pewnie pójdzie z 5 sztuk góra przynajmniej to by > było logiczne.

Dwie lub trzy. Jeszcze się zdecydowac nie mogą. :(

wysłane przez leks 17

man751 napisał(a):

> Dwie lub trzy. Jeszcze się zdecydowac nie mogą. :(

5 sztuk to było takie założenie można powiedzieć bardziej w przyszłość - jeśli np. dokupili by te 7 Tatr potem lub następne 20. Swoją drogą niech kupują jak nic mają nie robić. Dupek Meyer przecież uważa, że potrzebna bardziej jest nam hala i opera. Sorry za słowa. Tak czy siak to moze lepsze Tatry niż kolejne obietnice/nic.

-- 75 tylko na Reduty Ordona!!! 60 na Taczaka, a 53 do spożywczaka

wysłane przez Moderator 0

Nie będziemy tolerować obrażania innych osób, więc weź sobie to do serca. Następnym razem już nie będzie ostrzeżenia...

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez leks 17

Moderator napisał(a):

> Nie będziemy tolerować obrażania innych osób, więc weź sobie to > do serca. Następnym razem już nie będzie ostrzeżenia...

Ten facet za to mnie obraża i denerwuje. Przyczynia się do tego, że jestem przez niego prawie, że w silnej depresji i przeżyłem wstrząs psychiczny. Załamałem się. Co ja mam powiedzieć? Kaszle, kicham, prycham, wszystko mnie boli od czasu gdy się dowiedziałem o decyzjach tego Pana.

-- 75 tylko na Reduty Ordona!!! 60 na Taczaka, a 53 do spożywczaka
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez X

lex napisał(a):

> Ten facet za to mnie obraża

Tylko, że on nie obraża Ciebie publicznie na Forum;-)

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez Administracja 0

> Nie będziemy tolerować obrażania innych osób, więc weź sobie to > do serca. Następnym razem już nie będzie ostrzeżenia...

Nieszczęśliwie się złożyło, że jeden z Administratorów ma mniejszą cierpliwość, dlatego pozwoli sobie pominąć ostrzeganie po raz 45...

wysłane przez yoss83

lex napisał(a):

> Meyer przecież uważa, że potrzebna bardziej jest nam hala i opera.

To kurat nie tylko jest potrzebne, ale powinno być już bardzo dawno. Wszyscy artyści śmieją się, że nie ma tu dzie występować. Nie mówię, że tramy nie są potrzebne, ale akurat rozdział tych pieniędzy jest na rozwój regionu, a nie tylko szczecina- stąd lotniska, połączenia kolejowe, filharmonia (dla całego regionu), a tramwaje byłyby tylko dla szczecinian. Pozostaje szukać na nie dofinansowania z innego źródła.

wysłane przez torwid  67

Mam wrażenie, że na Komisie ten wątek w ostatnich dniach się nie pojawił, natomiast wczoraj w Radiu Szczecin usłyszałem coś, co jest istotne. W wypowiedzi o Tatrach dyrektor Turczyn powiedział m.in., że (cytuję z pamięci): Tramwaje Tatra będą się pojawiać na wszystkich liniach, z wyjątkiem "3". Wprawdzie wcześniej obiecywaliśmy, że będą to tylko linie 7 i 8, ale te plany trzeba zweryfikować. Koniec cytatu. Chodziło mniej więcej o to, że potrzebne są uzgodnienia ze ZDiTM (o których słyszymy conajmniej od kwietnia!) i zmiany w rozkładach jazdy. Stąd decyzja o skierowaniu Tatr na niemal wszystkie trasy. Mimo, że oswajam się z tą informacją jakieś 24 godziny, wciąż nie jesetm w stanie skomentować :(

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Phobos 17

[ciach]

A czego się spodziewałeś? Że ZDiTM lekką ręką zniszczy od funkcjonujący z powodzeniem od lat system częstotliwości 6-12 minut? A może oczekiwałeś, że w czasie kiedy na niejednej linii pasażerowie nie mieszczą się do składu stopiątek, na ósemce pomykać będą puste, ukrotnione tatry co 6 minut?

-- To nie jest promocja!

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez torwid  67

Phobos napisał(a):

> A czego się spodziewałeś? Że ZDiTM lekką ręką zniszczy...

