Encyklopedia

Pętla autobusowa Police Zakłady Chemiczne

dodane przez stoch; zmodyfikowane przez man

zdjęcie
Nowe MAN-y spotkały się na przystanku podczas codziennej służby liniowej
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Lata 70 XX wieku policzanom kojarzą się z rozwojem Zakładów Chemicznych „Police”, oraz co z tym idzie rozwojem polickiej komunikacji miejskiej. W tym samym czasie transport zapewniała kolej. Pociągi do 2002 roku kursowały na trasie: Trzebież - Szczecin Główny. Przystanek kolejowy Police Zakład zlokalizowano tuż za wiaduktem nad ulicą Kuźnicką.

Pierwszą linia, która docelowo kursowała do Zakładów Chemicznych była linia 65. Autobusy jeździły z ulicy Kuźnickiej do Tanowa, skąd pasażerowie przesiadali się na linię 53 do Głębokiego. Ta niewygoda zmusiła organizatora komunikacji miejskiej do połączenia w/w linii. I tak 2 lipca 1973 roku słowa zamieniono w czyn. Pół roku później, 1 grudnia 1973 roku linię przemianowano na 103 w wyniku reorganizacji numeracji linii. Nowa” linia była obsługiwana 3-5 brygadami.

zdjęcie
Kurs do Zakładów Chemicznych w deszczowe sierpniowe popołudnie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Niedługo potem, 4 stycznia 1974 roku autobusy po szczycie kursowały tylko do pętli Police Rynek. Kolejna linia na przyzakładowej pętli pojawiła się 3 lipca 1978 roku. Autobusy te były oznakowane jako 106 i kursowały do nowo wybudowanego Osiedla Chemik w Policach. „Stoszóstka” była wówczas obsługiwana 1-2 autobusami. Linia zniknęła z pętli 10 czerwca 1981 roku, kiedy to przedłużono ją do Jasienicy.
zdjęcie
Wykonaliśmy też podjazd pod Zakłady Chemiczne
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią


Warto wspomnieć, że przed pojawieniem się linii 65, od 1 marca 1971 roku pętlę obsługiwała linia 101 (wcześniej 71) kursująca do dziś. To właśnie na tej linii ostatni klonowicki autobus odwiedził opisywaną pętlę. Poza liniami szczecińskiego ZDiTM-u pętlę odwiedzają autobusy pełniące służbę na liniach pracowniczych dowożących pracowników do Zakładów Chemicznych oraz Linii Samorządowej do Trzebieży.


Na pętli ujrzymy jedynie policki tabor, zarówno klasy MEGA, jak i MAXI.

na podstawie informacji własnych opracował Kamil Stochmal

aktualizacja: man