Forum

Interwencja w sprawie zatłoczonego autobusu

Rano wejście do autobusu linii 79 graniczy z cudem - żali się Tomasz Tabor z Kijewa. - Zawsze jedzie krótki i zawsze jest strasznie zatłoczony. Ludzie stoją ściśnięci, a kierowca nie może domknąć drzwi.

wysłane przez Jacek

"Rano wejście do autobusu linii 79 graniczy z cudem - żali się Tomasz Tabor z Kijewa. - Zawsze jedzie krótki i zawsze jest strasznie zatłoczony. Ludzie stoją ściśnięci, a kierowca nie może domknąć drzwi."

Niech Tomuś jeździ jak ja - 73 (tam jest znośnie) a potem w 77Bis lub 77. Ja jakoś też 4 razy w tygodniu jeżdżę do szkoły do Dąbia na 8 :>

Co do samego 79 to owszem - w szczycie jest TRAGEDIA.

"Tomasz dojeżdża do szkoły w Dąbiu na godz. 8. - Jeszcze do niedawna w szczycie jeździły autobusy przegubowe, ale teraz są tylko krótkie"

A to dziwne, jeszcze we wrześniu widywałem Volviaki. W wakacje bywały nawet na wszystkich trzech brygadach...

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jacek napisał(a):

> Niech Tomuś jeździ jak ja - 73 (tam jest znośnie) a potem w > 77Bis lub 77. Ja jakoś też 4 razy w tygodniu jeżdżę do szkoły > do Dąbia na 8 :>

Tak w ogóle to z wielgowa jeździłbym 62 ale to tak na marginesie. wolalbym nawet sie przespacerowac kawalek do tego 62 niźli jexdzić na okolo i jeszcze z przesiadka oooo niedaj Bóg.

> Co do samego 79 to owszem - w szczycie jest TRAGEDIA.

Po południu widzę na basenie czasami szturm na wozy na 79:) fajny widok. A co do problemu to nie jest problemem typ autobusu tylko częstotliwość tu zdecydowanie za mała. 79 zawsze była linia pożalsieboże

> A to dziwne, jeszcze we wrześniu widywałem Volviaki.

E tam lepszy jest tekst którego nie zacytowałeś, ze płaci i się nie mieści no. Ja kurde też płace i dzisiaj sie też do A nie zapakowalem chyba bede płakać bo był nawet przegubowy i sie nie zmieściłem i płace więcej jeszcze :)

--- Volvo ponad reszte busów :)
MC napisał(a):

> Tak w ogóle to z wielgowa jeździłbym 62 ale to tak na > marginesie. wolalbym nawet sie przespacerowac kawalek do tego > 62 niźli jexdzić na okolo i jeszcze z przesiadka oooo niedaj > Bóg.

Do 73 mam 300m, do 62 ok. 1,5 km. Na pętlę do Wielgowa idzie się średnio 15 minut odemnie. Od wtorku do piątku wyruszam 73 o 7:20 a o 7:50 jestem już w szkole. Jednak jest to dla mnie wygodniejsze. W 73 rano nie ma takiej masakry, w 77Bis czasem nawet można usiąść. do samego 79 to owszem - w szczycie jest TRAGEDIA.

> A co do problemu to nie jest problemem typ > autobusu tylko częstotliwość tu zdecydowanie za mała.

Szczególnie rozkład świąteczny... odjazdy z Basenu: 5:52, następny o 7:12 albo 16:45, następny o 18:18.

W dni powszednie też za ciekawie to nie wygląda - w szczycie odjazdy co prawie pół godziny.

Często widzę (szczególnie w weekendy) jak ludzie podchodzą do rozkładu 79, łapią się za głowę i wsiadają od razu do 73, potem przy giełdzie i Unikonie opróżnia się połowa autobusu...

--- Po prostu Volvo :)
Jacek napisał(a):

(...) > nawet można usiąść. > do samego 79 to owszem - w szczycie jest TRAGEDIA.

