Forum

Autobusem do Będargowa

1 października zostanie uruchomiona nowa linia autobusowa 83, kursująca na trasie Plac Kościuszki - Będargowo Szkoła.

wysłane przez M21 8

No nareszcie jakiś normalny numer linii, a nie żaden 81bis, który miał by mało wspólnego z linią główną.

wysłane przez Jasiek 36

10231024 napisał(a):

> który miał by mało wspólnego z linią główną.

I dlatego nie jest 81bis tylko 83. Ja zauważyłem inną ciekawostkę, o której wspomniał mi już kolega, a mianowicie linia 83 będzie miała przystanek Narutowicza nż, a linia 61bis ma przystanek Szwoleżerów nż. Rozumiem, że jest to spowodowane oczekiwaniem na zmianę rozkładu linii 61bis, tak aby niepotrzebnie nie płacić za zmianę zezwolenia na obsługę linii. Przystanek Szwoleżerów w ankiecie przeprowadzonej przez Koło Naukowe Transportu przy WZiEU US przegrał z przystankiem Narutowicza, który według ankiety cieszył się będzie większą popularnością wśród studentów, zamieszkujących w pobliskim akademiku na ul. Kordeckiego. A to dla studentów przede wszystkim ma być adresowana ta oferta. Dlatego z uwagi na to, iż odległość z akademików US przy ul. Bohaterów Warszawy jest wręcz zbliżona, do odległości z tychże akademików na przystanek Dąbrowskiego, to przystanek Szwoleżerów dla linii 61bis zostanie po okresie próbnym zlikwidowany. Zresztą nie cieszy się raczej zbytnim powodzeniem. A linia 61bis wraz z linią 83 będą zatrzymywać się na przystanku Narutowicza. A tak na marginesie ile kosztuje zmiana zezwolenia na obsługę linii? Pytanie dla zorientowanych, jeśli nie jest to objęte jakąś tajemnicą. ;-P

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Robert 5

Jasiek napisał(a):

> > I dlatego nie jest 81bis tylko 83. Ja zauważyłem inną > ciekawostkę, o której wspomniał mi już kolega, a mianowicie > linia 83 będzie miała przystanek Narutowicza nż, a linia > 61bis ma przystanek Szwoleżerów nż. [...] > przystanek Szwoleżerów dla linii 61bis > zostanie po okresie próbnym zlikwidowany. Zresztą nie cieszy > się raczej zbytnim powodzeniem. A linia 61bis wraz z linią 83 > będą zatrzymywać się na przystanku Narutowicza.

A linie 61 i 81 nie będą mogły się zatrzymywać na żadnym z nich? Idąc tym tropem i jednocześnie ironizując, to skoro na odcinku pl. Kościuszki - Cukrowa będą teraz cztery linie autobusowe, każda z nich może się zatrzymywać na co czwartym przystanku (z odpowiednim przesunięciem o jeden) i będziemy mieć dzięki temu krótszy czas przejazdu. :-P

wysłane przez Jasiek 36

Robert napisał(a):

> A linie 61 i 81 nie będą mogły się zatrzymywać na żadnym z > nich?

Ano właśnie podobno nie mogły, w końcu konkurencja dla tramwajów, a chyba nie o to chodzi w Szczecinie, gdzie tramwaj jest faworyzowany lub powinien być jako środek transportu, przynajmniej w centrum.

> Idąc tym tropem i jednocześnie ironizując, to skoro na odcinku > pl. Kościuszki - Cukrowa będą teraz cztery linie autobusowe, > każda z nich może się zatrzymywać na co czwartym przystanku > (z odpowiednim przesunięciem o jeden) i będziemy mieć dzięki > temu krótszy czas przejazdu. :-P

Bardzo orginalny pomysł, ale nie odważę się go zaproponować. :-P KNT było wyznaczone tylko do zbadania ewentualnego popytu na przystanki Szwoleżerów i Narutowicza.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez end 52

Jasiek napisał(a):

> KNT było wyznaczone tylko do zbadania ewentualnego popytu na > przystanki Szwoleżerów i Narutowicza.

Ja wykazuję popyt na oba przystanki. =P Nawet wczoraj skorzystałem z przystanku "Szwoleżerów", ale tylko przypadkiem - bo akurat widziałem, że jedzie 61bis. A prawda jest taka, że popytu nie będzie, bo komu będzie się chciało czekać (przy odrobinie pecha) godzinę na autobus? Gdyby jeździł częściej to i popyt by się zwiększył. :]

-- nie idę tylko w prawo :P :P :P

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
andekalbin napisał(a):

> A prawda jest taka, że popytu nie > będzie, bo komu będzie się chciało czekać (przy odrobinie pecha) > godzinę na autobus? Gdyby jeździł częściej to i popyt by się > zwiększył. :]

Masz rację, ale oba przystanki miały być dedykowane studentom mieszkającym w akademikach i dojeżdżających na WZiEU i WH US. Najpierw jak pamiętamy został uruchomiony przystanek Szwoleżerów przy okazji wydłużenia trasy 61bis. Natomiast później KNT przeprowadziło ankietę wśród studentów mieszkających w Belferku, Bakałażu i Kordeckim oraz na stancjach w pobliżu tych przystanków. I wyszło z niej, że większy popyt jest na przystanek Narutowicza. Co więcej kolega porównał odległości między przystankami, a akademikami i wyszło, że odległość między Belferkiem i Bakałażem, a przystankiem Dąbrowskiego lub Szwoleżerów jest prawie taka sama. Różnica to mniej niż 100 m i to w przypadku Bakałaża, który jak wiadomo stoi obok Belferka, ale bliżej ulicy Szwoleżerów. Natomiast w przypadku Kordeckiego to studentom skracamy drogę prawie dwa razy, gdyż odległość na Plac Kościuszki wynosi około 700 m, przy 400 na Narutowicza. Przedstawiliśmy wyniki do Zditm i dlatego linia 83 będzie zatrzymywać się tylko na Narutowicza, a nie na Szwoleżerów, gdyż ustanawianie przystanku, którego odległość od akademików jest bardzo zbliżona do obecnego przystanku Dąbrowskiego mija się z celem, w dodatku, że będą zatrzymywać się tam tylko dwie linie z częstotliwością około 50-60 minut. Natomiast linia 61bis będzie się pewnie zatrzymywać na Narutowicza, zamiast na Szwoleżerów, po najbliższej zmianie rozkładu. Podobno umowa z Auchan jest podpisana do końca roku, co dalej nie wiadomo. Choć muszę przyznać, że frekwencja jest całkiem spora na kursach do i z Auchan. Dzisiaj jechałem o godzinie 14:40. Co do linii 61 i 81 z tego co mi wiadomo nie będą zatrzymywać się na Narutowicza.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez end 52

Jasiek napisał(a):

> Choć muszę przyznać, że > frekwencja jest całkiem spora na kursach do i z Auchan. Dzisiaj > jechałem o godzinie 14:40.

