Encyklopedia
Linia 535: Klonowica Zajezdnia - Stolec
dodane przez jas59 ; zmodyfikowane przez man
Trasa: Klonowica Zajezdnia — Wernyhory — rondo Karskiego — Żołnierska (powrót: Klonowica — Wernyhory) — Krzekowo — Żołnierska — rondo Prymy — Szeroka — Modra — Koralowa — Berzecze: Koralowa — Górna — Wołczkowo: Słoneczna — Lipowa — Dobra: Szczecińska — Dobra Rondo — Graniczna — Szczecińska — Sportowa — Buk — Łęgi: Północna — Na Świdwie — Północna — Rzędziny — Stolec
Linia 535 została uruchomiona 1 stycznia 2015 roku jako linia nocna łącząca Szczecin z miejscowościami w gminie Dobra. Jej powstanie było możliwe dzięki podpisaniu umowy pomiędzy gminą Szczecin a gminą Dobra na obsługę komunikacyjną. Gminy zobowiązały się do partycypacji w kosztach utrzymania linii.
Wykonuje tylko jeden kurs w trakcie nocy z piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę w obu kierunkach.
Linię od początku jej powstania obsługuje PKS Szczecin taborem klasy MAXI.
1 września 2015 roku na wniosek Gminy Dobra wprowadzone zostały zmiany w komunikacji miejskiej na trasach pomiędzy Szczecinem a Gminą Dobra, a także na terenie gminy. Autobusy linii 535 jadące w kierunku Stolca zatrzymują się na przystanku „Dobra Rondo" zlokalizowanym na rondzie, a nie przed rondem jak do tej pory. Ponadto, przystanek „Dobra Las" uległ likwidacji.
1 lipca 2016 roku linia uzyskała skomunkowanie z autobusem linii 531. Dopuszczalne opóźnienie odjazdu wynosi 10 minut.
W związku z budową ronda na skrzyżowaniu ulic Wernyhory, Mickiewicza, Reduty Ordona i Żołnierskiej, od 21 września godziny 23:00 do 30 września godziny 5:00 2016 roku linia 535 kursowała objazdem. Przystanek początkowy „Klonowica Zajezdnia" zlokalizowany był na ulicy Klonowica, przy bramie SPA Klonowica. Autobusy kursowały ulicą Klonowica do przystanku „Krzekowo", z pominięciem przystanku „Wernyhory" i „Żołnierska".
21 marca 2020 roku linia z powodu ograniczenia kursowania komunikacji miejskiej spowodowanego koronawirusem została zawieszona do odwołania. (patrz: Zmiany w komunikacji miejskiej od 21 marca) Ostatecznie, linia na ulice powróciła w nocy 25/26 czerwca 2021.
1 września 2021 roku uruchomiony został nowy przystanek warunkowy „Modra”, zlokalizowany po obu stronach ulicy w ciągu ulicy Szerokiej, po południowej stronie skrzyżowania z ulicą Modrą. Dotychczasowy przystanek „Modra” znajdujący się przy skrzyżowaniu z ulicą Żyzną uległ zmiane nazwy na przystanek „Żyzna”.
W związku z pracami drogowymi związanymi z „Modernizacją ulicy Modrej i Koralowej w Szczecinie” od 3 lutego 2022 roku do odwołania dla autobusów linii jadących w kierunku Bezrzecza przystanek „Żyzna” został przesunięty o 75 metrów w kierunku Bezrzecza (za skrzyżowaniem ul. Modrej z ul. Żyzną).
3 marca 2022 roku nastąpiło kolejne przesunięcie tego przystanku, tym razem dla linii jadących w kierunku Krzekowa, przystanek został przesunięty o 50 metrów w kierunku wspomnianej pętli. Zmiany potrwały do 7 marca 2022 roku.
Z tego samego powodu 16 marca 2022 roku do odwołania zostały zawieszone przystanki „Wronia” (w obu kierunkach).
1 maja 2022 roku nastąpiła częściowa zmiana trasy linii 535. Autobusy nie obsługują już przystanków „Dobra Osiedle”. W zamian skierowane zostały przez ulicę Sportową w Dobrej. Uruchomione zostanły nowe przystanki, wspólne z linią 223: „Dobra Sportowa”, „Dobra Konwaliowa” i „Łęgi Zachodnia”.
W związku z pracami przy budowie przedłużenia ulicy Sosabowskiego, a także rozpoczęciem likwidacji pętli „Krzekowo”, od nocy 29/30 lipca 2023 roku autobusy linii 535 korzystają z przystanków „Krzekowo” w nowych lokalizacjach.
W kierunku przystanku „Klonowica Zajezdnia” zlokalizowano go na ulicy Klonowica za skrzyżowaniem z ulicą Jana Brzechwy, zaś w kierunku Bezrzecza na ulicy Żołnierskiej przed skrzyżowaniem z ulicą Klonowica.
Operator: PKS Szczecin