Phobos napisał(a):

> > Aby utrzymać stan taboru rocznie winno się prowadzić około 20 napraw > > głównych, > > Dziwne poglądy :-/ Tabor należy wymieniać, a nie remontować w > nieskończoność.

Pisząc o naprawie głównej chodziło mi o tzw NG II. Jest to remont kapitalny wagonu, podczas którego wymienia się całą instalację elektryczną wagonu, wszystkie drobne elementy mechaniczne, całe poszycie , odświeża konstrukcję pudła. Taki remont według producenta winien być prowadzony w wozach 105N co około 720 tys km, a więc co około 12 lat eksploatacji, a w 105NA i pochodnych co około 600 tys km, a więc co około 10 lat. Z tego co wiem na 1 wóz w MZK Szczecin przypada roczny przebieg około 60 tys km. Okres eksploatacji typu 105 wyznaczony przez producenta sięga 30 lat. Jeżeli przyjąć Twoje rozumowanie to NG II lub modernizacjom podlegałyby wozy o wieku do 20 lat, bo pozostałe winny być stopniowo skasowane. Wozów w wieku do 20 lat jest obecnie tylko 42. Jeżeli nie ma pieniędzy na zakup około 160 sztuk nowych tramwajów odpowiadających pojemnością typowi 105, tak by zastąpić wozy nadające się do kasacji ze względu na wyeksploatowanie, to winno się chociaż celem utrzymania sprawności istniejących pojazdów zapewnić istniejącemu taborowi NG II w odpowiedniej ilosci co roku, a więc około 20 szt/rok.