Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Rower miejski niszczy komunikację miejską w Szczecinie
Jednym z powodów spadku wpływów z przejazdów komunikacją miejską w Szczecinie jest rozwój roweru miejskiego. Obecnie pierwsze 20 minut jazdy rowerem miejskim w Szczecinie jest bezpłatne od stacji do stacji.
wysłane przez lhb178 19
Kilofownikownia napisał(a):
> Sam z siebie rower nic nie emituje, jasne. Ale też i nie pojedzie. > Paliwo zużywa w formie twojego wysiłku (tak mocno upraszczając) i > emituje wtedy CO2 (liczone jako różnica między tym, że stoisz i ile > wtedy wydychasz CO2 a tym, że pedałujesz). Są wręcz wyliczenia > sugerujące, że pełny autobus przegubowy liczony łącznie (silnik + > pasażerowie w środku + kierowca) wyemituje mniej CO2 niż taka sama > ilość rowerzystów (minus silnik i kierowca).
Brednie godne jakiegoś portalu z moto w nazwie albo korwinistów. Bo w takim razie wszelka aktywność fizyczna jest nieekologiczna. Jeśli rozmawiamy o emisji, to całościowo: pyły, tlenki azotu, tlenki siarki, węglowodory i co tam jeszcze, nie zapominając o hałasie.
> Sam z siebie rower nic nie emituje, jasne. Ale też i nie pojedzie. > Paliwo zużywa w formie twojego wysiłku (tak mocno upraszczając) i > emituje wtedy CO2 (liczone jako różnica między tym, że stoisz i ile > wtedy wydychasz CO2 a tym, że pedałujesz). Są wręcz wyliczenia > sugerujące, że pełny autobus przegubowy liczony łącznie (silnik + > pasażerowie w środku + kierowca) wyemituje mniej CO2 niż taka sama > ilość rowerzystów (minus silnik i kierowca).
Brednie godne jakiegoś portalu z moto w nazwie albo korwinistów. Bo w takim razie wszelka aktywność fizyczna jest nieekologiczna. Jeśli rozmawiamy o emisji, to całościowo: pyły, tlenki azotu, tlenki siarki, węglowodory i co tam jeszcze, nie zapominając o hałasie.