Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Tramwaje z Niemiec dla Szczecina
O fatalnym stanie szczecińskich tramwajów "Kurier" pisze od lat. Sytuacja poprawiła się nieznacznie po zakupie 21 tatr z Berlina. W tym roku kolejne przerdzewiałe wagony miały być zastąpione przez następne 29 przegubowych wagonów z Niemiec. Tyle, że Niemcy popadli w kłopoty finansowe i może zaproponują inny typ taboru. Ponoć na tym możemy skorzystać.
wysłane przez LLUZNIAK
LinX napisał(a):
> W artykule poruszono tematyke problemów poruszania się > składów składających się z wagonów silnikowych i doczep > biernych po Szczecińskich pagórkach. Czy za czasów kiedy > helmuty ciągnęły doczepy bierne nie było takich problemów > czy takie składy wypuszczano na linie bez "pagórków"? Na > "3" jeździły, a od Placu Tobruckiego do Bramy Portowej górka > ładna jest.
Helmuty helmutami, ale swego czasu po naszym mieście hulały składy 4N+4ND+4ND i to bez większych problemów. Ku informacji:
Całkowita moc składu Tatr (T6+B6): 180kW Całkowita moc składu eNek (4N+4ND+4ND): 120kW Całkowita pojemność składu Tatr: ok 260 osób* Całkowita pojemność składu eNek: 246 osób Masa własna składu Tatr: 32 600kg Masa własna składu eNek: 38 000kg Masa pełnego składu Tatr: 52 100** Masa pełnego składu eNek: 56 450**
Jak więc widać taki skład eNek potrafił przy słabszych silnikach uciągnąć większą masę od składu Tatr i jakoś dawał sobie radę na naszych torach :> Nie wspomnę już o czasach sprzed eNek, kiedy to analogiczne składy wagonów przedwojennych dawały sobie u nas radę w warunkach przeładowania.
*zakładam pojemność doczepy równą maksymalnej pojemności wagonu silnikowego. **masa pasażera 75kg
> W artykule poruszono tematyke problemów poruszania się > składów składających się z wagonów silnikowych i doczep > biernych po Szczecińskich pagórkach. Czy za czasów kiedy > helmuty ciągnęły doczepy bierne nie było takich problemów > czy takie składy wypuszczano na linie bez "pagórków"? Na > "3" jeździły, a od Placu Tobruckiego do Bramy Portowej górka > ładna jest.
Helmuty helmutami, ale swego czasu po naszym mieście hulały składy 4N+4ND+4ND i to bez większych problemów. Ku informacji:
Całkowita moc składu Tatr (T6+B6): 180kW Całkowita moc składu eNek (4N+4ND+4ND): 120kW Całkowita pojemność składu Tatr: ok 260 osób* Całkowita pojemność składu eNek: 246 osób Masa własna składu Tatr: 32 600kg Masa własna składu eNek: 38 000kg Masa pełnego składu Tatr: 52 100** Masa pełnego składu eNek: 56 450**
Jak więc widać taki skład eNek potrafił przy słabszych silnikach uciągnąć większą masę od składu Tatr i jakoś dawał sobie radę na naszych torach :> Nie wspomnę już o czasach sprzed eNek, kiedy to analogiczne składy wagonów przedwojennych dawały sobie u nas radę w warunkach przeładowania.
*zakładam pojemność doczepy równą maksymalnej pojemności wagonu silnikowego. **masa pasażera 75kg
Re: Wzór z Szeged?
· 17 lat temu ·
LLUZNIAK