Forum

Grudniowe zmiany na liniach autobusowych

3 grudnia nastąpią zmiany na liniach autobusowych 58, 61 Bis, 63, 68, 77 Bis, 101, 103, 106, 107, 109, 111, B i D, a także uruchomiona zostanie linia 110.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Właśnie widzę jak miasto w zamian za podniesione świeżo ceny na parkowanie w centrum zachęca do korzystania z km, ale do rzeczy...

Czemu na D padła akurat ta a nie inna brygada :> Swoją drogą będzie teraz piękna dziura i żeby było śmieszniej to tylko po południu...

77BIS - rozumiem, że na kurs o 7:35 teraz SPAD będzie podstawiał piętrowy autobus przegubowy, żeby pomieścić wszystkich chętnych, i żeby jechał jeden kierowca... (a tak na marginesie to na 77B jeździł jeden z wozów po zakończeniu kursu dla soniona - więc znów nie bardzo widzę oszczędności personalne)

61BIS o rzeczywiście tu wreszcie jest zysk w ludziach, i wcale nie kosztem pasażera, bo przecież wiadomo, że 61 i 81 to na odcinku Wyszyńskiego Cukrowa tylko powietrze wożą.

Jeszcze ta nowa piękna nazwa Police Jasienica pętla hmmm ja myślę że powinno być Police Jasienica Centrum Pętla Główna, bo dłuższy dziwoląg już mi nie przychodzi do głowy...

-- jednym słowem - Volvo
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
MC napisał(a):

> Czemu na D padła akurat ta a nie inna brygada :>

Pewnie był papier i kamień. Nożyczki wygrały ;D

> (a > tak na marginesie to na 77B jeździł jeden z wozów po > zakończeniu kursu dla soniona - więc znów nie bardzo > widzę oszczędności personalne)

Może chodzi o godziny pracy?

> 61BIS o rzeczywiście tu wreszcie jest zysk w ludziach, i > wcale nie kosztem pasażera, bo przecież wiadomo, że 61 i > 81 to na odcinku Wyszyńskiego Cukrowa tylko powietrze > wożą.

Szczerze? Po puszczeniu 61Bis na przystanek antystudencki "Rondo Uniwersyteckie", liczba pasażerów nieco spadła. Gorzej będzie z kursami do cnetrum :/

> Jeszcze ta nowa piękna nazwa Police Jasienica pętla hmmm ja > myślę że powinno być Police Jasienica Centrum Pętla > Główna, bo dłuższy dziwoląg już mi nie przychodzi do > głowy...

Może Police Jasienica Centrum Pętla Główna Wiata Spożywczy Plac? (tam chyba nic więcej nie ma :D)

-- Kierowca "puszki" na Dworcowej:
- Może Pan odjechac!? Przecież Pan blokuje tym tramwajem wyjazd z parkingu!
- Tak mogę za 11 minut. (C) Iwo

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Mareczek napisał(a):

> Pewnie był papier i kamień. Nożyczki wygrały ;D

Spoko - można wyciąć wszystko i opłaty za parkowanie brać na obszarze calego miasta żeby wymusić rotację...

> Może chodzi o godziny pracy?

Hmmm możliwe bo po sonionach za bardzo niczego sie już nie da przejąć...

> Szczerze? Po puszczeniu 61Bis na przystanek antystudencki > "Rondo Uniwersyteckie", liczba pasażerów nieco spadła.

Tego to akurat się spodziewałem, ale tak czy siak 61/81 powinny być na odcinku Wyszyńskiego - Cukrowa wzmocnione (jeśli absolutnie niedasie na Cukrowej dwóch linii zmieścić to zawsze można zawracać na rondzie w hmm to już chyba Warzymice :)

> Gorzej będzie z kursami do cnetrum :/

ale co to kogo obchodzi nie ma pieniędzy i już

> Może Police Jasienica Centrum Pętla Główna Wiata Spożywczy > Plac? (tam chyba nic więcej nie ma :D)

Jeszcze jest sporo dziur na pętli

-- jednym słowem - Volvo
MC napisał(a):

> Tego to akurat się spodziewałem, ale tak czy siak 61/81 powinny > być na odcinku Wyszyńskiego - Cukrowa wzmocnione (jeśli > absolutnie niedasie na Cukrowej dwóch linii zmieścić to zawsze > można zawracać na rondzie w hmm to już chyba Warzymice :)

Wystarczy w szczycie ograniczyć 61 do Podjuch do 20 min., zaoszczędzimy ze 2 brygady i 4 kierowców. Ale nie, politycy są mądrzejsi :/

> > Gorzej będzie z kursami do cnetrum :/ > > ale co to kogo obchodzi nie ma pieniędzy i już

Tylko że to wina przewoźnika (pośrednia). A czemu pośrednia? Bo było kilka unieważnionych przetargów na obsługe linii, gdyż przewoźnicy dawali za wysoką stawkę. Stawkę obniżyli, aby pasowało ZDiTM-owi to teraz mamy kryzys, a pensji nie ma za bardzo z czego podnieść...

> Jeszcze jest sporo dziur na pętli

Za duże koszta, bo trzebaby było zmieniać nazwę przystanku co akcję drogowców ;)

-- Kierowca "puszki" na Dworcowej:
- Może Pan odjechac!? Przecież Pan blokuje tym tramwajem wyjazd z parkingu!
- Tak mogę za 11 minut. (C) Iwo

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Mareczek napisał(a):

> Wystarczy w szczycie ograniczyć 61 do Podjuch do 20 min.,

No nie do końca... Rano na Granitowej bywa że się do wozu nie mieszczą...

> zaoszczędzimy ze 2 brygady i 4 kierowców. Ale nie, politycy są > mądrzejsi :/

Szczytówki może chyba jeden obsłużyć...

> Tylko że to wina przewoźnika (pośrednia). A czemu pośrednia? Bo > było kilka unieważnionych przetargów na obsługe linii, gdyż > przewoźnicy dawali za wysoką stawkę. Stawkę obniżyli, aby > pasowało ZDiTM-owi to teraz mamy kryzys, a pensji nie ma za bardzo > z czego podnieść...

Tutaj jest akurat klasyczna spychologia - jakby upierali się przy wyższych stawkach to by był nadal syf z przetargami, a jak pojechali za mniej to też jest źle bo nie mają pieniędzy na nic. Itak ZDiTM mówiłby, że to SPA chciało za dużo, a teraz SPA mówi, że ZDiTM daje za mało... ot błędne koło

-- jednym słowem - Volvo
MC napisał(a):

> No nie do końca... Rano na Granitowej bywa że się do wozu nie > mieszczą...

Na wszystkich kursach od 5 do 8?

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Mareczek napisał(a):

> Na wszystkich kursach od 5 do 8?

Na wszystkich na pewno nie, ale na tych którymi są zainteresowani uczniowie jadący na 8 to tak.
MC napisał(a):

> Czemu na D padła akurat ta a nie inna brygada :>

Bo wykonuje najmniej kursów w ciągu dnia, więc cięcia są najmniej odczuwalne dla pasażera. Poza tym to był ogryzek, dla obsługi którego konieczne było zaangażowanie jednego człowieka. W przypadku pozostałych brygad jeden człowiek może jeździć rano i po południu.

> (a > tak na marginesie to na 77B jeździł jeden z wozów po > zakończeniu kursu dla soniona - więc znów nie bardzo > widzę oszczędności personalne)

Widocznie się coś zmieniło, bo to jest o ile dobrze wiem propozycja SPAD-u. I nie ostatnia. Wnioski przewoźnika w sprawie ograniczeń obejmują jeszcze kilka innych, zdecydowanie ważniejszych linii i to również na zasadzie wycięcia "najmniej obciążonych" brygad z istniejących rozkładów.

> Jeszcze ta nowa piękna nazwa Police Jasienica pętla hmmm ja > myślę że powinno być Police Jasienica Centrum Pętla > Główna, bo dłuższy dziwoląg już mi nie przychodzi do > głowy...

Nazwa powstała zgodnie z wprowadzaną od października zasadą podawania w nazwie przystanku nazwy miejscowości, jeśli przystanek znajduje się poza Szczecinem, więc naprawdę nie wiem, co Cię dziwi. A taka nazwa według mnie mówi więcej niż "Police Piastów" czy "Police Broniewskiego", które w tym przypadku mogłyby być bardziej poprawne. Poza tym na wyświetlaczach stosowana będzie forma "Police Jasienica".
mkubien napisał(a):

> Widocznie się coś zmieniło, bo to jest o ile dobrze wiem > propozycja SPAD-u. I nie ostatnia. Wnioski przewoźnika w > sprawie ograniczeń obejmują jeszcze kilka innych, > zdecydowanie ważniejszych linii i to również na zasadzie > wycięcia "najmniej obciążonych" brygad z istniejących > rozkładów.

A możesz napisać jakich linii dotyczą te wnioski Spad?
lukas napisał(a):

> A możesz napisać jakich linii dotyczą te wnioski Spad?

65 i 71.
mkubien napisał(a):

> Nazwa powstała zgodnie z wprowadzaną od października zasadą > podawania w nazwie przystanku nazwy miejscowości, jeśli > przystanek znajduje się poza Szczecinem

Czyli przy najbliższych zmianach rozkładów linii 74 i 81 także tam zostaną dodane nazwy miejscowości do nazwy przystanków ?

-- 62, 69, 72, 74
Błażej napisał(a):

> Czyli przy najbliższych zmianach rozkładów linii 74 i 81 > także tam zostaną dodane nazwy miejscowości do nazwy > przystanków ?

Raczej nie, bo kiedyś było "Bezrzecze Zaściankowa", a teraz jest samo Zaściankowa, co znaczy że z nazwy przystanku wyrzucono nazwę miejscowości. Poza tym nie widzi mi się przystanek: Gmina Dobra Szczecińska Bezrzecze Pętla

-- Cyfrówka padła :(
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n  49

luki663719 napisał(a):

> Raczej nie, bo kiedyś było "Bezrzecze Zaściankowa", a teraz > jest samo Zaściankowa, co znaczy że z nazwy przystanku wyrzucono > nazwę miejscowości.

Bo przystanek "Zaściankowa" jest w Szczecinie.

> Poza tym nie widzi mi się przystanek: > Gmina Dobra Szczecińska Bezrzecze Pętla

Dodawane są tylko nazwy miejscowości, a nie gmin, więc pierwsze trzy wyrazy wyrzuć.

-- Węzeł anty-przesiadkowy "Kołłątaja"
t105n napisał(a):

> Bo przystanek "Zaściankowa" jest w Szczecinie.