Bez tej ostatniej linijki oczywiście :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jacek napisał(a):

> Do 73 mam 300m, do 62 ok. 1,5 km. Na pętlę do Wielgowa idzie się

A to już bym się zastanawiał w takim układzie :D

> wygodniejsze. W 73 rano nie ma takiej masakry, w 77Bis czasem > nawet można usiąść.

Noi wymyśl tu coś żeby jeden nie jechał z powietrzem a drugi jak z kartoflami :/ chyba jedyne wyjście to Volvo B12BA

> Szczególnie rozkład świąteczny... odjazdy z Basenu: 5:52, > następny o 7:12 albo 16:45, następny o 18:18.

Świąteczny to jest jeden wielki śmiech. W ogóle duzo rozkladów ma złą częstotliwość. np nawet tak popularne linie jak 107 czy A. Rozkłady bożonarodzeniowe są do bani. Świąteczny A też kiepski zwłaszcza wieczorem i rano.

> W dni powszednie też za ciekawie to nie wygląda - w szczycie > odjazdy co prawie pół godziny.

Ale z drugiej strony u nas niedasie zwiększyć częstotliwości bo nie ma wozów. Zastanawiam się tylko jak to jest, że ich nie ma skoro porżnięto rozkłady? Wyjście jeszcze jest takie coby zdjąć _część_ Ikarusów z E i D.

--- Volvo ponad reszte busów :)
MC napisał(a):

> A to już bym się zastanawiał w takim układzie :D

A to już musiałbyś tu mieszkać, żeby zadecydować, co jest dla Ciebie wygodniejsze. Dla formalności - mieszkam na Sławocieszu, a to sąsiednie osiedle :) Zresztą nie po to zmieniali w 2002 roku trasę 73, żeby teraz drałować na "stację" (tak potocznie mówi się, jak się chodzi do Zdunowa/na pętlę 62/na pociąg/na piwo :P).

> Ale z drugiej strony u nas niedasie zwiększyć częstotliwości bo nie > ma wozów.

Gdyby w dni powszednie na wszystkich brygadach 79 jeździły przeguby to można byłoby przymknąć oko na ten rozkład, a tak - 12-metrowce to stanowczo za mało jak widać.

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

MC napisał(a):

> Noi wymyśl tu coś żeby jeden nie jechał z powietrzem a drugi jak z > kartoflami :/ chyba jedyne wyjście to Volvo B12BA

Wiedzialem ze coś nie tak napisze :D B12M B

--- Volvo ponad reszte busów :)
Jacek napisał(a):

> Niech Tomuś jeździ jak ja - 73 (tam jest znośnie) a potem w > 77Bis lub 77. Ja jakoś też 4 razy w tygodniu jeżdżę do szkoły > do Dąbia na 8 :> Ba ja bym poszedł jeszcze dalej niech wsiada w G to taka użyteczna linia (kosztuje to 2 brygady w szczycie)

> Co do samego 79 to owszem - w szczycie jest TRAGEDIA. Na niektórych kursach to tez wina rozkładu jazdy bo najpierw jedzie 79 który zbiera wszystkich, a kilka minut pożniej 73 który ma luzy, lub odwrotnie.

Tak spojrzałm na rozkład 73 i widze, że w soboty i niedziele obowiązuje rozkład powszedni ze szczytami, ktos wie dlaczego? A co do 79 może sprawę załatwiłoby stworzenie linii szczytowej kursującej na trasie Śmierdnica - Dąbie (a`la 72)taka linia prawobrzeżna bez dojazdu na Basen dzięku temu skróci sie czas przejazdu i można zwiekszyć częstotliwość. Oczywiście to wszystko kombinacje bo problem rozwiązałyby przeguby.
mmm napisał(a):

> A co do 79 może sprawę załatwiłoby stworzenie linii szczytowej > kursującej na trasie Śmierdnica - Dąbie (a`la 72)taka linia > prawobrzeżna bez dojazdu na Basen

Domyślam się, że wg tego projektu miałaby kręcić kółeczko koło dworca w Dąbiu, żeby zawrócić? Czy myślisz o jakimś rewolucyjnym przebiegu?