No właśnie jak za każdym razem ja jeżdżę to autobus jest pełny - prawie wszystkie siedzenia zajęte (a czasem nawet jest mały tłok).

Jestem ciekawy co na to przeciwnicy uruchomienia linii KM do Auchana. Myśleli, że będzie wozić powietrze a okazuje się, że jest wręcz przeciwnie. Czekam na kolejne ruchy ZDiTMu w porozumieniu z hipermarketami.

Fajnie by było gdyby linia 53 przejeżdżała przez TESCO. Nie wydłużyłoby to trasy w znaczący sposób (przynajmniej omijała by korek na Milczańskiej), a dla klientów TESCO i mieszkańców Pomorzan byłoby to duże udogodnienie. Zresztą kto wie - może po likwidacji TESCObusów coś się ruszy w tej sprawie...

-- nie idę tylko w prawo :P :P :P

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez Robert 5

andekalbin napisał(a):

> > Fajnie by było gdyby linia 53 przejeżdżała przez TESCO. Nie > wydłużyłoby to trasy w znaczący sposób (przynajmniej omijała by > korek na Milczańskiej), a dla klientów TESCO i mieszkańców Pomorzan > byłoby to duże udogodnienie. Zresztą kto wie - może po likwidacji > TESCObusów coś się ruszy w tej sprawie...

Ciekawy pomysł. Trasa autobusu wydłużyłaby się o jakieś 300 m i doszedłby jeden nowy przystanek, ale w zamian odpadłaby jedna sygnalizacja świetlna do pokonania. Druga sprawa, o której trzeba pamiętać, to konieczność zapewnienia autobusowi sprawnego przejazdu o każdej porze przez teren centrum handlowego (a konkretnie przez parking i drogi dojazdowe). No i trzeba także pamiętać o konieczności wcześniejszego wygospodarowania miejsca na przystanek na początku Białowieskiej (bez potrzeby budowy zatoki). Poza tym trasę autobusu trzeba będzie oczywiście odpowiednio utrzymywać w okresie zimowym.

wysłane przez 105ngs

Robert napisał(a):

> Ciekawy pomysł.

Pomysł jest bardzo ciekawy i moim zdaniem pomimo wydłużenia trasy o kilkaset metrów realny czas przejazdu mógłby się skrócić. Sam zresztą wymyśliłem to samo już jakiś czas temu, ale jakoś się nie pokwapiłem, żeby to komukolwiek przedstawić. W każdym razie ja bym posunął się nawet nieco dalej i spróbował dogadać się z Tesco w sprawie dokładki finansowej do 53 kosztem likwidacji 704 i 705. Trasy tych linii pokrywałyby się niemal w całości z 53 po wprowadzeniu tej ostatniej linii na teren marketu. Nie wiem ile pieniędzy w tym momencie Tesco ładuje w utrzymanie swoich linii, ale likwidacja 704 i 705 oznaczałaby w uproszczeniu jeden autobus mniej do utrzymania, który mógłby być może przejść na 53.
Jasiek napisał(a):

> > Masz rację, ale oba przystanki miały być dedykowane studentom > mieszkającym w akademikach i dojeżdżających na WZiEU i WH US. > [...] > Co do linii 61 i 81 z tego co mi wiadomo nie będą zatrzymywać się > na Narutowicza.

A czy coś by się tym liniom stało, gdyby ten przystanek na żądanie był także i dla nich? Studenci mieszkający w akademikach mają z nich nie korzystać, czy co?
Robert napisał(a):

> A czy coś by się tym liniom stało, gdyby ten przystanek na żądanie > był także i dla nich? Studenci mieszkający w akademikach mają z > nich nie korzystać, czy co?

No pewnie nic by się im nie stało, ale z tym pytaniem to już do Zditm. Zditm po prostu zaproponował swego czasu nowy przystanek dla linii 61bis i 83. Można to tłumaczyć tak jak mówiłem konkurencją dla tramwajów, a jak wiadomo przystanki autobusowe oprócz węzłów przesiadkowych wzdłuż linii tramwajowych są eliminowane poza paroma wyjątkami. Ten dodatkowy przystanek tylko dla 61bis i 83 mógłby służyć do odciążenia linii 61 i 81, gdyby tylko 61bis i 83 kursowały częściej, to na pewno potoki studentów na tym przystanku byłyby większe, a tak zobaczymy ile osób będzie korzystało z tego przystanku mając tylko dwie linie do wyboru.

-- lukas -> jasiek
Jasiek napisał(a):

> > Ten dodatkowy przystanek tylko dla 61bis i 83 mógłby > służyć do odciążenia linii 61 i 81, gdyby tylko 61bis i 83 > kursowały częściej, to na pewno potoki studentów na tym przystanku > byłyby większe, a tak zobaczymy ile osób będzie korzystało z tego > przystanku mając tylko dwie linie do wyboru.

Albo może gdyby chociaż nie kursowały oba na raz, jak obecnie. Chyba, że właśnie o to chodzi.

wysłane przez Luke_Police  163

W jaki sposób został wybrany przewoźnik obsługujący linię 83? Czy był ogłoszony przetarg? Te rejony to od dosyć dawna obszar działalności przewoźnika PKS Szczecin, linia do Pargowa przez Będargowo cieszy się całkiem sporą frekwencją, więc kolejna linia, opłacana przez ZDiTM zapewne zainteresowałaby nasz PKS. W chwili obecnej dla ludzi z Będargowa stworzona zostaje konkurencyjna linia, przy której PKS raczej nie ma racji bytu (chociażby ze względu na odrębne bilety i mniejszą częstotliwość kursowania).

Technik serwisu :)

wysłane przez mkokolus

> W chwili obecnej dla > ludzi z Będargowa stworzona zostaje konkurencyjna linia, > przy której PKS raczej nie ma racji bytu (chociażby ze > względu na odrębne bilety i mniejszą częstotliwość > kursowania).