Przystanek Zaściankowa nie jest do końca w Szczecinie, ponieważ budynki znajdujące się po lewej jego stronie należą do Gminy Dobrej Szczecińskiej, a po prawej do Szczecina. Więc ewidentnie jeden przystanek należy do Gminy a drugi do Szczecina. Granicą jest ulica Koralowa, na której te przystanki się znajdują.

-- Cyfrówka padła :(

wysłane przez mike_1994

luki663719 napisał(a):

> Gmina Dobra Szczecińska Bezrzecze Pętla

Gmina Dobra Szczecińska Bezrzecze Pętla Tylko Dla Solówek Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica" :P

A tak poza tym to też się dziwię, skoro jest Pilchowo Kościół, Tanowo Wojska Polskiego, Trzeszczyn Pomnik to czemu nie ma Bezrzecze Koralowa, Bezrzecze Zaściankowa?
mike_1994 napisał(a):

> A tak poza tym to też się dziwię, skoro jest Pilchowo Kościół, > Tanowo Wojska Polskiego, Trzeszczyn Pomnik to czemu nie ma Bezrzecze > Koralowa, Bezrzecze Zaściankowa?

Wydaje mi się, że część obu tych ulic należy do Szczecina i być może dlatego, ale głowy nie daje ;)

-- Cyfrówka padła :(
Błażej napisał(a):

> Czyli przy najbliższych zmianach rozkładów linii 74 i 81 > także tam zostaną dodane nazwy miejscowości do nazwy > przystanków ?

Nie widzę przeciwwskazań (przy czym zmiana rozkładu to nie jest przywrócenie rozkładu stałego czy wprowadzenie letniego takiego samego, jak rok wcześniej).
Błażej napisał(a):

> ...zostaną dodane nazwy miejscowości do nazwy > przystanków ?

Czyli przystanek końcowy o nazwie "Bezrzecze" otrzyma nazwę "Bezrzecze Bezrzecze" :-) A tak na serio, to bardzo dobry pomysł z tymi nowymi nazwami.

-- Kocham Szczecin!

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n  49

mkubien napisał(a):

> wycięcia "najmniej obciążonych" brygad z istniejących > rozkładów.

To może lepiej rozgęścić pozostałe kursy (czytaj: zmniejszyć częstotliwość), zamiast zostawiać dziury? Wiem, że to więcej pracy przy układaniu nowego rozkładu jazdy. Tak na marginesie, to na 75 można by pewnie ustalić jakąś sensowną częstotliwość np. 6 lub 7 minut, zamiast obecnego 5-6-9.

-- Węzeł anty-przesiadkowy "Kołłątaja"
t105n napisał(a):

> To może lepiej rozgęścić pozostałe kursy (czytaj: > zmniejszyć częstotliwość), zamiast zostawiać dziury?

Jeśli konieczne będą cięcia, to mam nadzieję, że tak się stanie. Natomiast w przypadku linii D zarówno łatwiejsze, jak i chyba jednak lepsze było po prostu wycięcie kursów ze względu na synchronizację z B.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> W przypadku pozostałych brygad jeden człowiek > może jeździć rano i po południu.

A to rano D/6 nie ma?

> Widocznie się coś zmieniło, bo to jest o ile dobrze wiem > propozycja SPAD-u. I nie ostatnia. Wnioski przewoźnika w > sprawie ograniczeń obejmują jeszcze kilka innych, > zdecydowanie ważniejszych linii i to również na zasadzie > wycięcia "najmniej obciążonych" brygad z istniejących > rozkładów.

Tak właściwie to co to ZDiTM obchodzi, kto to obsłuży... Zawarto umowę na tyle a tyle km z możliwością redukcji o ileśtam % ale ze strony ZDiTM, tymczasem redukcji domaga się sam usługodawca - paranoja.

> Nazwa powstała zgodnie z wprowadzaną od października zasadą > podawania w nazwie przystanku nazwy miejscowości, jeśli > przystanek znajduje się poza Szczecinem, więc naprawdę nie

Dziwi mnie jedynie niepotrzebne imo dodanie Polic. Sama Jasienica starczała i było dobrze. Rozumiem dodanie nazwy police np do Wyszyńskiego, ale w wypadku Jasienicy uważam to za zbędne.

> wyświetlaczach stosowana będzie forma "Police Jasienica".

Spowoduje to tylko zmniejszenie ich czytelności bo trzeba będzie na 2 linijki albo na przewijanie ustawiać, pozatym na 107 też nie ma na wyświetlaczu Police Osiedle Chemik tylko jadą dalej z Osiedle Chemik

-- jednym słowem - Volvo
MC napisał(a):

> A to rano D/6 nie ma?

Nie ma. To, podobnie jak B/7, popołudniowa szczytówka.

> Tak właściwie to co to ZDiTM obchodzi, kto to obsłuży... > Zawarto umowę na tyle a tyle km z możliwością redukcji o > ileśtam % ale ze strony ZDiTM, tymczasem redukcji domaga się > sam usługodawca - paranoja.

Dobrze, że to zauważyłeś. Na podobnej zasadzie przy okazji zmian rozkładów na 58 i 68 "wyparowała" jedna brygada klonowicka. 68 miało mieć 4 brygady (zabrana szczytówka z 58) i w porannym szczycie miało jeździć co 8 minut (po południu co 10, zagęszczenie było niemożliwe ze względu na wydłużenie czasu przejazdu). SPAK po otrzymaniu rozkładu stwierdził, że go nie będzie realizował i poprosił o ograniczenie. I wcale mnie nie cieszy to, że wzmacnia się 107, tnąc jednocześnie 68, bo wracamy do punktu wyjścia, a miało być lepiej...

Taka ciekawostka - SPPK bez mrugnięcia okiem zgodziło się na dodanie trzech brygad na 107. Po raz kolejny to, co w Szczecinie jest niewykonalne, w Policach jakoś się udaje.

> Dziwi mnie jedynie niepotrzebne imo dodanie Polic. Sama Jasienica > starczała i było dobrze. Rozumiem dodanie nazwy police np do > Wyszyńskiego, ale w wypadku Jasienicy uważam to za zbędne.

To co uważasz za zbędne, ja uważam za konsekwentne wprowadzanie pewnej zasady. Myślę, że na tym można dyskusję na ten temat zakończyć.

> > wyświetlaczach stosowana będzie forma "Police Jasienica". > > Spowoduje to tylko zmniejszenie ich czytelności bo trzeba > będzie na 2 linijki albo na przewijanie ustawiać

Na 101 i tak będą dwie linijki, bo przeprowadzimy mały eksperyment.

> pozatym na > 107 też nie ma na wyświetlaczu Police Osiedle Chemik

Od grudnia już będzie.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez BatiX  14

mkubien napisał(a):

> Taka ciekawostka - SPPK bez mrugnięcia okiem zgodziło się na > dodanie trzech brygad na 107. Po raz kolejny to, co w Szczecinie > jest niewykonalne, w Policach jakoś się udaje.

Sprawa wygląda tak, że do tej pory na 107 były 2 brygady mające którąś ze zmian "krótką". Teraz sytuacja będzie odwrotna - będą 2 brygady, które mają obie zmiany "długie" - reszta będzie miała jedną "długą" jedną "krótką". Stąd te 3 dodatkowe brygady. Prawdopodobnie pojawią się problemy z odpowiednim ułożeniem grafiku. Ale jakby nie patrzeć, liczba kierowców potrzebna do obsłużenia 107 i 101 (4->5 brygad) wzrośnie. Jeszcze jedna ciekawostka - tylko jedna z brygad na 101 będzie obsługiwana przegubowcem - drugi przegubowiec to poranny dodatek.
BatiX napisał(a):

> Prawdopodobnie pojawią się problemy z > odpowiednim ułożeniem grafiku.

Police nie zgłosiły żadnych uwag do rozkładu (projekt dostali na początku listopada, więc mieli czas się z nim zapoznać). Jedyne, co się zmieniło, to włączenie 107/15 do 107/3.

Poza tym zawsze można sobie połączyć poranną krótką szczytówkę z popołudniową krótką służbą na brygadzie całodziennej.

> Jeszcze jedna ciekawostka - tylko jedna z brygad na 101 > będzie obsługiwana przegubowcem - drugi przegubowiec to poranny > dodatek.

Tabor MEGA jest przydzielony na brygady 1 i 2. Pierwsza to szczytówka, druga to całodzienna. Poranny dodatek (przejście z 526) ma numer 5 i, tak jak dotychczas, obsługiwany będzie taborem MAXI.
mkubien napisał(a):

> Police nie zgłosiły żadnych uwag do rozkładu (projekt dostali na > początku listopada, więc mieli czas się z nim zapoznać).

Dziwne, że nie płakali za 111... Kierowcy narzekają na cięcia tej linii, bo to jedyny autobus do zajezdni, pomijając nocne. Chyba, że od czasu dawniej planowanej wersji 111 (pozostawienie tylko 5 kursów) coś się zmieniło...

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Dziwne, że nie płakali za 111... Kierowcy narzekają na cięcia tej > linii

Zamiast narzekać, mogliby nią jeździć. Według pomiarów (które zresztą sam przeprowadzałem), na trzech kursach przyjeżdżających do zajezdni i sześciu odjeżdżających nikt poza mną i kierowcą na odcinku Tanowska - Zajezdnia Police nie jechał. Na pozostałych napełnienie oscyluje w okolicach 3-4 osób. Normalnie tłumy. W tej sytuacji należy się cieszyć, że z tej linii w ogóle coś zostało (a OIDP w którymś z opracowań był to kandydat do wycięcia).

> Chyba, że > od czasu dawniej planowanej wersji 111 (pozostawienie tylko 5 kursów) > coś się zmieniło...

Nic się nie zmieniło. Rozkłady są dostępne w RJview.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Nie ma. To, podobnie jak B/7, popołudniowa szczytówka.

Ot ciekawie - na A rano i popołudniu jeździ tyle samo :)

> nie cieszy to, że wzmacnia się 107, tnąc jednocześnie 68, bo > wracamy do punktu wyjścia, a miało być lepiej...

Znowu zaczyna się robić ciekawie...

> Na 101 i tak będą dwie linijki, bo przeprowadzimy mały > eksperyment.

Czyżby dolna linijka pt "przez"

-- jednym słowem - Volvo
MC napisał(a):

> Ot ciekawie - na A rano i popołudniu jeździ tyle samo :)

Po południu jest trochę dłuższy czas, a na A i E są trochę większe luzy czasowe na pętlach (teoretycznie, bo jak jest w praktyce, to wiemy).

> Czyżby dolna linijka pt "przez"

Tak.
mkubien napisał(a):

> > Czyżby dolna linijka pt "przez" > > Tak.

