Forum

Tramwaje z Niemiec dla Szczecina

O fatalnym stanie szczecińskich tramwajów "Kurier" pisze od lat. Sytuacja poprawiła się nieznacznie po zakupie 21 tatr z Berlina. W tym roku kolejne przerdzewiałe wagony miały być zastąpione przez następne 29 przegubowych wagonów z Niemiec. Tyle, że Niemcy popadli w kłopoty finansowe i może zaproponują inny typ taboru. Ponoć na tym możemy skorzystać.

wysłane przez leks 17

Hmmmm, można się cieszyć chyba tylko z tego, że tym razem nie zawiniło MZK, a BVG :D. Szkoda, że nie będzie kolejnych Tatr ( przegubowych ), ale mam dużą nadzieję, że jednak uda się coś kupić. Chciałbym żeby to były niskacze, ale jeśli Niemcy mają problemy to chyba nie będą chcieli ich sprzedać. Ciekawy jestem jaką decyzję podejmą radni...

-- Proszę naprawić stopki, aby stopka, która ma 3 linie nie rozciągała się do 4 linii!

wysłane przez kjacobson

Z treści artykułu wynika że BVG chce opchnąć Tatry T6A2/B6A2, które od dłuższego są odstawione w Berlinie. Cena silnika czyli T6A2 to coś koo 110 tys eur, a doczepa jakieś smieszne pieniądze.

KJ

wysłane przez trofi

tak ale napewno kupimy pochodne od 105 b6 i t6 które w pierwszej kolejności zastąpią gt6 na golęcinie ma ich przybyć na golęcin 13 sztuk a reszta na pogodno w zamian najstarszych 105 zdezelowanych aw fatalnym stanie które pójdą na żyletki
trofi napisał(a):

> tak ale napewno kupimy pochodne od 105 b6 i t6 które w pierwszej > kolejności zastąpią gt6 na golęcinie ma ich przybyć na > golęcin 13 sztuk a reszta na pogodno w zamian najstarszych 105 > zdezelowanych aw fatalnym stanie które pójdą na żyletki

Używaj znaków interpunkcyjnych!!

Штирлиц

wysłane przez Mario  ?

trofi napisał(a):

> tak ale napewno kupimy pochodne od 105 b6 i t6 które w pierwszej > kolejności zastąpią gt6 na golęcinie ma ich przybyć na > golęcin 13 sztuk a reszta na pogodno w zamian najstarszych 105 > zdezelowanych aw fatalnym stanie które pójdą na żyletki

Hmmm... A ja słyszałem, że Golęcin nie chce tych berlińskich tramwajów. Chcą "luksy", czyli 105-tki z Pogodna po remoncie. Poczekajmy, zobaczymy.

-- 500 moich zdjęć w galerii już za mną :-)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez mike_1994

Bella napisał(a):

> po remoncie.

Chyba nie mają na myśli wagonów modernizowanych w latach 2001-2007, tylko te dawno modernizowane. Bo jakoś nie widzę golęcińskiego zaplecza technicznego przy 738''+751. :P

-- Kosiarka z rozruchem tyrystorowym. :P I pół tysiąca postów wybiło ostatnio.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Pepe 235

mike_1994 napisał(a):

> Chyba nie mają na myśli wagonów modernizowanych w latach > 2001-2007, tylko te dawno modernizowane. Bo jakoś nie widzę > golęcińskiego zaplecza technicznego przy 738''+751. :P

No niestety tak. O 738+751 oczywiście się nie mówi, ale Ng/S-y czy np. 706 zdaje się znikną z pogodna.

-- admin@mkm.szczecin.pl

wysłane przez mike_1994

man751 napisał(a):

> No niestety tak. O 738+751 oczywiście się nie mówi, ale Ng/S-y czy > np. 706 zdaje się znikną z pogodna.

