Forum
Interwencja w sprawie zatłoczonego autobusu
wysłane przez Jacek
Niech Tomuś jeździ jak ja - 73 (tam jest znośnie) a potem w 77Bis lub 77. Ja jakoś też 4 razy w tygodniu jeżdżę do szkoły do Dąbia na 8 :>
Co do samego 79 to owszem - w szczycie jest TRAGEDIA.
"Tomasz dojeżdża do szkoły w Dąbiu na godz. 8. - Jeszcze do niedawna w szczycie jeździły autobusy przegubowe, ale teraz są tylko krótkie"
A to dziwne, jeszcze we wrześniu widywałem Volviaki. W wakacje bywały nawet na wszystkich trzech brygadach...
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Niech Tomuś jeździ jak ja - 73 (tam jest znośnie) a potem w > 77Bis lub 77. Ja jakoś też 4 razy w tygodniu jeżdżę do szkoły > do Dąbia na 8 :>
Tak w ogóle to z wielgowa jeździłbym 62 ale to tak na marginesie. wolalbym nawet sie przespacerowac kawalek do tego 62 niźli jexdzić na okolo i jeszcze z przesiadka oooo niedaj Bóg.
> Co do samego 79 to owszem - w szczycie jest TRAGEDIA.
Po południu widzę na basenie czasami szturm na wozy na 79:) fajny widok. A co do problemu to nie jest problemem typ autobusu tylko częstotliwość tu zdecydowanie za mała. 79 zawsze była linia pożalsieboże
> A to dziwne, jeszcze we wrześniu widywałem Volviaki.
E tam lepszy jest tekst którego nie zacytowałeś, ze płaci i się nie mieści no. Ja kurde też płace i dzisiaj sie też do A nie zapakowalem chyba bede płakać bo był nawet przegubowy i sie nie zmieściłem i płace więcej jeszcze :)
--- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez Jacek
> Tak w ogóle to z wielgowa jeździłbym 62 ale to tak na > marginesie. wolalbym nawet sie przespacerowac kawalek do tego > 62 niźli jexdzić na okolo i jeszcze z przesiadka oooo niedaj > Bóg.
Do 73 mam 300m, do 62 ok. 1,5 km. Na pętlę do Wielgowa idzie się średnio 15 minut odemnie. Od wtorku do piątku wyruszam 73 o 7:20 a o 7:50 jestem już w szkole. Jednak jest to dla mnie wygodniejsze. W 73 rano nie ma takiej masakry, w 77Bis czasem nawet można usiąść. do samego 79 to owszem - w szczycie jest TRAGEDIA.
> A co do problemu to nie jest problemem typ > autobusu tylko częstotliwość tu zdecydowanie za mała.
Szczególnie rozkład świąteczny... odjazdy z Basenu: 5:52, następny o 7:12 albo 16:45, następny o 18:18.
W dni powszednie też za ciekawie to nie wygląda - w szczycie odjazdy co prawie pół godziny.
Często widzę (szczególnie w weekendy) jak ludzie podchodzą do rozkładu 79, łapią się za głowę i wsiadają od razu do 73, potem przy giełdzie i Unikonie opróżnia się połowa autobusu...
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez Jacek
(...) > nawet można usiąść. > do samego 79 to owszem - w szczycie jest TRAGEDIA.
Bez tej ostatniej linijki oczywiście :)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Do 73 mam 300m, do 62 ok. 1,5 km. Na pętlę do Wielgowa idzie się
A to już bym się zastanawiał w takim układzie :D
> wygodniejsze. W 73 rano nie ma takiej masakry, w 77Bis czasem > nawet można usiąść.
Noi wymyśl tu coś żeby jeden nie jechał z powietrzem a drugi jak z kartoflami :/ chyba jedyne wyjście to Volvo B12BA
> Szczególnie rozkład świąteczny... odjazdy z Basenu: 5:52, > następny o 7:12 albo 16:45, następny o 18:18.
Świąteczny to jest jeden wielki śmiech. W ogóle duzo rozkladów ma złą częstotliwość. np nawet tak popularne linie jak 107 czy A. Rozkłady bożonarodzeniowe są do bani. Świąteczny A też kiepski zwłaszcza wieczorem i rano.
> W dni powszednie też za ciekawie to nie wygląda - w szczycie > odjazdy co prawie pół godziny.
Ale z drugiej strony u nas niedasie zwiększyć częstotliwości bo nie ma wozów. Zastanawiam się tylko jak to jest, że ich nie ma skoro porżnięto rozkłady? Wyjście jeszcze jest takie coby zdjąć _część_ Ikarusów z E i D.
--- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez Jacek
> A to już bym się zastanawiał w takim układzie :D
A to już musiałbyś tu mieszkać, żeby zadecydować, co jest dla Ciebie wygodniejsze. Dla formalności - mieszkam na Sławocieszu, a to sąsiednie osiedle :) Zresztą nie po to zmieniali w 2002 roku trasę 73, żeby teraz drałować na "stację" (tak potocznie mówi się, jak się chodzi do Zdunowa/na pętlę 62/na pociąg/na piwo :P).
> Ale z drugiej strony u nas niedasie zwiększyć częstotliwości bo nie > ma wozów.
Gdyby w dni powszednie na wszystkich brygadach 79 jeździły przeguby to można byłoby przymknąć oko na ten rozkład, a tak - 12-metrowce to stanowczo za mało jak widać.
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Noi wymyśl tu coś żeby jeden nie jechał z powietrzem a drugi jak z > kartoflami :/ chyba jedyne wyjście to Volvo B12BA
Wiedzialem ze coś nie tak napisze :D B12M B
--- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez mmm
> Niech Tomuś jeździ jak ja - 73 (tam jest znośnie) a potem w > 77Bis lub 77. Ja jakoś też 4 razy w tygodniu jeżdżę do szkoły > do Dąbia na 8 :> Ba ja bym poszedł jeszcze dalej niech wsiada w G to taka użyteczna linia (kosztuje to 2 brygady w szczycie)
> Co do samego 79 to owszem - w szczycie jest TRAGEDIA. Na niektórych kursach to tez wina rozkładu jazdy bo najpierw jedzie 79 który zbiera wszystkich, a kilka minut pożniej 73 który ma luzy, lub odwrotnie.
Tak spojrzałm na rozkład 73 i widze, że w soboty i niedziele obowiązuje rozkład powszedni ze szczytami, ktos wie dlaczego? A co do 79 może sprawę załatwiłoby stworzenie linii szczytowej kursującej na trasie Śmierdnica - Dąbie (a`la 72)taka linia prawobrzeżna bez dojazdu na Basen dzięku temu skróci sie czas przejazdu i można zwiekszyć częstotliwość. Oczywiście to wszystko kombinacje bo problem rozwiązałyby przeguby.
wysłane przez konjo 4
> A co do 79 może sprawę załatwiłoby stworzenie linii szczytowej > kursującej na trasie Śmierdnica - Dąbie (a`la 72)taka linia > prawobrzeżna bez dojazdu na Basen
Domyślam się, że wg tego projektu miałaby kręcić kółeczko koło dworca w Dąbiu, żeby zawrócić? Czy myślisz o jakimś rewolucyjnym przebiegu?
Ps. Oddzielaj odpis od cytatu wolną linią, bo przy krótkim poście nie ma problemu, ale przy długim ciężko rozdzielać wzrokiem odpowiedź od tekstu poprzednika.
--- I guess some things never change.
So never mind the darkness.
wysłane przez Jacek
> Domyślam się, że wg tego projektu miałaby kręcić kółeczko koło > dworca w Dąbiu, żeby zawrócić? Czy myślisz o jakimś rewolucyjnym > przebiegu?
Podejrzewam, że taka linia miałaby dość spore zainteresowanie w godzinach szczytu. Ale później już nie.
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez mmm
> Domyślam się, że wg tego projektu miałaby kręcić kółeczko koło > dworca w Dąbiu, żeby zawrócić?
Coś w tym stylu pętla przy dworcu.
>Czy myślisz o jakimś rewolucyjnym przebiegu?
Raczej nie. Oczywiście najlepiej jakby jeżdził Pomorską ale przejazd to uniemożliwia.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> konjo napisał(a):
> > Domyślam się, że wg tego projektu miałaby kręcić kółeczko koło > > dworca w Dąbiu, żeby zawrócić? > > Coś w tym stylu pętla przy dworcu.
Nie nie nie. Już lepiej pociągnąć ją do Dąbie os. Gdybym jeździł do LO3 nie korzystalbym z 77B bo niechciałoby mi się drałować z dworca do szkoly i pojechalbym sobie 77. Pozatym tam dalej jest też TP i jeszcze jakieś zakłady, a może nawet wyciągnąć go do pętli na kniewskiej skoro i tak tylko w szczycie.
> Raczej nie. Oczywiście najlepiej jakby jeżdził Pomorską ale > przejazd to uniemożliwia.
Po pomorskiej to 79 a nie wynalazki pt 72neu :)
--- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez Jacek
> Gdybym jeździł do > LO3 nie korzystalbym z 77B bo niechciałoby mi się drałować z dworca > do szkoly i pojechalbym sobie 77.