"Przez Szosa Polska" czy może "Przez Ogrodnicza, Zagórskiego", tóra wersja bedzie zamieszczona?

wysłane przez 105ngs

Wojtek napisał(a):

> "Przez Szosa Polska" czy może "Przez Ogrodnicza, Zagórskiego", > tóra wersja bedzie zamieszczona?

Najlepiej obie, żeby ludzie nie robili wielkich oczu jak im "nagle" 101 w Ogrodniczą skręci. Inna sprawa, że niektórzy będą robić awantury nawet jakby im na dachu autobusu postawić billboard z wielkim czerwonym napisem...
105ngs napisał(a):

> Najlepiej obie, żeby ludzie nie robili wielkich oczu jak im "nagle" > 101 w Ogrodniczą skręci.

Ja uważam, żeby lepiej było tylko "przez Szosa Polska", ponieważ napis na wyświetlaczu będzie słabo widoczny, z daleka będzie się zlewać "Jasienica/Plac Rodła" z "przez Ogrodniczą".
Wojtek napisał(a):

> Ja uważam, żeby lepiej było tylko "przez Szosa Polska"

Akurat "przez Szosa Polska" to 101 jeździ teraz przed zmianami, defakto ta ulica jest na tyle długa, że łapie się jeszcze na niej aktualny 58 (przed skrętem w Ogrodniczą i po wyjeździe z Zagórskiego jadąc w stronę Gocławia). Dlatego lepiej już wyświetlać "przez Ogrodniczą" lub "przez Zagórskiego", wówczas będzie wiadomo, że linia 101 "zaliczy" na swej trasie ulicę, którą przed zmianami nie kursowała.

Technik serwisu :)
Wojtek napisał(a):

> "Przez Szosa Polska" czy może "Przez Ogrodnicza, Zagórskiego", > tóra wersja bedzie zamieszczona?

"przez Zakłady Chemiczne".
MC napisał(a):

> Dziwi mnie jedynie niepotrzebne imo dodanie Polic. Sama Jasienica > starczała i było dobrze. Rozumiem dodanie nazwy police np do > Wyszyńskiego, ale w wypadku Jasienicy uważam to za zbędne.

Skoro w całym mieście Policach pozmieniano nazwy przystanków, to nie wiem dlaczego akurat pętla Jasienica miałaby być tu wyjątkiem. Brakuje tylko zmian nazw na trasie 81 (np. Warzymice Osiedle Kresy)

Mnie najbardziej ciekawi ile osób będzie wiedziało gdzie jest "Police Messer" lub "Ogrody Neptun"... Proponuję (choć chyba już za późno) go nazwać "Nad Stołczynką" (jest taka uliczka w pobliżu).

Ja mam tylko nadzieję, że UMiG Police nie zaprotestuje i nie będzie chciało wymusić na UM Szczecin wprowadzenie prefiksu Szczecin dla każdego przystanku w mieście ;) Bo byłby drugi GOP :D

-- Tylko Ikarus w KM i Ganz w PKP! ;)
Pozdr., Fenix

STMKŻ
Fenix napisał(a):

> Mnie najbardziej ciekawi ile osób będzie wiedziało gdzie jest > "Police Messer"

Jeśli nie wiedzą, gdzie jest Polgaz, to tak czy siak wiedzieć nie będą.

> lub "Ogrody Neptun"...

Bramka wejściowa jest 10 metrów od przystanku i jest na niej całkiem spora zielona tablica z nazwą.

> Ja mam tylko nadzieję, że UMiG Police nie zaprotestuje

Nie zaprotestuje, bo wszystkie działania na terenie gminy Police są z gminą ustalane.
Fenix napisał(a):

> Brakuje tylko zmian nazw na trasie 81

Nie tylko. Już wcześniej w tym wątku rozmawialiśmy, że także jeden przystanek linii 74 znajduje się poza granicami miasta i też powinien by poddany zmianie nazwy.

-- 62, 69, 72, 74
MC napisał(a):

> Jeszcze ta nowa piękna nazwa Police Jasienica pętla hmmm ja > myślę że powinno być Police Jasienica Centrum Pętla > Główna, bo dłuższy dziwoląg już mi nie przychodzi do > głowy...

Wydaje mi się, że wzorem nazwy przystanku "Police Osiedle Chemik", lepiej brzmiałoby to w wersji: "Police Osiedle Jasienica".

-- 62, 69, 72, 74

wysłane przez Jasiek 36

Jeśli to już wszystkie zmiany w sieci komunikacji autobusowej w Szczecinie, to strasznie, ale to strasznie ich dużo, nic tylko pogratulować wyrzucenia większości pieniędzy na badania potoków pasażerskich i więźby w komunikacji miejskiej w błoto. Na przyszłość radzę naszym "wspaniałym" radnym i Zditm-owi nie robić już takich badań, bo niby po co? No chyba, że po to żeby mieć co zablokować i zmarnować następne pieniądze. Choć dobrze, że przynajmniej w Policach zmiany zostały wprowadzone.

wysłane przez lhb178 19

lukas napisał(a):

> Jeśli to już wszystkie zmiany w sieci komunikacji > autobusowej w Szczecinie, to strasznie, ale to strasznie ich > dużo, nic tylko pogratulować wyrzucenia większości > pieniędzy na badania potoków pasażerskich i więźby w > komunikacji miejskiej w błoto.

Nie możesz się doczekać 61, 64 i 55 co pół godziny?

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez Jasiek 36

lhb178 napisał(a):

> Nie możesz się doczekać 61, 64 i 55 co pół godziny?

A czemu co pół godziny? Jeśli się nie mylę to opracowany projekt zmian (przez ZDiTM, czyli wersja najłagodniejsza) był troszkę inny i to on pokazywał rzeczywiste wykorzystanie danych linii przez pasażerów i ich oczekiwania (np. linia 11 na Gocław, 56 na Osiedle Kasztanowe), bo był oparty na badaniach potoków pasażerskich i więźby i to te badania są dla mnie wiążące, a nie opinie jakiś rad osiedli i ich radnych, którzy jeżdżą samochodami. Jeśli dobrze się orientuję to ani 55 ani 64 i tym bardziej 61 po zmianach nie miały jeździć co 30 minut, co więcej na trasie Zdroje - Podjuchy miała być synchronizacja na liniach 55, 64 i 66, a nie tak jak jest teraz według rozkładów, że autobusy jeżdżą jeden za drugim a potem nic. I to jest jeden z wielu przykładów. Choć i tak chciałbym poznać od naszych "wspaniałych" radnych powód, dla którego zablokowali ten projekt, ale coś czuję że ciężko byłoby im podać jakiś racjonalny powód. Swoją drogą to ciekawa będzie teraz sytuacja, że część linii będzie miała rozkład z podziałem na soboty oraz na niedziele i dni świąteczne, a reszta będzie miała po staremu czyli soboty, niedziele i dni świąteczne razem i jaki jest tego sens?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> A czemu co pół godziny? Jeśli się nie mylę to opracowany

A temu, że tak wyszło naukowcom :>

> projekt zmian (przez ZDiTM, czyli wersja najłagodniejsza) był

Dlaczego mamy mówić o wersji najłagodniejszej - projekt zakładał taką wersję jaka została przedstawiona...

> troszkę inny i to on pokazywał rzeczywiste wykorzystanie danych > linii przez pasażerów i ich oczekiwania (np. linia 11 na

Moje oczekiwania to 84 co 10 minut w szczycie, oraz A i E co 5 minut w szczycie. Oczekiwania każdego pasażera będą dążyły w podobnym kierunku (tyle ze linie będą się różniły)

> Gocław, 56 na Osiedle Kasztanowe), bo był oparty na badaniach > potoków pasażerskich i więźby i to te badania są dla mnie > wiążące, a nie opinie jakiś rad osiedli i ich radnych, > którzy jeżdżą samochodami. Jeśli dobrze się orientuję to

Radni z rady osiedla to społecznicy, którzy owszem często krzyczą dla zasady, ale nie zmienia to faktu, że nie żyją z pieniędzy podatników.

> ani 55 ani 64 i tym bardziej 61 po zmianach nie miały jeździć > co 30 minut, co więcej na trasie Zdroje - Podjuchy miała być > synchronizacja na liniach 55, 64 i 66, a nie tak jak jest teraz

Dzięki założonoej synchoronizacji 55 i 64 mamy autobus co 15 minut w kierunku podjuch + 66 raz na godzinę "gratis" ergo średnia 12 minut.

> według rozkładów, że autobusy jeżdżą jeden za drugim a > potem nic. I to jest jeden z wielu przykładów. Choć i tak > chciałbym poznać od naszych "wspaniałych" radnych powód, > dla którego zablokowali ten projekt, ale coś czuję że

Powód padał już tyle razy to jedno, a drugie - zdecydowano się jednak nie skracać 61 i 81 do pl. Szyrockiego ani 75 do Kościuszki - a to przewidywały założenia reformy :>

> soboty, niedziele i dni świąteczne razem i jaki jest tego sens?

Taki sens, że niektóre linie w soboty jeżdżą przeciążone, a w niedzielę już nie a z kolei na innych jest jedna brygada i nie ma jak (tzn jest jak bo można kursy o innych porach dla ułatwienia dla ludzi puścić - ale nie ma po co) różnicować rozkładów.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Bauer

MC napisał(a):

> Dzięki założonoej synchoronizacji 55 i 64 mamy autobus co 15 > minut w kierunku podjuch + 66 raz na godzinę "gratis" ergo > średnia 12 minut.

Słusznie kolega zwraca uwagę, gdyby jednak w szczycie te trzy linie odpowiednio rozłożyć to autobusy na krzyżówce w Zdrojach nie jeździły by stadami lecz z takim rozłożeniem że ludzie nie musieli by czekać ponad 15 minut na dwa czy nawet trzy autobusy. A teraz w przypadku 64 to już całkiem loteria, rozkład można rzucić w kąt :P

-- Tymbark - 0zł Kamizelka - 0zł Statyw - 0zł - wrażenia z nocki - bezcenne!

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> A temu, że tak wyszło naukowcom :>

Ale ja ciągle mówię o projekcie opracowanym przez ZDiTM na podstawie projektu naukowców i tam żadnej proponowanej częstotliwości 30 minutowej na liniach 55 i 64 nie widzę, chyba że wieczorem. http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1174575343.news

> Dlaczego mamy mówić o wersji najłagodniejszej - projekt > zakładał taką wersję jaka została przedstawiona...

Ale przecież radnym zostały przedstawione 3 projekty: dwa wersji SITK i US, a trzeci opracowany przez ZDiTM na podstawie tych dwóch poprzednich.