Ehh, i co okaże się, że przyszły golęciński Ng/S nie ma wyświetlacza bo był potrzebny gdzieśtam. 706+709 jeszcze jakoś pasuje wnętrzem do tamtej zajezdni. :)

-- Kosiarka z rozruchem tyrystorowym. :P I pół tysiąca postów wybiło ostatnio.

wysłane przez DamTram

mike_1994 napisał(a):

> Ehh, i co okaże się, że przyszły golęciński Ng/S nie ma > wyświetlacza bo był potrzebny gdzieśtam. 706+709 jeszcze jakoś > pasuje wnętrzem do tamtej zajezdni. :)

Weź sie zastanów co piszesz za bzury. Jakoś to na pogodnie poznikały wyświetlacze w "bulwach" w 2 wozach a nie na golęcinie.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Bauer

DamTram napisał(a):

> Jakoś to na pogodnie > poznikały wyświetlacze w "bulwach" w 2 wozach

Może Golęcin ukradł hahaha ;)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez mike_1994

DamTram napisał(a):

> Weź sie zastanów co piszesz za bzury.

I kto to mówi.

> Jakoś to na pogodnie > poznikały wyświetlacze w "bulwach" w 2 wozach a nie na golęcinie.

http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2006/1157556588.jpg A to co? Nowy typ wyświetlacza Made in China&Golęcin?

To może odpowiedz mi na pytanie: W których Bulwach z Pogodna brakowało wyświetlaczy? Przednich w doczepach? To akurat jest do przyjęcia bo ten wyświetlacz nie pełni dużej roli w składzie. :/

-- Kosiarka z rozruchem tyrystorowym. :P I pół tysiąca postów wybiło ostatnio.

wysłane przez DamTram

mike_1994 napisał(a):

> http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2006/1157556588.jpg > A to co? Nowy typ wyświetlacza Made in China&Golęcin?

A co myślisz, że wszystko jest niezniszczalne? Wszystko się psuje i trzeba to tymczasowo zastąpić. Chyba nie myślisz ze z powodu uszkodzoneo wyświetlacza wagon będzie stał prze miesiąc zanim załatwią nowy. Ważne, że na zdjęciu oznakowanie się zgadza.

> To może odpowiedz mi na pytanie: W których Bulwach z Pogodna > brakowało wyświetlaczy? Przednich w doczepach? To akurat jest do > przyjęcia bo ten wyświetlacz nie pełni dużej roli w składzie. :/

Może i tak, ale tak się składa, że na golęcinie wszystkie działają. Powiem więcej. Oglądnij sobie kabinę 2 wozu (bulwy) z golęcina i z pogodna i porównaj, które jest bardziej rozszabrowane.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Mario  ?

DamTram napisał(a):

> Może i tak, ale tak się składa, że na golęcinie wszystkie > działają.

Tak? Nie bądź taki pewny. W 1020 boczny wyświetlacz jakoś słabo działa. Także w tyłu 1054 też bardzo słabo widać. ;-/

-- 500 moich zdjęć w galerii już za mną :-)

wysłane przez DamTram

Bella napisał(a):

> DamTram napisał(a):

> > Może i tak, ale tak się składa, że na golęcinie wszystkie > > działają. > > Tak? Nie bądź taki pewny. W 1020 boczny wyświetlacz jakoś słabo > działa. Także w tyłu 1054 też bardzo słabo widać. ;-/

Chodziło mi tylko o "bulwy". To dobrze ze działają, na pogodnie wymontowali.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez DamTram

man751 napisał(a):

> No niestety tak. O 738+751 oczywiście się nie mówi, ale Ng/S-y czy > np. 706 zdaje się znikną z pogodna.

Jak dostaną pierwszego NG/S-a (prawdopodobnie 780) to znowu powedzą tak jak przy 1061+062 (774+773),że za takie wozy to oni dziękują. Przypomnę iż gdy 774+773 trafił na golęcin to nawet kółka na bisie nie był w stanie przejechać nie psując się, a teraz potrafi bez problemów parę kółek przejchać na łamańcu, czasem też na całodzienną go wysyłają.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez DamTram

Bella napisał(a):

> Hmmm... A ja słyszałem, że Golęcin nie chce tych berlińskich > tramwajów. Chcą "luksy", czyli 105-tki z Pogodna po remoncie.