Nie przesadzaj. Po to ta linia zostaje stworzona, aby PKS nie miał wszędzie monopolu, oraz ludziom wytyczał ceny z kosmosu.

wysłane przez torwid  67

mkokolus napisał(a):

> Nie przesadzaj. Po to ta linia zostaje stworzona, aby PKS nie > miał wszędzie monopolu, oraz ludziom wytyczał ceny z > kosmosu.

Ale na jakiej podstawie? To, że nie lubisz PKS (hipotetycznie) nie upoważnia Cię do artykułowania takich opinii. Każdą gminę obowiązuje jeszcze Ustawa o zamówieniach publicznych i pytanie o sposób wyboru przewoźnika jest jak najbardziej zasadne. Czy to będzie SPAK, SPAD, PKS, SPPK, Bartwal czy inny Krajan, jest mi to obojętne. Ale nie może być tak, że ZDiTM tworzy sobie nagle linię, bo któraś z ościennych gmin za plecami dotychczasowego świadczeniodawcy zaczęła wreszcie dostrzegać interes mieszkańców i łaskawie dopłaca. Idąc tym tropem róbmy 85 w miejsce PKS-owskiej 5, bo gmina Dobra od conajmniej 3 lat nie może się zdecydować, komu zlecać przewozy i dorzućmy 111a (bo 101 i 111 zajęte) do Gryfina). Niech PKS zbankrutuje, ZDiTM weźmie na siebie kolejne zadania, którym albo nie podoła, albo wykona za dodatkową cenę, ale MKMy będą zadowoleni... Sorry, ale szlag mnie trafia, na to, co tu coraz częściej czytam.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Luke_Police  163

torwid napisał(a):

> Idąc tym > tropem róbmy 85 w miejsce PKS-owskiej 5, bo gmina Dobra od > conajmniej 3 lat nie może się zdecydować, komu zlecać > przewozy i dorzućmy 111a (bo 101 i 111 zajęte) do Gryfina).

Jeszcze może 116 zamiast 6 (Szczecin - Stolec), 181 (Szczecin - Pargowo) i w ogóle nam PKS zbankrutuje bo pozostaną mu tylko kursy dalekobieżne, kilka linii pracowniczych do elektrowni i typowo wiejskie przewozy w powiecie Gryfińskim. Ja osobiście nie mam nic przeciwko, by PKS obsługiwał linie na zlecenie ZDiTM na obszarze, na którym od dawna jeździ. Pierwsza sprawa, że byłaby ujednolicona taryfa, co daje choćby taką korzyść jak możliwość jazdy po całym Szczecinie i gminach ościennych, a druga już prozaiczna rzecz, to kwestia tras: kierowsy PKS-u od lat tam jeżdżą, więc nie będzie początkowych problemów typu "zgubiłem trasę, bo pierwszy raz tam jechałem". Osobiście chciałbym, aby można było na jednym bilecie (czasowym, sieciowym czy jakimkolwiek) podróżować z Polic (a nawet z Trzebieży) do Gryfina, czy Dolnej Odry. W wielu zachodnich oraz polskich miastach dało się jakoś zintegrować lokalne linie miejskie, podmiejskie, a nawet kolejowe w ramach względnie spójnego systemu biletowego, a u nas zawsze jest problem i wszystkie przewozy odbywają się na zasadzie konkurencji ZDiTM vs. reszta świata.

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n  49

torwid napisał(a):

> Każdą gminę obowiązuje jeszcze Ustawa o zamówieniach publicznych i > pytanie o sposób wyboru przewoźnika jest jak najbardziej > zasadne.

Zaraz, zaraz. Gmina ma obowiązek zapewnić transport na własnym terenie - to wynika z ustawy o samorządzie terytorialnym. Najwyraźniej gmina Kołbaskowo zdecydowała współpracować nie tylko z PKS-em, ale także ze ZDiTM-em. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żeby PKS jeździł zarówno jako samodzielny przewoźnik, jak i przewoźnik-podwykonawca na zlecenie ZDiTM. Zauważ, że mając sieciówkę ZDiTM, mogę wyjechać z Będargowa linią 83 (nieważne, kto będzie przewoźnikiem) i cały Szczecin stoi otworem. Bilet na PKS nie daje takiej możliwości.

wysłane przez Robert 5

t105n napisał(a):

> > Najwyraźniej gmina Kołbaskowo zdecydowała współpracować nie > tylko z PKS-em, ale także ze ZDiTM-em. [...]

Tak, tylko chodzi też o to, że PKS nie dostał możliwości sprawdzenia się w roli przewoźnika na zlecenie ZDiTM na terenie obsługiwanym dotąd właśnie przez PKS.

wysłane przez Mareczek 5

Robert napisał(a):

> Tak, tylko chodzi też o to, że PKS nie dostał możliwości > sprawdzenia się w roli przewoźnika na zlecenie ZDiTM na terenie > obsługiwanym dotąd właśnie przez PKS.

Chyba dobrze, że nie dostał. Ciężko zachęcać do korzystania z nowej linii obsługując ją H9 czy trupiastym Ikarusem.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Robert 5

Mareczek napisał(a):

> > Chyba dobrze, że nie dostał. Ciężko zachęcać do korzystania z > nowej linii obsługując ją H9 czy trupiastym Ikarusem.

PKS ma też przecież i nieco lepsze "sprzęty", którym jeździ po Szczecinie i okolicznych osiedlach.

wysłane przez Mareczek 5

Robert napisał(a):

> PKS ma też przecież i nieco lepsze "sprzęty", którym jeździ po > Szczecinie i okolicznych osiedlach.

Marka nie do końca oznacza, że ma się "lepszy sprzęt". Niestety tutaj marka producenta chowa się pod marką przewoźnika.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Jasiek 36

Mareczek napisał(a):

> Marka nie do końca oznacza, że ma się "lepszy sprzęt". Niestety > tutaj marka producenta chowa się pod marką przewoźnika.