Może z innej strony: nie mogę się nadziwić, że MZK ciągle nas czymś zaskakuje. A to 2 Tatry mniej, a to numery taborowe... Teraz info, że nagle nie ma znaczenia stan torowisk, które na 7 i 8 podobno są najlepsze... Boję się, że w związku z tym Tatry pdzielą los 105N2k i modernizacji, które też na 3 nie powinny jeździć, a wg zapewnień dyrekcji dzieje się to wyłącznie sporadycznie i w razie awarii. Po prostu ręce mi opadają. Od ZDiTM oczekiwałem, że rozumiejąc potrzeby MZK spróbuje poszukać jakiegoś komrpomisu i może jednak coś wymyśli. Ale trudno to zrobić, skoro MZK odstępuje od takiego pomysłu. A zatem witamy Tatry na Gocławiu, 3 Maja, Piastów... Ciekawe, jak długo? :(

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Phobos 17

> Od ZDiTM oczekiwałem, że rozumiejąc potrzeby MZK spróbuje > poszukać jakiegoś komrpomisu i może jednak coś wymyśli.

Powiedz mi tylko - co takiego miałby wymyślić? W jaki sposób chcesz zmniejszyć lub zwiększyć pojemność Tatr, aby dopasować ją do stopiątki?... Nie dziś i nie wczoraj na tym właśnie forum mówi się wyraźnie, że Tatry mają zastąpić stodwójki.

Problemem jest samo MZK, które (nie po raz pierwszy) starało się wbrew rzeczywistości, wbrew realiom, wmówić coś mieszkańcom. Ba! Do tego doszła głupie, święte przekonanie, że ma się racje. Dzięki temu mieliśmy w ciągu ostatnich kilku miesięcy całe mnóstwo pokazowych działań zamiast wymiany najbardziej newralgicznych torowisk wykonanej na gwałt.

A teraz nagle się wszyscy obudzili, że torowisko na Ku Słońcu - choć było w stanie tragicznym - nie jest najważniejszym torowiskiem w mieście. Niespodzianka, prawda? Kiedy okazuje się, że rzeczywistość jest zgoła inna od tej wykreowanej przez zastępce dyrektora MZK, nagle wielki krzyk?

Więc dla tych wszystkich, którzy jeszcze nie rozumieją, o co mi chodzi - po Ku Słońcu w szczycie przejeżdża 10 składów w ciągu godziny w obu kierunkach. Po Piastów - 25. Po Ku Słońcu jeżdżą składy, po Piastów składy i stodwójki, zastępowane przez Tatry. Jak blade pojęcie o komunikacji trzeba mieć aby w pierwszej kolejności remontować Ku Słońcu? Jak krótkowzrocznym trzeba być, żeby nie zauważyć, że działania MZK to typowa pokazówka?

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez torwid  67

Phobos napisał(a):

> Powiedz mi tylko - co takiego miałby wymyślić? W jaki sposób > chcesz zmniejszyć lub zwiększyć pojemność Tatr, aby dopasować > ją do stopiątki?... Nie dziś i nie wczoraj na tym właśnie > forum mówi się wyraźnie, że Tatry mają zastąpić stodwójki.

No że tramwaj nie jest z gumy to wiem. Tylko informacje o tym, że Tatry wejdą na 8, a MZK rozmawia ze ZDiTM na temat zmiany częstotliwości pojawiały się wiele razy. Nie tylko tu zresztą. Skoro nie było to możliwe lub info przekazywane publicznie przez MZK było niezgodne z prawdą, to zastanawia mnie, że nikt ze ZDiTM od razu tego nie zdementował.

> Problemem jest samo MZK, które (nie po raz pierwszy) starało się > wbrew rzeczywistości, wbrew realiom, wmówić coś mieszkańcom...

A tu mogę się conajwyżej podpisać.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez yoss83

Phobos napisał(a):

> Jak blade pojęcie o komunikacji trzeba mieć aby w > pierwszej kolejności remontować Ku Słońcu?

Pełna zgoda. Prawda, że pojawiały się argumenty, że należy przystosować całą trasę 8 do kursowania niskopodłogowców, ale po co skoro ich nie ma i pewnie jeszcze długo nie będzie? Mam zreszta wrażenie, że wiele osób zapomina, że problemem jest stan torów, a nie co gdzie będzie jeździć. A akurat do obsługi 8 trzeba było kupić GT8 ;-)

wysłane przez Phobos 17

> Pełna zgoda. Prawda, że pojawiały się argumenty, że należy > przystosować całą trasę 8 do kursowania niskopodłogowców,

Co też jest urojeniem MZK. Niskopodłogowce zawsze wiązano z budową SST. A SST docelowo jeździć ma do pętli tramwajowo-autobusowej na Szafera.

Z tą 8 to się MZK w główkach poprzewracało, bo była to jedyna trasa, na której można było testować niskopodłogowce w 2001. A ograniczenie to wiązało się z saneczkami na trasie 7 i tym, że testowce miały pantografy gdzieś w połowie wagonu.

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez lhb178 19

torwid napisał(a):

> Od ZDiTM oczekiwałem, że rozumiejąc potrzeby MZK spróbuje > poszukać jakiegoś komrpomisu i może jednak coś wymyśli.

A wiesz, ile kosztuje kompromis tylko w postaci składów na 3?

