Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Rower miejski niszczy komunikację miejską w Szczecinie
Jednym z powodów spadku wpływów z przejazdów komunikacją miejską w Szczecinie jest rozwój roweru miejskiego. Obecnie pierwsze 20 minut jazdy rowerem miejskim w Szczecinie jest bezpłatne od stacji do stacji.
maciekos95 napisał(a):
> Nie wiem, jak rower może być nieekologiczny, skoro niczego nie > emituje, nie zużywa paliwa w żadnej formie itd. Jakbyś mógł to > wyjaśnij co miałeś na myśli.
Sam z siebie rower nic nie emituje, jasne. Ale też i nie pojedzie. Paliwo zużywa w formie twojego wysiłku (tak mocno upraszczając) i emituje wtedy CO2 (liczone jako różnica między tym, że stoisz i ile wtedy wydychasz CO2 a tym, że pedałujesz). Są wręcz wyliczenia sugerujące, że pełny autobus przegubowy liczony łącznie (silnik + pasażerowie w środku + kierowca) wyemituje mniej CO2 niż taka sama ilość rowerzystów (minus silnik i kierowca). Do tego z racji pozycji w autobusie, zajmie to mniej miejsca na jezdni.
-- Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
> Nie wiem, jak rower może być nieekologiczny, skoro niczego nie > emituje, nie zużywa paliwa w żadnej formie itd. Jakbyś mógł to > wyjaśnij co miałeś na myśli.
Sam z siebie rower nic nie emituje, jasne. Ale też i nie pojedzie. Paliwo zużywa w formie twojego wysiłku (tak mocno upraszczając) i emituje wtedy CO2 (liczone jako różnica między tym, że stoisz i ile wtedy wydychasz CO2 a tym, że pedałujesz). Są wręcz wyliczenia sugerujące, że pełny autobus przegubowy liczony łącznie (silnik + pasażerowie w środku + kierowca) wyemituje mniej CO2 niż taka sama ilość rowerzystów (minus silnik i kierowca). Do tego z racji pozycji w autobusie, zajmie to mniej miejsca na jezdni.
-- Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)