Forum

Inwestycje w szczecińskich tramwajach

No no rewelacja :). Świetnie to wygląda, ale wiadomo, że "nasi" zrobią to po swojemu czyli prowizorka i wstrętne, żółte barierki.
Jak dla mnie bomba i rewelacja ! Zarówno sama wizualizacja, jak i projekt pętli. Świetny pomysł z chodnikami i barierkami "Floating Garden" i nowymi słupkami przystankowymi. Od siebie zaproponowałbym jeszcze dodatkowy wjazd dla autobusów na wewnętrzny peron tramwajowy. Gdyby akurat oba autobusowe były zajęte przez np. 75 w czasie przerw, a tramwajowy byłby wolny, mogłoby z niego skorzystać 60 lub 74.
105ngs napisał(a):

> Jak dla mnie bomba i rewelacja ! Zarówno sama wizualizacja, > jak i projekt pętli. Świetny pomysł z chodnikami i > barierkami "Floating Garden" i nowymi słupkami > przystankowymi. Od siebie zaproponowałbym jeszcze dodatkowy > wjazd dla autobusów na wewnętrzny peron tramwajowy.

Żeby wjazd się zmieścił trzeba by peron trochę poszerzyć, ale pewnie i to jest wykonalne, chociaż tego Ci na 100% nie powiem.

> Gdyby > akurat oba autobusowe były zajęte przez np. 75 w czasie > przerw, a tramwajowy byłby wolny, mogłoby z niego > skorzystać 60 lub 74.

No tak, racja. Kwestie linii 60 można ewentualnie rozwiązać inaczej:

http://img8.imageshack.us/img8/7238/projekt3m.jpg

A dla porównania wrzucam jeszcze jak będzie wyglądać pętla wykonana przez TS. Uwaga, prawa autorskie tego rysunku są zastrzeżone dla autora ( wyszczególnione na rysunku )

http://img23.imageshack.us/img23/9310/petla.jpg

Aha, jednym minusem jest likwidacja żeberka, ale nie oszukujmy się, że jest ono właściwie nie potrzebne. Używane jest bardzo rzadko, a dużo ważniejsza jest funkcjonalna pętla, niż tor używany może raz na dwa lata.

-- Leśne dziadki z TS za dużo już schrzaniły i trzeba to naprawić...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
leks napisał(a):

> No tak, racja. > Kwestie linii 60 można ewentualnie rozwiązać inaczej: > > http://img8.imageshack.us/img8/7238/projekt3m.jpg

Tak też można, chociaż zastanawiam się czy to miejsce nie jest zbyt wąskie na wybudowanie zatoczki. Poza tym, dla pasażera wygodniej jest, gdy autobus wjeżdża na pętlę, bo nie trzeba ganiać po jezdni na jej drugą stronę. Skoro 74 teraz objeżdża pętlę, to i 60 też może. Przy okazji, może dałoby się też zrobić tramwajowy przystanek dla wysiadających na wysokości tego autobusowego ? Mielibyśmy wtedy wszystko już naprawdę w jednym miejscu.

> A dla porównania wrzucam jeszcze jak będzie wyglądać pętla > wykonana przez TS.

No będzie wyglądać tak samo, tyle tylko, że zostanie wyremontowana. W TS dbają o historię i tradycję. :D

> Aha, jednym minusem jest likwidacja żeberka, ale nie oszukujmy > się, że jest ono właściwie nie potrzebne. Używane jest > bardzo rzadko, a dużo ważniejsza jest funkcjonalna pętla, > niż tor używany może raz na dwa lata.