> Ale > trudno to zrobić, skoro MZK odstępuje od takiego pomysłu. > A zatem witamy Tatry na Gocławiu, 3 Maja, Piastów... Ciekawe, > jak długo? :(

Alternatywnie do Sikorskiego, Ku Słońcu (nadal), Bohaterów Warszawy i Żołnierskiej. Też mi różnica.

wysłane przez mike_1994

torwid napisał(a):

[ciach]

Ja sobie przypominam, że było coś mówione o liniach 4, 11, 12.

wysłane przez kajetansz 65

mike_1994 napisał(a):

> Ja sobie przypominam, że było coś mówione o liniach 4, 11, > 12.

Ja słyszałem o 4, 9 i 12, a jeszcze potem, że 2 i 5 w weekendy.

Штирлиц

wysłane przez mike_1994

Stirlitz napisał(a):

> Ja słyszałem o 4, 9 i 12, a jeszcze potem, że 2 i 5 w > weekendy.

Przepraszam, mój błąd. ;]

wysłane przez kajetansz 65

mike_1994 napisał(a):

> Przepraszam, mój błąd. ;]

Ale ja też słyszałem o 4, 11 i 12.

W sumie to te linie to zastanawiam się, czy MZK sam wie. ;-)

Штирлиц

wysłane przez Luke_Police  163

Stirlitz napisał(a):

> Ale ja też słyszałem o 4, 11 i 12.

Już to widzę, jak się rozleci nam Tatra na Piastów. Dziwię się, że jeszcze 105-tki i Helmuty tam wózków nie powyginały.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Luke_Police napisał(a):

> Już to widzę, jak się rozleci nam Tatra na Piastów. Dziwię się, > że jeszcze 105-tki i Helmuty tam wózków nie powyginały.

Mam dziwne wrażenie że przesadzacie. To w takim razie po co nam te tramwaje, skoro nie ma gdzie i po czym nimi jeździć? Jeźeli kupujesz samochód a nie masz na benzyne to na co ci on? Pozatym kultowa sprawa niskopodłogowych tramwajów na 8. A jak one tam z tego pogodna dojadą jak nie przez wspaniałą Bohaterów Wwy i nieruszony kawałek Krzywoustego? Tramwajów zadaniem jest jeżdżenie i tyle.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Luke_Police  163

MC napisał(a):

> Mam dziwne wrażenie że przesadzacie. To w takim razie po co nam te > tramwaje, skoro nie ma gdzie i po czym nimi jeździć? Jeźeli kupujesz > samochód a nie masz na benzyne to na co ci on? Pozatym kultowa sprawa > niskopodłogowych tramwajów na 8. A jak one tam z tego pogodna dojadą > jak nie przez wspaniałą Bohaterów Wwy i nieruszony kawałek > Krzywoustego? Tramwajów zadaniem jest jeżdżenie i tyle.

Tylko jeżeli KT4Dt mają podzielić los Helmutów, których większość już została skasowana, to po co je kupować? Pojeżdżą kilka lat i się wykruszą ze względu na kiepskie torowiska.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez Wojciech

Luke_Police napisał(a):

> Tylko jeżeli KT4Dt mają podzielić los Helmutów, których > większość już została skasowana, to po co je kupować? Pojeżdżą > kilka lat i się wykruszą ze względu na kiepskie torowiska.

Masz racje. De facto mamy już 21 Tatr i lepiej teraz zabrać się za remonty najgorszych torowisk.

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Wojciech napisał(a):

> Masz racje. De facto mamy już 21 Tatr i lepiej teraz zabrać się za > remonty najgorszych torowisk.

Zgodzę się tylko skąd na to pieniądze? Przecież w tym kraju nigdy na nic nie ma

-- Ostatnia pieśń o Wolności

wysłane przez Wojciech

dyrdus napisał(a):

> Zgodzę się tylko skąd na to pieniądze?

Np. z funduszy przeznaczonych przez UE na rozwój transportu.

> Przecież w tym kraju nigdy na nic nie ma

Chyba w mieście, niż w kraju. Np. w Poznaniu, który też leży w tym kraju, fundusze na remonty torowisk są. Z resztą nie ma co porównywać Szczecina do Poznania.

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Ok. przepraszam miałem na myśli to miasto. Ale powiedzmy sobie szczerze u nas nikt się za bardzo nie przejmuje i mam wrażenie ze nie za bardzo walczy o fundusze z UE. Prawda boli, ale to jest popieprzone na maska

-- Ostatnia pieśń o Wolności

wysłane przez Wojciech

dyrdus napisał(a):

> Ale powiedzmy sobie szczerze u nas nikt się za bardzo nie przejmuje i > mam wrażenie ze nie za bardzo walczy o fundusze z UE. > Prawda boli, ale to jest popieprzone na maska

Niestety tak jest :( Może nowe władze okażą większe zainteresowanie problemami KM, niż rozwojem instutucji kulturalnych...