> Moje oczekiwania to 84 co 10 minut w szczycie, oraz A i E co 5 > minut w szczycie. Oczekiwania każdego pasażera będą dążyły w > podobnym kierunku (tyle ze linie będą się różniły)

Ale w końcowym opracowaniu wyników więźby zawarto oczekiwania większej ilości pasażerów, a nie tylko pojedyńczych ludzi. I ja nie kierowałem się tu częstotliwością tylko zmianą trasy danej linii (np. linii 11 i 56). Bo ja też mogę mieć swoje oczekiwania i co z tego? Liczy się ogół pasażerów danego osiedla, a nie moje subiektywne marzenia.

> Powód padał już tyle razy to jedno, a drugie - zdecydowano się > jednak nie skracać 61 i 81 do pl. Szyrockiego ani 75 do > Kościuszki - a to przewidywały założenia reformy :>

Tylko że projekt ZDiTM-u, który to miał być wprowadzony, bo projekty SITK-u odpadły na wstępie nie zakładał takiego rozwiązania.

> Taki sens, że niektóre linie w soboty jeżdżą przeciążone, a > w niedzielę już nie

Dobra podam przykład linia 54 w soboty i niedziele kursuje tak samo (2 brygady) i co w sobotę jeździ więcej ludzi, a w niedzielę mniej zgoda, a rozkład pozostaje taki sam, tak samo jest na innych liniach i to się nazywa marnotrawstwo pieniędzy.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Ale ja ciągle mówię o projekcie opracowanym przez ZDiTM na > podstawie projektu naukowców i tam żadnej proponowanej > częstotliwości 30 minutowej na liniach 55 i 64 nie widzę, chyba > że wieczorem.

Reforma, której wprowadzenia się tak uparcie domagasz, przewidywała takie założenia jak napisano, a że Tobie jest wygodniej pisać o projekcie ZDiTM, który zawierał tylko _pewne_elementy_ założeń SITK to trudno - prawdziwa reforma i rewolucja byłaby przy wykorzystaniu (z _drobnymi_) poprawkami tego co przyjechało z Krakowa.

> Ale przecież radnym zostały przedstawione 3 projekty: dwa wersji > SITK i US, a trzeci opracowany przez ZDiTM na podstawie tych dwóch > poprzednich.

A czwarty jest "mój" i mówi, żeby nic nie ruszać...

> Ale w końcowym opracowaniu wyników więźby zawarto oczekiwania > większej ilości pasażerów, a nie tylko pojedyńczych ludzi. I ja

Większa ilość i tak składała się z jednostek :> Jak zapytasz rano na przystanku np na Swojskiej co by chcieli zmienić to powiedzą coś podobnego do tego co napisałem tak samo na petli na Bukowym, albo na Jasnej...

> nie kierowałem się tu częstotliwością tylko zmianą trasy danej > linii (np. linii 11 i 56). Bo ja też mogę mieć swoje oczekiwania i

I to z tego że takich "swoich oczekiwań" złożył się koncert życzeń zwany "więźbą"

> co z tego? Liczy się ogół pasażerów danego osiedla, a nie moje > subiektywne marzenia.

To co wyjdzie jest składową subiektywnych zdań więc też jest subiektywne.

> Tylko że projekt ZDiTM-u, który to miał być wprowadzony, bo > projekty SITK-u odpadły na wstępie nie zakładał takiego > rozwiązania.

I tymsamym dużo reformatorskich założeń (nie piszę czy były one dobre czy złe ale były) poszło w kąt, ale tego nie widzisz, bo to nie jest wygodne.

> Dobra podam przykład linia 54 w soboty i niedziele kursuje tak samo > (2 brygady) i co w sobotę jeździ więcej ludzi, a w niedzielę > mniej zgoda, a rozkład pozostaje taki sam, tak samo jest na innych > liniach i to się nazywa marnotrawstwo pieniędzy.

Dlatego, żeby tego nie było to np na 54 w sobotę będą 2 wozy, tak, żeby się lepiej z 84 uzupełniać (żeby stworzyć takt 20 minut) , a w niedzielę będzie jeden zsynchronizowany z 84 (i to wymaga nowego rozkładu bo obecnie w wesji sobotnio-niedzielnej żadna brygada 54 nie jest zsynchronizowana odpowiednio z 84 bo jeżdżą 15-15-30).

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Reforma, której wprowadzenia się tak uparcie domagasz, przewidywała > takie założenia jak napisano, a że Tobie jest wygodniej pisać o > projekcie ZDiTM, który zawierał tylko _pewne_elementy_ założeń > SITK to trudno - prawdziwa reforma i rewolucja byłaby przy > wykorzystaniu (z _drobnymi_) poprawkami tego co przyjechało z > Krakowa.

A Tobie widocznie wygodniej jest pisać o projekcie reformy według SITK-u, choć i tak miał marne szanse na wprowadzenie od samego początku, bo zawierał kilka nierealnych propozycji zmian. A powtarzam jeszcze raz projekt ZDiTM miał szansę na wprowadzenie, bo propozycje zmian były dostosowane do warunków szczecińskich.

> A czwarty jest "mój" i mówi, żeby nic nie ruszać...

No to powiedz mi teraz dlaczego nie chcesz żadnych zmian w sieci, chociaż potrzeby tych zmian wynikają z badań potoków pasażerskich i więźby w km i tego nie podważysz. Nie bo nie? Tak dla zasady?

> Dlatego, żeby tego nie było to np na 54 w sobotę będą 2 wozy, tak, > żeby się lepiej z 84 uzupełniać (żeby stworzyć takt 20 minut) , a > w niedzielę będzie jeden zsynchronizowany z 84 (i to wymaga nowego > rozkładu bo obecnie w wersji sobotnio-niedzielnej żadna brygada 54 nie > jest zsynchronizowana odpowiednio z 84 bo jeżdżą 15-15-30).

A jaki to problem ułożyć nowy rozkład niedzielny dla linii 54, tak aby ta jedna brygada była zsynchronizowana z 84 z taktem 30-30? A tak poza tym jakoś teraz brak taktu na liniach 54 i 84 w Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok nikomu nie przeszkadza, ponieważ linie te w niektórych godzinach tych świąt jeżdżą z 10 minutowym odstępem, a później 50 minut przerwy.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> No to powiedz mi teraz dlaczego nie chcesz żadnych zmian w sieci,

Bo dla mnie każdy wariant "reformy" to były tylko i wyłącznie cięcia. Natomiast badania, którymi się tak bardzo podpierasz wcale nie wykazały, że trzeba robić cuda z siecią, a wręcz odwrotnie.

> chociaż potrzeby tych zmian wynikają z badań potoków pasażerskich > i więźby w km i tego nie podważysz. Nie bo nie? Tak dla zasady?

Nie bo zmiany wcle nie byłyby korzystne dla mnie jako pasażera.

> A jaki to problem ułożyć nowy rozkład niedzielny dla linii 54, tak > aby ta jedna brygada była zsynchronizowana z 84 z taktem 30-30?

To zastanów się w końcu czego chcesz - braku rozróżnienia na sobotę i niedzielę czy chcesz żeby ono było, bo ja już nie wiem.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Bo dla mnie każdy wariant "reformy" to były tylko i wyłącznie > cięcia.

To ciekawe masz podejście do reform - wszystkie reformy to tylko na gorsze. Choć tutaj w tym przypadku mogę się zgodzić, że w większości ta reforma oznaczałaby cięcia, ale widocznie w badaniach wyszło tak, że nie ma takiej potrzeby żeby jeździło więcej pojazdów, w końcu coraz więcej ludzi jeździ własnymi samochodami, ale dobra to jest zagadnienie wynikające z trochę innych przyczyn, przeznaczone na dłuższą rozmowę. Choć w takim razie nie wiem po co zostały w ogóle przeprowadzone te badania skoro prawie nikt nie chce zmian, widocznie dobrze jest tak jak teraz. A tak jak kiedyś powiedział bodajże Maciek cięcia wcale nie muszą oznaczać pogorszenie oferty przewozowej, jeśli tylko kursy poszczególnych linii będą ze sobą rozsądnie skomunikowane.

> To zastanów się w końcu czego chcesz - braku rozróżnienia na > sobotę i niedzielę czy chcesz żeby ono było, bo ja już nie wiem.

Ja jestem zwolennikiem rozdzielenia sobót od niedziel i dni świątecznych oraz od świąt Wielkanocy, Bożego Narodzenia i Nowego Roku, czyli trzy oddzielne rozkłady + jeszcze dni powszednie osobno ma się rozumieć, czyli cztery oddzielne. No chyba że Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok włączyć do rozkładu w niedziele i dni świąteczne. I tak pisałem od początku. :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> To ciekawe masz podejście do reform - wszystkie reformy to tylko na > gorsze. Choć tutaj w tym przypadku mogę się zgodzić, że w

Nie wszystkie reformy są złe tylko wszystkie warianty tej reformy co miała być są dla mnie złe bo to były tylko cięcia.

> większości ta reforma oznaczałaby cięcia, ale widocznie w badaniach > wyszło tak, że nie ma takiej potrzeby żeby jeździło więcej

Badania były wewnętrznie sprzeczne - przykład A/B i 65/71. Badania powiedziały obciąć pospieszne bo ludzie będą jeździli 2+zwykły, i jednocześnie obciąć zwykłe bo jeździ nimi za mało osób.

> pojazdów, w końcu coraz więcej ludzi jeździ własnymi samochodami, > ale dobra to jest zagadnienie wynikające z trochę innych przyczyn,

Tymbardziej jeżeli robi się takie kroki jak ostatnie podniesienie abonamentu za parkowanie mającego na celu zmniejszenie ilości samochodów w centrum to należy zaoferować mieszkańcom w zamian naprawdę dobrą km. Takie coś jak mają ludzie w Jezierzycach to jest tragedia i z tamtąd naprawdę nie ma nic innego jak samochód.

> przeznaczone na dłuższą rozmowę. Choć w takim razie nie wiem po co > zostały w ogóle przeprowadzone te badania skoro prawie nikt nie chce > zmian, widocznie dobrze jest tak jak teraz. A tak jak kiedyś

Bo badania powinny być prowadzone właściwie non stop - żeby w miarę szybko dostosowywać ofertę do potrzeb.

> Ja jestem zwolennikiem rozdzielenia sobót od niedziel i dni > świątecznych oraz od świąt Wielkanocy, Bożego Narodzenia i Nowego > Roku, czyli trzy oddzielne rozkłady + jeszcze dni powszednie osobno ma

Czyli od dzisiejszego stanu rzeczy chcesz rozróżnienia między rozkładem sobotnio-niedzielnym na sobotni i niedzielny. Tak ma być właśnie wprowadzone, a poprostu nie wszędzie się da i nie wszędzie ma to sens.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Badania były wewnętrznie sprzeczne - przykład A/B i 65/71. Badania > powiedziały obciąć pospieszne bo ludzie będą jeździli 2+zwykły, > i jednocześnie obciąć zwykłe bo jeździ nimi za mało osób.