Da się przeboleć. Zawsze można zresztą zrobić dodatkowy łącznik obu torów w połowie pętli, co pozwoliłoby na możliwość postawienia rezerwy na jednym torze przed łącznikiem i skierowania tramwajów liniowych najpierw tym drugim torem, a następnie rozjazdu na perony za pomocą łącznika.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
105ngs napisał(a):

> leks napisał(a):

> > No tak, racja. > > Kwestie linii 60 można ewentualnie rozwiązać inaczej: > > > > http://img8.imageshack.us/img8/7238/projekt3m.jpg > > Tak też można, chociaż zastanawiam się czy to miejsce nie > jest zbyt wąskie na wybudowanie zatoczki. Poza tym, dla > pasażera wygodniej jest, gdy autobus wjeżdża na pętlę, bo > nie trzeba ganiać po jezdni na jej drugą stronę. Skoro 74 > teraz objeżdża pętlę, to i 60 też może. Przy okazji, może > dałoby się też zrobić tramwajowy przystanek dla > wysiadających na wysokości tego autobusowego ? Mielibyśmy > wtedy wszystko już naprawdę w jednym miejscu. > > > A dla porównania wrzucam jeszcze jak będzie wyglądać pętla > > wykonana przez TS. > > No będzie wyglądać tak samo, tyle tylko, że zostanie > wyremontowana. W TS dbają o historię i tradycję. :D

Oczywiście, jedynym wyróżnikiem będzie prawdopodobnie asfalt na torach zamiast debilnych płyt EPT co jest zasługą m.in Pana Marka Goca i Pana M.Przepiery, w porę zadziałali i mają pilnować sprawy i za zainteresowanie należy im się pochwała. Ale z płytami EPT przenieślibyśmy się dokładnie w wesołe lata 60-te.

> Da się przeboleć. Zawsze można zresztą zrobić dodatkowy > łącznik obu torów w połowie pętli, co pozwoliłoby na > możliwość postawienia rezerwy na jednym torze przed > łącznikiem i skierowania tramwajów liniowych najpierw tym > drugim > torem, a następnie rozjazdu na perony za pomocą łącznika.

Myślałem o tym i w sumie taki łącznik może rozwiązać sytuacje. A wrazie co jest tez tor do WNT przecież, na którym też moga stać rezerwy poza godzinami pracy WNT.

-- Leśne dziadki z TS za dużo już schrzaniły i trzeba to naprawić...
105ngs napisał(a):

> Gdyby akurat oba autobusowe były zajęte przez np. > 75 w czasie przerw, a tramwajowy byłby wolny, > mogłoby z niego skorzystać 60 lub 74.

Wydaje mi się, że właśnie po to jest zrobiony dodatkowy przystanek autobusowy przy wjeździe na pętlę, 75 wysadza tam pasażerów i tam odbywa przerwe i dzięki temu mamy wolny peron.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Wojtek napisał(a):

> Wydaje mi się, że właśnie po to jest zrobiony dodatkowy > przystanek autobusowy przy wjeździe na pętlę, 75 wysadza tam > pasażerów i tam odbywa przerwe i dzięki temu mamy wolny > peron.

Pytanie czy stojący tam autobus nie zablokuje wjazdu.
Wojtek napisał(a):

> Wydaje mi się, że właśnie po to jest zrobiony dodatkowy > przystanek autobusowy przy wjeździe na pętlę, 75 wysadza tam > pasażerów i tam odbywa przerwe i dzięki temu mamy wolny > peron.

No racja, ten peron jest w sumie moim pomysłem w tej koncepcji. Autobus ( głównie chodzi o 75 ) może się tam na chwilę zatrzymać, by wysadzić bezpieczne pasażerów, gdy np. z przodu stoi jeszcze poprzednia brygada, dalej jeszcze kolejna, a kierowca ma dłuższą przerwę. Utrudni to jedynie przesiadkę w tramwaje, ale przy tak ciasnej pętli peron może się przydać.

-- Leśne dziadki z TS za dużo już schrzaniły i trzeba to naprawić...

wysłane przez bartez 336

Wizualizacja bardzo mi się podoba. Wreszcie pętla na odpowiednim poziomie. Plus za nowość na naszym podwórku w postaci elektronicznych rozkładów jazdy. Barierki w barwach FG prezentują się bardzo dobrze.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez leks 17

bartez napisał(a):

> Wizualizacja bardzo mi się podoba. Wreszcie pętla na > odpowiednim poziomie. Plus za nowość na naszym podwórku w > postaci elektronicznych rozkładów jazdy. Barierki w barwach > FG prezentują się bardzo dobrze.