No jak to przecież PKS Szczecin dostał na konferencji Eurotrans 2009 nagrodę za innowacje w rozwijaniu regularnych połączeń w komunikacji miejskiej czy podmiejskiej. A z kolei firma, która wprowadziła na rynek nowy wózek do wagonów kolejowych, który zmniejsza zużycie kół wagonów oraz szyn kolejowych takiej nagrody już nie dostała. I co tu jest innowacją według Was? A Pan z zarządu PKS chwalił się na konferencji, że obsługują swoje linie komunikacyjne Mercedesami z funkcją przyklęku. Dobre sobie zapomniał dodać, że mają one już kilkanaście lat.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez Mareczek 5

Jasiek napisał(a):

> No jak to przecież PKS Szczecin dostał na konferencji Eurotrans 2009 > nagrodę za innowacje w rozwijaniu regularnych połączeń w > komunikacji miejskiej czy podmiejskiej. A z kolei firma, która > wprowadziła na rynek nowy wózek do wagonów kolejowych, który > zmniejsza zużycie kół wagonów oraz szyn kolejowych takiej nagrody > już nie dostała. I co tu jest innowacją według Was?

"Bo się jeszcze nie nauczyłem kombinować" - Bohdan Smoleń

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Luke_Police  163

Mareczek napisał(a):

> Chyba dobrze, że nie dostał. Ciężko zachęcać do korzystania z > nowej linii obsługując ją H9 czy trupiastym Ikarusem.

Obecnie znaczna część taboru PKS Szczecin to autobusy MIEJSKIE. Do obsługi linii 1, 2, 5 i 8 wysyłane są Mercedesy O405(/N/G). Prawdą jest, że są to autobusy wiekowe (roczniki od 1989 do bodajże 1993 albo 1994). Ikarusy 280 w zasadzie jeżdżą tylko na liniach nocnych (np. 522) i na porannych szczytówkach, które przechodzą z tychże nocek (np. 5). Spośród wozów nowszych mają Jelcza M181MB ("odkurzacz", czyli przegubowy "gniot"), który jednak jeździ bardzo sporadycznie (zapewne dlatego, że to Jelcz). Autosany H9-21 to w większości wozy po odbudowach i remontach kapitalnych, stopniowo są zastępowane przez sprowadzane z zachodu używane Setry (głównie S215). Nie sądzę, aby na linię stricte miejską - 83 - przewoźnik skierował tabor typu Autosan H9. ZDiTM może przecież wymagać autobusów miejskich, w dodatku z ograniczeniem wieku do 20 lat i wymogiem posiadania niskiej podłogi. Wiele miast ogłasza przetargi na obsługę pojedynczych linii, gdzie z góry nakładane są wymogi wieku taboru (i nierzadko wymagają całkowicie nowych pojazdów) i niskiej podłogi. Pocieszę Cię, że linia do Pargowa, której część kursów jedzie właśnie przez Będargowo, cieszy się dużym powodzeniem wśród pasażerów, mimo, że jeździ na niej różny tabor (Autosany H9, H10; Jelcz L11, Setry S215, Mercedesy O405 itd.).

Technik serwisu :)

wysłane przez lhb178 19

Luke_Police napisał(a):

> W jaki sposób został wybrany przewoźnik obsługujący > linię 83?

W trybie zapytania ;-)

> Czy był ogłoszony przetarg?

Nie potrzeba było. Umowa pozwala na zwiększenie pracy przewozowej w granicach kilku %, w tym uruchamianie nowych linii.

-- Nächste Haltestelle: Waldschlösschen bei Buchholz

wysłane przez Robert 5

Przystankiem początkowym i końcowym "Plac Kościuszki" będzie przystanek linii 61 w kierunku Podjuch. Przystanek "Plac Kościuszki" w kierunku z Będargowa będzie zlokalizowany na obecnym przystanku linii 703 w kierunku placu Rodła.

No to mamy kolejną wersję początku trasy dla linii jadących na Cukrową (po Dworcu PKP, Wyszyńskiego i pl. Zwycięstwa).

wysłane przez bartez 336

Z tekstu wynika, że autobus ma końcowy/początkowy na pasie ruchu. Czy będzie on tam długo oczekiwał na odjazd czy to będzie przystanek przelotowy na wysadzenie/zabranie pasażerów?

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):

> Czy będzie on tam długo oczekiwał na odjazd czy to > będzie przystanek przelotowy na wysadzenie/zabranie > pasażerów?

Czas postoju jest różny dla różnych kursów i wynosi od 0 do 8 minut.
mkubien napisał(a):

> Czas postoju jest różny dla różnych kursów i wynosi od 0 > do 8 minut.

No właśnie i tak się zastanawiam czy autobus nie mógłby mieć postoju po drugiej stronie tego skweru czy jak to nazwać, na ulicy Sikorskiego, w miejscu postoju taksówek. Zamiast zawracać na placu Kościuszki, autobus mógłby skręcać w Pułaskiego (obecnie chyba jest tam zakaz skrętu z Piastów) a następnie na światłach w prawo w Sikorskiego. Plus, że nie blokowałby drogi przez te kilka minut.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):

> Plus, że nie > blokowałby drogi przez te kilka minut.

Nie przesadzajmy te kilka minut to kierowców samochodów raczej nie zbawi, zwłaszcza że mają jeszcze 2 inne pasy. A z czasem może pokusi się Zditm na budowę zatoczki dla autobusów z prawdziwego zdarzenia, wszak miejsca tam sporo.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez t105n  49

bartez napisał(a):

> zawracać na placu Kościuszki, autobus mógłby skręcać w > Pułaskiego (obecnie chyba jest tam zakaz skrętu z Piastów)

Na pewno jest tam zakaz skrętu.

> następnie na światłach w prawo w Sikorskiego. Plus, że nie > blokowałby drogi przez te kilka minut.

Nie blokowałby na Piastów, ale blokowałby na Sikorskiego, która jest węższa.

wysłane przez pawelp19 −3

A co autobus z kierowcą będą robili przez te 3 godziny przerwy?

wysłane przez MQ ?

pawelp19 napisał(a):

> A co autobus z kierowcą będą robili przez te 3 godziny > przerwy?

Będą zjeżdżać do zajezdni.

wysłane przez Jasiek 36

mkubien napisał(a):

> Będą zjeżdżać do zajezdni.

A wiadomo co z przerwą posiłkową w soboty i dni świąteczne? Wybrano już miejsce na punkt socjalny, z którym z tego co wiem był mały problem?

-- lukas -> jasiek

wysłane przez MQ ?

Jasiek napisał(a):

> Wybrano już miejsce na punkt socjalny, z którym z tego co wiem > był mały problem?