Ok tutaj się z Tobą zgodzę, chociaż cięcia na 65 i 71 miały dotyczyć tylko wieczorów. Za to teraz mamy polepszenie oferty przewozowej, gdyż rozkłady pośpiesznych (oprócz D i F, ale tego raczej się nie da odczuć) oraz 65 i 71 nie zostały zmienione, a dodatkowo na Basen Górniczy wróciła linia 2 i teraz mamy konkurencję 2 z B z dodatkowym przystankiem Rayskiego i dlatego uważam, że czas najwyższy zająć się tymi pośpiesznymi, w końcu tramwaje mają być priorytetem w komunikacji miejskiej jako ekologiczny środek transportu, choć w komunikacji tramwajowej najpierw też jest dużo do poprawienia w zakresie jakości świadczonych usług.

> Tym bardziej jeżeli robi się takie kroki jak ostatnie podniesienie > abonamentu za parkowanie mającego na celu zmniejszenie ilości > samochodów w centrum to należy zaoferować mieszkańcom w zamian > naprawdę dobrą km.

Mi tam akurat ten pomysł podniesienia cen za postój w strefie płatnego parkowania się podoba, w końcu trzeba zrobić coś z tymi samochodami, bo niedługo zakorkuje się cały Szczecin, a wraz z nim autobusy komunikacji miejskiej. Choć masz rację trzeba zaoferować ludziom coś w zamian w dziedzinie komunikacji miejskiej.

> Takie coś jak mają ludzie w Jezierzycach to jest > tragedia i z stamtąd naprawdę nie ma nic innego jak samochód.

A to nie prawda bo jest jeszcze 79, który kursuje zgodnie z wielkością potoków pasażerskich. Ja częstotliwości co 25 minut, 40 po szczycie nie uważam za wielką tragedię jak na takie osiedle, można przyczepić się jedynie tej co 80 minut w soboty i niedziele rano i wieczorem, ale cóż widocznie częstotliwość odpowiada zapotrzebowaniu i Państwu radnym.

> Czyli od dzisiejszego stanu rzeczy chcesz rozróżnienia między > rozkładem sobotnio-niedzielnym na sobotni i niedzielny.

Tak tego chcę.

> Tak ma być > właśnie wprowadzone, a po prostu nie wszędzie się da i nie wszędzie > ma to sens.

Ciekawe, zostało wprowadzone chyba na liniach tramwajowych, bo rozkłady większości linii autobusowych jakoś chyba już nie będą zmieniane.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Ok tutaj się z Tobą zgodzę, chociaż cięcia na 65 i 71 miały > dotyczyć tylko wieczorów. Za to teraz mamy polepszenie oferty

To byłoby ewidentne pogorszenie oferty i nie "tylko" wieczory, a aż wieczory. Wyobraź sobie, że wieczorami ludzie też jeżdżą i bardzo mizerną ofertą jest czekanie 40 minut na autobus w szczerym polu.

> przewozowej, gdyż rozkłady pośpiesznych (oprócz D i F, ale tego > raczej się nie da odczuć) oraz 65 i 71 nie zostały zmienione, a > dodatkowo na Basen Górniczy wróciła linia 2 i teraz mamy

Teraz mamy tak bo przez przypadek bo przyszły wyobory i cięcia na pospiesznych zostały odłożone.

> konkurencję 2 z B z dodatkowym przystankiem Rayskiego i dlatego

Temat konkurencji pospiesznych i tramwajów był już wielokrotnie wałkowany i nie wiem czemu chcesz uszczęśliwiać ludzi na siłę i pakować ich do tramwaju? Obecny układ jest dobry - nie mam ochoty się przesiadać i chcę być szybciej w centrum płacę więcej i jadę bezpośrednim pospiesznym. Popularność tych autobusów mimo powrotu 2 na Basen jest nadal duża i świadczy o tym, że ludzie nadal chcą mieć taki wybór.

> uważam, że czas najwyższy zająć się tymi pośpiesznymi, w końcu > tramwaje mają być priorytetem w komunikacji miejskiej jako > ekologiczny środek transportu, choć w komunikacji tramwajowej > najpierw też jest dużo do poprawienia w zakresie jakości > świadczonych usług.

Właściwie wyżej zawarłem swoje przemyślenia nt "priorytetowości" tramwajów.

> Mi tam akurat ten pomysł podniesienia cen za postój w strefie > płatnego parkowania się podoba, w końcu trzeba zrobić coś z tym

A mi nie i większości mieszkańców też nie. Gdyby miasto było w stanie zaoferować tak zorganizowaną km jak inne zachodnie miasta to wtedy można wprowadzać ograniczenia ruchu samochodów. Tymczasem u nas nie ma i nie będzie SST, nie ma SKM, komunikację się zwija zamiast rozwijać, i oczekuje się że ludzie nagle zaczną nią jeździć bo przecież czekanie na Głębokim albo Gocławiu na autobus, który właśnie odjechał to czysta przyjemność bo zaraz podjeżdża nowy.

> A to nie prawda bo jest jeszcze 79, który kursuje zgodnie z > wielkością potoków pasażerskich. Ja częstotliwości co 25 minut, > 40 po szczycie nie uważam za wielką tragedię jak na takie osiedle,

Normalnie to powinno jeździć co 20 minut cały dzień i w soboty/niedziele też - i wtedy można mówić o jakiejś alternatywie.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Wyobraź sobie, że wieczorami ludzie też jeżdżą i bardzo > mizerną ofertą jest czekanie 40 minut na autobus w szczerym polu.

Zawsze pozostają pośpieszne A i B, choć nie na wszystkich przystankach, ale przecież ja nie chcę ich skasować.

> Teraz mamy tak bo przez przypadek bo przyszły wybory i cięcia na > pospiesznych zostały odłożone.

Tylko że cięć już raczej na pośpiesznych żadnych nie będzie, bo reforma została zablokowana.

> Temat konkurencji pospiesznych i tramwajów był już wielokrotnie > wałkowany i nie wiem czemu chcesz uszczęśliwiać ludzi na siłę i > pakować ich do tramwaju?

Tylko, że ja mówiłem o czasie przyszłym, gdy zbudują SST wtedy i tak linie pośpieszne będzie trzeba raczej zlikwidować, a obecnie układ taki musi zostać i wcale nie jestem jemu przeciwny.

> Normalnie to powinno jeździć co 20 minut cały dzień i w > soboty/niedziele też - i wtedy można mówić o jakiejś alternatywie.

Tak i co jeszcze może 52 co 10 minut, wyłożysz pieniądze na te bezsensowne kursy to autobusy będą jeździć.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Zawsze pozostają pośpieszne A i B, choć nie na wszystkich > przystankach, ale przecież ja nie chcę ich skasować.

Dojedź proszę A lub B do Płoni.

> Tylko że cięć już raczej na pośpiesznych żadnych nie będzie, bo > reforma została zablokowana.

Prędzej czy później cięcia powrócą.

> Tylko, że ja mówiłem o czasie przyszłym, gdy zbudują SST wtedy i

Ale go długo nie zbudują.

> Tak i co jeszcze może 52 co 10 minut, wyłożysz pieniądze na te

52 co 20 minut.

> bezsensowne kursy to autobusy będą jeździć.

Jeśli KM ma być w jakikolwiek sposób konkurencyjna wobec samochodów (a wszędzie się o tym _mówi_ [a robi dokładnie na odwrót]) to powinna kursować zdecydowanie częściej i to nie tylko z tego względu, że musi być atrakcyjniejsza, ale również z tego, że czymś ci potencjalni nowi pasażerowie muszą jechać.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Dojedź proszę A lub B do Płoni.

Ale Ty mówiłeś prędzej o cięciach na 65 i 71 i do tego się odniosłem.

> Prędzej czy później cięcia powrócą.

Coś Ty taki pesymista?

wysłane przez lhb178 19

lukas napisał(a):

> > Nie możesz się doczekać 61, 64 i 55 co pół godziny? > > A czemu co pół godziny?

Bo trzeba było gdzieś oszczędzić? (Tak, o godziny wieczorne chodzi, plus święta itd.).

> Jeśli się nie mylę to opracowany > projekt zmian (przez ZDiTM, czyli wersja najłagodniejsza) był > troszkę inny i to on pokazywał rzeczywiste wykorzystanie danych > linii przez pasażerów i ich oczekiwania (np. linia 11 na > Gocław, 56 na Osiedle Kasztanowe), bo był oparty na badaniach > potoków pasażerskich i więźby i to te badania są dla mnie > wiążące, a nie opinie jakiś rad osiedli i ich radnych, > którzy jeżdżą samochodami.

Jakby jeździli samochodami i ich nic nie obchodziło, to by żadnego stanowiska nie zajmowali. Widocznie jednak ludzie np. z Kasztanów wolą mieć pośpiecha do miasta i 77 jak do tej pory.

> Swoją > drogą to ciekawa będzie teraz sytuacja, że część linii > będzie miała rozkład z podziałem na soboty oraz na niedziele > i dni świąteczne, a reszta będzie miała po staremu czyli > soboty, niedziele i dni świąteczne razem i jaki jest tego sens?

Sens taki, że nie zawsze jest sens to rozdzielać.

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lhb178 napisał(a):

> Jakby jeździli samochodami i ich nic nie obchodziło, to by > żadnego stanowiska nie zajmowali. Widocznie jednak ludzie np. z > Kasztanów wolą mieć pośpiecha do miasta i 77 jak do tej pory.

Wcale się im nie dziwię. C jest dość wygodną formą dojazdu z kasztanów do centrum i zdecydowanie korzystniejszą (przedewszystkim czasowo) od jazdy z przesiadką na basenie. 77 obok 64 to 2 bardzo ważne prawobrzeżne linie łączące je z północy na południe. 77 daje możliwość wyjechania z Kasztanów gdziekolwiek indziej niż tylko do dąbia (a jedynie taka możliwość bylaby w wypadku gdyby kursowało 56 i C)

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez lhb178 19

MC napisał(a):

> 77 > daje możliwość wyjechania z Kasztanów gdziekolwiek indziej niż > tylko do dąbia (a jedynie taka możliwość bylaby w wypadku gdyby > kursowało 56 i C)

77 było z tym 56 skomunikowane.

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lhb178 napisał(a):

> 77 było z tym 56 skomunikowane.

I tak oznaczało to pogorszenie ofety dla mieszkańców kasztanowego jadących na dworzec oraz dla pracowników jadących z dworca do zakładów położonych przy Goleniowskiej.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> I tak oznaczało to pogorszenie oferty dla mieszkańców kasztanowego > jadących na dworzec oraz dla pracowników jadących z dworca do > zakładów położonych przy Goleniowskiej.