Oczywiście nie zapominaj, że jest to wizualizacja moich marzeń. Chciałbym i nie tylko zresztą ja bardzo przekonać TS do zrobienia czegoś podobnego chociaż ( już nie mówie elektroniczne rozkłady jazdy ), ale niestety, tam nikt nie widzi podstaw do zmian w projekcie. Wszystko jest w porządku, ważne, że tramwaj przejedzie, a jak pętla będzie wyglądać już nie.

-- Leśne dziadki z TS za dużo już schrzaniły i trzeba to naprawić...

wysłane przez stoch

bartez napisał(a):

> Wizualizacja bardzo mi się podoba. Wreszcie pętla na > odpowiednim poziomie. Plus za nowość na naszym podwórku w > postaci elektronicznych rozkładów jazdy. Barierki w barwach > FG prezentują się bardzo dobrze.

Poza tym brawa za piękne zaprojektowanie słupków przystankowych :) Ładnie się one prezentują, ale za nim to zobaczymy w realiach to jeszcze poczekamy. A same rozkłady w słupkach (pod plastikiem zwykła kartka), coś na styl BVG Berlin byłoby super.

wysłane przez paki

Muszę przyznać, że artykuł wywarł na mnie ogromne wrażenie. Nie obwiniałbym o wszystko Zarząd Tramwajów Szczecińskich, bo muszą kierować się przede wszystkim finansami spółki. Mam nadzieję, że tego artykułu tak nie zostawisz i pójdziesz dalej. Osobiście proponuję "zarazić" pomysłem modyfikacji planów modernizacji pętli "Krzekowo" Pana Radnego Marka Goca, jest to osoba pozytywnie nastawiona do KM (o czym niejednokrotnie się przekonaliśmy). Myślę, że Pan Radny nie odmówi Ci spotkania, przeanalizujecie razem ten projekt, a wtedy można uderzać do Zarządu Miasta. Jakbyś miał pytania, problemy, to na priv;) Życzę dalszej wytrwałości w pisaniu i wdrażaniu swoich pomysłów, możesz się okazać "cudownym lekiem" na nieuleczalną na razie chorobę, zwaną ZDiTM.

-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez leks 17

paki napisał(a):

> Muszę przyznać, że artykuł wywarł na mnie ogromne > wrażenie. Nie obwiniałbym o wszystko Zarząd Tramwajów > Szczecińskich, bo muszą kierować się przede wszystkim > finansami spółki. Mam nadzieję, że tego artykułu tak nie > zostawisz i pójdziesz dalej. Osobiście proponuję > "zarazić" pomysłem modyfikacji planów modernizacji > pętli "Krzekowo" Pana Radnego Marka Goca,

Pan Goc wykazał duże zainteresowanie sprawą, jednak ze zrozumiałych po części dla mnie powodów widzi sprawę nieco inaczej. Nie chciałbym tego roztrząsać, ten Pan zrobił dużo dobrego dla komunikacji.

> Jakbyś miał pytania, problemy, > to na priv;) Życzę dalszej wytrwałości w pisaniu i > wdrażaniu swoich pomysłów, możesz się okazać "cudownym > lekiem" na nieuleczalną na razie chorobę, zwaną ZDiTM.

Chyba nie ma leku na szczeciński niedasizm, ale objawy złagodzić pewnie można :]. Ale jeśli ktoś w tym serwisie ma jakieś kontakty, "wtyki" to też moglibyście trochę pomóc, popchnąć sprawę. Nasze forum czytają z tego co wiem również dziennikarze czy to Kuriera Szczecińskiego, Gazety Wyborczej, można by zrobić coś w tej sprawie. Ja nie mam takiej siły działania i przebicia. Skuteczność moich działań kończy się na pisaniu maili, na które mało, która ważna osoba odpowiada. Więc róbcie co można jeśli wam na tym zależy.

