Forum
Powrót 803 & 115
W niedzielę na 10/1 kursował wagon 120NaS 803. Był to jego pierwszy wyjazd liniowy od 4 miesięcy (ostatni dzień w ruchu – 31 marca br.). W trakcie swojej nieobecności pojazd przeszedł prace konserwacyjne i lakiernicze w warsztatach remontowych, otrzymał też nowe piktogramy. W tym samym dniu powróciła także do ruchu Tatra KT4Dt 115. W tym przypadku nieobecność trwała 3,5 miesiąca. Po kilku godzinach zjechała ona jednak z usterką do zajezdni Pogodno.
wysłane przez maciekos95 3
Miałeś (a nawet jeszcze masz) określoną pulę pieniędzy powiedzmy na 50 wagonów KT4Dt. Jeśli wstawisz wstawkę będziesz mógł zrealizować 30 pojazdów bo wstawka i osprzęt kosztuje, a z pozostałymi 20 będziesz się babrał przez kolejne lata szukając i płacąc kokosy za części. Jakie rozwiązanie wybierzesz?
Wiem co napiszesz - wstawki, ale to tylko spółka i tam liczy się chłodna kalkulacja.
Pasażerowie pewnie woleliby 30 wagonów częściowo niskich i 20 nieruszonych niż 50 z moderną, która z ich punktu widzenia niewiele zmienia. No ale wybrano taką drogę jak wybrano i już nic nie zmienimy.
A jeśli chodzi o same warsztaty to tory do długich wagonów, jak sam napisałem są ograniczone. Robiłbyś dwa wagony jednocześnie, a gdzie bieżące naprawy? Miejsce na nie zniknęło.
No fakt, tu mógłby się pojawić problem.