A skąd wiesz może 56 miał zajeżdżać po zmianach na Dąbie Dworzec, a jeśli nie to pewnie dałoby się zmienić trochę trasę 56, aby także ta linia przejeżdżała koło dworca. Chcieć to móc, ale teraz to już pewnie się nie dowiemy.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> A skąd wiesz może 56 miał zajeżdżać po zmianach na Dąbie

ZTCW nie miał.

> Dworzec, a jeśli nie to pewnie dałoby się zmienić trochę trasę

A niby jak?

> 56, aby także ta linia przejeżdżała koło dworca. Chcieć to móc, > ale teraz to już pewnie się nie dowiemy.

Zbyteczność 3 linie tam i nie miałoby to najmniejszego sensu. Taki układ jak jest jest zdecydowanie lepszy.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> A niby jak?

Tak jak teraz jeździ 64 i 77.

> Zbyteczność 3 linie tam i nie miałoby to najmniejszego sensu.

A czemu bez sensu, jeżeli ludzie z dworca chcieliby jeździć do zakładów pracy na Goleniowskiej to ja nie widzę problemu, przecież to byłoby poprawienie oferty przewozowej, do której dążysz i wszyscy chyba byliby zadowoleni.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Tak jak teraz jeździ 64 i 77.

Pisałeś też o możliwej innej trasie przybliżającej 56 do dworca, dlatego byłem ciekawy co innego niż tak jak jest 64+77 - jak widać przeliczyłem się

> A czemu bez sensu, jeżeli ludzie z dworca chcieliby jeździć do

Temu bez sensu, że 56 wiezie ludzi do miasta. Z dworca nikt nie pojedzie do miasta autobusem tylko wysiądzie sobie na głównym z pociągu, tymczasem taki zawijas byłby zbedną "przyjemnością" dla pasażerów jadących do centrum.

> zakładów pracy na Goleniowskiej to ja nie widzę problemu, przecież

To mają 77.

> to byłoby poprawienie oferty przewozowej, do której dążysz i > wszyscy chyba byliby zadowoleni.

Nie byliby zadwoleni - lepsze byłoby 77 co 10 minut w szczycie i co 20 poza*, zamiast zbytecznego zawijasa 56.

*to tylko czcze marzenia i wiadomo, że nie są realne - ale jeśli chce się wywalić ruch samochodów z centrum to naprawdę autobusy muszą jeździć często...

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Temu bez sensu, że 56 wiezie ludzi do miasta. Z dworca nikt nie > pojedzie do miasta autobusem tylko wysiądzie sobie na głównym z > pociągu, tymczasem taki zawijas byłby zbędną "przyjemnością" dla > pasażerów jadących do centrum.

Ale zapomniałeś jeszcze o mieszkańcach ulicy Przestrzennej np. okolic przystanku Przybrzeżna, którzy też mogą chcieć jechać na dworzec.

> To mają 77.

Ale po zmianach 77 jeździłby tylko do Dąbia Osiedle.

> *to tylko czcze marzenia i wiadomo, że nie są realne - ale jeśli > chce się wywalić ruch samochodów z centrum to naprawdę autobusy > muszą jeździć często...

Nie wiem co to oznacza często, ale zgadzam się częściej niż teraz, ale w granicach rozsądku.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Ale zapomniałeś jeszcze o mieszkańcach ulicy Przestrzennej np. > okolic przystanku Przybrzeżna, którzy też mogą chcieć jechać na > dworzec.

Na tej zasadzie to możemy też podać za przykład mieszkańców dowolnej ulicy (np weźmy sobie Wiślaną), którzy będą chcieli gdzieśtam dojechać - tu pozostańmy przy tym dworcu w dąbiu:> Zaproponujesz 73 przez dworzec też?

> Ale po zmianach 77 jeździłby tylko do Dąbia Osiedle.

Dlatego zmiana nie weszła w życie bo byli też mieszkańcy bukowego i słonecznego, którzy jeździli dalej niż do Dąbia Osiedle.

> Nie wiem co to oznacza często, ale zgadzam się częściej niż teraz, > ale w granicach rozsądku.

77 co 10 minut w szczycie to nie jest przesada - z resztą na żadnej z linii nie pisałem przesadnych częstotliwości - na każdej 20 minut powinno być zwyczajnym minimum jeśli chcemy mówić o jakiejś alternatywie km wobec samochodu.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Na tej zasadzie to możemy też podać za przykład mieszkańców > dowolnej ulicy (np weźmy sobie Wiślaną), którzy będą chcieli > gdzieś tam dojechać - tu pozostańmy przy tym dworcu w dąbiu:> > Zaproponujesz 73 przez dworzec też?

Nie, ale tak samo mieszkańcy Słonecznego, Bukowego i pasażerowie z dworca w Dąbiu po zmianach, aby dojechać np. do Załomia mogliby korzystać z 56 skomunikowanego z 77.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Nie, ale tak samo mieszkańcy Słonecznego, Bukowego i pasażerowie z > dworca w Dąbiu po zmianach, aby dojechać np. do Załomia mogliby > korzystać z 56 skomunikowanego z 77.

Ale na szczęście nie muszą bo obecne rozwiązanie jest lepsze i się dobrze sprawdza, więc po co na siłę mieszać i uszczęśliwiać ludzi?

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Ale na szczęście nie muszą bo obecne rozwiązanie jest lepsze i się > dobrze sprawdza, więc po co na siłę mieszać i uszczęśliwiać > ludzi?

Bo tak wynika z badań więźby, a nie jest to moje widzimisię.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Bo tak wynika z badań więźby, a nie jest to moje widzimisię.

Z badań nie wynika, że jest zapotrzebowanie na 56 na Kasztanowym - to wynikało już z czyjejś interpretacji i opracowania. Trasę Kasztanowe centrum ludzie owszem często pokonują i do tego celu mają stworzoną linię C.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Z badań nie wynika, że jest zapotrzebowanie na 56 na Kasztanowym - to > wynikało już z czyjejś interpretacji i opracowania. Trasę > Kasztanowe centrum ludzie owszem często pokonują i do tego celu > mają stworzoną linię C.

No dobra masz rację, bo z więźby wynikało, że ludzie chcą najczęściej jeździć do centrum, tylko wskaż mi jakąś inną linię niż 56, którą można by przedłużyć z Dąbia do Osiedla Kasztanowego i która kursuje na Basen Górniczy. Bo przecież nikt nie chciał kasować linii C, tylko założenie było takie, aby stworzyć jeszcze jedną możliwość dojazdu do centrum, co prawda z przesiadką ale zawsze, gdyż nie wszystkich pasażerów stać na podwójne płacenie za pośpieszny.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> No dobra masz rację, bo z więźby wynikało, że ludzie chcą > najczęściej jeździć do centrum, tylko wskaż mi jakąś inną > linię niż 56, którą można by przedłużyć z Dąbia do Osiedla > Kasztanowego i która kursuje na Basen Górniczy. Bo przecież nikt nie

Ale tworzenie jeszcze jednej mozliwości dojazdu dla Kasztanowego nie ma sensu bo dla kilku osób, którym nie zależy na czasie nie warto rozwalać całego układu. Większość i tak nadal jeździłaby C bo jest to szybsze i wygodniejsze, a za bilety to tam i tak mało kto płaci, więc żadna różnica co jedzie.

> chciał kasować linii C, tylko założenie było takie, aby stworzyć > jeszcze jedną możliwość dojazdu do centrum, co prawda z przesiadką

To teraz taka możliwość też jest wprawdzie z 2 przesiadkami, a o takiej możliwości nie mogą mówić mieszkańcy studziennej.

> ale zawsze, gdyż nie wszystkich pasażerów stać na podwójne > płacenie za pośpieszny.

patrz wyżej odnośnie płacenia, pozatym już było tu wielokrotnie podawane, że nie jest to opłata podwójna.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Ale tworzenie jeszcze jednej mozliwości dojazdu dla Kasztanowego nie > ma sensu bo dla kilku osób, którym nie zależy na czasie nie warto > rozwalać całego układu.

To jest tylko Twoje subiektywne zdanie i założę się, że jednak jest tych osób trochę więcej niż kilka.

> a za bilety to tam i tak mało kto > płaci, więc żadna różnica co jedzie.

Więc należy to zmienić.

> patrz wyżej odnośnie płacenia, poza tym już było tu wielokrotnie > podawane, że nie jest to opłata podwójna.

Jak to nie jest opłata podwójna, ponadto pośpieszny nie jedzie za wiele szybciej niż tramwaj. Ale widzę, że faworyzujesz autobusy pośpieszne i trudno jest Ciebie przekonać do tramwajów jako priorytetowego środka komunikacji miejskiej.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> To jest tylko Twoje subiektywne zdanie i założę się, że jednak > jest tych osób trochę więcej niż kilka.

Jak widać po decyzjach nie jest to tylko moje zdanie, a subiektywne tez nie jest bo możliwość dojazdu z kasztanów zwykłym do centrum jest. Jak komuś się nudzi i chce się tłuc zwykłymi to mu ta przesiadka z 77 na 56 też nie będzie przeszkadzać - wszak jaki problem skomunikować 56 i 77 (pytanie retoryczne).

> Więc należy to zmienić.

I może lepiej skupić się nad przemyśleniami jak to zmienić, a nie jak zepsuć układ, który jest dobry, a który dziwnym trafem, akurat w północnowschodniej części miasta był ostatnio często zmieniany.

> Jak to nie jest opłata podwójna, ponadto pośpieszny nie jedzie za

Nie jest, bo pospieszny jedzie szybciej i było już tyle razy wałkowane, że nie trzeba się przesiadać to raz dwa, że jedzie szybiciej i często starcza krótszy bilet na dojazd do miasta i co z tego - zawsze znajdzie się ktoś kto powie, że pospieszny kosztuje 2x więcej.

> wiele szybciej niż tramwaj. Ale widzę, że faworyzujesz autobusy > pośpieszne i trudno jest Ciebie przekonać do tramwajów jako > priorytetowego środka komunikacji miejskiej.

moje podejście do tramwaji nie ma tu nic do rzeczy. Wszak nikt nie zaproponował wybudowania tramwaju na Kasztanowe, a dojazd na przesiadkę w polu za pomocą zwykłych jak już pisałem istnieje.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Jak widać po decyzjach nie jest to tylko moje zdanie, a subiektywne > tez nie jest bo możliwość dojazdu z kasztanów zwykłym do centrum > jest.

Tak tylko mi nie mów, że to jest zdanie zwykłych pasażerów, bo nie uwierzę, ponieważ decyzję podjęli zupełnie inni osobnicy.