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez Moderator 0

> popieprzone

Na Forum nie tolerujemy wulgaryzmów.

moderator@mkm.szczecin.pl
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Piotr

dyrdus napisał(a):

> Ok. przepraszam miałem na myśli to miasto. > Ale powiedzmy sobie szczerze u nas nikt się za bardzo nie przejmuje i > mam wrażenie ze nie za bardzo walczy o fundusze z UE. > Prawda boli, ale to jest popieprzone na maska

Tak się składa, że tak nie jest :). Akurat Szczecin wyciąga z unii i to dużo. Wystarczy pochodzić i pooglądać zabytki...Zamek, Muzeum Narodowe, PAM, Muzeum Miasta Szczecina itd. to wszystko jest remontowane za kasę z unii...Do tego giagntyczny projekt "poprawa jakości wody" (największa tego typu inwestycja w ten części Europy)etc. W zeszłym roku remont Krzywoustego...Unia nie może na wszystko dawać...są pewne kategorie, kiedy reszta kraju brała kasę z unii na tramaje, torowiska etc. my nie mogliśmy, ponieważ nie byliśmy aglomeracją...Inną sprawą jest fakt, że miast o bagatelizuje sprawy KM, ale jak udowodniłem kasa z unii jest wyciągana :). I też pamiętajcie, iż komunikacja autobusowa to są spółki i te raczej kasy z unii nie wyciągną-już były takie przymiarki.

wysłane przez yoss83

Wojciech napisał(a):

> Z resztą nie ma co > porównywać Szczecina do Poznania.

Jeżeli chodzi o komunikację to nie. Ale mi sie Poznań w całokształcie nie podoba, Szczecin ma większy potencjał, tylko musi się znaleźć ktoś, kto będzie to umiał wykorzystać.

wysłane przez Phobos 17

> Tylko jeżeli KT4Dt mają podzielić los Helmutów, których > większość już została skasowana, to po co je kupować?

1. To, że połowę helmutów skasowano, nie oznacza jeszcze, że były w złym stanie. Nikt mi nie wmówi, że taki 917 był w stanie gorszym, niż te helmuty, które wielką rzeź GT6 przetrwały do dziś.

2. Helmuty od początku traktowane były w MZK jak zło konieczne. Ba! Jak największa kara. Przypomnijcie sobie, jak dyrektor Bogacki się o nich wypowiadał. Przypomnijcie sobie, kiedy dyr. Bogacki przeszedł na emeryturę, oraz kiedy skasowano ostatniego helmuta (nie liczmy 503, którego skasowano po wypadku). Zauważycie dziwną zbieżność...

3. Po 10 latach stan helmutów jest beznadziejny, ale i tak ciągle lepszy od stodwójek. Śmiem przypuszczać, że za 10 lat można będzie to samo powiedzieć o KT4Dt i stopiątkach.

> Pojeżdżą > kilka lat i się wykruszą ze względu na kiepskie torowiska.

Śmiem postawić teorię, że to nie jest takie proste. Od początku helmuty trafiły na 3, 5 i 11 - prawda? Współczynnik Beznadziejności torowisk tych linii jest zbliżony, zatem jak to się stało, że golęcińskie było zawsze w gorszym stanie od niemierzyńskich? Jak to się stało, że takie 503 i 510 jeszcze 2 lata temu uważane były za wzór, jak cichy potrafi być helmut? Śmiem przypuszczać, że ma to związek nie tylko z liniami, na których jeżdżą tramwaje oraz z zajezdniami, na których stacjonują, ale również ze stylem jazdy motorniczych.

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Luke_Police  163

Phobos napisał(a):

> Śmiem postawić teorię, że to nie jest takie proste. Od początku > helmuty trafiły na 3, 5 i 11 - prawda? Współczynnik Beznadziejności > torowisk tych linii jest zbliżony [ciach]

Ok ok, wszystko pięknie. Ja także bardzo lubię Helmuty i uważam, że to bardzo solidne tramwaje, gdy się o nie odpowiednio dba. Tylko powiedz mi, co takiego beznadziejnego jest na torowisku linii 5? Bo mi do głowy przychodzi tylko krótki odcinek na Żołnierskiej, który w porównaniu z Arkońską, czy aleją Piastów to małe piwo. Moim zdaniem nie ma co porównywać torowiska na trasie 5 do pozostałych, które wymieniłeś. Jeżeli chodzi o przyszłość Helmutów to mogą się wysypać ze względu na braki części zamiennych, po prostu zaniedbane tramwaje na Golęcinie przeznaczane będą na dawców...