-- Leśne dziadki z TS za dużo już schrzaniły i trzeba to naprawić...

wysłane przez Jasiek 36

leks napisał(a):

> Nasze forum czytają z tego co wiem również dziennikarze czy > to Kuriera Szczecińskiego, Gazety Wyborczej, można by zrobić > coś w tej sprawie. Ja nie mam takiej siły działania i > przebicia. Skuteczność moich działań kończy się na > pisaniu maili, na które mało, która ważna osoba odpowiada. > Więc róbcie co można jeśli wam na tym zależy.

Mi też się bardzo podoba ta wizualizacja pętli Krzekowo. Myślę, że najłatwiej będzie wcielić nową propozycję malowania płotków oddzielających jezdnię od chodników. Aczkolwiek na chodnikach zamiast tych kolorowych kwadratów umieściłbym elementy graficzne uzupełniające "kleksy" :-D. Ale to tylko propozycja. A co do załatwiania to pewnie w sprawie Krzekowa nic już się nie da zrobić? I zresztą zapewne też kontaktowałeś się w sprawie tej wizualizacji z Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Zawsze można spróbować jeszcze w Biurze Promocji i Informacji UM, którzy zajmują się wdrażaniem marki FG, ale to będzie już na przyszłość np. na remont Basenu Górniczego, oczywiście w porozumieniu z Wydziałem Inwestycji Miejskich UM.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez MQ ?

Jasiek napisał(a):

> Zawsze można spróbować jeszcze w Biurze Promocji i Informacji

BPiI już to widziało.

wysłane przez Robert 5

mkubien napisał(a):

> BPiI już to widziało.

I co powiedziało?

wysłane przez zack1989 12

"Do końca roku ma zostać wyremontowany plac Kościuszki. W projekcie zabudowy torowisk zaplanowano całkiem nowoczesne rozwiązania. Przyczepić można się jedynie do braku skrętów torowych z alei Piastów w ulicę Krzywoustego czy z ulicy Sikorskiego w aleję Piastów. Jednak takie rozwiązania w tym przypadku byłyby naprawdę trudne do wykonania."

W "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta" można zauważyć linię tramwajową od ronda Siwka przez ul. Bohaterów Warszawy do istniejącego torowiska przy przystanku "Turzyn". Plany planami, ale jednak ktoś o tym pomyślał. Przynajmniej na mapie.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez KeV

"Dopiero w 2007 roku coś drgnęło. Z Berlina przyjechało 21 przegubowych tramwajów Tatra KT4Dt, które zastąpiły niezdatne do dalszej eksploatacji popularne przegubowe "stodwójki" polskiej produkcji. Z fabryki Protram przyjechało 6 nowych doczep do wagonów 105N2k z 2001 roku. W ówczesnym Wydziale Napraw Taboru MZK Szczecin wrzało od pracy - do 2008 roku gruntownie zmodernizowano około 20 wagonów typu 105N, wielu pojazdom wymieniono też odrapany lakier na nowy. W 2008 roku dostarczono 32 wagony typu Tatra T6A2D"

Warto też nadmienić, że obecnie też praca wre.. ze względu na to, że tramwaje rozbijają się po takich torowiskach jak np. Potulicka.. Moim zdaniem bez sensu jest zakupować nowy tabor jeżeli za chwilę ma on trafić do warsztatu i długodystansowo poniesiemy większe koszty niż jednorazowy remont takich torowisk.

"Kilkadziesiąt milionów złotych przeznaczono na zakup niskopodłogowych tramwajów."

Ja rozumiem, że to wspaniały chwyt marketingowy, że do Szczecina mają trafić w przyszłości nowe niskopodłogowe składy, ale z jakiej racji mają obsługiwać TYLKO te linie, które mają w miarę dobre torowiska?

wysłane przez Jasiek 36

KeV napisał(a):

> Warto też nadmienić, że obecnie też praca wre.. ze > względu na to, że tramwaje rozbijają się po takich > torowiskach jak np. Potulicka.. Moim zdaniem bez sensu jest > zakupować nowy tabor jeżeli za chwilę ma on trafić do > warsztatu i długodystansowo poniesiemy większe koszty niż > jednorazowy remont takich torowisk.