Szkoła w Będargowie.

wysłane przez Michal 2

Takie pytanie: Czy aż tak dużo ludzi jeździ z Warzymic do Przecławia? A może linia 81 wymagała wsparcia? Szukam argumentów za wycieczką wyjeżdżających z Będargowa przez Przecław. Jeśli już trzeba wracać inną drogą, to czy nie korzystniejszy byłby powrót przez Stobno, Rajkowo? Nowe miejscowości byłyby przyłączone do sieci. Przecław ma już dobry autobus.

-- 60 przez Zawadzkiego i Szafera to jedyne sensowne dla ludzi rozwiązanie.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez lhb178 19

Michal napisał(a):

> Szukam argumentów za wycieczką wyjeżdżających z > Będargowa przez Przecław.

Wyjazd z Do Rajkowa w Cukrową jest bardzo problematyczny.

wysłane przez Michal 2

lhb178 napisał(a):

> Wyjazd z Do Rajkowa w Cukrową jest bardzo problematyczny.

To się akurat zgadza. A wersja Bendargowo - Stobno - Okulickiego - coś tam ( Wrocławska, Europejska, lub Wierzbowa) - Mieszka I, pewnie zbyt skomplikowana?

-- 60 przez Zawadzkiego i Szafera to jedyne sensowne dla ludzi rozwiązanie.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez lhb178 19

Michal napisał(a):

> > Wyjazd z Do Rajkowa w Cukrową jest bardzo problematyczny. > > To się akurat zgadza. > A wersja Bendargowo - Stobno - Okulickiego - coś tam ( > Wrocławska, Europejska, lub Wierzbowa) - Mieszka I, pewnie zbyt > skomplikowana?

Nawet najkrótsza droga (przez Ku Słońcu) do pl. Kościuszki jest 300 m dłuższa od tej przez Przecław. A zahaczenie o WZiEU w każdej wersji byłoby problematyczne.

-- Nächste Haltestelle: Waldschlösschen bei Buchholz

wysłane przez Robert 5

lhb178 napisał(a):

> > Nawet najkrótsza droga (przez Ku Słońcu) do pl. Kościuszki jest > 300 m dłuższa od tej przez Przecław. A zahaczenie o WZiEU w > każdej wersji byłoby problematyczne.

To może warto, by ZDiTM pomyślał o sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Cukrowej i Do Rajkowa, skoro wyjazd w lewo jest bardzo problematyczny, a jest potrzeba uruchomienia tamtędy komunikacji autobusowej. To skrzyżowanie znajduje się w granicach miasta Szczecin.

wysłane przez lhb178 19

Robert napisał(a):

> To może warto, by ZDiTM pomyślał o sygnalizacji świetlnej na > skrzyżowaniu ulic Cukrowej i Do Rajkowa, skoro wyjazd w lewo jest > bardzo problematyczny, a jest potrzeba uruchomienia tamtędy > komunikacji autobusowej. To skrzyżowanie znajduje się w granicach > miasta Szczecin.

Jakiś przetarg na projekt był, tak mi się kojarzy. A teraz podobno policja nie zgadza się na sygnalizację, bo ucierpi płynność ruchu na Drodze Krajowej.

-- Nächste Haltestelle: Waldschlösschen bei Buchholz

wysłane przez Robert 5

lhb178 napisał(a):

> > Jakiś przetarg na projekt był, tak mi się kojarzy. A teraz podobno > policja nie zgadza się na sygnalizację, bo ucierpi płynność ruchu > na Drodze Krajowej.

Płynność ruchu?? Toż przecież płynność ruchu będzie tam wciąż coraz gorsza, aż do momentu wybudowania nowej DK-13 prosto przez pola na przedłużeniu Południowej, co nastąpi może za jakieś 10 lat (a na pewno nie wcześniej niż za lat 5). Do tego czasu przebudowa tego skrzyżowania stanie się z pewnością konieczna, a dla poprawienia płynności ruchu w ciągu drogi głównej należałoby poszerzyć drogę w obrębie skrzyżowania, przebudować ją na miejską ulicę i zrobić po dwa pasy na wprost w każdą stronę. Ale to już ZDiTM musiałby się być może dogadać z WIM. A w naszym mieście jest to z reguły niewykonalne.

wysłane przez t105n  49

lhb178 napisał(a):

> policja nie zgadza się na sygnalizację, bo ucierpi płynność ruchu > na Drodze Krajowej.

W myśl tej teorii należy zlikwidować światła m.in. na skrzyżowaniach Ku Słońcu / Polskich Marynarzy, Ku Słońcu / Miarki, Gdańska / Kanał Parnicki, Struga / Jasna, Struga / Wiosenna, bo pogarszają płynność ruchu na DK 10. Głupszego wytłumaczenia nie słyszałem...

wysłane przez Robert 5

lhb178 napisał(a):

> > Wyjazd z Do Rajkowa w Cukrową jest bardzo problematyczny.

Dla pasażerów jadących z osiedla Promyk albo Różanego do miasta lepszym czasowo rozwiązaniem byłoby, gdyby wjazd kieszeniowy do Będargowa nie był powiązany z dłuższym postojem tamże. Postoje w Będargowie trwają jednak zawsze kilka minut, a zdarzają się i dłuższe, nawet ponad-20-minutowe.

wysłane przez Mareczek 5

Robert napisał(a):

> Dla pasażerów jadących z osiedla Promyk albo Różanego do > miasta lepszym czasowo rozwiązaniem byłoby, gdyby wjazd > kieszeniowy do Będargowa nie był powiązany z dłuższym > postojem tamże. Postoje w Będargowie trwają jednak zawsze > kilka minut, a zdarzają się i dłuższe, nawet > ponad-20-minutowe.