Z Tatrami jest o tyle dobrze, że sporo części zamiennych sprzedali nam Niemcy wraz z nimi, ale obawiam się, że szybko tych części zabraknie. No chyba, że Pogodno będzie traktowało je jak święte krowy w zajezdni i dyspozytor zatroszczy się, by nie trafiały na najgorsze torowiska (swoją drogą, na której linii tory są porządne na całej długości?). Mówi się, że mają zastąpić 102-jki (i Helmuty), więc zapewne po Piastów będzie jeździć ich dużo (4, 11, 12), co nie wróży im długiego życia.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez Phobos 17

> Ok ok, wszystko pięknie. Ja także bardzo lubię Helmuty i uważam, > że to bardzo solidne tramwaje, gdy się o nie odpowiednio dba.

Nie mówię o tym, czy i za co lubię helmuty. Staram się przedstawić fakty.

> Tylko > powiedz mi, co takiego beznadziejnego jest na torowisku linii 5?

A starą Mickiewicza pamiętasz?

> Bo mi > do głowy przychodzi tylko krótki odcinek na Żołnierskiej, który w > porównaniu z Arkońską, czy aleją Piastów to małe piwo.

Co tylko dowodzi, że golęcin i tak jeździł swoimi helmutami po lepszych torach, a były one w gorszym stanie.

> Z Tatrami jest o tyle dobrze, że sporo części zamiennych sprzedali > nam Niemcy wraz z nimi, ale obawiam się, że szybko tych części > zabraknie.

Takiej obawy nie ma, bo te części są nadal produkowane, a BVG będzie pośredniczyło w ich zakupie.

> No chyba, że Pogodno będzie traktowało je jak święte > krowy w zajezdni i dyspozytor zatroszczy się, by nie trafiały na > najgorsze torowiska (swoją drogą, na której linii tory są porządne > na całej długości?).

Najlepsze chyba ma 2 w wariancie do Dworcowej.

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez leks 17

Luke_Police napisał(a):

> swoją drogą, na której linii tory są porządne > na całej długości?

Zadnej, tak w skrócie wypisałem:

1 - odcinki na Woj. Polskiego, Potulicka 2 - Tu może zastrzeżeń zbytnich nie ma, ale jak przy wszystkich liniach niektóre krzyżówki badziewne i jak to w Szczecinie żadne torowisko idealne to nie jest poza niektórymy naprawde nowymi odcinkami, których jest mało... 3 - Bez komentarza 4 - Też kiepsko ze względu na Potulicką, Piastów 5 - Zółnierska - torowisko już do natychmiastowej naprawy, bo inaczej będzie jeszcze gorzej niż jest. Właściwie wszyscy tak z przymrużeniem oka ten odcinek traktujecie, może dlatego, że frekwencja zazwyczaj jest tam niska, ale tory już w niektórych miejscach są bardzo krzywe, potem Boh. Warszawy - ten prowizorycznie naprawiany odcinek to jednak za mało, coś to tam dało, ale kiepsko nadal. No i fatalne krzyżówki na tej trasie - szczególnie na Rodła. 6 - Nie znam zbytnio tej linii, ale myśle, że stan torowisk średni, ale Tatrą nic by się nie stało 7 - Żołnierska, Boh. Warszawy, 8 - Ku Słońcu ( odcinek od Kościuszki do I bramy ) 9 - takie króciutkie odcinki na Woj. Polskiego, Boh. Wawy, Potulicka 11 - Piastów 12 - Piastów - ale tych linii nie znam.

To co powiedział Phobos (?) - chyba 2, z 5 nawet nie jest źle, ale dla mnie nie ma jakieś dużej róznicy gdzie te Tatry puszczą. Tak czy siak jak nie na Niemierzynskiej to rozwalą się na Zółnierskiej, Potulickiej, Ku Słońcu itd. Źle jest w naszym mieście, nie ma nawet jednej linii po której wygodnie dałoby rade się przejechać - zawsze jakis badziewny odcinek i te paskudne szczecinskie krzyżówki.

-- ** Żenujący dowcip prowadzącego ** Turczyn robi zakupy na Turzynie HA HA HA !

wysłane przez X

lex napisał(a):

> ale Tatrą nic by się nie stało.

Tak, szczególnie jak wsiądą do "szóstki" jakieś dresy...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Romanas napisał(a):

> lex napisał(a):

> > ale Tatrą nic by się nie stało. > > Tak, szczególnie jak wsiądą do "szóstki" jakieś dresy...

Zwłaszcza że na Pomorzanach też dresów nie ma i 4/11/12 oni wcale nie jeżdżą... To samo 3.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Mareczek 5

Luke_Police napisał(a):

> Mówi się, że mają zastąpić 102-jki (i > Helmuty), więc zapewne po Piastów będzie jeździć ich dużo (4, 11, > 12), co nie wróży im długiego życia.