Tatry to jako tako sobie radzą, na tych naszych zdezelowanych torowiskach.

> Ja rozumiem, że to wspaniały chwyt marketingowy, że do > Szczecina mają trafić w przyszłości nowe niskopodłogowe > składy, ale z jakiej racji mają obsługiwać TYLKO te > linie, które mają w miarę dobre torowiska?

Myślę, że sam sobie odpowiedziałeś prędzej: Moim zdaniem bez sensu jest zakupować nowy tabor jeżeli za chwilę ma on trafić do warsztatu i długodystansowo poniesiemy większe koszty niż jednorazowy remont takich torowisk. Oczywiście tramwaje niskopodłogowe trzeba kupować i wysyłać na torowiska po remoncie, czyli w Szczecinie jak na razie linia 7 i 8 będzie się do tego nadawać. Oczywiście remonty zaplanowane przez TS i władze miasta są jak najbardziej racjonalne, gdyż tory powinno się remontować odcinkami wzdłuż danej linii, aby cała linia była gotowa do obsługi przez tramwaje niskopodłogowe. A nie tu kawałek tam kawałek i w rezultacie nie mielibyśmy ani jednej linii, która nadawałaby się do tramwajów niskopodłogowych. A dlaczego padło na linię 7 i 8, bo to pewnie one w przyszłości pojadą na pętlę Turkusową. Choć osobiście widziałbym także tam linię 2, nawet zamiast 8.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez zack1989 12

Mam kilka pytań- ile więcej (przypuszczalnie) kosztuje pozwolenie na budowę od remontu? I czy w prawie o zamówieniach publicznych lub ogólnie w prawie przetargowym jest jakiś zapis mówiący o tym, że w przypadku firm publicznych (w sensie finansowanych przez miasto czy państwo) protest mogą złożyć nie tylko firmy chcące przystąpić do przetargu, ale także mieszkańcy? Poza tym, chciałbym się dowiedzieć, czy w związku z planowanym remontem torowiska przy Bramie Portowej ktoś pomyślał o skręcie z torowiska ze strony pl. Kościuszki w al. Niepodległości, w kierunku pl. Żołnierza Polskiego?

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez Bodek

zack1989 napisał(a):

> Poza tym, chciałbym się dowiedzieć, czy w związku z > planowanym remontem torowiska przy Bramie Portowej ktoś > pomyślał o skręcie z torowiska ze strony pl. Kościuszki w > al. Niepodległości, w kierunku pl. Żołnierza Polskiego?

Nikt nie pomyślał, bo to Szczecin właśnie i tacy fachowcy.

Pomijając to, być może budowa skrętu wymagałaby pozwolenia na budowę, dodatkowych uzgodnień itp. a remont prawdopodobnie nie wymaga takich procedur.
Bodek napisał(a):

> Nikt nie pomyślał, bo to Szczecin właśnie i tacy fachowcy. > > Pomijając to, być może budowa skrętu wymagałaby pozwolenia > na budowę, dodatkowych uzgodnień itp. a remont prawdopodobnie > nie wymaga takich procedur.

A jakie są szanse, że gdyby pan odpowiedzialny za zrobienie wizualizacji i projektu pętli Krzekowo zrobił podobną Bramy Portowej to byłaby ona wzięta pod uwagę przy remoncie? Sprawa druga- czy w ogóle by się to opłacało (ta budowa).

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> Poza tym, chciałbym się dowiedzieć, czy w związku z > planowanym remontem torowiska przy Bramie Portowej ktoś > pomyślał o skręcie z torowiska ze strony pl. Kościuszki w > al. Niepodległości, w kierunku pl. Żołnierza Polskiego?

A odpowiedź "tak", która niczego tak naprawdę nie oznacza, Cię zadowoli? :)

W każdym razie nieoficjalnie sprawa wygląda o wiele lepiej niż jakiś czas temu. Nie zmienia to jednak faktu, że jakaś interpelacja by nie zaszkodziła :)

-- Nächste Haltestelle: Waldschlösschen bei Buchholz