Tak... Na Pogodnie najlepsze wozy, które golęcin powienien przejąc (nie mówiąc o KS-ach) są 105Na z ostatnich dostaw, te z lat 1985-1990, choć i one są zdezelowane.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez DamTram

lex napisał(a):

> Hmmmm, można się cieszyć chyba tylko z tego, że tym razem > nie zawiniło MZK, a BVG :D. Szkoda, że nie będzie > kolejnych Tatr ( przegubowych ), ale mam dużą nadzieję, > że jednak uda się coś kupić. Chciałbym żeby to były > niskacze, ale jeśli Niemcy mają problemy to chyba nie > będą chcieli ich sprzedać. > Ciekawy jestem jaką decyzję podejmą radni...

A ja mam nadzieję że będę to GT8, znaczy to byłoby najlepsze dla Szczecina, ale w Berlinie już ich chyba nie ma.
DamTram napisał(a):

> A ja mam nadzieję że będę to GT8, znaczy to byłoby > najlepsze dla Szczecina, ale w Berlinie już ich chyba nie ma.

Nie ma i ich tam nie było. :-P

Штирлиц

wysłane przez yoss83

DamTram napisał(a):

> A ja mam nadzieję że będę to GT8, znaczy to byłoby > najlepsze dla Szczecina, ale w Berlinie już ich chyba nie ma.

A ja mam nadzieję, że nie kupimy niczego co ma więcej niż 40 lat :->

wysłane przez DamTram

yoss83 napisał(a):

> A ja mam nadzieję, że nie kupimy niczego co ma więcej niż 40 > lat :->

Ale przecież są jeszcze GT8 co mają mniej niż 40 lat. Są nawet ok 28 letnie ;)

wysłane przez Bauer

DamTram napisał(a):

> Ale przecież są jeszcze GT8 co mają mniej niż 40 lat. Są nawet > ok 28 letnie ;)

Tak, idealne na SST, takie dwuprzegubowe buahaha :D

wysłane przez DamTram

Bauersoon napisał(a):

> Tak, idealne na SST, takie dwuprzegubowe buahaha :D

Raczej na linię 11.

wysłane przez Bauer

DamTram napisał(a):

> Raczej na linię 11.

Wydaję mi się że GT6 w zupełności wystarcza na jedenastce... Ale do rzeczy: Mało realne jest to żeby MZK kupiło te tramwaje. Chcą wycofywać GT6 a teraz by nagle kupili GT8? Bzdura.

-- Nienawidzę L11 #399 ;(
Bauersoon napisał(a):

> Chcą > wycofywać GT6 a teraz by nagle kupili GT8? Bzdura.

Jakby nie zrobili tego błędu co wtedy, GT8 mogłyby jeszcze u nas trochę pojeździć.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez DamTram

Bauersoon napisał(a):

> Wydaję mi się że GT6 w zupełności wystarcza na jedenastce... Ale > do rzeczy: Mało realne jest to żeby MZK kupiło te tramwaje. Chcą > wycofywać GT6 a teraz by nagle kupili GT8? Bzdura.

No zgadza się, ale gdyby nie liczne wypadki z udziałem GT6, niechę ich klepania i brak częśći zamiennych to byłyby naprawdę niezniszczalne wozy.

wysłane przez Bauer

DamTram napisał(a):

> No zgadza się, ale gdyby nie liczne wypadki z udziałem GT6, niechę > ich klepania i brak częśći zamiennych to byłyby naprawdę > niezniszczalne wozy.

Zgadzam się. Mimo że są z 1956r. to wciąż są w dobrej formie, rzadko defektują i co ważne mają przyciski do otwierania drzwi.

-- Nienawidzę L11 #399 ;(

wysłane przez DamTram

Bauersoon napisał(a):

> Zgadzam się. Mimo że są z 1956r. to wciąż są w dobrej formie, > rzadko defektują i co ważne mają przyciski do otwierania drzwi.