A co jest takiego złego na Piastów oprócz bujania? Czy to, że wagon pogiba się trochę w lewo, trochę w prawo jest przyczyną awarii i rozwalania sie wagonów? Jakoś wątpie. Największym problemem, którego jakoś nikt nie zauważa to chropowatości, krzyżowanice, krzywe spawy i inne miejsca, gdzie cały wagon się trzęsie, przez co wszystko zaczyna się krótko mówiąc rozwalać. I tutaj trzeba zapisać głównie okolice Stoczni Szczecińskiej, Gocław, Wały Chrobrego, Powstańców Wlkp., niewymienione odcinki Piastów (na szczęście jest ich coraz mniej) oraz wszystkie nasze krzyżownice. Teraz sobie zadajcie pytanie, czemu Golęcin ma dzwoniące 105tki? Jeden dzień służby na 6 chyba wystarczy...

Rozwiązanie problemu - szlifowanie lub wymiana szyn.

-- Zapamiętaj datę - 28.09.2006, godz 21:11. 57 przyjechał planowo na przystanek "Kormoranów". Cuda się zdarzają ale nie licz na nie.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez yoss83

Mareczek napisał(a):

> A co jest takiego złego na Piastów oprócz bujania? Czy to, że wagon > pogiba się trochę w lewo, trochę w prawo jest przyczyną awarii i > rozwalania sie wagonów? Jakoś wątpie.

Tak, ale gorzej jak zaczyna szarpać na boki przy większych prędkościach, a nie tylko bujać...

wysłane przez Mareczek 5

yoss83 napisał(a):

> Tak, ale gorzej jak zaczyna szarpać na boki przy większych > prędkościach, a nie tylko bujać...

Szarpie, w sensie, że mocniej buja? Zwiększa się jedynie nacisk na poszczególne koła w ciągu tej sekudny i to wszystko.

-- Zapamiętaj datę - 28.09.2006, godz 21:11. 57 przyjechał planowo na przystanek "Kormoranów". Cuda się zdarzają ale nie licz na nie.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez yoss83

Mareczek napisał(a):

> Szarpie, w sensie, że mocniej buja? Zwiększa się jedynie nacisk na > poszczególne koła w ciągu tej sekudny i to wszystko.

Miałem na mysli raczej to, że w niektórych miejscach można odczuć wyraźne szarpnięcia na boki, nie bujanie. Być może to wynika ze stanu tramwaju, bo np. w modernizacji nie da się już tak tego odczuć... Ale ja się na tym nie znam, dzielę się jedynie spostrzeżeniami...

wysłane przez Bodek

Mareczek napisał(a):

> Szarpie, w sensie, że mocniej buja? Zwiększa się jedynie nacisk na > poszczególne koła w ciągu tej sekudny i to wszystko.

Pamiętaj że to nie są naciski statyczne, lecz dynamiczne. Ich wartości znacznie przewyższają statyczne naciski na oś. Poza tym to są naciski pionowe (doły i górki), ale także rzuty boczne na skutek wichrowatości. Wszystko to powoduje szybsze zużywanie się podzespołów tramwaju.

wysłane przez leks 17

Mareczek napisał(a):

> A co jest takiego złego na Piastów oprócz bujania? Czy to, że wagon > pogiba się trochę w lewo, trochę w prawo jest przyczyną awarii i > rozwalania sie wagonów?

Pogibać to bezpiecznie się można na takich torach jak są na Wojska Polskiego (ale tu omijając te najgorsze odcinki na tej ulicy), ale nie gibać się na torach takich jak Piastów czy Boh. Warszawy, Niemierzynska. Jest to przyczyną awarii wagonów, ale tory to tylko jeden z czynników.

> Jakoś wątpie. Największym problemem, > którego jakoś nikt nie zauważa to chropowatości, krzyżowanice,

Ooo mylisz się, ja ten problem zauważam. To co dzieje się na krzyżówkach to już pojęcie przechodzi, szczególnie w starych przechylonych i krzywych 105tkach, które skaczą nawet na równiutkich torach.

W ogóle to mi sie zdaje i pewnie nie tylko mi, że MZK w ogóle nie widzi jak potężne są problemy - wszystko szwankuje i jest w opłakanym stanie.

Np. dajmy na to takie słupy trakcyjne, krzywo stoją, malowane ostatni raz chyba 20 lat temu co poniektóre.

-- ** Żenujący dowcip prowadzącego ** Turczyn robi zakupy na Turzynie HA HA HA !

wysłane przez Mareczek 5

lex napisał(a):

> Pogibać to bezpiecznie się można na takich torach jak są na Wojska > Polskiego (ale tu omijając te najgorsze odcinki na tej ulicy), ale nie > gibać się na torach takich jak Piastów czy Boh. Warszawy, > Niemierzynska.