Ps. Oddzielaj odpis od cytatu wolną linią, bo przy krótkim poście nie ma problemu, ale przy długim ciężko rozdzielać wzrokiem odpowiedź od tekstu poprzednika.

--- I guess some things never change.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> Domyślam się, że wg tego projektu miałaby kręcić kółeczko koło > dworca w Dąbiu, żeby zawrócić? Czy myślisz o jakimś rewolucyjnym > przebiegu?

Podejrzewam, że taka linia miałaby dość spore zainteresowanie w godzinach szczytu. Ale później już nie.

--- Po prostu Volvo :)
konjo napisał(a):

> Domyślam się, że wg tego projektu miałaby kręcić kółeczko koło > dworca w Dąbiu, żeby zawrócić?

Coś w tym stylu pętla przy dworcu.

>Czy myślisz o jakimś rewolucyjnym przebiegu?

Raczej nie. Oczywiście najlepiej jakby jeżdził Pomorską ale przejazd to uniemożliwia.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mmm napisał(a):

> konjo napisał(a):

> > Domyślam się, że wg tego projektu miałaby kręcić kółeczko koło > > dworca w Dąbiu, żeby zawrócić? > > Coś w tym stylu pętla przy dworcu.

Nie nie nie. Już lepiej pociągnąć ją do Dąbie os. Gdybym jeździł do LO3 nie korzystalbym z 77B bo niechciałoby mi się drałować z dworca do szkoly i pojechalbym sobie 77. Pozatym tam dalej jest też TP i jeszcze jakieś zakłady, a może nawet wyciągnąć go do pętli na kniewskiej skoro i tak tylko w szczycie.

> Raczej nie. Oczywiście najlepiej jakby jeżdził Pomorską ale > przejazd to uniemożliwia.

Po pomorskiej to 79 a nie wynalazki pt 72neu :)

--- Volvo ponad reszte busów :)
MC napisał(a):

> Gdybym jeździł do > LO3 nie korzystalbym z 77B bo niechciałoby mi się drałować z dworca > do szkoly i pojechalbym sobie 77.

Czasem na Wiosenną zajeżdżają jednocześnie 77 i 77Bis. Mimo wszystko i tak jeżdżę Bisem, bo do szkoły się dochodzi jeszcze przed przyjazdem siódemek na plac Słowiański. A że ok. połowa uczniów LO3 jeździ Bisem i połowa zwykłym 77 to lepiej zdąrzyć przed przyjazdem tego drugiego, bo potem w szatni sie stoi tak długo, że na lekcje nietrudno się spóźnić. Poza tym ucniowie LO3 nie wysiadają na dworcu tylko na Emilii Gierczak.

--- Po prostu Volvo :)
mmm napisał(a):

> Ba ja bym poszedł jeszcze dalej niech wsiada w G to taka > użyteczna linia (kosztuje to 2 brygady w szczycie) > A co do 79 może sprawę załatwiłoby stworzenie linii szczytowej > kursującej na trasie Śmierdnica - Dąbie (a`la 72)taka linia > prawobrzeżna bez dojazdu na Basen dzięku temu skróci sie czas > przejazdu i można zwiekszyć częstotliwość.