No tak ale za zachodnią granicą mało jest egzemplaży z tego roku, a są młodszi i to czasem o dosyć sporo lat.

wysłane przez Bauer

DamTram napisał(a):

> są młodszi i to czasem o dosyć sporo lat.

Ale stan techniczny pewnie taki sam...

wysłane przez DamTram

Bauersoon napisał(a):

> Ale stan techniczny pewnie taki sam...

Gdybyś wmówił w 1996 roku społeczeństwu, że mają 20 lat, tak jak i ludzią z MZK to by o nie dbali i niebyłoby takich truposzów z nich jak teraz, choć i tak uważam, że są najlepsze pod względem technicznym na nasze miasto.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mam nadzieje że niemcy sprzedają nam jakis git sprzęt.jakieś niskacze lub z obniżoną podłogą

wysłane przez bniedzwiecki

swd napisał(a):

> mam nadzieje że niemcy sprzedają nam jakis git > sprzęt.jakieś niskacze lub z obniżoną podłogą

BVG Berlin nie zgłupiało jeszcze do reszty i nie odda nam przecież swych najlepszych wozów. Jedyne na co mogliśmy liczyć to KT4Dt, T6A2D i B6A2D. Skoro KT4Dt chcą sobie zostawić to logiczne co zostaje. Tyle, że podobno BVG chce podobno sprzedawać silnikowe razem z doczepami, a jak wynika z artykułu, taki tandem nie poradzi sobie na naszych wzniesieniach. Czyli mamy problem..

wysłane przez (użytkownik usunięty)

bniedzwiecki napisał(a):

> > BVG Berlin nie zgłupiało jeszcze do reszty i nie odda nam > przecież swych najlepszych wozów. Jedyne na co mogliśmy > liczyć to KT4Dt, T6A2D i B6A2D. Skoro KT4Dt chcą sobie > zostawić to logiczne co zostaje. Tyle, że podobno BVG chce > podobno sprzedawać silnikowe razem z doczepami, a jak wynika z > artykułu, taki tandem nie poradzi sobie na naszych > wzniesieniach. Czyli mamy problem..

Niemcy mysla logicznie po prostu. Doszli do wniasku, ze KT4Dt to dobre tramy. :) Zreszta T6A2D i B6A2D sprzedawac razem, bo po jak sprzedaja same T6A2D to co zrobia z doczepami? Mimo to mysle, ze i tak jest z czego sie cieszyc, bo lepsze takie Tatry niz rozlatujaca sie stopiatka. :)

wysłane przez DamTram

ABC napisał(a):

> Niemcy mysla logicznie po prostu. Doszli do wniasku, ze KT4Dt to > dobre tramy. :) Zreszta T6A2D i B6A2D sprzedawac razem, bo po jak > sprzedaja same T6A2D to co zrobia z doczepami? Mimo to mysle, ze > i tak jest z czego sie cieszyc, bo lepsze takie Tatry niz > rozlatujaca sie stopiatka. :)

Jeżeli ktoś wcześniej napisał, że doczepki są za marną kasę to można je kupić bo będą magazynami części szkoda tylko, że tych najmniej ważych.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Tyle, że podobno BVG chce > podobno sprzedawać silnikowe razem z doczepami, a jak wynika z > artykułu, taki tandem nie poradzi sobie na naszych > wzniesieniach.

A czy zestaw T6+T6+B6 sobie poradzi w Szczecinie?

Generalnie sprzęgi automatyczne pozwoliłyby na odłaczanie trzeciego wagonu (B6) po szczycie. Czyli możnaby tworzyć takie kombinacje: szczyt: T6+T6+B6, poza szczytem T6+T6. Pasażerom by się to spodobało ;-)

Zdaje się że Tatr T6A2 jest w Berlinie 118, a doczep B6A2 tylko 64. Więc może BVG zgodziłoby się sprzedawać zestawy T6+T6+B6 (?).

