Encyklopedia
Linia 102A: Skolwin - Police Mścięcino Krzyżówka
dodane przez stoch; zmodyfikowane przez man
W związku ze zmianami organizacji ruchu na Skolwinie, powiązanymi z robotami kanalizacyjnymi w tamtejszym rejonie Szczecina, mieszkańcy domagali się dogodnego dojazdu do centrum miasta. Tak powstała linia 102A.
Od 12 września 2006 roku, kiedy to została uruchomiona kursowała na trasie od pętli „Skolwin” do pętli „Police Mścięcino Krzyżówka”. Nawrót odbywał się ulicą Dębową.Jednakże autobusy kursowały ulicą Inwalidzką, co sprawiło, że ulica Kamienna została pozbawiona autobusu (linia 63 kursowała wówczas do papierni). W związku z powyższym od 26 września 2006 roku wprowadzono wjazdy kieszeniowe do ulicy Pancernej. W godzinach 7:00 – 12:00 na ulicę Pancerną podjeżdżały tylko autobusy jadące w kierunku Skolwina, a od 12:00 do 16:30 w kierunku pętli „Police Mścięcino Krzyżówka”.
Wraz z posuwającymi się do przodu remontami linia była poddawana reformom.
8 stycznia 2007 roku został zamknięty odcinek pomiędzy przystankami: „Skolwin Dworzec” – „Orna-Celulozowa”, co było przyczyną kolejnego cięcia trasy linii 63. Linię 102A skierowano na trasę z Mścięcina Krzyżówki do ulicy Pancernej, lecz autobusy nie wykonywały już podjazdów na tę ulicę, ale pod papiernię, od której jeździły przez ulicę Inwalidzką i Kamienną do wspomnianej wcześniej pętli „Pancerna”.
Od 6 lipca 2007 roku linia 102A przestała istnieć z powodu przedłużenia linii 63 do ulicy Pancernej.
Mieszkańcom jednak takie rozwiązanie nie odpowiadało. Mimo tego, że w poprzednim wcieleniu linia nie cieszyła się popularnością, 25 lipca 2007 roku przywrócono ją na trasie Nowy Świat – Górnicza.4 lutego 2008 roku nadeszła kolejna porcja zmian na Skolwinie. Linia 102A kursowała na innej trasie: Nowy Świat – Skolwin Dworzec. Kursy były skomunikowane z linią 63. Po zakończeniu prac 3 czerwca 2008 roku linię zawieszono.
8 września 2008 roku linia powróciła na Skolwin. Kursowała wtedy na trasie: Police Mścięcino Krzyżówka – Skolwin.
18 października 2008 roku na ulicy Kościelnej zakończono remont, a linię 102A zawieszono.
Linia od zawsze była obsługiwana taborem o klasie pojemności MAXI, jednak często zdarzało się ujrzeć Jelcza M081MB 602 z SPPK w obsłudze tej linii, jednak nawet ten ostatni woził zawsze powietrze...
na podstawie wiedzy własnej opracował Kamil Stochmal