Czyli najprościej zlikwidować G i przerzucić jej dwie brygady po jednej dla 73 i 79. Wtedy częstotliwość na obu byłaby co 20 minut, a wspólna na odcinku Wiosenna - Płonia co 10 minut jeśli by dał radę ZDiTM tak stworzyć, bo jak narazie nie są wstanie rozstawić 73 i 79 w szczycie i jeżdzą parami co 25 minut :/ Albo przywrócić 72, wpasowany w 79, ale na trasie Basen Górniczy - Jezierzyce przez Zdroje. Moze jeździł ktoś na pomiarach na 79 i podzielby się info ile to osób przesiada się z 79 na inne linie by nie marnować czasu na przejazd przez Dąbie. I jeszcze jedna propozycja specjalnie dla pana Tomasza z artykułu i w mniejszym stopniu dla pana Jacka ze Sławociesza :P, aby 72 przywrócić przez Zdroje, a 79 puścić do Dąbia ale przez Pomorską, co skróciłoby troszkę panom czas dojazdu do szkoły. Mały problem to przejazd kolejowy, ale 62 i G też jakoś muszą się przebijać przez przejazdy. Oczywiśćie do tych opcji także propozycja likwidacji G i zwiększenia często-tliwośći 73 w celu jak najlepszego zsynchronizowania z liniami 72 i 79.

> Oczywiście to wszystko kombinacje bo problem rozwiązałyby > przeguby.

W sumie tak, ale ogólnie to chyba lepiej kursujące cześciej autobusy krótkie niż rzadko jeżdzące długie.

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica
Błażej napisał(a):

> Czyli najprościej zlikwidować G i przerzucić jej dwie brygady po > jednej dla 73 i 79.

Wiadomo, że byłoby to bardzo korzystne dla obu linii zwykłych, ale uwierzcie mi, że G ma przyzwoitą frekwencję, odziwo nawet rano w kursach do Wielgowa (dziś po godz. 7 w "gniocie" wszystkie (prawie?) siedziska były zajęte, podkreślam: w kursie DO Wielgowa). W kursach do miasta zazwyczaj spora grupka ludzi nawet stoi, i to jeszcze przed Wiosenną. No ale nie będę się "rozczulał" nad G - każdy ma swoje zdanie, a ja wyraziłem własne, jako że prawie codziennie widuję autobusy na tej linii na różnych odcinkach i o różnych porach dnia.

> (...) aby 72 > przywrócić przez Zdroje, a 79 puścić do Dąbia ale przez Pomorską, > co skróciłoby troszkę panom czas dojazdu do szkoły. Mały problem > to przejazd kolejowy, ale 62 i G też jakoś muszą się przebijać > przez przejazdy.

Raczej niemały. Natężenie ruchu pociągów jest tam spore, a jak już spuszczą rogatki (a robią to wręcz co chwilę) to tworzą się półkilometrowe korki i weź tam puść autobus. Przejazd na Tczewskiej jest dużo rzadziej zamykany, w Wielgowie działa automat. I nie dość, że pociągi tam szybko jeżdżą to jeszcze rogatki się otwierają zaledwie kilka sekund po przejechaniu zuga.

> W sumie tak, ale ogólnie to chyba lepiej kursujące cześciej > autobusy krótkie niż rzadko jeżdzące długie.

eee tam :P

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jacek napisał(a):

> Wiadomo, że byłoby to bardzo korzystne dla obu linii zwykłych, ale > uwierzcie mi, że G ma przyzwoitą frekwencję, odziwo nawet rano w > kursach do Wielgowa (dziś po godz. 7 w "gniocie" wszystkie

yyy gniot był na G? Ja go na 84 widziałem po południu.

--- Volvo ponad reszte busów :)
MC napisał(a):

> yyy gniot był na G? Ja go na 84 widziałem po południu.

No to wszystko się zgadza - w porannym szczycie jeździł na G, a po południu na szczytówce 84.
Jacek napisał(a):

> > W sumie tak, ale ogólnie to chyba lepiej kursujące cześciej > > autobusy krótkie niż rzadko jeżdzące długie. > > eee tam :P

Ja wiem, że Ty zamiast 3 brygad na 73 solówek (o przepraszam teraz jedna szefa Ikarusa) to byś wolał jedną brygadę czyli co godzine i kwadrans obsługiwaną Volvo ;P

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica
Błażej napisał(a):

> Ja wiem, że Ty zamiast 3 brygad na 73 solówek (o przepraszam teraz > jedna szefa Ikarusa) to byś wolał jedną brygadę czyli co godzine i > kwadrans obsługiwaną Volvo ;P

Dokładnie tak :)

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Błażej napisał(a):

> - Jezierzyce przez Zdroje. Moze jeździł ktoś na pomiarach na 79 i > podzielby się info ile to osób przesiada się z 79 na inne linie > by nie marnować czasu na przejazd przez Dąbie.