Pozdr, WL

wysłane przez mike_1994

WL napisał(a):

> Generalnie sprzęgi automatyczne pozwoliłyby na odłaczanie > trzeciego wagonu (B6) po szczycie. Czyli możnaby tworzyć takie > kombinacje: > szczyt: T6+T6+B6, > poza szczytem T6+T6. > Pasażerom by się to spodobało ;-)

Mi osobiście by się spodobał, tylko pytanie gdzie odłączysz B6A2D? Bo chyba tramwaj nie będzie spcjalnie zjeżdżał do zajezdni.

> Więc może BVG zgodziłoby się sprzedawać zestawy T6+T6+B6 > (?).

A co Berlina obchodzi w jakich składach będzie to u nas jeździć? My będziemy to sobie sczepiać i rozsczepiać.

-- Zakład pogrzebowy "Radość" - w naszych trumnach wyglądasz jak żywy. :P

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Mi osobiście by się spodobał, tylko pytanie gdzie odłączysz > B6A2D? Bo chyba tramwaj nie będzie spcjalnie zjeżdżał do > zajezdni.

Taka sytuacja była już w Szczecinie. Z GT6 jeździły z B4. Może należałoby postąpić analogicznie. IMO bez zjazdu do zajezdni by się nie obyło, bo na pętlach wiele się tego nie pomieści a i ryzyko dewastacji duże.

> A co Berlina obchodzi w jakich składach będzie to u nas > jeździć? My będziemy to sobie sczepiać i rozsczepiać.

BVG zapewne to nic nie obchodzi... Ale obchodzi ich to żeby nie sprzedawać samych T6, tylko przy okazji pozbyć się B6. A więc to Szczecin powinno bardziej obchodzić czy BVG zgodzi się to sprzedawać w stosunku 2:1 ( 2*T6A2 + 1*B6A2 ).

Pozdr, WL

wysłane przez LLUZNIAK

swd napisał(a):

> mam nadzieje że niemcy sprzedają nam jakis git > sprzęt.jakieś niskacze lub z obniżoną podłogą

Taaakkk... Z pewnością zostawiają sobie średniopodłogowe (??) Tatry, aby móc nam upchnąć coś z niską podłogą :> Ehhh... A myślenie ponoć nie boli :>

wysłane przez kajetansz 65

A może by tak dało się pójść wzorem węgierskiego miasta Szeged, które zakupiło w Roztoku odstawione doczepy B6A2D i następnie montuje do nich silniki by współpracowały z ich T6A2H. Mogło by to być nawet tańsze rozwiązanie by kupić składy T6A2D+B6A2D, a następnie T6A2D łączyć w składy a do B6A2D zakupić silniki i je zamontować i tak przystosowane wozy następnie łączyć z wagonami T6A2D. T6A2D kosztuje 110 000 Euro, a B6A2D 12 000 Euro.

Штирлиц

wysłane przez leks 17

Stirlitz napisał(a):

> A może by tak dało się pójść wzorem węgierskiego > miasta Szeged, które zakupiło w Roztoku odstawione doczepy > B6A2D i następnie montuje do nich silniki by > współpracowały z ich T6A2H. Mogło by to być nawet > tańsze rozwiązanie by kupić składy T6A2D+B6A2D, a > następnie T6A2D łączyć w składy a do B6A2D zakupić > silniki i je zamontować i tak przystosowane wozy następnie > łączyć z wagonami T6A2D. T6A2D kosztuje 110 000 Euro, a > B6A2D 12 000 Euro.

Podsuń ten pomysł MZK, to może się okazać dobre rozwiązanie, a MZK może na to nie wpaść ;).