Gdzieś trzeba robić postoje wyrównacze oraz posiłkowe. Nie stworzysz przecież linii jadącej przez ścisłe centrum bez postojów na końcówkach.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Według mnie to lekki niewypał. Linia powstała wskutek współpracy gminy Kołbaskowo i ZDiTM Szczecin. Dlaczego pociągnięto ją tylko do Będargowa. Aż prosiło się przedłużyć ją przez Warnik, Barnisław, Smolęcin do Kołbaskowa i powrót przez Przecław drogą wojewódzką. Wtedy gmina miałaby rozwiązany problem transportu do Szczecina większości swoich mieszkańców. Na dziś dzień prawie pewne , że PKS Szczecin obsługujący trasy via Będargowo zrezygnuje z kursów (przy założeniu , że Będargowo przesiądzie się na 83, bo kto będzie przewoził 10 pasażerów autobusem). Pozostaną te miejscowości i Bobolin oraz Stobno bez jakiegokolwiek dostępu do miasta ( i tak PKS już zawiesił kursy w niedziele !!!). Oj można było mądrzej pomyśleć. Mówię to jako mieszkaniec Barnisławia. Przy okazji godziny odjazdów 83 z Będargowa i pl. Kościuszki, są o kilka minut wcześniej niż PKSu. (na pewno wygra 83)

wysłane przez Luke_Police  163

re123 napisał(a):

> Na dziś dzień prawie pewne , że PKS Szczecin obsługujący > trasy via Będargowo zrezygnuje z kursów (przy założeniu , > że Będargowo przesiądzie się na 83, bo kto będzie > przewoził 10 pasażerów autobusem).

Skąd masz informację, że zrezygnuje? Jeżeli nawet będzie tak źle z frekwencją, to może zmienić trasę. Kursy w kierunku Kołbaskowa, Moczył czy Pargowa odbywają się zasadniczo z 3 stron - przez Ustowo i Kurów, przez Warzymice i Będargowo, oraz przez Mierzyn i Stobno. Nie sądzę, aby niewielkie Będargowo było głównym generatorem frekwencji tych linii. Jeżeli przystanki w Będargowie, Warzymicach i Przecławiu przestaną generować potoki dla PKS-u, wówczas można zmienić trasę tych kursów na jedną z dwóch pozostałych. Nie wiem tylko czy PKS nie ma przypadkiem podpisanej umowy z gminą Kołbaskowo zobowiązującej do wykonywania tych przewozów. Chyba musi mieć, skoro ma pozwolenie na zatrzymywanie się na przystankach w tych miejscowościach.

> Pozostaną te > miejscowości i Bobolin oraz Stobno bez jakiegokolwiek > dostępu do miasta ( i tak PKS już zawiesił kursy w > niedziele !!!). Oj można było mądrzej pomyśleć. Mówię > to jako mieszkaniec Barnisławia. > Przy okazji godziny odjazdów 83 z Będargowa i pl. > Kościuszki, są o kilka minut wcześniej niż PKSu. (na > pewno wygra 83)

Odnieść można wrażenie, że rozmowy przedstawicieli gminy Kołbaskowo i ZDiTM zostały przeprowadzone za plecami przewoźnika, który dotychczas świadczył dla nich usługi. Najwyraźniej są z usług PKS-u niezadowoleni, skoro zdecydowano, że nową linię obsługiwać będzie SPAK. Jeżeli PKS zrezygnuje z kursów przez wymienione przez Ciebie miejscowości, zapewne szybko pojawi się nowy przewoźnik, który go zastąpi - w przeciwnym wypadku gmina będzie miała problem. Dawno temu PKS zrezygnował z linii do Nowego Warpna, obecnie trasę tę obsługuje Ever-Trans. W przypadku okolic Będargowa rolę taką może odegrać Krajan, który przecież wykonuje pojedyncze kursy do Pargowa.

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Luke_Police napisał(a):

> Skąd masz informację, że zrezygnuje? Jeżeli nawet będzie > tak źle z frekwencją, to może zmienić trasę. Kursy w > kierunku Kołbaskowa, Moczył czy Pargowa odbywają się > zasadniczo z 3 stron - przez Ustowo i Kurów, przez Warzymice i > Będargowo, oraz przez Mierzyn i Stobno. Nie sądzę, aby > niewielkie Będargowo było głównym generatorem frekwencji > tych linii. Jeżeli przystanki w Będargowie, Warzymicach i > Przecławiu przestaną generować potoki dla PKS-u, wówczas > można zmienić trasę tych kursów na jedną z dwóch > pozostałych. Nie wiem tylko czy PKS nie ma przypadkiem > podpisanej umowy z gminą Kołbaskowo zobowiązującej do > wykonywania tych przewozów. Chyba musi mieć, skoro ma > pozwolenie na zatrzymywanie się na przystankach w tych > miejscowościach.

Kursy do Kamieńca i Pargowa ( i okolic) realizowane przez PKS Szczecin odbywają się w zasadzie dwojako: - via Kurów - Przecław - Będargowo - Bobolin - via Przecław - Będargowo - Bobolin Przez Mierzyn jeżdżą PKSy do Dobrej i Lubieszyna i dalej. Frekwencja na dwóch najbardziej zaludnionych kursach na linii Pargowo - Szczecin (godz 6:50 w Barnisławiu i 16:10 ze Szczecina do Kołbaskowa)wynosi nie więcej niż 15 osób. W Będargowie wsiadało zwykle ok. 8- 10 osób (czyli było razem w autobusie ok 23-25). Dodatkowo w Warzymicach wsiadało 3-4 osoby. Teraz podróżuje tylko 15 do Szczecina . To wg mnie jest różnica.

Co do obsługi transportu przez PKS i Krajana.

Mieszkańcy gminy oraz jej zarząd nie był zadowolony z PKSu już w 2008. (Przyczyną były spóźnienia autobusów (czasami nawet do 60 minut, arogancja kierowców itd). Rozpisano przetarg, który wygrał Krajan - był on jedyny poza PKSem zainteresowany przewozem w gminie Kołbaskowo. Pomimo , przegranej PKS jeżdził dalej ale tylko na wybranych kursach na zasadach komercyjnych. Po pół roku przewożenia przez Krajana (który dowoził pasażerów tylko do Przecławia) rozwiązano z nim umowę motywując niezdolnością do przewozów do Szczecina (brak zezwolenia na przystawanie w Szczecinie). Dodatkowo doszła dość zaciekła walka PKSu o stary teren. To było chyba w marcu 2009. Na dziś nie wiem , czy PKS ma wygrany kolejny przeterg (miał być w kwietniu) - wiem , że kursy nierentowne nie zostały przywrócone, nadto zdjęto kursy w niedziele (TAK - w niedziele i święta nie ma jak się wydostać z Barnisławia, Warnika, Smolęcina itp). Dodać też muszę , że wykonywanie kursów rentownych stało się bardziej rzetelne. Nie wspomniałem też o cenach biletów : dla porównania sieciówka na wszystkie linie miejskie w Szczecinie - 84 zł; miesięczny na trasę Będargowo- Szczeni 139 zł a na trasę Barnisław - Szczecin - 180 zł. Dlatego , uważam, że szkoda , iż 83 nie jedzie dalej.