> I może lepiej skupić się nad przemyśleniami jak to zmienić,

Jestem za, tylko jakoś nie zauważyłem chęci ze strony Zditm i naszych radnych miejskich, którzy tematu nie podejmują po prostu. Kary za jazdy bez biletu u nas powinny być takie jak w Poznaniu, a szczeciński system kontroli biletów powinien ulec zmianie, gdyż obecnie jest dziurawy jak szwajcarski ser i co niektórzy dziwią się, że za każdym razem kasuję bilety. Bo co to jest za układ gdy przewoźnikom nie zależy na tym, aby pasażerowie kasowali bilety.

> że nie trzeba się przesiadać to raz dwa, że jedzie > szybciej i często starcza krótszy bilet na dojazd do miasta i co z > tego - zawsze znajdzie się ktoś kto powie, że pospieszny kosztuje 2x > więcej.

To podam prosty przykład dojazd B z Osiedla Słonecznego na Niemcewicza zajmuje 27 minut, bilet normalny kosztuje 6,80 zł, a dojazd na tej samej trasie najpierw 71, później 2 zajmuje 37 minut + ewentualnie 12 minut lub 20 minut wieczorami na czekanie, czyli bilet na godzinę też starczy i kosztuje mniej bo 3,40 zł, a więc dwa razy taniej. Prawda? Nie ująłem tu przypadków awarii, tylko prawidłowe kursowanie autobusów i tramwajów.

> moje podejście do tramwajów nie ma tu nic do rzeczy. Wszak nikt nie > zaproponował wybudowania tramwaju na Kasztanowe, a dojazd na > przesiadkę w polu za pomocą zwykłych jak już pisałem istnieje.

Dobra widzę, że Cię nie przekonam do sensu reformy. Zarówno Ty jak i ja mamy swoje racje.

wysłane przez Jasiek 36

lhb178 napisał(a):

> Bo trzeba było gdzieś oszczędzić? (Tak, o godziny wieczorne > chodzi, plus święta itd.).

To chyba w przypadku wieczorów i świąt (Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok) nie jest nic strasznego. Mniej ludzi jeździ = mniejsza częstotliwość.

> Widocznie jednak ludzie np. z > Kasztanów wolą mieć pośpiecha do miasta i 77 jak do tej pory.

Przecież projekt zmian nie zakładał zabrania z Osiedla Kasztanowego linii C tylko jej obserwację. Ponadto w takim razie jak to wyszło w więźbie, że linia 56 ma jeździć na Kasztanowe, skoro podobno nikt tego nie chciał?

> Sens taki, że nie zawsze jest sens to rozdzielać.

Hmm w końcu na zdecydowanej większości linii w sobotę jeździ więcej ludzi, a w niedzielę mniej, tak przynajmniej wyszło z badań potoków pasażerskich. W ten sposób można byłoby nieco zaoszczędzić, przeznaczając te wozokilometry np. na dodatkowe kursy w dni powszednie. Ponadto jest jeszcze jedna kwestia, a mianowicie problem czasów przejazdów, które to miały zostać zmienione także na liniach autobusowych, ale widocznie to już przeszłość.

wysłane przez lhb178 19

lukas napisał(a):

> > Bo trzeba było gdzieś oszczędzić? (Tak, o godziny wieczorne > > chodzi, plus święta itd.). > > To chyba w przypadku wieczorów i świąt (Wielkanoc, Boże > Narodzenie i Nowy Rok) nie jest nic strasznego. Mniej ludzi jeździ = > mniejsza częstotliwość.

Poczytaj opinie zwykłych pasażerów, co sądzą o 40-minutowym czekaniu na 57. A bywa i tak, że pretensje są do autobusu jeżdżącego "zaledwie 3x na godzinę!".

> > Widocznie jednak ludzie np. z > > Kasztanów wolą mieć pośpiecha do miasta i 77 jak do tej pory. > > Przecież projekt zmian nie zakładał zabrania z Osiedla > Kasztanowego linii C tylko jej obserwację. Ponadto w takim razie jak > to wyszło w więźbie, że linia 56 ma jeździć na Kasztanowe, > skoro podobno nikt tego nie chciał?

Ankiety nie były o to, czego ludzie chcą, tylko gdzie jeżdżą.

> > Sens taki, że nie zawsze jest sens to rozdzielać. > > Hmm w końcu na zdecydowanej większości linii w sobotę jeździ > więcej ludzi, a w niedzielę mniej, tak przynajmniej wyszło z > badań potoków pasażerskich. W ten sposób można byłoby nieco > zaoszczędzić, przeznaczając te wozokilometry np. na dodatkowe > kursy w dni powszednie.

Dużo sobie na tej niedzieli nie zaoszczędzisz - granicą jest tu zwykle dostępność. I jakaś rezerwa, bo potem się okaże, że w dniu pomiarów akurat nikt nie jechał na grzyby i studenci zaoczni nie mieli zjazdu.

> Ponadto jest jeszcze jedna kwestia, a > mianowicie problem czasów przejazdów, które to miały zostać > zmienione także na liniach autobusowych, ale widocznie to już > przeszłość.

Jeżeli gotowe rozkłady idą do kosza, to nie ma się co dziwić, że się wszystko opóźnia.

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez Jasiek 36

lhb178 napisał(a):

> A bywa i tak, że pretensje są do autobusu > jeżdżącego "zaledwie 3x na godzinę!".

No cóż pretensje tego typu są jak dla mnie śmieszne, marzy mi się Zditm, który będzie miał wolną rękę w układaniu rozkładów jazdy i nie będzie musiał ulegać naszym radnym między innymi Panu Dzikowskiemu.

> Ankiety nie były o to, czego ludzie chcą, tylko gdzie jeżdżą.

No dobra skoro wyszło, iż jeżdżą z osiedla Kasztanowego najczęściej do centrum tzn. że puszczenie 56 z tego osiedla jest uzasadnione, gdyż taki jest cel podróży, najczęściej wybierany prze mieszkańców tego osiedla.

> Dużo sobie na tej niedzieli nie zaoszczędzisz - granicą jest tu > zwykle dostępność.

Ale zawsze coś.

> Jeżeli gotowe rozkłady idą do kosza, to nie ma się co dziwić, że > się wszystko opóźnia.

No właśnie takie działanie jest dla mnie bez sensu.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> No cóż pretensje tego typu są jak dla mnie śmieszne, marzy mi się

A dla mnie nie. O ile akurat częstotliwość 20 minut dla mniej uczęszczanych linii jest ok, o tyle na takim 55 szczycie (przynajmniej do Podjuch) w już nie.

> No dobra skoro wyszło, iż jeżdżą z osiedla Kasztanowego > najczęściej do centrum tzn. że puszczenie 56 z tego osiedla jest

Nie jest, bo jest tam C, które jest zwyczajnie korzystniejsze. Brak przesiadki i krótszy czas przejazdu.

> uzasadnione, gdyż taki jest cel podróży, najczęściej wybierany > prze mieszkańców tego osiedla.

Tyle, że autobusy które jadą na Kasztanowe nie są tylko dla "kasztaniaków" bo korzystają z nich tez pracownicy zakładów przy Goleniowskiej, a ci chcą jeździć też do dworca.

-- jednym słowem - Volvo
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> A dla mnie nie. O ile akurat częstotliwość 20 minut dla mniej > uczęszczanych linii jest ok, o tyle na takim 55 szczycie (przynajmniej > do Podjuch) w już nie.

Hmm Ty to pewnie chciałbyś żeby 55 jeździło co 10 minut w szczycie tylko nie wiem po co, skoro jest jeszcze 64, to jest po prostu nieopłacalne, aby autobusy woziły powietrze, chyba że puścimy na 55 autobusy krótkie, ale Spad chyba nie poszedłby na to, skoro dla nich stawka za wozokilometr autobusu krótkiego i przegubowego jest taka sama, co jest niezrozumiałe dla mnie, ale to tak na marginesie.

> Tyle, że autobusy które jadą na Kasztanowe nie są tylko dla > "kasztaniaków" bo korzystają z nich tez pracownicy zakładów przy > Goleniowskiej, a ci chcą jeździć też do dworca.

To już napisałem wyżej, że zawsze można by zmienić trasę 56, to żaden problem, wystarczy chcieć.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Hmm Ty to pewnie chciałbyś żeby 55 jeździło co 10 minut w szczycie > tylko nie wiem po co, skoro jest jeszcze 64, to jest po prostu

64 wiezie ludzi skąd inąd i i tak jest zapakowane.

> nieopłacalne, aby autobusy woziły powietrze, chyba że puścimy na 55

Komunikacja cała jest nieopłacalna.

> autobusy krótkie, ale Spad chyba nie poszedłby na to, skoro dla nich > stawka za wozokilometr autobusu krótkiego i przegubowego jest taka > sama, co jest niezrozumiałe dla mnie, ale to tak na marginesie.

Przykład CBIS udowodił, że ZDiTM nie interesuje co SPAD wystawi większego niż zamówiono.

> To już napisałem wyżej, że zawsze można by zmienić trasę 56, to > żaden problem, wystarczy chcieć.

To jest niepotrzebne i byłoby poprostu głupie.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> 64 wiezie ludzi skąd inąd i i tak jest zapakowane.

Ale od Zdrojów do Klucza ich trasa się pokrywa i to w Zdrojach wsiada najwięcej ludzi.

> Komunikacja cała jest nieopłacalna.

Ale chyba istnieje w każdym mieście jakaś maksymalna granica nieopłacalności związana z potokami pasażerskimi, bo inaczej na każdej linii autobusy i tramwaje jeździłyby co 5 minut.

> To jest niepotrzebne i byłoby po prostu głupie.

Ale na upartego możliwe do zrealizowania prawda?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Ale od Zdrojów do Klucza ich trasa się pokrywa i to w Zdrojach wsiada > najwięcej ludzi.

Wsiadają tam bo w większości przesiadają się z B 54 65 71 84 i 73 na owe 64. Gdyby 55 jeździło częściej wsiadających w zdrojach byłoby mniej.

> Ale chyba istnieje w każdym mieście jakaś maksymalna granica > nieopłacalności związana z potokami pasażerskimi, bo inaczej na > każdej linii autobusy i tramwaje jeździłyby co 5 minut.

Nie chodzi o to żeby rozdmuchać wszystko do niebotycznych rozmiarów, ale tak jak piszesz stworzyć rozsądną ofertę, która może spokojnie konkurować z samochodami i być wobec nich alternatywą.

> Ale na upartego możliwe do zrealizowania prawda?

Tyle, że lepiej wydać forsę na częściej jeżdżące inne linie, które się ze sobą głupio nie pokrywają niż je dublować.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez t105n  49

lhb178 napisał(a):

> Poczytaj opinie zwykłych pasażerów, co sądzą o 40-minutowym > czekaniu na 57.