Nie jeździł na pomiarach, ale kilka razy jechałem i widziałem kilka razy 79 na Wiosennej i wysypuje się z niego większość osób. reszta to praktycznie klienci do Dąbia jadący.

> to przejazd kolejowy, ale 62 i G też jakoś muszą się przebijać > przez przejazdy.

Ale troszke inne. na przejeździe 62 mamy linie Szczecin-Świnoujście plus łącznice Stargard świnoujście ruch nie jest tu wielki a i 62 nie jeździ co 5 minut. zaś przejazd dla G już trochę gorszy ale pociagi jeżdżą tam raczej szybko :)

> > Oczywiście to wszystko kombinacje bo problem rozwiązałyby > > przeguby.

W tym rzecz że to nie jest dobre rozwiązanie. Tu akurat powinna być lepsza częstotliwość.

--- Volvo ponad reszte busów :)
MC napisał(a):

> Ale troszke inne. na przejeździe 62 mamy linie Szczecin-Świnoujście (...)

Dwa razy nie trzeba mówić o tym samym :>

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jacek napisał(a):

> Dwa razy nie trzeba mówić o tym samym :>

A nie zauważyłem Twojej odpowiedzi. Niemniej obaj stwierdziliśmy to samo, że to zupełnie inne przejazdy.
MC napisał(a):

> A nie zauważyłem Twojej odpowiedzi. Niemniej obaj stwierdziliśmy to > samo, że to zupełnie inne przejazdy.

Owszem.
MC napisał(a):

> Nie jeździł na pomiarach, ale kilka razy jechałem i widziałem kilka > razy 79 na Wiosennej i wysypuje się z niego większość osób. reszta > to praktycznie klienci do Dąbia jadący.

Właśnie, z moich obserwacji mogę potwierdzić to samo, większość ludzi na Wiosennej wysypuje się z 79 i przesiada się na 71, 73, B, D i G w sumie na cokolwiek byle nie marnować czasu na kręcenie się przez Dąbie. I teraz pytanie, czy nie uważacie, że jeśli większość się przesiada bo woli krótszą drogę, to nie lepiej byłoby 79 puśćić przez Zdroje, a dzięki zaoszczędzonym minutom na krótszej trasie możnaby zwiększyć częstotliwość kursów z 25 do 20 minut w szczycie i z 40 do 30 minut poza szczytem. A i oczywiście dla tych co chcą dojechać do Dąbia można podpasować 79 pod 77 bo by miały taką samą częstotliwość.

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica
mmm napisał(a):

> Ba ja bym poszedł jeszcze dalej niech wsiada w G to taka > użyteczna linia (kosztuje to 2 brygady w szczycie)

Nie wiem czy opłacałoby mu się kupowanie droższej o 25 zł sieciówki, żeby przejechać 2 przystanki z Kijewa na Wiosenną :) Oczywiście nie sugeruję, że zainteresowany nie posiada takowej.

> Tak spojrzałm na rozkład 73 i widze, że w soboty i niedziele > obowiązuje rozkład powszedni ze szczytami, ktos wie dlaczego?

Podejrzewam, że może to mieć jakiś związek z ubogim rozkładem świątecznym 79. Sporo ludzi jeździ do Płoni. A jak już wspominałem - 73 cieszy się w weekendy dużym powodzeniem wśród mieszkańców Płoni. Gorzej z Jezierzycami i Śmierdnicą - tam już mają nieciekawie.

--- Po prostu Volvo :)