Czasem na Wiosenną zajeżdżają jednocześnie 77 i 77Bis. Mimo wszystko i tak jeżdżę Bisem, bo do szkoły się dochodzi jeszcze przed przyjazdem siódemek na plac Słowiański. A że ok. połowa uczniów LO3 jeździ Bisem i połowa zwykłym 77 to lepiej zdąrzyć przed przyjazdem tego drugiego, bo potem w szatni sie stoi tak długo, że na lekcje nietrudno się spóźnić. Poza tym ucniowie LO3 nie wysiadają na dworcu tylko na Emilii Gierczak.
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez Błażej 3
> Ba ja bym poszedł jeszcze dalej niech wsiada w G to taka > użyteczna linia (kosztuje to 2 brygady w szczycie) > A co do 79 może sprawę załatwiłoby stworzenie linii szczytowej > kursującej na trasie Śmierdnica - Dąbie (a`la 72)taka linia > prawobrzeżna bez dojazdu na Basen dzięku temu skróci sie czas > przejazdu i można zwiekszyć częstotliwość.
Czyli najprościej zlikwidować G i przerzucić jej dwie brygady po jednej dla 73 i 79. Wtedy częstotliwość na obu byłaby co 20 minut, a wspólna na odcinku Wiosenna - Płonia co 10 minut jeśli by dał radę ZDiTM tak stworzyć, bo jak narazie nie są wstanie rozstawić 73 i 79 w szczycie i jeżdzą parami co 25 minut :/ Albo przywrócić 72, wpasowany w 79, ale na trasie Basen Górniczy - Jezierzyce przez Zdroje. Moze jeździł ktoś na pomiarach na 79 i podzielby się info ile to osób przesiada się z 79 na inne linie by nie marnować czasu na przejazd przez Dąbie. I jeszcze jedna propozycja specjalnie dla pana Tomasza z artykułu i w mniejszym stopniu dla pana Jacka ze Sławociesza :P, aby 72 przywrócić przez Zdroje, a 79 puścić do Dąbia ale przez Pomorską, co skróciłoby troszkę panom czas dojazdu do szkoły. Mały problem to przejazd kolejowy, ale 62 i G też jakoś muszą się przebijać przez przejazdy. Oczywiśćie do tych opcji także propozycja likwidacji G i zwiększenia często-tliwośći 73 w celu jak najlepszego zsynchronizowania z liniami 72 i 79.
> Oczywiście to wszystko kombinacje bo problem rozwiązałyby > przeguby.
W sumie tak, ale ogólnie to chyba lepiej kursujące cześciej autobusy krótkie niż rzadko jeżdzące długie.
--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica
wysłane przez Jacek
> Czyli najprościej zlikwidować G i przerzucić jej dwie brygady po > jednej dla 73 i 79.
Wiadomo, że byłoby to bardzo korzystne dla obu linii zwykłych, ale uwierzcie mi, że G ma przyzwoitą frekwencję, odziwo nawet rano w kursach do Wielgowa (dziś po godz. 7 w "gniocie" wszystkie (prawie?) siedziska były zajęte, podkreślam: w kursie DO Wielgowa). W kursach do miasta zazwyczaj spora grupka ludzi nawet stoi, i to jeszcze przed Wiosenną. No ale nie będę się "rozczulał" nad G - każdy ma swoje zdanie, a ja wyraziłem własne, jako że prawie codziennie widuję autobusy na tej linii na różnych odcinkach i o różnych porach dnia.
> (...) aby 72 > przywrócić przez Zdroje, a 79 puścić do Dąbia ale przez Pomorską, > co skróciłoby troszkę panom czas dojazdu do szkoły. Mały problem > to przejazd kolejowy, ale 62 i G też jakoś muszą się przebijać > przez przejazdy.
Raczej niemały. Natężenie ruchu pociągów jest tam spore, a jak już spuszczą rogatki (a robią to wręcz co chwilę) to tworzą się półkilometrowe korki i weź tam puść autobus. Przejazd na Tczewskiej jest dużo rzadziej zamykany, w Wielgowie działa automat. I nie dość, że pociągi tam szybko jeżdżą to jeszcze rogatki się otwierają zaledwie kilka sekund po przejechaniu zuga.
> W sumie tak, ale ogólnie to chyba lepiej kursujące cześciej > autobusy krótkie niż rzadko jeżdzące długie.
eee tam :P
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Wiadomo, że byłoby to bardzo korzystne dla obu linii zwykłych, ale > uwierzcie mi, że G ma przyzwoitą frekwencję, odziwo nawet rano w > kursach do Wielgowa (dziś po godz. 7 w "gniocie" wszystkie
yyy gniot był na G? Ja go na 84 widziałem po południu.
--- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez Jacek
> yyy gniot był na G? Ja go na 84 widziałem po południu.
No to wszystko się zgadza - w porannym szczycie jeździł na G, a po południu na szczytówce 84.
wysłane przez Błażej 3
> > W sumie tak, ale ogólnie to chyba lepiej kursujące cześciej > > autobusy krótkie niż rzadko jeżdzące długie. > > eee tam :P
Ja wiem, że Ty zamiast 3 brygad na 73 solówek (o przepraszam teraz jedna szefa Ikarusa) to byś wolał jedną brygadę czyli co godzine i kwadrans obsługiwaną Volvo ;P
--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica
wysłane przez Jacek
> Ja wiem, że Ty zamiast 3 brygad na 73 solówek (o przepraszam teraz > jedna szefa Ikarusa) to byś wolał jedną brygadę czyli co godzine i > kwadrans obsługiwaną Volvo ;P
Dokładnie tak :)
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> - Jezierzyce przez Zdroje. Moze jeździł ktoś na pomiarach na 79 i > podzielby się info ile to osób przesiada się z 79 na inne linie > by nie marnować czasu na przejazd przez Dąbie.
Nie jeździł na pomiarach, ale kilka razy jechałem i widziałem kilka razy 79 na Wiosennej i wysypuje się z niego większość osób. reszta to praktycznie klienci do Dąbia jadący.
> to przejazd kolejowy, ale 62 i G też jakoś muszą się przebijać > przez przejazdy.
Ale troszke inne. na przejeździe 62 mamy linie Szczecin-Świnoujście plus łącznice Stargard świnoujście ruch nie jest tu wielki a i 62 nie jeździ co 5 minut. zaś przejazd dla G już trochę gorszy ale pociagi jeżdżą tam raczej szybko :)
> > Oczywiście to wszystko kombinacje bo problem rozwiązałyby > > przeguby.
W tym rzecz że to nie jest dobre rozwiązanie. Tu akurat powinna być lepsza częstotliwość.
--- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez Jacek
> Ale troszke inne. na przejeździe 62 mamy linie Szczecin-Świnoujście (...)
Dwa razy nie trzeba mówić o tym samym :>
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Dwa razy nie trzeba mówić o tym samym :>
A nie zauważyłem Twojej odpowiedzi. Niemniej obaj stwierdziliśmy to samo, że to zupełnie inne przejazdy.
wysłane przez Jacek
> A nie zauważyłem Twojej odpowiedzi. Niemniej obaj stwierdziliśmy to > samo, że to zupełnie inne przejazdy.
Owszem.
wysłane przez Błażej 3
> Nie jeździł na pomiarach, ale kilka razy jechałem i widziałem kilka > razy 79 na Wiosennej i wysypuje się z niego większość osób. reszta > to praktycznie klienci do Dąbia jadący.
Właśnie, z moich obserwacji mogę potwierdzić to samo, większość ludzi na Wiosennej wysypuje się z 79 i przesiada się na 71, 73, B, D i G w sumie na cokolwiek byle nie marnować czasu na kręcenie się przez Dąbie. I teraz pytanie, czy nie uważacie, że jeśli większość się przesiada bo woli krótszą drogę, to nie lepiej byłoby 79 puśćić przez Zdroje, a dzięki zaoszczędzonym minutom na krótszej trasie możnaby zwiększyć częstotliwość kursów z 25 do 20 minut w szczycie i z 40 do 30 minut poza szczytem. A i oczywiście dla tych co chcą dojechać do Dąbia można podpasować 79 pod 77 bo by miały taką samą częstotliwość.
--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica
wysłane przez Jacek
> Ba ja bym poszedł jeszcze dalej niech wsiada w G to taka > użyteczna linia (kosztuje to 2 brygady w szczycie)
Nie wiem czy opłacałoby mu się kupowanie droższej o 25 zł sieciówki, żeby przejechać 2 przystanki z Kijewa na Wiosenną :) Oczywiście nie sugeruję, że zainteresowany nie posiada takowej.
> Tak spojrzałm na rozkład 73 i widze, że w soboty i niedziele > obowiązuje rozkład powszedni ze szczytami, ktos wie dlaczego?
Podejrzewam, że może to mieć jakiś związek z ubogim rozkładem świątecznym 79. Sporo ludzi jeździ do Płoni. A jak już wspominałem - 73 cieszy się w weekendy dużym powodzeniem wśród mieszkańców Płoni. Gorzej z Jezierzycami i Śmierdnicą - tam już mają nieciekawie.
--- Po prostu Volvo :)