-- To jest Miejsce na Twoją Reklamę!

wysłane przez LLUZNIAK

Stirlitz napisał(a):

(CIACH)

Widzisz Kajetan, a ja dalej zostaje niedowiarkiem i dopóki nie ujżę testów składu T6+B6 na naszych torach, który "nie będzie sobie radził" doputy będe w to powątpiewał :>

wysłane przez LinX 13

W artykule poruszono tematyke problemów poruszania się składów składających się z wagonów silnikowych i doczep biernych po Szczecińskich pagórkach. Czy za czasów kiedy helmuty ciągnęły doczepy bierne nie było takich problemów czy takie składy wypuszczano na linie bez "pagórków"? Na "3" jeździły, a od Placu Tobruckiego do Bramy Portowej górka ładna jest.

Pozdrawiam LinX

wysłane przez mike_1994

LinX napisał(a):

[ciach]

Wiesz, ale jednak helmut jest silniejszym tramwajem. Ale też weź pod uwagę, że helmut ma powyżej 18 metrów, a doczepa ok. 6 metrów, a jak przy tych Tatrach wagon silnikowy ma 12 metrów i doczepa też to nie ma się co dziwić bo tu jest 1:1 a przy helmucie 3:1.

> Pozdrawiam LinX

Ja również :)

-- Zakład pogrzebowy "Radość" - w naszych trumnach wyglądasz jak żywy. :P

wysłane przez LLUZNIAK

mike_1994 napisał(a):

> Wiesz, ale jednak helmut jest silniejszym tramwajem. Ale też weź > pod uwagę, że helmut ma powyżej 18 metrów, a doczepa ok. 6 > metrów, a jak przy tych Tatrach wagon silnikowy ma 12 metrów i > doczepa też to nie ma się co dziwić bo tu jest 1:1 a przy > helmucie 3:1.

Dla porównania z moim poniższym postem.

Całkowita moc składu (Helmut + doczepa): 200kW Całkowita pojemność: 311 osób Masa własna: 27 900kg Masa pełnego składu: 51 225kg

Jak widać większa moc przypada na lżejszy skład niż w przypadku omawianych składów eNek, czy też Tatr.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez yoss83

mike_1994 napisał(a):

> Wiesz, ale jednak helmut jest silniejszym tramwajem. Ale też weź > pod uwagę, że helmut ma powyżej 18 metrów, a doczepa ok. 6 > metrów

Kt4Dt ma też 18 metrów ;-) Technicznie to chyba nie byłby problem ze szczepieniem jej z doczepą bierną? Tak można rozwiązać problem...

P.s. To nie jest mój pomysł... pojawiał się wcześniej, ale jest na tyle dobry, że chyba warto go przy okazji tej dyskujsji powtórzyć.

wysłane przez LinX 13

yoss83 napisał(a):

[ciach]

Tylko tutaj rozważamy sensowność doczepiania doczepy biernej do T6A2D a nie do KT4Dt.

wysłane przez DamTram

LinX napisał(a):

> Tylko tutaj rozważamy sensowność doczepiania doczepy biernej do > T6A2D a nie do KT4Dt.

No to tak taki skład będzie dobry na niektóre brygady gdzie skłąd tatr to za dużo, a pojedyńcza tatra za mało przy czym, skłąd 105N to także troszkę mało. Czyli tak KT4Dt+B6A2D długość - prawie 33m (skład tatr - 36,2m, skład 105N - 27m) pojemność - ok 300 osób (skłąd tart - 330 osób, 105N - 250 osób)

Przy czym składy T6A2D były by jak skład 105N (tak mniejwięcej).

Czyli gdyby dałoby się ja połączyć w ten sposób było by całkiem nieźle, a doczepki by się pozytywnie wykożystało, tym bardziej, że na 12 tatrą się nie daj jeździć, a raczej wsiąść do niej - już od niebuszewa do kołłątaja ciężko się do drzi przecisnąc w szczycie porannym (dlatego mam zacną linię 2)

wysłane przez Mareczek 5

DamTram napisał(a):

> No to tak taki skład będzie dobry na niektóre brygady gdzie skłąd > tatr to za dużo, a pojedyńcza tatra za mało przy czym, skłąd 105N > to także troszkę mało. > Czyli tak KT4Dt+B6A2D > długość - prawie 33m (skład tatr - 36,2m, skład 105N - 27m) > pojemność - ok 300 osób (skłąd tart - 330 osób, 105N - 250 osób)

Przytaczasz na razie mało potrzebne informacje. Może najpierw zacząć od mocy i masy?