> Odnieść można wrażenie, że rozmowy przedstawicieli gminy > Kołbaskowo i ZDiTM zostały przeprowadzone za plecami > przewoźnika, który dotychczas świadczył dla nich usługi. > Najwyraźniej są z usług PKS-u niezadowoleni, skoro > zdecydowano, że nową linię obsługiwać będzie SPAK. > Jeżeli PKS zrezygnuje z kursów przez wymienione przez Ciebie > miejscowości, zapewne szybko pojawi się nowy przewoźnik, > który go zastąpi - w przeciwnym wypadku gmina będzie miała > problem. Dawno temu PKS zrezygnował z linii do Nowego Warpna, > obecnie trasę tę obsługuje Ever-Trans. W przypadku okolic > Będargowa rolę taką może odegrać Krajan, który przecież > wykonuje pojedyncze kursy do Pargowa.

Z moich informacji Krajan zaprzestał jakichkolwiek kursów po gminie Kołbaskowo z wyjątkiem dowozu dzieci do szkół.

wysłane przez Robert 5

re123 napisał(a):

> > Na dziś nie wiem , czy PKS ma wygrany kolejny przeterg > (miał być w kwietniu) - wiem , że kursy nierentowne nie > zostały przywrócone, nadto zdjęto kursy w niedziele (TAK - w > niedziele i święta nie ma jak się wydostać z Barnisławia, > Warnika, Smolęcina itp). Dodać też muszę , że wykonywanie > kursów rentownych stało się bardziej rzetelne. > Nie wspomniałem też o cenach biletów : dla porównania > sieciówka na wszystkie linie miejskie w Szczecinie - 84 zł; > miesięczny na trasę Będargowo- Szczeni 139 zł a na trasę > Barnisław - Szczecin - 180 zł. > Dlatego , uważam, że szkoda , iż 83 nie jedzie dalej.

To co piszesz brzmi skandalicznie, ale mimo wszystko piłeczka jest po stronie Urzędu Gminy Kołbaskowo i to ten urząd powinni bezustannie nękać mieszkańcy Barnisławia, Warnika, Smolęcina itp. - aż do skutku. Skutek murowany.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Robert napisał(a):

> re123 napisał(a):

> > > > Na dziś nie wiem , czy PKS ma wygrany kolejny przeterg > > (miał być w kwietniu) - wiem , że kursy nierentowne nie > > zostały przywrócone, nadto zdjęto kursy w niedziele (TAK - w > > niedziele i święta nie ma jak się wydostać z Barnisławia, > > Warnika, Smolęcina itp). Dodać też muszę , że wykonywanie > > kursów rentownych stało się bardziej rzetelne. > > Nie wspomniałem też o cenach biletów : dla porównania > > sieciówka na wszystkie linie miejskie w Szczecinie - 84 zł; > > miesięczny na trasę Będargowo- Szczeni 139 zł a na trasę > > Barnisław - Szczecin - 180 zł. > > Dlatego , uważam, że szkoda , iż 83 nie jedzie dalej. > > To co piszesz brzmi skandalicznie, ale mimo wszystko piłeczka jest > po stronie Urzędu Gminy Kołbaskowo i to ten urząd powinni > bezustannie nękać mieszkańcy Barnisławia, Warnika, Smolęcina > itp. - aż do skutku. Skutek murowany.

Niestety taka jest rzeczywistość niezmotoryzowanych mieszkańców gminy Kołbaskowo (w przeciwieństwie np do mieszkańców gminy Dobra). Pewnie mógłbym więcej przytoczyć ciekawostek, które by Twoją opinię tylko utwierdziły - ale przecież nie chodzi o to by wytykać. Z ostatnich nowości : podobno Krajan ma zbierać mieszkańców okolicznych miejscowości i dowozić do Będargowa. (Rok temu Krajan dowoził do Przecławia - do 81. Jak się to skończyło opisałem w poprzednim poście.

Pisze o tym wszystkim wiedząc jak przydatna jest komunikacja szczecińska. Urodziłem się i mieszkałem w Szczecinie przez 27 lat , więc jestem w stanie porównać komfort życia : mieszkanie - plus dla wsi ale komunikacja - duużży minus. Pozdrawiam szczeciniaków - gdziekolwiek mieszkają.

wysłane przez Moderator 0

re123 napisał(a):

> Pozdrawiam szczeciniaków - gdziekolwiek mieszkają.

Również pozdrawiamy, jednakże prosimy o usuwanie zbędnych cytatów.

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez Robert 5

re123 napisał(a):

> > Z ostatnich nowości : podobno Krajan ma zbierać > mieszkańców okolicznych miejscowości i dowozić do Będargowa. (Rok > temu Krajan dowoził do Przecławia - do 81. Jak się to skończyło > opisałem w poprzednim poście.

No to trzymamy kciuki, żeby to wszystko zaczęło mieć ręce i nogi i żeby nie skończyło się jak poprzednio. Ale dopilnować urzędników nigdy nie zaszkodzi.

wysłane przez Luke_Police  163

re123 napisał(a):

> Frekwencja na dwóch najbardziej zaludnionych kursach na linii > Pargowo - Szczecin (godz 6:50 w Barnisławiu i 16:10 ze Szczecina > do Kołbaskowa)wynosi nie więcej niż 15 osób. W Będargowie > wsiadało zwykle ok. 8- 10 osób (czyli było razem w autobusie > ok 23-25). Dodatkowo w Warzymicach wsiadało 3-4 osoby. Teraz > podróżuje tylko 15 do Szczecina . To wg mnie jest różnica.

To tłumaczy wysokie ceny biletów w PKS-ie (bilet normalny z dworca PKS do Kołbaskowa - 5,60).

> Po > pół roku przewożenia przez Krajana (który dowoził > pasażerów tylko do Przecławia) rozwiązano z nim umowę > motywując niezdolnością do przewozów do Szczecina (brak > zezwolenia na przystawanie w Szczecinie).

