Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Autobusem do Będargowa
1 października zostanie uruchomiona nowa linia autobusowa 83, kursująca na trasie Plac Kościuszki - Będargowo Szkoła.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
Luke_Police napisał(a):
> I tu właśnie jest pies pogrzebany. Skoro kursy muszą być dla > PKS-u dochodowe, to znaczy, że jeżdżą wyłącznie na własny > koszt. Jak wiemy komunikacja miejska sama w sobie nie jest > dochodowa, przewoźnicy jeżdżą na zlecenie ZDiTM, który płaci > za wozokilometry, a pieniądze dostaje z budżetu miasta. Wiadomym > jest, że wpływy z biletów nie pokrywają kosztów wykonywania > przewozów w 100% (niech ktoś poda dokładne dane, jeśli takie > posiada). Gdyby gmina Kołbaskowo finansowała chociaż częściowo > przewozy PKS (a więc płaciła kilka zł za każdy kilometr), > wówczas mogłyby zostać przywrócone kursy nierentowne, jak > również ceny biletów byłyby mniejsze. Aby wilk był syty i owca > cała, najlepiej byłoby, gdyby gmina Kołbaskowo dogadała się z > ZDiTM i zleciła przewozy PKS-owi w ramach linii ZDiTM. Wówczas > nie dochodziłoby do absurdalnych sytuacji podbierania sobie > pasażerów (bo 81 z Kołbaskowa czy 83 z Będargowa jedzie kilka > minut przed PKS-em, bądź na odwrót, a potem przez kilkadziesiąt > minut nie jedzie nic...).
Ok. Zgadzam się prawie w zupełności - szkopuł taki , że gmina jedynie może dopłacać przewoźnikowi , który wygrał przetarg (chyba 2 zł do km). Przetarg wygrał Krajan - PKS walczył o teren (nawet podsyłając ITD - zresztą byłem świadkiem takiej akcji) - Krajanowi po jakimś czasie podziękowano i koło się zamyka. Co do ZDiTM - podobno np w Warniku i Barnisłąwiu droga jest za wąska (ponoć był jakieś pomiary) - tylko , że "na oko" niczym się nie różni od tej w Warzymicach i Będargowie. Moja zdanie jest takie -Obie te miejscowości potrafiły wywrzeć presję na gminę - wszak to nie jakieś popegerowskie wsie - w ostatnich latach przybyło bardzo dużo ludności ze Szczecina.
> Z moich obserwacji wynika, że jednak jeździ od poniedziałku do > soboty na trasie Szczecin - Pargowo z pominięciem Przecławia.
Hmm - do sprawdzenia - jeśli tak by było to dobrze - tyle , że co innego mówią ludzie jeżdżący codziennie do pracy - a przecież dawniej korzystali z usług Krajana (tak jak ja).
> I tu właśnie jest pies pogrzebany. Skoro kursy muszą być dla > PKS-u dochodowe, to znaczy, że jeżdżą wyłącznie na własny > koszt. Jak wiemy komunikacja miejska sama w sobie nie jest > dochodowa, przewoźnicy jeżdżą na zlecenie ZDiTM, który płaci > za wozokilometry, a pieniądze dostaje z budżetu miasta. Wiadomym > jest, że wpływy z biletów nie pokrywają kosztów wykonywania > przewozów w 100% (niech ktoś poda dokładne dane, jeśli takie > posiada). Gdyby gmina Kołbaskowo finansowała chociaż częściowo > przewozy PKS (a więc płaciła kilka zł za każdy kilometr), > wówczas mogłyby zostać przywrócone kursy nierentowne, jak > również ceny biletów byłyby mniejsze. Aby wilk był syty i owca > cała, najlepiej byłoby, gdyby gmina Kołbaskowo dogadała się z > ZDiTM i zleciła przewozy PKS-owi w ramach linii ZDiTM. Wówczas > nie dochodziłoby do absurdalnych sytuacji podbierania sobie > pasażerów (bo 81 z Kołbaskowa czy 83 z Będargowa jedzie kilka > minut przed PKS-em, bądź na odwrót, a potem przez kilkadziesiąt > minut nie jedzie nic...).
Ok. Zgadzam się prawie w zupełności - szkopuł taki , że gmina jedynie może dopłacać przewoźnikowi , który wygrał przetarg (chyba 2 zł do km). Przetarg wygrał Krajan - PKS walczył o teren (nawet podsyłając ITD - zresztą byłem świadkiem takiej akcji) - Krajanowi po jakimś czasie podziękowano i koło się zamyka. Co do ZDiTM - podobno np w Warniku i Barnisłąwiu droga jest za wąska (ponoć był jakieś pomiary) - tylko , że "na oko" niczym się nie różni od tej w Warzymicach i Będargowie. Moja zdanie jest takie -Obie te miejscowości potrafiły wywrzeć presję na gminę - wszak to nie jakieś popegerowskie wsie - w ostatnich latach przybyło bardzo dużo ludności ze Szczecina.
> Z moich obserwacji wynika, że jednak jeździ od poniedziałku do > soboty na trasie Szczecin - Pargowo z pominięciem Przecławia.
Hmm - do sprawdzenia - jeśli tak by było to dobrze - tyle , że co innego mówią ludzie jeżdżący codziennie do pracy - a przecież dawniej korzystali z usług Krajana (tak jak ja).
Re: Linia do Będargowa
· 14 lat temu ·
(użytkownik usunięty)