KT4Dt - masa: 22150 kg, moc: 180kW T6A2D - masa: 18300 kg, moc: 180kW

Skoro są problemy z ciąganiem doczepy przez T6, to przy większej masie i takiej samej mocy "katówki" problem jest jeszcze większy.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez lhb178 19

mike_1994 napisał(a):

> Wiesz, ale jednak helmut jest silniejszym tramwajem. Ale też weź > pod uwagę, że helmut ma powyżej 18 metrów, a doczepa ok. 6 > metrów,

GT6 - 19 m (dokładnie 19,3 OIDP) B4 - ok. 13,5 m!

> a jak przy tych Tatrach wagon silnikowy ma 12 metrów i > doczepa też to nie ma się co dziwić bo tu jest 1:1 a przy > helmucie 3:1.

A co ma długość do zdolności pokonywania wzniesień? GT6 ma jeden wózek bierny, zresztą GT8 z dwoma wózkami biernymi też ciągają doczepy. Tyle, że helmut ma nieco większą moc silników (200 kW vs. 176) i korzystniejszy dla przyczepności układ napędu.

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez LLUZNIAK

LinX napisał(a):

> W artykule poruszono tematyke problemów poruszania się > składów składających się z wagonów silnikowych i doczep > biernych po Szczecińskich pagórkach. Czy za czasów kiedy > helmuty ciągnęły doczepy bierne nie było takich problemów > czy takie składy wypuszczano na linie bez "pagórków"? Na > "3" jeździły, a od Placu Tobruckiego do Bramy Portowej górka > ładna jest.

Helmuty helmutami, ale swego czasu po naszym mieście hulały składy 4N+4ND+4ND i to bez większych problemów. Ku informacji:

Całkowita moc składu Tatr (T6+B6): 180kW Całkowita moc składu eNek (4N+4ND+4ND): 120kW Całkowita pojemność składu Tatr: ok 260 osób* Całkowita pojemność składu eNek: 246 osób Masa własna składu Tatr: 32 600kg Masa własna składu eNek: 38 000kg Masa pełnego składu Tatr: 52 100** Masa pełnego składu eNek: 56 450**

Jak więc widać taki skład eNek potrafił przy słabszych silnikach uciągnąć większą masę od składu Tatr i jakoś dawał sobie radę na naszych torach :> Nie wspomnę już o czasach sprzed eNek, kiedy to analogiczne składy wagonów przedwojennych dawały sobie u nas radę w warunkach przeładowania.

*zakładam pojemność doczepy równą maksymalnej pojemności wagonu silnikowego. **masa pasażera 75kg

wysłane przez lukasz007 5

Może Szczecin by mógł zakupić tramwaje z innego miasta?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez marko 4

lukasz007 napisał(a):

> Może Szczecin by mógł zakupić tramwaje z innego miasta?

Może byś się tak zasad ortografii pouczył, a nie przed komputerem przesiadujesz.

wysłane przez X

A może byś nie wkraczał w kompetencje moderatorów...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez mike_1994

Romanas napisał(a):

> A może byś nie wkraczał w kompetencje moderatorów...

Moderatorów? :D

wysłane przez Bauer

mike_1994 napisał(a):

> Moderatorów? :D

No wtedy byli jeszcze oficjalnie. Ciekawe kiedy kogoś wybiorą =P O ile w ogóle ten "etat" ktoś zajmie ;)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez mike_1994

Bauersoon napisał(a):

> No wtedy byli jeszcze oficjalnie. Ciekawe kiedy kogoś wybiorą =P O > ile w ogóle ten "etat" ktoś zajmie ;)

Ups, ale wpadka, nie spojrzałem na datę posta. Sorka. ;)

-- Kosiarka z rozruchem tyrystorowym. :P I pół tysiąca postów wybiło ostatnio.