Ale bujanie się w tą i nazod jedynie zwiększa nacisk na dane koła (obrzeża w sumie) przez tą chwilę i na tym się kończy. Dużo gorsze jest gibanie + przeskok (krzywy spaw) w miejscu gdzie tor się zapada.

> Ooo mylisz się, ja ten problem zauważam. To co dzieje się na > krzyżówkach to już pojęcie przechodzi, szczególnie w starych > przechylonych i krzywych 105tkach, które skaczą nawet na równiutkich > torach.

Skaczą na równych torach bo mają nierówne obręcze? ;-)

> W ogóle to mi sie zdaje i pewnie nie tylko mi, że MZK w ogóle nie > widzi jak potężne są problemy - wszystko szwankuje i jest w > opłakanym stanie.

Zapewnie widzi, nie od dziś się mówi o natychmiastowej wymianie ok. 30% torowiska. Ale co zrobisz? Fundusze są jakie są, próbuje się wymieniać chociaż sam tor i w niektórych miejsach nawet nawet się jezdzi w stosunku do sytuacji sprzed wymiany.

> Np. dajmy na to takie słupy trakcyjne, krzywo stoją, malowane ostatni > raz chyba 20 lat temu co poniektóre.

Akurat słupy nie wpływają na stan tramwajów pomiając jeden wyjątek :>

-- Zapamiętaj datę - 28.09.2006, godz 21:11. 57 przyjechał planowo na przystanek "Kormoranów". Cuda się zdarzają ale nie licz na nie.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez leks 17

Mareczek napisał(a):

> Akurat słupy nie wpływają na stan tramwajów pomiając jeden > wyjątek :>

Nie wpływają, ale przyjemniej wygląda od ulicy torowisko na którym stoi równiutki, odmalowany płotek i ładnie wyglądający słup, a nie zardzewiały, krzywy pręt. Nie trzeba wszędzie wymieniać słupów na nowe, wystarczy pomalować i odrazu będzie lepiej.

-- ** Żenujący dowcip prowadzącego ** Turczyn robi zakupy na Turzynie HA HA HA !

wysłane przez Phobos 17

> Ale bujanie się w tą i nazod jedynie zwiększa nacisk na dane koła > (obrzeża w sumie) przez tą chwilę i na tym się kończy.

Nie. Kończy się na płaszczynach, a te dają dokładnie takie same efekty jak "chropowatości" o których pisałeś.

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Phobos 17

> A co jest takiego złego na Piastów oprócz bujania? Czy to, że wagon > pogiba się trochę w lewo, trochę w prawo jest przyczyną awarii i > rozwalania sie wagonów? Jakoś wątpie. Największym problemem, > którego jakoś nikt nie zauważa to chropowatości, krzyżowanice, > krzywe spawy i inne miejsca, gdzie cały wagon się trzęsie,

A czymże jest trzęsienie, jeśli nie bujaniem w skali XXL? Amortyzacja stopiątek nie została skonstruowana z myślą o wesołym miasteczku. A jak ci siądzie amortyzacja to z bujania robią się wstrząsy właśnie...

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Mareczek 5

Phobos napisał(a):

> A czymże jest trzęsienie, jeśli nie bujaniem w skali XXL? > Amortyzacja stopiątek nie została skonstruowana z myślą o wesołym > miasteczku. A jak ci siądzie amortyzacja to z bujania robią się > wstrząsy właśnie...

Mam na myśli bujanie, czyli płynny przejazd bez uskoków itd., jednakże z domieszką osiadania toru i jego wyboczeń. Takie miejsca wpływają zdecydowanie mniej na zużycie się odpowiednich podzespołów niż właśnie uskoki, chropowatości. W pierwszym przypadku po pupie najbardziej dostają zestawy kołowe, w tym drugim cały wagon...

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Bodek

Mareczek napisał(a):

> A co jest takiego złego na Piastów oprócz bujania? Czy to, że wagon > pogiba się trochę w lewo, trochę w prawo jest przyczyną awarii i > rozwalania sie wagonów? Jakoś wątpie.

Oczywiście że jest! Tory tak na Piastów jak i na Boh. Wawy (posługując się terminologią kolejową) mają duże wichrowatości (nierówności pionowe i poziome), czyli inaczej góki i dołki oraz wyboczenia, a poza tym w wielu miejscach w ogóle nie "trzymają" szerokości (co widać miejscami gołym okiem). Gdyby istniał twór np. pt. urząd transportu tramwajowego (na wzór kolejowego UTK) to niektóre linie zostałyby przezeń zamknięte i analogicznie wiele tramwajów nie otrzymałoby dopuszczenia do ruchu z powodu katastrofalnego stanu technicznego.

Jazda po takich torowiskach powoduje szybsze i nadmierne zużywanie się zawieszeń pojazdów, ich zestawów kołowych, pękanie ram wózków itp. Nie oszukujmy się, te tory niszczą tramwaje. Jakbyś przez 5 lat regularnie jeździł nowozakupionym samochodem po drogach gruntowych, efekt byłby podobny.