Teraz, gdy ul.Bandurskiego jest obsługiwana przez 68 także w międzyszczycie, to nie zdziwi mnie powrót 20-minutowej częstotliwości na 57. Nie, żebym tęsknił za tym, ale w celu koordynacji z 68 oraz z uwagi na zwiększenie oferty przewozowej może to się zdarzyć.

-- Węzeł anty-przesiadkowy "Kołłątaja"

wysłane przez Mareczek 5

t105n napisał(a):

> Teraz, gdy ul.Bandurskiego jest obsługiwana przez 68 także w > międzyszczycie, to nie zdziwi mnie powrót 20-minutowej > częstotliwości na 57. Nie, żebym tęsknił za tym, ale w celu > koordynacji z 68 oraz z uwagi na zwiększenie oferty przewozowej może > to się zdarzyć.

Już Olafowi taką propozycję przedstawiłem :> Ponadto w soboty 9-16 by się przydało 57 co 15 minut, 87 pójdzie na Podbórzańska i znowu bedą problemy z wejściem do autobusu.

-- 910: 713, gdzie jesteś?
713: Jedziemy za Wami.
910: Tylko uważajcie żebyście nie wjechali nam w tył.
Marko: On tylko na to czeka...

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Michal 2

Mareczek napisał(a):

> Ponadto w soboty 9-16 > by się przydało 57 co 15 minut, 87 pójdzie na Podbórzańska i znowu > bedą problemy z wejściem do autobusu.

A ja uważam, że cały układ komunikacyjny Warszewa jest nie aktualny. Z chwilą otwarcia ul.Duńskiej szybciej jest mieszkańcom korzystać właśnie z tej drogi i obecna trasa 57 jest już archaiczna. Przykład pętli Warszewo: 57 - 19min do Kołłątaja 87 - 11min. do Kołłątaja Moja propozycja (z uwzględnieniem rozbudowy osiedli ok.Duńskiej): 87 - Kołłątaja - Warszewo pętla. 57 - (linia okólna) Kołłątaja - Bandurskiego - Duńska - Kołłataja 68 - Pl.Rodła - Podburzańska lub Kormoranów a na Podburzańską zawija 57 (wszystkie lub tylko część kursów).

-- "H" Dworzec Gł. - Krzywoustego - 26Kwietnia - Taczaka - Szeroka - Zawadzkiego!

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez t105n  49

Michal napisał(a):

(ciach) > 68 - Pl.Rodła - Podburzańska lub Kormoranów a na Podburzańską > zawija 57 (wszystkie lub tylko część kursów).

Nie wnikam w sensowność tej propozycji, ale pamiętaj, że nie ma w Szczecinie ulicy Podburzańskiej. Jest za to Podbórzańska.

-- Węzeł anty-przesiadkowy "Kołłątaja"

wysłane przez Mareczek 5

Michal napisał(a):

> A ja uważam, że cały układ komunikacyjny Warszewa jest nie > aktualny. > Z chwilą otwarcia ul.Duńskiej szybciej jest mieszkańcom korzystać > właśnie z tej drogi i obecna trasa 57 jest już archaiczna.

Dokładnie, od przystanku "Warszewo Kościół" 57 jest całkowicie nieefektywne.

> Moja propozycja (z uwzględnieniem rozbudowy osiedli ok.Duńskiej): > 87 - Kołłątaja - Warszewo pętla. > 57 - (linia okólna) Kołłątaja - Bandurskiego - Duńska - > Kołłataja > 68 - Pl.Rodła - Podburzańska lub Kormoranów a na Podburzańską > zawija 57 (wszystkie lub tylko część kursów).

Robisz podwójne przebiegi na 87 i 57 od Duńskiej do Kołłątaja oraz na 57 i 68 od Wilczej do Warszewa Kościół.

Ja (jak i Jacek) przedstawialiśmy już propozycję linii okólnych 57 i 87, ale Olaf był raczej przeciw, gdyż nie podobają mu się podjazdy na Podbórzańską. Nie wiem co w tym złego, bo układ jest zdecydowanie lepszy niż podjazdy na Wielgowie.

Inną możliwością jest obsługa Warszewa i Szwedzkiej przez linię 87 (wydłużenie czasu przejazdu o minutę do dwóch) i skrócenie linii 57 do okolic przystanku "Warszewo Kościół".

-- 910: 713, gdzie jesteś?
713: Jedziemy za Wami.
910: Tylko uważajcie żebyście nie wjechali nam w tył.
Marko: On tylko na to czeka...

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Michal 2

Mareczek napisał(a):

> Robisz podwójne przebiegi na 87 i 57 od Duńskiej do Kołłątaja oraz > na 57 i 68 od Wilczej do Warszewa Kościół.

Zgadza się, ale zakładam dostosowanie częstotliwości kursowania, dwie linie rzadziej to zawsze ciekawsza oferta niż jedna częściej.

> Ja (jak i Jacek) przedstawialiśmy już propozycję linii okólnych 57 > i 87, ale Olaf był raczej przeciw, gdyż nie podobają mu się > podjazdy na Podbórzańską. Nie wiem co w tym złego, bo układ jest > zdecydowanie lepszy niż podjazdy na Wielgowie.

Nie znam waszej wersji, ale przypuszczam, że idea jest podobna. Obecna trasa 57 już się przeterminowała i pochodzi z czasów "przedduńskich"...

> Inną możliwością jest obsługa Warszewa i Szwedzkiej przez linię > 87 (wydłużenie czasu przejazdu o minutę do dwóch)

Również bardzo dobry pomysł. W sumie, to każdy lepszy niż obecny działający.

> i skrócenie > linii 57 do okolic przystanku "Warszewo Kościół".

Albo do Podbórzańskiej... :-)

-- "H" Dworzec Gł. - Krzywoustego - 26Kwietnia - Taczaka - Szeroka - Zawadzkiego!

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Mareczek 5

Michal napisał(a):

> Zgadza się, ale zakładam dostosowanie częstotliwości kursowania, > dwie linie rzadziej to zawsze ciekawsza oferta niż jedna częściej.

Akurat w przypadku 57 i 87 "ciekawszą ofertą" ciężko to nazwać.

> Nie znam waszej wersji, ale przypuszczam, że idea jest podobna. Obecna > trasa 57 już się przeterminowała i pochodzi z czasów > "przedduńskich"...

Tzn plan zagładał stworzenie dwóch linii okólnych na trasie Kołłataja - Pasterska - Warszewo - Duńska - Kołłątaja i odwortnie, z czego jedna wykonywałaby podjazdy na Podbórzańską. > > > i skrócenie > > linii 57 do okolic przystanku "Warszewo Kościół". > > Albo do Podbórzańskiej... :-)

Hmm, raczej nie ma sensu, gdyż okolice Podbórzańskiej nie wymagają aż tak dużej częstotliwości a ponadto Warszewo Kościół - Podbórzańska w obie strony to ok. 3-3,5 km. Mnożąc to przez około 60 kursów dziennie i stawkę 4,98 wychodzi pi razy drzwi 1000 zł dziennie, w skali roku to jedynie 360 tysięcy.

-- To miejsce czeka na Ciebie ;)

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Michal 2

Mareczek napisał(a):

> Akurat w przypadku 57 i 87 "ciekawszą ofertą" ciężko to nazwać.

Z Kołłątaja 57 lub 87 przez Duńską to jest ciekawa oferta, choć wasza propozycja z podjazdami na pętle jest też niczego sobie.

> Tzn plan zagładał stworzenie dwóch linii okólnych na trasie > Kołłataja - Pasterska - Warszewo - Duńska - Kołłątaja i > odwortnie, z czego jedna wykonywałaby podjazdy na Podbórzańską.

Hmm, raczej nie ma sensu, gdyż okolice Podbórzańskiej nie wymagają aż tak dużej częstotliwości a ponadto Warszewo Kościół - Podbórzańska w obie strony to ok. 3-3,5 km. Mnożąc to przez około 60 kursów dziennie i stawkę 4,98 wychodzi pi razy drzwi 1000 zł dziennie, w skali roku to jedynie 360 tysięcy. :-) To sprawa wybrania kursów. Co byśmy nie wymyślili 57 trzeba zmienić.

-- "H" Dworzec Gł. - Krzywoustego - 26Kwietnia - Taczaka - Szeroka - Zawadzkiego!

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Mareczek 5

Michal napisał(a):

> Hmm, raczej nie ma sensu, gdyż okolice Podbórzańskiej nie wymagają > aż tak dużej częstotliwości

[ciach]

Ja pisałem w kontekście 87 (ma jeździć normalnie) i 57 (Twoja propozycja) na Podbórzańską. Dwie linie nie mają sensu.

> To sprawa wybrania kursów. > Co byśmy nie wymyślili 57 trzeba zmienić.

Na linii okólnej mija się to z celem, bo poważnie zostaje zachwiany cykl na odcinku za Podbórzańską. Albo wszystkie kursy albo żaden. Co do 57, nie ma co ukrywać i tutaj jestem w pełni zgodny z Tobą.

-- To miejsce czeka na Ciebie ;)

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Administracja 0

> Hmm, raczej nie ma sensu, gdyż okolice Podbórzańskiej nie wymagają > aż tak dużej częstotliwości a ponadto Warszewo Kościół - > Podbórzańska w obie strony to ok. 3-3,5 km. Mnożąc to przez około > 60 kursów dziennie i stawkę 4,98 wychodzi pi razy drzwi 1000 zł > dziennie, w skali roku to jedynie 360 tysięcy. :-)

A gdzie się podziały znaki cytowania??

wysłane przez t105n  49

Ciekawe, czy gadaczki w autobusach będą zapowiadać nowe nazwy. Niektóre nazwy przed i po zmianie są całkowicie niepodobne.

wysłane przez Filip_Police

t105n napisał(a):

> Ciekawe, czy gadaczki w autobusach będą zapowiadać nowe > nazwy. Niektóre nazwy przed i po zmianie są całkowicie > niepodobne.

Niestety, myślę że nie. W Policach przystanek "Police Przybora", dawniej "Przybora" (a jeszcze dawniej "Piłsudskiego Wiadukt") zapowiadany jest jako Piłsudskiego Wiadukt. Mogę podać wiele innych przykładów. Np. jako "Tanowska Cmentarz" czytany jest przystanek "Police Starostwo Powiatowe".

-- Normalnie po godz. 16 to chyba 109 ani 111 do Wyszyńskiego nie dojadę ;D

wysłane przez t105n  49

marcin_bozek napisał(a):

> Np. jako > "Tanowska Cmentarz" czytany jest przystanek "Police > Starostwo Powiatowe".

Akurat to jest dobrze.