Encyklopedia

Linia 106: Głębokie - Police Rynek

dodane przez jas59; zmodyfikowane przez man

16.02.2018
Dodano informacje z lat 2007, 2009, 2011 - 2016 jas59
21.06.2010
Uaktualniono godziny pracy brygad w dni powszednie, świąteczne oraz w Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok X
04.11.2008
Poprawiono błędy w haśle i dodano zdjęcia Pepe

Trasa: Głębokie – Zegadłowicza – Pilchowo: Szczecińska – Leśna – Leśno Górne – Siedlice – Police: Wyszyńskiego – Piłsudskiego – Siedlecka – Grunwaldzka – Plac Chrobrego – Police Rynek

Poprzednie wcielenie linii

Jak podają kroniki, linia 106 rozpoczęła swoją działalność 1 czerwca 1974 roku jako linia pośpieszna, otwarta na życzenie mieszkańców Dąbia.

zdjęcie
"Bombowy" objazd na Głębokie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Kursowała na trasie: Plac Lotników – Brama Portowa – Wielka (Wyszyńskiego) – Gdańska – Basen Górniczy – Przestrzenna – Dąbie – Dąbie Osiedle.

Linia obsługiwana była 4 autobusami z 15-minutową częstotliwością w ciągu całego dnia. Kursowała również w dni świąteczne. Została zlikwidowana na tej trasie 18 sierpnia 1974 roku.

zdjęcie
W związku z wypadkiem policja wyznaczyła objazd dla linii 106
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Ponownie linię 106 uruchomiono 3 lipca 1978 roku na trasie: Police – Osiedle Chemik – Zakłady Chemiczne II, a obsługiwana była jednym autobusem z 60-70 minutową częstotliwością kursowania. (od 1 września 1978 1-2 autobusami z 30-60 minutową częstotliwością).

W tym samym roku, 16 października dołożono do obsługi linii dodatkowe 2 autobusy przed południem w związku z tym częstotliwość wynosiła od 15 do 60 minut.

2 lutego 1980 roku zwiększono ilość taboru o 1 autobus przed południem i częstotliwość kursowania wynosiła 5 minut.

Od 10 czerwca 1981 roku linia zaczęła kursowanie na trasie Police Rynek – Jasienica (Bibrokwas). W ciągu całego dnia obsługiwana była czterema autobusami przed południem z 5–11 minutową częstotliwością i jednym autobusem po południu z 60-minutową częstotliwością kursowania.

11 listopada 1982 roku zdjęto z obsługi linii jeden autobus i skrócono czas kursowania. Do 5 grudnia 1985 roku linia obsługiwana była przez zajezdnię Klonowica, a od tego dnia obsługę linii przejęła zajezdnia Police.

zdjęcie
Ubogo oznakowany dodatek 106/4 opuszcza klimatyczną pętlę w Siedlicach
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Linia 106 była linią podmiejską, na której obowiązywały opłaty strefowe. Za każdą rozpoczętą strefę taryfową pieniądze pobierane były tak jak za przejazd całej strefy, opłaty za przejazdy pomiędzy pojedynczymi przystankami równały się opłatom za jedną strefę taryfową.


28 lipca 1987 roku zostaje zmieniona trasa linii w związku z zamknięciem dla ruchu ulicy Krasickiego. Jak podają kroniki od tego czasu linię obsługiwał wyłącznie jeden autobus.

Na tej dacie urywają się informację na temat kursowania tej linii. Trudno ustalić datę likwidacji linii na tej trasie.

Obecny kształt linii


zdjęcie
Ostatni dzień na szczecińsko-polickich liniach...
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Informacja o uruchomieniu nowej linii 106 obsługiwanej przez SPPK pojawiła się 17 listopada 1997 roku. Trasa jej biegła wówczas następująco: Głębokie – Pilchowo – Leśno Górne – Siedlice – Osiedle Chemik – Wyszyńskiego – Piłsudskiego – Siedlecka – Grunwaldzka – Police Rynek.


zdjęcie
Ze śniegiem, bez opóźnień
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Obsługiwana była jednym autobusem z 65-minutową częstotliwością w ciągu całego dnia. Linia jeździła również w dni świąteczne i w soboty.

17 lipca 1998 roku na trasie linii uruchomiono dodatkowy przystanek „Sierakowo nż”, a 1 stycznia 1999 roku uległ likwidacji tzw. dzień rozkładowy „soboty robocze”.

zdjęcie
Od pewnego już czasu 106/1 obsługiwane jest taborem 12-metrowym
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W marcu 2002 roku - nastąpiła korekta w rozkładach jazdy linii 106 dostosowywująca kursowanie linii do ówczesnych potrzeb przewozowych.



Przebudowa ulicy Wyszyńskiego w Policach, w dniach 18 kwietnia - 21 listopada 2009 roku wymusiła objazd na trasie: autobusy linii 106 kursowały objazdem od ulicy Siedleckiej ulicami Grzybową, Bankową, Zamenhofa i Piaskową do ulicy Wyszyńskiego i dalej bez zmian. Objazd obowiązywał dla obu kierunków. Kursy w relacji Police Osiedle Chemik - Głębokie były wykonywane na wydłużonej trasie Police Bankowa - Głębokie.



zdjęcie
W połowie czerwca na ulicach Polic i Szczecina liniowo zadebiutowały nowe autobusy
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Prace prowadzone w Policach na ulicy Grunwaldzkiej, w dniach 29 - 30 września 2016 roku wymusiły zmiany na linii 106. Zamknięta została dla ruchu ulica Grunwaldzka w Policach na odcinku od ulicy Kołłątaja do ulicy Kościuszki. Linia 106 kursowała na trasie Głębokie — Police Kołłątaja (dotychczasowy przystanek linii 103 w kierunku pętli Police Rynek). Od przystanku „Police Dworzec” w kierunku tymczasowego przystanku końcowego „Police Kołłątaja” autobusy jechały ulicami Stefana Batorego, Szkolną z pominięciem przystanków „Police Grunwaldzka” oraz „Police Rynek”. Na trasie objazdu uruchomiono dodatkowe przystanki „Police Szkolna” oraz „Police Kołłątaja”. 

Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych przez WPKM, MZK, oraz informacji własnych i komunikatów ZDiTM opracował: Janusz Światowy