Największym problemem, > którego jakoś nikt nie zauważa to chropowatości, krzyżowanice, > krzywe spawy i inne miejsca, gdzie cały wagon się trzęsie, przez co > wszystko zaczyna się krótko mówiąc rozwalać.

Chropowatości to inaczej faliste zużycia szyn. Występują najczęsciej na torach wbudowanych w jezdnie oraz na łagodnych łukach, ale nie tylko .

> Rozwiązanie problemu - szlifowanie lub wymiana szyn.

Zgadza się!

wysłane przez Bodek

Phobos napisał(a):

> 3. Po 10 latach stan helmutów jest beznadziejny, ale i tak ciągle > lepszy od stodwójek. Śmiem przypuszczać, że za 10 lat można > będzie to samo powiedzieć o KT4Dt i stopiątkach.

Helmuty są bardzo solidną konstrukcją, więc wytrzymują mimo przeciwności jakie je w Szczecinie spotkały. W Tatry jakoś nie wierzę. Niewiele o nich wiem, ale jakoś nie przekonuje mnie ich wiszący przegub. Obym się mylił.

> Śmiem przypuszczać, że ma to > związek nie tylko z liniami, na których jeżdżą tramwaje oraz z > zajezdniami, na których stacjonują, ale również ze stylem jazdy > motorniczych.

Ja bym powiedział, że z jakością ich utrzymania, a raczej jej kompletnym brakiem.

wysłane przez kajetansz 65

Bodek napisał(a):

> Helmuty są bardzo solidną konstrukcją, więc wytrzymują mimo > przeciwności jakie je w Szczecinie spotkały. > W Tatry jakoś nie wierzę. Niewiele o nich wiem, ale jakoś nie > przekonuje mnie ich wiszący przegub. > Obym się mylił.

Ja wyrażam zdanie podobne do Ciebie. Zmieniam je, gdy przypominam sobie, że jest też coś takiego jak KT4SU jeżdżące po byłych krajach ZSRR, oraz, że KT4D z Berlina można spotkać od paru lat w Rumunii, oraz w Kazachstanie.

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Wczoraj ok. 23 laweta z Tatrą jechała Mickiewicza i chyba dalej skręciła w Wernyhory, to nowa dostawa czy jedna z tych 2 sztuk co już stoją w zajezdni?

wysłane przez Pepe 235

chrisxx napisał(a):

> Wczoraj ok. 23 laweta z Tatrą jechała Mickiewicza i chyba > dalej skręciła w Wernyhory, to nowa dostawa czy jedna z > tych 2 sztuk co już stoją w zajezdni?

Niby po co mieliby ładowac tamte tatry z powrotem na lawety? To nowa dostawa, na pogodnie stoją już 4 tatry. :)

wysłane przez butthead

To są zdaje się 7017 i 7018, oznaczone odpowiednio 2001 i 2002. W domyśle dla Golęcina.

wysłane przez kajetansz 65

butthead napisał(a):

> To są zdaje się 7017 i 7018, oznaczone odpowiednio 2001 i 2002. > W domyśle dla Golęcina.

Najlepiej w sumie to sprawdzić po tabliczce znajdującej się przy schodach drugich bądź trzecich drzwi. Jeśli ktoś ma dojścia do Tatr to byłoby fajnie by sprawdzał i nam mówił. :-)

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Stirlitz napisał(a):

> butthead napisał(a):

> > To są zdaje się 7017 i 7018, oznaczone odpowiednio 2001 i 2002. > > W domyśle dla Golęcina. > > Najlepiej w sumie to sprawdzić po tabliczce znajdującej się przy > schodach drugich bądź trzecich drzwi. Jeśli ktoś ma dojścia do > Tatr to byłoby fajnie by sprawdzał i nam mówił. :-)

Czesc Stirlitz!

2001 i 2002??? Myslalem, ze Tatry dostana u Was numeracje 1001 wzwyz... :-)

Tabliczka znajduje sie przy schodkach drugich drzwi po prawej stronie. Po lewej stronie tabliczki jest rok modernizacji w Budziszynie, a po prawej numer 883/0xx. A 0xx to byly numer berlinski. N.p.: 883/017 = ex BVG 7017 itd...

Pozdro Marcin

wysłane przez MQ ?

garfieldberlin napisał(a):

> 2001 i 2002??? Myslalem, ze Tatry dostana u Was numeracje 1001 > wzwyz... :-)

W tym zakresie mamy już wagony rodziny 105N - http://www.mkm.szczecin.pl/tabor.php?action=view&atype=tram&btype=33&zaj=TW-3

wysłane przez yoss83

Wie ktoś może na jakim etapie są prace nad tatrami? Przyklejaja juz może paski? ;-)