Ciekawostka jest taka, że Krajan jednak jeździ, ale prawdą jest, że kiedyś miał znacznie więcej kursów. W Będargowie wiszą resztki starego rozkładu, na którym widnieje coś około 10 kursów, zaś w Warzymicach wisi tabliczka z aktualnym rozkładem - 3 kursy.

> Dodatkowo doszła > dość zaciekła walka PKSu o stary teren. To było chyba w marcu > 2009. Na dziś nie wiem , czy PKS ma wygrany kolejny przeterg > (miał być w kwietniu) - wiem , że kursy nierentowne nie > zostały przywrócone, nadto zdjęto kursy w niedziele (TAK - w > niedziele i święta nie ma jak się wydostać z Barnisławia, > Warnika, Smolęcina itp).

I tu właśnie jest pies pogrzebany. Skoro kursy muszą być dla PKS-u dochodowe, to znaczy, że jeżdżą wyłącznie na własny koszt. Jak wiemy komunikacja miejska sama w sobie nie jest dochodowa, przewoźnicy jeżdżą na zlecenie ZDiTM, który płaci za wozokilometry, a pieniądze dostaje z budżetu miasta. Wiadomym jest, że wpływy z biletów nie pokrywają kosztów wykonywania przewozów w 100% (niech ktoś poda dokładne dane, jeśli takie posiada). Gdyby gmina Kołbaskowo finansowała chociaż częściowo przewozy PKS (a więc płaciła kilka zł za każdy kilometr), wówczas mogłyby zostać przywrócone kursy nierentowne, jak również ceny biletów byłyby mniejsze. Aby wilk był syty i owca cała, najlepiej byłoby, gdyby gmina Kołbaskowo dogadała się z ZDiTM i zleciła przewozy PKS-owi w ramach linii ZDiTM. Wówczas nie dochodziłoby do absurdalnych sytuacji podbierania sobie pasażerów (bo 81 z Kołbaskowa czy 83 z Będargowa jedzie kilka minut przed PKS-em, bądź na odwrót, a potem przez kilkadziesiąt minut nie jedzie nic...).

> Z moich informacji Krajan zaprzestał jakichkolwiek kursów po > gminie Kołbaskowo z wyjątkiem dowozu dzieci do szkół.

Z moich obserwacji wynika, że jednak jeździ od poniedziałku do soboty na trasie Szczecin - Pargowo z pominięciem Przecławia.

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Luke_Police napisał(a):

> I tu właśnie jest pies pogrzebany. Skoro kursy muszą być dla > PKS-u dochodowe, to znaczy, że jeżdżą wyłącznie na własny > koszt. Jak wiemy komunikacja miejska sama w sobie nie jest > dochodowa, przewoźnicy jeżdżą na zlecenie ZDiTM, który płaci > za wozokilometry, a pieniądze dostaje z budżetu miasta. Wiadomym > jest, że wpływy z biletów nie pokrywają kosztów wykonywania > przewozów w 100% (niech ktoś poda dokładne dane, jeśli takie > posiada). Gdyby gmina Kołbaskowo finansowała chociaż częściowo > przewozy PKS (a więc płaciła kilka zł za każdy kilometr), > wówczas mogłyby zostać przywrócone kursy nierentowne, jak > również ceny biletów byłyby mniejsze. Aby wilk był syty i owca > cała, najlepiej byłoby, gdyby gmina Kołbaskowo dogadała się z > ZDiTM i zleciła przewozy PKS-owi w ramach linii ZDiTM. Wówczas > nie dochodziłoby do absurdalnych sytuacji podbierania sobie > pasażerów (bo 81 z Kołbaskowa czy 83 z Będargowa jedzie kilka > minut przed PKS-em, bądź na odwrót, a potem przez kilkadziesiąt > minut nie jedzie nic...).

Ok. Zgadzam się prawie w zupełności - szkopuł taki , że gmina jedynie może dopłacać przewoźnikowi , który wygrał przetarg (chyba 2 zł do km). Przetarg wygrał Krajan - PKS walczył o teren (nawet podsyłając ITD - zresztą byłem świadkiem takiej akcji) - Krajanowi po jakimś czasie podziękowano i koło się zamyka. Co do ZDiTM - podobno np w Warniku i Barnisłąwiu droga jest za wąska (ponoć był jakieś pomiary) - tylko , że "na oko" niczym się nie różni od tej w Warzymicach i Będargowie. Moja zdanie jest takie -Obie te miejscowości potrafiły wywrzeć presję na gminę - wszak to nie jakieś popegerowskie wsie - w ostatnich latach przybyło bardzo dużo ludności ze Szczecina.

> Z moich obserwacji wynika, że jednak jeździ od poniedziałku do > soboty na trasie Szczecin - Pargowo z pominięciem Przecławia.

Hmm - do sprawdzenia - jeśli tak by było to dobrze - tyle , że co innego mówią ludzie jeżdżący codziennie do pracy - a przecież dawniej korzystali z usług Krajana (tak jak ja).

wysłane przez maciekos95 3

W żaden sposób nie mogę zrozumieć, dlaczego linia 83 przejeżdża przez Warzymice (odcinek przez osiedla Promyk i Różane) tylko w kierunku Będargowa. Przecież tam nie ma żadnej drogi jednokierunkowej ani zakazu skrętu! A w miejscu, gdzie autobus skręca do Przecławia, jest nawet drogowskaz do Szczecina - pokazuje drogę przez Warzymice. W takiej sytuacji jak teraz, np. mieszkańcy osiedla Różanego mogą tylko dojechać do domu z centrum, a już do miasta nie mogą jechać. Przecież postoje w Będargowie sięgają 20 minut!

-- Jestem z wami już 3 lata!

wysłane przez MQ ?

Wystarczy spojrzeć wyżej. Cała gałąź jest temu poświęcona.

http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1254144116.news&which=06.01

wysłane przez maciekos95 3

mkubien napisał(a):

> Wystarczy spojrzeć wyżej. Cała gałąź jest temu > poświęcona.

No sorry, ale taki argument jest według mnie śmieszny i dlatego nie potraktowałem go poważnie czytając tamten post. Sam jadąc autobusem 83 byłem świadkiem jak pani "kierowczyni" mojego autobusu przepuszczała na tym skrzyżowaniu auta skręcające z Do Rajkowa do centrum. I tylko z tego powodu trasa tej linii jest tak bez sensu ułożona? W innych miastach o takim czymś by nawet nie pomyślano.

-- Jestem z wami już 3 lata!